Stránka 8 z 13

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 28 úno 2018, 20:11
od Hardcam
Jirka: dobre, nechame toho spickovani. Zkus svuj servis, jestli se s tim uz setkali pripadne jak moc budou ochotni to prohlidnout. Oba vime, ze co servis, to unikatni pristup.

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 28 úno 2018, 20:46
od JirkaN
Tak určitě je rozumný se nejprve domluvit se servisem.

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 02 bře 2018, 17:02
od tempest
JirkaN píše:
Hardcam píše:Jasne, to gufero se pred servisem samo otre hadrem a mazane otre i prevodovku, aby nebylo nic poznat :D
Je to zdarma, melo byt to byt soucasti a podstatou servisni prohlidky, ze se zkontroluje stav auta, presto to pripominam, protoze predevsim tady jsem cetl, ze H servisy na to nekoukaly, roseni bylo dost markantni a skoncilo to jako v pripade vyse.
Tu ironickou první větu jsi mohl odpustit. :D V předchozí tvém příspěspěvku to vyznělo tak, že mám požádat o mimořádnou, tudíž preventivní kontrolu.
Šlo mi je o to, když mi třeba u auto něco začne klepat, v servisu ji to musím předvést, jinak smolík. Takto tam přijedu, řeknu, aby se mi podívali na gufero a oni bez řečí a zadarmo rozhodí převodovku od motoru. Když už by mě to zlobilo, tak bych jim to dal prostě opravit.
Už jsem to tu rozepisoval v sekci o klouzající spojce. Příčinou není gufero, ale vyrezlá vstupní hřídel na převodovce, který se musí taky vyměnit. Takhle mně to bylo podáno v :hyu: servisu.

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 10 bře 2018, 09:54
od Tudy
Po výměně motoru najeto 2 000 km včetně cesty do Alp a zpět a vše se zdá být v pořádku. Teprve teď vidím, že před výměnou byl motor těsně před smrtí, tenhle mnohem lépe táhne, hlavně plně naložený v táhlých dálničních stoupáních.

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 10 bře 2018, 11:31
od Axel.Foley
Tudy: Přeji, aby vše bylo už jen v pořádku.

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 10 bře 2018, 16:31
od Hardcam
A jak se choval predchozi v tahlych stoupanich?

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 10 bře 2018, 16:49
od Tudy
Noha na podlaze se zařazeným 4. stupněm a byl jsem rád když to jelo 130 km/h. To zhoršování bylo postupné, plíživé a člověk si toho moc nevšimnul. Teď to udržím i na 5-ku a na 4-ku má ještě tendenci mírně zrychlovat. :)

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 11 bře 2018, 20:48
od Mr. HYUNDAI
Včera na Autofóru též vyšel článek na téma přímé/nepřímé vstřikování http://www.autoforum.cz/technika/co-dal ... utm_source . Fotky některé výživné, zaujalo mne kudy se též dostávají úsady na ventily.

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 11 bře 2018, 22:03
od shawt
Diky za clanek, me zaujala tato veta a taky uz se chystam nalit v lete do auta ACEA A3.

Současné řídké longlife oleje jsou v tomto ohledu jedním z obvyklých podezřelých a pokud si vůz s přímovstřikovým motorem plánujete nechat dlouho, doporučujeme udělat si důkladný průzkum a zvolit jiný, byť výrobcem přímo nedoporučený olej s lepšími vlastnostmi.

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 11 bře 2018, 23:30
od ulthar
shawte mrkni https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=525. Trochu jsem to rozepsal. Mimochodem solidne zacinam uvazovat nad tim bazmekem, co ti dokaze ten olej/benzin/vodu z PCV odfiltrovat a zpatky do sani ti to posila vicemene jenom vzduch. Procital jsem dneska ruzne zkusenosti a vypada to, ze to fakt funguje, pokud si clovek koupi nejaky, ktery ma v sobe tu filtrovaci vlozku (treba tady https://www.amazon.com/dp/B074V6CP5Y/re ... rd_w=C5j5D). Prodavaji se totiz i nejake levne, ktere tu filtrovaci vlozku nemaji a pak jsou to vyhozene prachy.

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 12 bře 2018, 12:33
od copper5252
shawt píše:Diky za clanek, me zaujala tato veta a taky uz se chystam nalit v lete do auta ACEA A3.

Současné řídké longlife oleje jsou v tomto ohledu jedním z obvyklých podezřelých a pokud si vůz s přímovstřikovým motorem plánujete nechat dlouho, doporučujeme udělat si důkladný průzkum a zvolit jiný, byť výrobcem přímo nedoporučený olej s lepšími vlastnostmi.

aho sice máš pravdu že long life olej jsou "na prd" ale bohužel výrobce postavil motor pravě na provoz long life oleju ! problem long life oleju je ten že jsem "hodně řidké " a tim padém jsou vule v motoru stavěné na tenhle typ oleju ! hlavně je hodně citlivé na vyskozitu olej promněné časováni ventylu !
ja mám v manulalu k autu doporučeny dva typu oleju 5w30 a 5w40 a mužu řici že při použítí 5w40 se motor chová jinak má jiný chod ! buhužel mněřeni na brzdě stojí prachy tak jsem nemněři rozdíly v pruběhu motoru na olej 5w30 a 5w40 !

sice lze najít oloje z přibližné stajnými parametry ale jen přibližné !

testoval jsem na starší I30 I ,oleje mněla najeto cca 80tkm , testoval jsem 5w30 5w40 0w40 0w30 (0w50 špatně sehnatelný) 5w50

lze říci že nejvíce opravdu sedí motoru 5w30 olej a je jedno od jakého výrobce ale samozřejmně interval výmněny max 10tkm !!!! víe ne !!!

hlavní problem vyskozity oleje je ten za jak dlouho se dotane při studenem startu motoru na mazané plochy , čim řidči olej tím rychleji se dostane na mazané plochy ! a tím padem motor běží kratší doby na "sucho" poku třeba použijete olej 5w50 nebo 0w50 a viší tak je lepší nechat motor nastartovaný na mistě bez jizdy aspon 3 až 5 minut než pojedete

třeba ve škdovce rapidu 1.2 tsi jsem mněl zasadně olej 0w40 nebo 0w50 a to aby se nezapékálo turbo ! a nenapaloval olej ! ale mněl jsem motor upraveny chip a další drobností u klasického TSI 1.2 bez uprav stačí 5w40 !

dalo by se říci že na kratké trasy je lepší olej 5w30 a na dlouhé trasy 5w40 !

co se týká nepř oleje 5w50 tak jeho použítí snad jen pro toho kdo autu dava hodně velký zahul a jezdí jako rakete :)))

největší problem je zaruka ! pokud daté jiný olej než doporučije výrobce a dojde ke zničení nebo poškozeni motoru tak se muže výrobce škobat ze zárukou ! a nebo vám rovnou neuzná !

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 12 bře 2018, 17:52
od shawt
Ja mam v knizce jak ACEA A5, tak ACEA A3 a taky 0W40, tzn. ze tam nehodlam dat neco co vyrobce nedoporucuje. ACEA A5 se sice rychleji asi do casti motoru dostane, ale taky rychlejiz ztece, kdezto ACEA A3 tam zustane dele.

Ja jsem se rozhodl vyzkouset pri dalsi garancce ACEA A3 a uvidim, dat ACEA A5 tam muzu vzdy, ale osobne nevidim duvod, proc bych tam mel davat neco, co je pro motor horsi.

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 12 bře 2018, 18:04
od ulthar
copper5252 píše:
shawt píše:Diky za clanek, me zaujala tato veta a taky uz se chystam nalit v lete do auta ACEA A3.

Současné řídké longlife oleje jsou v tomto ohledu jedním z obvyklých podezřelých a pokud si vůz s přímovstřikovým motorem plánujete nechat dlouho, doporučujeme udělat si důkladný průzkum a zvolit jiný, byť výrobcem přímo nedoporučený olej s lepšími vlastnostmi.

aho sice máš pravdu že long life olej jsou "na prd" ale bohužel výrobce postavil motor pravě na provoz long life oleju ! problem long life oleju je ten že jsem "hodně řidké " a tim padém jsou vule v motoru stavěné na tenhle typ oleju ! hlavně je hodně citlivé na vyskozitu olej promněné časováni ventylu !
ja mám v manulalu k autu doporučeny dva typu oleju 5w30 a 5w40 a mužu řici že při použítí 5w40 se motor chová jinak má jiný chod ! buhužel mněřeni na brzdě stojí prachy tak jsem nemněři rozdíly v pruběhu motoru na olej 5w30 a 5w40 !

sice lze najít oloje z přibližné stajnými parametry ale jen přibližné !

testoval jsem na starší I30 I ,oleje mněla najeto cca 80tkm , testoval jsem 5w30 5w40 0w40 0w30 (0w50 špatně sehnatelný) 5w50

lze říci že nejvíce opravdu sedí motoru 5w30 olej a je jedno od jakého výrobce ale samozřejmně interval výmněny max 10tkm !!!! víe ne !!!

hlavní problem vyskozity oleje je ten za jak dlouho se dotane při studenem startu motoru na mazané plochy , čim řidči olej tím rychleji se dostane na mazané plochy ! a tím padem motor běží kratší doby na "sucho" poku třeba použijete olej 5w50 nebo 0w50 a viší tak je lepší nechat motor nastartovaný na mistě bez jizdy aspon 3 až 5 minut než pojedete

třeba ve škdovce rapidu 1.2 tsi jsem mněl zasadně olej 0w40 nebo 0w50 a to aby se nezapékálo turbo ! a nenapaloval olej ! ale mněl jsem motor upraveny chip a další drobností u klasického TSI 1.2 bez uprav stačí 5w40 !

dalo by se říci že na kratké trasy je lepší olej 5w30 a na dlouhé trasy 5w40 !

co se týká nepř oleje 5w50 tak jeho použítí snad jen pro toho kdo autu dava hodně velký zahul a jezdí jako rakete :)))

největší problem je zaruka ! pokud daté jiný olej než doporučije výrobce a dojde ke zničení nebo poškozeni motoru tak se muže výrobce škobat ze zárukou ! a nebo vám rovnou neuzná !
co je podle tebe long life olej? protoze napriklad tohle: https://www.bonatrade.cz/bmw-twin-power ... gKbKvD_BwE splnuje BMW long life normu stejne jako ACEA A3/B4/C3
takze neni problem do auta nalit 5w30 ACEA A3 nebo klidne 0w40 ACEA A3

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 13 bře 2018, 19:55
od copper5252
ono sice možná normu splnujě ale mněla by sedět vyskozita a další paramtery oleje !

myslím to tak že když mám napsano jezdit na 5w30 ale chci jezdit 5w40 tak si nejdu olej 5w40 aby mně co nejvíce stejné parametry jako 5w30 vyskozita a atd!

ja mám v knížce k i30II doporučné olej 5w30 a 5w40 ale 0w40 jsem tam nikdě nenašel !

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Napsal: 13 bře 2018, 20:01
od Tudy
Možná to píšu blbě, ale pokud místo 5W30 použiji 0W40 přičemž ostatní parametry vyhovují, tak neudělám chybu. Takový olej má lepší vlastnosti při extrémně nízkých a zároveň i vysokých teplotách, takže je dokonce lepší, nebo se pletu?