Stránka 8 z 88

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 09 úno 2013, 20:30
od vado
zulyk píše:nechcem si ani predstavit, co bude z toho motora, ked to stale drzis v rozmedzi 1500-2000 otacok, to je pomaly utrpenie pre benzin...
Vzhladom na to, ze motor ma premenlive casovanie sacich aj vyfukovych ventilov, tak to nie je az take utrpenie. Motor dost dobre taha (pre kludnu jazdu) aj pod 2000 ot/min. Navyse aj zabudovany "asistent" odporuca (pri nedynamickej jazde) radit na vyssi stupen uz pri zhruba 2100 ot/min. Pod 1600 ot/min by som uz naozaj prilis na plynovy pedal netlacil.

Co sa tyka vyladenia: ano, podvozok nie je stvoreny na nase derave a puklovite cesty. Zadok proste odskakuje. Ale ak sa nehras na pretekara, nie je to az tak velmi badatelne.
zulyk píše:napr. taky cruze schova elantru do vrecka
Co sa tyka jazdnych vlastnosti, tak ano. Ja som sa rohodoval prave medzi cruze a elantrou. Hlavne vzhladom na vnutorny priestor som sa rohodol pre elantru. V cruze som mal taky stiesneny pocit. A pretoze mam uz svoje "pretekarske roky" davno za sebou a vozim celu rodinu, tak si radsej vychutnam priestor a pohodlie. Navyse je vykon motora dostatocne velky. Ak potrebujem prudko zrychlit, tak to auto to dokaze viac, ako dobre.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 10 úno 2013, 20:00
od sarin007
Souhlasim, podle mě jsou otáčky naladěný i výrobcem do nižších (viz eco mód). A to neřadim ani podle asistenta, ten mě nutí už v 60 km/h řadit pětku. Ale ve městě se dá bez problémů jezdit na 4ku, příjde mi spíš utrpení jezdit městěm a v 50 km/h tam mít trojku. Jedinej rozdíl bude nejspíš vyšší spotřeba a zbytečnej kravál motoru. Kdybych měl automata, jezdil by stejně (podle asistenta). Řek bych, že nový benzíny motory jsou už na hony vzdálený starý klasice. Např. kamarád si před lety koupil Renaulta a přímo výrobcem bylo doporučení jet ve městě při 50 km/h na pětku. Samo, že toto platí při pohodové jízdě. Je jasný, že když potřebuju jet dynamicky, tak to v otáčkách lítá. Ale nějak mi sportovní styl k elantře nesedí a neustále vytočenýho motoru přes 5 tisíc je mi spíš líto. Je fakt, že auto umí pěkně zabrat a po silnici lítat jak střela, ale pak se nemůžu divit, že budu se spotřebou někde na osmi litrech. Vado, já už mam naštěstí taky svoje časy, kdy jsem blbnul za sebou, takže už na silnici hledam taky spíš klidnou rodinou jízdu a na to je Elantra víc než BOMBA. Já osobně o nápravě nevěděl. Hledal jsem auto jako ty podle prostoru a dál podle vzhledu a ceny. Při testovací jízdě jsem nic nepozoroval, až při první jízdě, když jsem potřeboval rychle předjet. To mě poprvý trochu překvapilo :( Ale i s odstupem času, kdybych o tý nápravě věděl, stejně bych si Elantru zase koupil :D

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 10 úno 2013, 23:40
od rady
Docela by me zajimalo, zda Ela 2012 oproti 2011 nedoznala nejake upravy na podvozku, nerikam ze bych neznal lepsi podvozky napr. spicku od Fordu jednak na Focusu, tak na Volvu, ktere si ho od Focusu prevzalo, ale ze by mi ten podvozek na Ele pripadal tak spatny jak nekteri pisou se mi uplne nezda, jestli ono to taky neni pneumatikama na kterych jezdite...? Jinak pro zajimavost Octavia III ma u levnejsich motorizaci taky tuhou zadni napravu.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 11 úno 2013, 09:44
od zulyk
pokial viem, tak nijake zmeny sa na elantre neudiali, mozno az ked pride facelift... co sa tyka octavie, kazda naprava moze mat inu konstrukciu a ine naladenie.. predpokladam, ze octavia bude mat takisto lepsie jazdne vlastnosti ako ela :wink:

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 11 úno 2013, 10:52
od sarin007
Pneu a kola budou mít určitě vliv, počítam, že až dam letní 16", auto se k silnici líp přilepí. Neříkam, že je náprava u Ely takovej průšvih a že se s tim nedá jezdit. Můžu ujet tisíc km a budu si broukat, jak to krásně jede a nepoznam žádný problém. Pak ale vlítnu do zatáčky, kde je nerovnost a citelně to ustřelí. Bohužel přes takovou zatáčku jezdim častěji. V serpentinách bylo v jedný zatáčce frézováno a opraveno dle klasiky na českých silnicích. A nedavno jsem tam tu zatáčku říznul trochu rychleji a i manželka co seděla vedle mě se trochu zalekla, jak ten zadek odskočil. Když o tom vim, neni problém. Poprvý jsem se ale sám pěkně lek, co se děje.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 28 úno 2013, 18:26
od mathej
Zdravím pánove,
Plánuju si koupit předváděčku Elantry za celkem příznivou cenu.
Po přečtení vašich hodnocení, jsem skoro 100% rozhodnut.
Chci se zeptat, jestli jste své autíčko platili v hotovosti, nebo jste ho vzali na splátky?
A ještě jeden dotaz, možná trocha osobní... Kolik z Vás ma malé děti a využíva Elantru aj na vození kočárku?

Dik za odpoveď. :-$

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 28 úno 2013, 20:04
od PPP
Jestli chceš úvěr,tak si to zkus naklikat tady https://www.financovanivozu.cz/Forms/Offer.aspx, nic lepšího jsem loni, když jsem kupoval, nenašel. A že jsem toho prolezl dost. Úroky a splátky co vyjedou z té kalkulačky jsou pravda a můžeš s tím počítat, není to žádné od.... Úver od ČSOB leasing od :hyu: byl v porovnání s tímto docela mimo mísu. Navíc tady není problém s vlastním pojištěním, což ještě dovede snížit koncové splátky.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 01 bře 2013, 08:43
od vado
@mathej
Myslim, ze s kocirikom by nemal byt ziadny problem. Ked boli deti male, kociarik som vozil v kufri Daewoo Lanos-a. Bolo to tak trochu puzzle to tam naskladat, ale vliezol sa. Elantra ma oproti Lanosu o doost vaecsi kufor, s tym by problem nemal byt.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 12 bře 2013, 19:24
od sarin007
Ale jesti nemáš ještě kočárek koupený, pro jistotu bych ho zkusil a koupil takový, aby bez problémů prolezl otvorem do kufru. Když už tam bude, tak je to v pohodě, pak je místa hafo, ale těch 40 cm otvoru do kufru je přeci jen občas limitních. Zvlášť, pokud budeš chtít na kočárku velký kola. Dneska jsou kočárky celkem skladný, ale např. kočárek, který jsem měl před 8 lety (trojkombinace), by se do otvoru kufru asi nedal a to jsem si myslel jak neni skladnej.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 31 bře 2013, 03:12
od rady
Ahoj pratele,
vracim se zpet ke kvalite podvozku na nasi Ele, nevim zda je tu nekdo kdo jezdi na Prahu po D11, dnes jsem tam jel na tempomatu 130 a celou dobu pohoda klidek az do doby nez nastala zmena povrchu na tankodrom, ktery je na konci dalnice pred benzinkou Shell, uplne jsem se lekl jak tato zmena povrchu uplne rozhodila stabilitu auta, hlavne zadek.. toto mne nenechava klidnym, takhle se auto i s H napravou na zadku proste nesmi chovat.. prochazel jsem zdejsi fora a i podle "ran" od zadni napravy zacinam nabyvat dojmu, ze nase auta maji stejny problem, kteri maji kolegove s Accenty, kteri oni statecne vyresili zmenou puvodnich originalnich tlumicu znacky Mando. Prochazel jsem internet a narazil jsem nato, ze uz to na nasich autech resi napriklad ukrajinci jiz v roce 2011 i oni uvadi, ze Elantra je opet z prvovyroby osazene smejdana Mando, protoze druhovyroba nenabizela nahradu pouzili tlumice Kayaba na Opel Astra s upravou ulozeni v dolni casti.. patral jsem zda dnes situace na trhu neni jina a zatim jsem nasel, ze Kayaba by uz mela mit na nase auta tlumice na zadek pod oznacenim KYB 554384... davam do diskuze jak to vidite Vy ostatni, kazdopadne ja to hodlam resit i za cenu, ze to bude neco stat, jinak to auto pujde z baraku. Nechci slyset, ze je to dan za tuhou napravu mel jsem napr. Hondu s tuhou napravou, jezdil jsem ve Fabii s tuhou napravou, jako druhe auto mame doma Mits. Colt s tuhou napravou a zadne auto se tak nepredvidatelne nechova.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 31 bře 2013, 07:58
od Vilda
Nedávno jsem se byl s novou Elantrou svézt a v podstatě po chvilce jízdy mi to připomělo naše Accenty. Po dálnici ještě pohoda, ale po okreskách už bylo hodně cítit, jak tlumiče nestíhají :? .... Jestli, už Kayaba vyrábí tlumiče na vaši Elantru, tak bych vůbec neváhal a zainvestoval peníze do výměny. Byl jsem jeden z prvních, kdo netlumiče Mando vyměnil za KYB a rázem bylo s Accenta úplně jiné auto .... dneska můžu pilovat po okreskách zatáčky dle libosti a Accentík jede jako po kolejích :- i s tuhou nápravou.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 31 bře 2013, 11:02
od zulyk
tu vymenu tlmicov by som az tak "oslavne" nevyjadroval...vymena tlmicov pomohla hlavne vo zvukovom komforte, znackove tlmice pracuju tichsie...musim povedat, ze mierne sa aj zlepsili jazdne vlastnosti, ale pokial si myslis, ze po vymene tlmicov nebude zadna naprava odskakovat, asi ta sklamem, podla mna bude aj nadalej, ale nie v takej miere ako s povodnymi tlmicmi...tym len chcem povedat, ze naladenie napravy nestoji iba na tlmicoch

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 31 bře 2013, 11:04
od zulyk
rady píše:Ahoj pratele,
vracim se zpet ke kvalite podvozku na nasi Ele, nevim zda je tu nekdo kdo jezdi na Prahu po D11, dnes jsem tam jel na tempomatu 130 a celou dobu pohoda klidek az do doby nez nastala zmena povrchu na tankodrom, ktery je na konci dalnice pred benzinkou Shell, uplne jsem se lekl jak tato zmena povrchu uplne rozhodila stabilitu auta, hlavne zadek.. toto mne nenechava klidnym, takhle se auto i s H napravou na zadku proste nesmi chovat.. prochazel jsem zdejsi fora a i podle "ran" od zadni napravy zacinam nabyvat dojmu, ze nase auta maji stejny problem, kteri maji kolegove s Accenty, kteri oni statecne vyresili zmenou puvodnich originalnich tlumicu znacky Mando. Prochazel jsem internet a narazil jsem nato, ze uz to na nasich autech resi napriklad ukrajinci jiz v roce 2011 i oni uvadi, ze Elantra je opet z prvovyroby osazene smejdana Mando, protoze druhovyroba nenabizela nahradu pouzili tlumice Kayaba na Opel Astra s upravou ulozeni v dolni casti.. patral jsem zda dnes situace na trhu neni jina a zatim jsem nasel, ze Kayaba by uz mela mit na nase auta tlumice na zadek pod oznacenim KYB 554384... davam do diskuze jak to vidite Vy ostatni, kazdopadne ja to hodlam resit i za cenu, ze to bude neco stat, jinak to auto pujde z baraku. Nechci slyset, ze je to dan za tuhou napravu mel jsem napr. Hondu s tuhou napravou, jezdil jsem ve Fabii s tuhou napravou, jako druhe auto mame doma Mits. Colt s tuhou napravou a zadne auto se tak nepredvidatelne nechova.
cely problem tohto auta je podla mna v tom, ze je primarne urcene na iny trh...hyundai sem toto auto dotiahol, ale vobec sa nepohral s nastavenim podvozka... to, ze sa na to vybodol, ukazuje uz len fakt, ze sa ani len neunuval vymenit v interieri radio za take, ktore podporuje RDS, bohuzial :(

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 31 bře 2013, 21:45
od rady
kazde zlepseni je urcite jen dobre, podvozek z vyroby je naladenej hodne na "mekko", otom svedci i rozhoupani auta pokud je silnice zvlnena.. na elantraclub.com uz to jeden uživatel absoloval a tuto vymenu si pochvaluje, takze v prvním kole taky pujdu do této vymeny a pak ještě zvazim vymenu pruzin to si zas pochvaluji na ukrajinskem foru.. pristi tyden zacnu shanet Kayabu skoda, ze zatím je pouze pro zadni napravu, na predni jsem nenasel ani u jinych vyrobcu..

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 01 dub 2013, 18:24
od hezoun
Ahoj lidičky,
tak k tomu cvakání. Bylo mi řečeno že to dělají sinchrony na 2,3,4 stupni.Prý by měla být ůdajně provedena svolávačka. cena opravy 15000 kč.