Stránka 8 z 9

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 01 čer 2013, 21:24
od Hardcam
Mirus: tak ja se budu opakovat, ale nevidim nic smerodatnyho na udaji 0-100mh...ty se takhle na krev bezne rozjizdis? Dal jsi dve videa, ty jsem okomentoval, nevim, proc se certis :wink:
A abych odpovedel, tak ano, jsem o tom presvedcen a ne jen v tomto "jizdnim rezimu". Nemluve o tom, ze TDIcko lze celkem snadno vybudit k mnohem lepsim vykonum za prijatelny penize. Na obranu GDIcka ale nutno dodat, ze ma citelne mensi objem (jedna petina je dle me dost, napr. mezi 1.6 TDI a 2.0 TDI je rozdil dost propastny) a mensi vykon. Jak je to s vahou nevim, Octa bude asi o camfrnous tezsi.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 01 čer 2013, 21:38
od Hardcam
Jinak mi cely to srovnani neprijde moc stastny, srovnavas dve protiklad - mensi HB vs. vetsi lift, benzin vs. turbonafta - 1.6 vs. dvoulitr.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 02 čer 2013, 08:40
od Mirus30
To bylo pro zajímavost, taky na tom nevidim nic smerodatnyho, ale bylo tady diskusi o nesmyslnym srovnavani benzinu/nafty turbobenzinu/atmosfery apod spousta a vzdycky se tvrdilo, ze atmosfera potrebuje vetsi obsah, ma malej kroutak, aby se rovnala TDI... no tak me zarazi kde je ta vyrazna prevaha, kdyz mame vetsi obsah, turbo, vetsi kroutak i vykon a jede to stejne, nevreim tomu ze je to jen razenim. Jinak co se tyce karoserie a hmotnosti, tak vahove v podstate neni rozdil a zrovna v primce 0-100 ta karoserie nehraje moc roli, Octa je vetsi ale je lehka....

Necertim se [-X neodpovedel si na dotaz ale, na to jak spatne radej, to me nezajimalo :cry:

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 04 čer 2013, 18:40
od Deegr
Já nevím, ale není snad jedno, zda srovnáváš HB a liftback? Pokud jsou to auta ve stejné třídě, tak je snad jedno, jak má řešenej zadek. Navíc mě nepříjde úplně mimo srovnat 2.0 TDI vs 1.6 GDI, protože rozdíl ve výkonu je jen 5 koní. Navíc tuto motorizace potkáte nejčastěji. To, že ty motory mají jinou charakteristiku je snad každému jasné. Z TDI dostane maximum každý, u GDI už je to horší, ale to nic nemění na tom, že jsem se za Octávkou 2.0 TDI udržel i v rychlosti přes 180 km/h. Navíc u GDI se člověk musí snažit a rozhodně si užije více zábavy než člověk v TDI. To video, co jsem natočil má ukázat, jak jede i30 na rovince při maximálním možném výkonu. Rychleji se sériovou i30 nikdo nedokáže zrychlovat.

Navíc nechápu, proč sem pořád taháte krouťák. Záleží jen a jen na křivce výkonu. Podívejte se, kolik koní má k dispozici TDI ve 2000 rpm a kolik i30. Ve zrychlování nehraje žádnou roli krouťák! Je to jen nafouklá bublina kvůli nafťákům.

Zvolíme jednoduchý příklad pro vysvětlení. BMW M5 V10 měla motor o výkonu 507 koní a 520Nm. Těch 520Nm dosahoval motor až v 6100 rpm (myslím). BMW M550d má výkon 381 koní a 740Nm. Kdyby záleželo na krouťáku, který sem pořád cpete, tak M550d by M5 muselo ujet rozdílem třídy, ale jak je to ve zkutečnosti asi ví každý. M5 ujede s obrovským rozdílem M550d, i když má o 220Nm menší krouťák! Jásně, pokud budou točit oba motory 2000 rpm, tak poodjede M550d, ale ne kvůli krouťáku, ale kvůli výkonu ve 2000rpm, protože M550d bude mít nějakých 220 koní, kdežto M5 má poloviční výkon, kolem 110 koní! To samé platí pro i30 GDI a octavii TDI. Při max otáčkách ty auta jedou prostě podobně, protože mají podobný výkon, ale z běžných otáček pojede lépe Octavia, protože bude mít k dispozici více koní, nikoli více Nm. Kdyby to bylo podle Nm, tak octavia ujede i30 stejně snadno, jako i30 ujede škodě 105.

Našel jsem grafy výkonu obou motorů. Octavia 2.0 TDI 103kW má ve 2000 rpm cca 70kW, i30 1.6 GDI má ve 2000 rpm jen 30kW. Rozdíl je tedy 40 kW/55PS a ne jen 4kW při rpm max výkonu. Octavia ujede tedy díky výkonu vyššímu o 40kW/55PS. Krouťák v tom nemá žádnou roli.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 04 čer 2013, 21:57
od Hardcam
Deegr píše: Zvolíme jednoduchý příklad pro vysvětlení. BMW M5 V10 měla motor o výkonu 507 koní a 520Nm. Těch 520Nm dosahoval motor až v 6100 rpm (myslím). BMW M550d má výkon 381 koní a 740Nm. Kdyby záleželo na krouťáku, který sem pořád cpete, tak M550d by M5 muselo ujet rozdílem třídy, ale jak je to ve zkutečnosti asi ví každý. M5 ujede s obrovským rozdílem M550d, i když má o 220Nm menší krouťák!.
Ano, tak jeste nezapomen zminit, ze benzin ma o nezanedbatelnych 140 koni navrch, takze uplne samosebou to neni.
Dal tu mame prevody atp. To nic nemeni na tom, ze mi u obou aut prijde nesmysl radit v cervenym poli, kde jsou uz obe auta vykonove za zenitem. Je to pouze pocit, jak pekne to tahne, u naftaku je pak vetsi nevyhoda, ze po prerazeni se mu otacky vrati opet do spektra, ktere vykonove neni idealni.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 04 čer 2013, 23:02
od laufas
U obou aut... Mluvis porad o te octavce na videu a i30 na druhym videu? Ten s tou octavkou neradi v cervenym 8-[

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 04 čer 2013, 23:23
od Hardcam
Na jednicku jo (resp. na hranici), od dvojky pri 4500ot. Jeste jedna podstatna vec, Octa III ma vykon 110kW, nikoliv 103kW jako mela stavajici...cili ostavit proti ni i30ku je dle me nesmysl, jsou jini vhodnejsi konkurenti nebo k i30 vybrat jineho konkurenta (to asi spis, kdyz jsme na :hyu: clubu).

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 05 čer 2013, 07:53
od Deegr
Hardcam: U benzínu není nesmysl řadit v červeným pásmu. Uvědom si, že sice výkon 99kW dosahuje při 6300 a když motor budeš točit na hranici 7000 rpm, tak výkon už sice bude nižší, ale ne o tolik, jako třeba u dieselu. Ten benzín musíš tolik točit, aby ti po přeřazení nespadli otačky o tolik. Když zařadím v 6300 rpm, tak mo otáčky spadnou klidně pod 4000 rpm a v těchto otáčkách má třeba ta i30 výkon nějakých 50-60 kW, ale když to vytočíš k 7000 rpm, tak po přeřazení ti ty otáčky nespadnou pod 4000 rpm, ale budeš mít třeba 4200 rpm a budeš mít hned od začátku k dobru nějakých 5-10 kW navíc, oproti tomu, kdyby jsi přeřadil dříve. A v těch 7000 rpm bude u benzínu výkon pořád nějakých 80-90kW.

Z toho plyne následující. Pokud řadíš v otáčkách maximálního výkonu a dál už motor netočíš, tak se pohybuješ v rozmezí cca 55-99kW (a kdo řadí ještě dříve, než v 6300 rpm u GDI, tak ani těch 99kw nedosáhne). Kdo točí až k omezovači, tak se pohybuje v pásmu cca 65-99kW. Proto kdo benzín točí až do maxima, tak bude prostě rychlejší.

A srovnání těch dvou BMW jsem vzal schválně, aby to každému docvaklo, kdo tu pořád tahá krouťák. Má sice o 120 koní více, ale také o 220Nm méně a i přes to je podstatně rychlejší. Kdyby záleželo na krouťáku, jak si bohužel většina lidí mylně myslí, tak by to bylo snad naopak.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 05 čer 2013, 08:06
od Deegr
Už vidím ty videa, o kterých se tu bavíte. Videa na autoforum.cz bych nebral moc vážně. Všechny jejich videa, co tam natáčí, tak mají lepší zrychlení, než kdekoli jinde. Pokud srovnáte i zrychlení moji i30 a jejich, tak ta jejich musí mít o nějakých 20 koní více. (neberu to, že se mi start tolik nepovedl, třeba si to pustě od 80 km/h). Zřejmě to točí někde z kopce, takže jejich videa mají nulovou vypovídající hodnotu, bohužel :(

A nechápu, co se vám nelíbí na tom to točit do 4500 rpm. Než začnete psát blbosti, koukněte nejdříve na graf průběhu výkonu. Od 3000-4500 rpm má tento motor minimálně 95 kW. Pokud by jsi řadil ve 4000 rpm, tak by jsi se pohyboval dejme tomu od 2500-4000 rpm a výkon by byl jen 81kW. Lidi s těma motorama prostě neumí jezdit tak, aby z něho dostali maximum a pak se diví, že papírově slabšímu autu neujedou :(

https://media.skoda-auto.com/en/_layout ... &scope=APV

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 05 čer 2013, 13:58
od laufas
Ano ano, panove z autofora jsou urcite lamy [-o< Znam je a moc dobre vedi, co delaji. V tomto jsi vedle jak ta jedle kamarade :-)

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 05 čer 2013, 16:21
od Deegr
Než začneš něco soudit, kdo je vedle a kdo má pravdu, tak zkus se podívat na jejich videa a srovnej je s podobnýma videama na youtube. Jejich auta jsou vždy rychlejší a někdy i dost výrazně! Nebo ti příjde normální, že třeba Astra OPC zrychlí na 200 km/h za 21 sec. Tou dobou u ostatních videi mají tyto astry teprve 180 km/h. A takhle je to ale se všema autama. Ano, pro mě jsou to lamy.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 05 čer 2013, 16:43
od laufas
Jasne jasne :lol: Az budes umet jezdit jako oni, muzes jim rikat lamy. Klidne sleduj dal youtube, ja budu dal verit jim a mame to vyreseny.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 05 čer 2013, 16:50
od Deegr
Tak jsem si myslel, že budeš trošku schůdnější. Holt jsem se spletl. Nebo tobě příjde normální, že jejich i30 1.6 GDI udělá stovku za 8.0 sec? To prosím tě nedělá ani veloster turbo s výkonem 184 koní! Trošku se nad těma "profíkama" zamysli.

Edit: 0-160 km/h za 20 sec. To dělá třeba VW polo GTI s výkonem 180 koní a 7° DSG! Asi měli model 1.6 T-GDI, ne? Laufas, trošku soudnosti. Videa z autofora nemůžeš brát vážně.

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 05 čer 2013, 17:08
od laufas
Ja jsem ti svoje rekl :-

Re: Zrychlení i30 1.6 GDI

Napsal: 05 čer 2013, 19:13
od Hardcam
Deegr ma pravdu v tom, ze dokud neni videt ven na teren, tak se o jejich zazracnych casech da akorat spekulovat.