Stránka 8 z 17

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 07 čer 2018, 13:57
od Mr. HYUNDAI
Něco málo k tomu kolik CO2 produkuje letecká doprava, kolik CO2 vyprodukuje člověk za rok a jakou činností. Pro představu zajímavé - https://www.euro.cz/udalosti/jak-snizit ... utm_source

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 07 čer 2018, 15:26
od Axel.Foley
Hezký článek...

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 07 čer 2018, 15:42
od Espero
Nejhorší na tom je typický přístup k problematice finančních kompenzací. I když se najdou jednotlivě "ohleduplná individua", ochotná připlatit na tzv. kompenzace dopadů emisí z letecké přepravy a je správné, že to není zahrnuto do ceny letenek, nikdo neví, co se z těch peněz ve skutečnosti platí a kam a také nikdo neví, jaké přínosy vložené peníze budou mít. Ovšem jestliže to nikdo neví, pak považuji přímo za sprostotu a bezohlednost nějaký takový poplatek požadovat. Naštěstí jde o problém přesahující EU, takže zatím snad nikoho nenapadne ten "ekologický" příplatek dát do ceny letenek.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 10 čer 2018, 18:50
od Mr. HYUNDAI

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 10 čer 2018, 20:51
od Espero
Ano, to je přesně to, co tady řada lidí, byť jinými slovy píše a k tomu něco navíc - konečně otevřené slovo o politickém nátlaku.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 10 čer 2018, 20:53
od Mr. HYUNDAI
Mě zaujalo, že autor je poslancem EP...

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 10 čer 2018, 21:44
od Axel.Foley
Ad článek od Mr. :hyu: : Slova, která nechce slyšet nikdo z tlačitelů k elektropohonu, protože aktuálně je jen a pouze jediný správný. Asi proto, že v něm mají své akcie a namast si kapsy, když to protlačí :-k Po nás potopa :!: ](*,)

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 13 čer 2018, 17:11
od Espero
Trošku z jiného soudku o mastění si kapes. Tentokrát na bateriích. Převzato z Peugeot-fóra.
https://www.peugeot-club.com/topic/1104 ... nt-1869637

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 14 čer 2018, 06:26
od Axel.Foley
Proč se tomu nedivím? :-k

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 28 čer 2018, 10:02
od Richard555
Dneska je na Idnesu článek o plánech zelených jak v Německu zařídit, aby se splnil jejich závazek a to aby v roce 2020 byly emise CO2 na 95g na km. Samozřejmě by to nebyli zelení aby nepřišli s šíleným nápadem = omezení rychlosti na 80 i na dálnici a 26 víkendů bez aut........ :roll: :roll: :roll: :roll:
Nicméně v článku je uvedeno, že jen v Číně se vyprodukuje za 3 týdny tolik CO2 co vytvoří všechny auta v Evropě za rok.
Úplně dole je pak uvedeno toto: „V třídě kompaktních vozů má elektromobil - i při využívání německého způsobu výroby elektrické energie - se 150 g CO2 na kilometr při nájezdu 150 tisíc kilometrů nejlepší bilanci CO2, těsně před plug-in-hybridem a hybridem. Následují zemní plyn (174 g/km), diesel (186 g/km) a propan-butan (188 g/km),“ uvádí ADAC.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/nemecko-zeleni-ek ... tomoto_Fdv

Tohle nechávám zcela bez komentáře, ale nějak mi nesedí ty čísla. Já jezdím za 9 litrů na 100km, nevím přesně kolik váží litr nafty - řekněme tak 0,9 kg na litr (plave na vodě tudíž je lehčí) tedy na 100 km spotřebuji 8,1 kg nafty. No a když bych splnil vysněný německý limit 95g /km tak bych na 100km vytvořil 9,5kg CO2, to mi nějak hlava nebere. když vezmu něco, část toho využiju na mechanickou práci, část na teplo a ze zbytku vytvořím nějaké chemické sloučeniny, nemůže být těch sloučenin víc , než vstupních surovin :roll: :roll: :roll: neplete se někdo o nějakou tu desetinou čárku???

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 28 čer 2018, 10:08
od Tudy
Naopak, CO2 je v Evropě kritický nedostatek ! :twisted: :mrgreen:

https://cz.sputniknews.com/svet/2018062 ... tatek-co2/

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 28 čer 2018, 10:17
od Espero
CO2? To je ten milý plyn, ze kterého rostliny v noci vyrábějí O2 a C papají? Proč ho snižovat, když je potřebný. Nebude-li CO2 rostliny zahynou.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 28 čer 2018, 13:33
od mihlit
Richard
Samozřejmě že na výstupu není více než vstupních surovin. Ale vstupní surovinou je i vzduch. Základ, z čeho získáš energii je nějaký uhlík a vodík v natě / benzínu, který spálíš (přidáním kyslíku). Kolik je toho uhlíku procentně nechám zájemcům za domácí úkol. Ale molarni hmotnost uhlíku je 12, kyslíku 16, takže na 1 g uhlíku z paliva přidáním kysliku vyrobíš 1/12*(12+2*16) = 3.66 g CO2. A jinak ze všeho vzniknou ty chemické sloučeniny, jak píšeš, jako ano, teoreticky se hmota může měnit na energii a tak, ale to jsou trochu úplně jiné procesy, než se děje v autě.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 28 čer 2018, 14:21
od Richard555
Kluci sorry, už jsem nějaký pátek ze školy, navíc jsem maturoval z matiky a ne z chemie. Na ten vzduch co do motoru jsem nemyslel. V připadě stochiometrického poměru vzduch -palivo je to něco kolem 14 kg vzduchu na kg paliva.
Dále mi je jasné, že motor pohání jen "chemická reakce" tedy bohužel se žádná anihilace hmoty nekoná.
Ale stejně mi to vrtá hlavou. Ve vzduchu je jen cca 20% kyslíku tedy do motoru vstupuje ke kg paliva jen necelé 3 kg O2 . N2 se nazývá dusík a ten se musí sloučit na NOx , ale kde ten O2 vezme? Pokud je ideální spalování - reakce oxidace, co si vezme ten kyslík přednostně? Dusík a vzniknou NOx nebo uhlík a vznikne COx ? Podle mě vzniká oboje dle "kvality" spalování buď NOx při spalování bohaté směsi, nebo Cox při spalování chudé směsi a pokud se trefíš vznikají oba plyny...... a proto mi stejně připadá těch 9,5kg CO2 na 100km moc
A to počítám s normou kterou chtějí němci od roku 2020 -tedy dnes ty čísla jsou daleko vyšší :wink:

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 03 črc 2018, 12:56
od Mr. HYUNDAI