Stránka 8 z 321
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 09 úno 2017, 13:20
od Mr. HYUNDAI
Tak to já jsem věděl, u nás jsem nabídku i20 a i20 Active zkoumal celkem pečlivě. My máme v nabídce i motor 1,4 MPi
.
Ale nenapadlo mě si pro graf "sáhnout" do i20 Active
.
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 09 úno 2017, 13:25
od idam.i
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 09 úno 2017, 13:31
od Mr. HYUNDAI
Každopádně v 1.500 ot/min. motor zatím deklarovaných 172 Nm rozhodně nemá. Zatím se probírá kolem 1.800 ot/min., ale do dvou tisíc mi to přijde jako trápení. Což je samozřejmě u syrového motoru zcela v pořádku, toho jsem si vědom.
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 09:12
od Mr. HYUNDAI
Musím opravit své předchozí info o fungování předních světel. Když rozsvítíte potkávací světla, tak LED denního svícení, které fungují zároveň jako parkovačky, nezhasnou. Pouze se výrazně ztlumí, tak zhruba na 30-40% původního světelného výkonu (odhadem). Je to tedy světelný zdroj, který pracuje téměř pořád. Jsem upřímně zvědavý na jejich životnost a též cenu.
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 09:31
od hyundi30
Mr. HYUNDAI píše:Každopádně v 1.500 ot/min. motor zatím deklarovaných 172 Nm rozhodně nemá. Zatím se probírá kolem 1.800 ot/min., ale do dvou tisíc mi to přijde jako trápení. Což je samozřejmě u syrového motoru zcela v pořádku, toho jsem si vědom.
Ako ho zabehavas? Riadis sa niecim takymto? Zaujima ma hlavne vymena oleja po priblizne 1000 km.
http://www.auto.cz/zajizdeni-noveho-vozu-poradime-80385
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 10:00
od Mr. HYUNDAI
Článek na auto.cz jsem na toto téma záměrně nečetl a i když jsi mi sem dal odkaz, tak své původní rozhodnutí nezměním
.
Všechna auta jsem vždycky zajížděl stejně. Do zhruba 1.000 km se k motoru snažím chovat velice šetrně - max 2,500 otáček, snaha motor nepodtáčet, takže na méně než oněch 1.800 otáček nejezdím. Často měnit otáčky (vzhledem k tomu, že jezdím primárně mezi malými obcemi, tak to jde jaksi samo
). Vyhýbám se větší zátěži vozidla než 2 dospělí. Od 1.000 km začínám auto učit "chodit" do otáček. Takže běžně motor krátkodobě k omezovači. Není to o tom rvát auto po dálnici na dvojku, je to o tom dvojku vytočit na max, udržet pár vteřin a pravidelně odřazovat, aby motor musel měnit otáčky. Po dálnici pak klidně ve 120 km/hod. průběžně podřazuju a odřazuju, aby motor musel neustále otáčky měnit. Tuhle kůru mu občasně dopřávám mezi 1.000 km a 1.500 km. Pak už jezdím naprosto normálně.
Co se týče výměny oleje "po zajetí". Někdy to dělám, někdy ne. Tak půl na půl. Řídím se jednak tím kdo bude s autem potom jezdit a taky jeho stavem když vytáhnu měrku.
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 10:05
od milda h
Tak jsem zvědav jak turbovysavače dopadnou. Čím dál víc je slyšet, že vzhledem k novému způsobu měření emisí dojde k jejich zániku vzhledem k tomu, že v reálném provozu vypouští mnohem více škodlivin, než poctivé atmosféry.
Možná teď rozpoutám peklo, ale já jsem pro atmo taky.
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 10:15
od Mr. HYUNDAI
Proč peklo? Kdybych si mohl vybrat mezi 1,0 T-GDi a pro Amíky nabízeným 2,0 GDi tak si piš, že jdu do dvoulitru atmo!!! Jenže si vybrat zatím nemůžu
. Rád se k poctivým atmosférám vrátím.
Mimochodem, právě mi pošťák dal do ruky balíček z Koreje ve kterém je sada LED do interiérového osvětlení. Pokud se k tomu o víkendu přidá snesitelné počasí, tak spáchám výměnu
.
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 10:36
od hyundi30
Mr. HYUNDAI píše:Článek na auto.cz jsem na toto téma záměrně nečetl a i když jsi mi sem dal odkaz, tak své původní rozhodnutí nezměním
Vidíš a ja som len chcel byť zdvorilostny s článkom v češtine
Lebo vsetky články na túto tému hovoria to iste.
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 10:41
od idam.i
Tiež mi pripadá výmena oleja po 1.000km dosť skoro.Uvažujem tak po 5.000km.Olej som cca. po 2.000km kontroloval a bol prekvapujúco svetlí.To olej v GDI bol vždy tmavý.
Že by priamy vstrek bol taký rozdiel.
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 10:47
od Mr. HYUNDAI
A já Tvou zdvořilost neocenil, to bych se měl stydět!!!
Obecně se dá říct, že kolika lidí se zeptáš, tolik různých odpovědí dostaneš. Od verze, že zajíždět už dneska netřeba, protože základní záběh mají motory za sebou na brzdě v továrně až po téměř vědeckou metodu z dob před 60 lety, kdy dobře zajet motor postavený téměř ručně byla skutečně věda. Mně se moje metoda, kterou jsem jaksi "převzal" od jednoho mechanika s praxí mnoha desetiletí, osvědčila, a proto ji aplikuju u všech svých aut (samozřejmě s ohledem na konkrétní motor, turbodiesel honit do omezovače nemá smysl).
Igore, je to možné, přímovstřikové motory mají ke karbonizaci mnohem větší "sklony".
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 10:57
od hyundi30
Je to tak. Poznám mechanikov, čo sa doslova valaju od smiechu keď im spomenies nejaké zabehavanie noveho motoru. Ich odpoveď je, ze ved su už zabahnute na stolici a od začiatku mam dávať plný kotol. Ze aby nezlenivel. A potom si prečítaš 10 clankov o tom, ako je dôležité novy motor zabehnúť
Kazdopdne zatial verim tomu, ze ho je dobre prvych par tisic km zabehnúť, striedat styl jazdy atd. A tiez sa mi zdalo logicke odovodnenie vymeny oleja po 1000 km. Vraj tych prvych 1000 km je najdolezitejsich z hľadiska usadnutia motora a vybrusenia súčiastok, z ktorych sajrajt ide do prveho oleja. No nie som mechanik, ktovie kde je pravda, ale urcite tou vymenou nič nepokazim. Či?
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 10:59
od Mr. HYUNDAI
Rozhodně nezkazíš, ale pokud použiješ moji metodu, tak olej vyměň až po těch 1.500 km, až skončíš výuku k omezovači. Tam totiž půjde další várka špon
.
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 11:04
od hyundi30
To má tiež logiku. Po 1000 km ho trochu naučím zdravit obmedzovac a 500 km na to vymenim olej, filter
Re: Kafemlejnek - Ferda
Napsal: 10 úno 2017, 11:57
od bony
Můžeš poslat odkaz co jsi koupil za sadu LED?