Stránka 8 z 44
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 13 srp 2018, 20:22
od kyrmon
No nic, už jsem to odkládal dost dlouho, bohužel u nás stále platí zákaz mytí aut, tak to bude bez nablýskaný fotky no (ještě jsem to mohl umejt s ONR vlastně
)
Nakonec se tedy měnil nárazník, světlo, nádržka ostřikovače (originál za jen cenu kolem 200
), hlavní přední rám, opravovala kabeláž, vyrovnávala a lakovala kapota a částečně rozleštovaly dveře.
Celá oprava trvala téměř měsíc a uvízlo to právě na tom hlavním světlometu, který zrovna v tu dobu nebyl v ČR v sehnání (všude měli jen druhou stranu) a když již konečně po dlouhém čekání dorazilo světlo do servisu, tak následovalo zjištění, že aftermarker hlavní rám nemá držák na to světlo a nikde nejde koupit jako náhradní díl (je jen součástí originálního rámu od hyundai) tak ho museli vyrobit.
Na běžné pohledy na autě vidět prakticky žádný pozůstatek z nehody, až na kousek odřeného prahu na základovku, o kterém jsem se servisu zapomněl zmínit. Odstín laku trefili ale dle mně dokonale a jestli najdu příští rok finance navíc, tak si u nich nechám zamaskovat všechny šrámy od předchozího majitele.
Jediný, čím jsem ale zklamán je, že se kapota nepovedla srovnat dokonale a tak se teď hůř otvírá a zavírá (všiml jsem si až dnes), tak se k nim v pátek vypravím znovu, jestli by se jim s tím něco nepodařilo vykouzlit, ale moc nadějí tomu nedávám, přeci jen to bylo pořádně vyhnutý v pantech
A protože špinavé auto nefotím (a z wapko myčky ho nepovažuju umyté) tak zatím jen jedna fotka vytvořená těsně po dojezdu ze servisu (vpravo na kapotě jsou vidět čáry v prachu, jak jsem neodolal pokušení a pohladil ho)
- po opravě.jpg (134.03 KiB) Zobrazeno 2857 x
No, a protože jsem měl před nehodou namířeno na doplnění klimatizace a chtěl jsem tam jet i po opravě, což mi bylo v té karosárně rozmluveno, že pokud je tam ještě origo náplň a chladí mi to tak hezky, tak se mám na to zatím vykašlat, protože poté již tolik netěsní jako od výroby, tak se chci zeptat, jak to vidíte vy, když mi dle teploměru z výdechu sálá takováhle teplota
(viz. obr2)?
- klima.jpg (73.25 KiB) Zobrazeno 2857 x
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 17 srp 2018, 10:43
od Mexican
neviem kde som to cital, ale teplota na minime u klimatizacie by mala byt 4 az 6 stupnov
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 17 srp 2018, 10:45
od kyrmon
Mexican: běžně se mi klima pohybuje kolem těch 6°C, tadyten extrém mi teploměr ukázal zatím jen 2x no
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 20 srp 2018, 18:31
od kyrmon
Dneska si se mnou áca nějak hraje
V poledne si do něj pro něco jdu a nedaří se mi ho otevřít dálkou, říkám si ok, vybitá baterie, tak otevřu klíčkem s tím, že se pustí alarm.. Nespustil a neodemklo se celé auto, jen ty jedny dveře. To mi už je divný a zkouším zamykat centrálem na dveřích, relátko cvaká, nic se však neděje.. Dávám klíč do spínačky, otáčím do 2. polohy a centrál začíná fungovat i na dálku. Tohle ještě beru, že stál na přímým slunci a moc se mu to nelíbilo, však Certovi to také jednou udělal..
Tak se to teď rozhodnu jít zkusit znovu, auto se odemyká na druhý pokus dálkou a já si ho tak zezadu prohlížím a přemýšlím, jestli jsem to s jeho leštěním nějak nepřehnal když vidím jak se výrazně odráží slunce od koncových světel, tak jdu blíž a on už 6 hodin svítí
Accent má poloautomatické zhasínání světel (vyndat klíč ze spínačky a otevřít řidičovi dveře a světla zhasnou), tak otvírám dveře a nic.. Takže zase klíček do spínačky (tentokrát stačí bez otočení) a zase ven a je konečně tma
Že by zůstalo viset relé od světel? Mikrospínaček ve spínačce to nebude, to by nefungovala dálka
No budu to sledovat, ale přičítám to za vinu tomu nehoráznýmu vedru.. Teď se jen modlit, aby se mi podařilo nastartovat
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 20 srp 2018, 18:45
od Деревенский
Jen takový můj tip.
Zkusit zkontrolovat dráty u pantů dveří co vedou do dveří a jsou v gumové chráničce jestli nějaké nejsou polámané a nebo zkratík.
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 20 srp 2018, 19:30
od kyrmon
Kabeláží to nebude, zkoušel jsem to i od spolujezdce otevřít a taky jen jedny dveře, i když většinou otevře všechny
Takže to fakt přisuzuji teplu a erupci na slunci.. prozatím.. Už vloni mě jednou nechal takhle stát vedle auta za podobného počasí nechápajíc mačkající dálku (nechtěl jsem od nákupáku odjíždět v houkajícím autě).. a to jsem byl v tom krámě jen 5 minut
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 20 srp 2018, 19:48
od Деревенский
Aha
Tak asi fakt bude modulu ovládání velmi teplo.
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 20 srp 2018, 21:13
od kyrmon
Tak chvála Bohu, povedlo se nastartovat po těch 6ti hodinách svícení, tak hned jsem si dal 40km na dobití
A protože jsem měl konečně od nehody úplně prázdnou silnici a náladu experimentovat, tak jsem to zkoušel cestou párkrát zadupnout jak se bude auto chovat. 3/4 pokusů jsem slyšel jak se pneumatiky kloužou bez zásahu ABS a až u posledního konečně párkrát zapumpovalo s pedálem ještě o kus níž, než se začaly blokovat kola
No.. a pokaždé se mi auto předkem stáčelo doleva
Takže se při výměně tlumičů musím podívat i na brzdový systém
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 21 srp 2018, 07:31
od Vilda
Člověče .... ty za chvilku spodek vyměníš a vršek dáš novej
Ale teď vážně .... po výměně nekvalitních tlumičů Mando, za Kayaby Exel G se stalo z Accenta úplně jiný auto
a v kombinaci s pneu Barum Bravuris 2, Áca jezdil jako po kolejích. Najednou jsem mohl pilovat zatáčky jako závodník a s výkonným motorem 1.6ky, to byl vyloženě požitek z jízdy
Výměnou tlumičů se Accentík zbavil většiny neduhů, jako odskakování na nerovnostech, plavání po silnici při vysokých rychlostech nebo neustálého mlácení a tlukotu od náprav .... prostě jiné auto !!
A co se týče citlivosti systému ABS, tak jsem na něj spíš nadával .... protože se spouštělo na můj vkus docela často
v podstatě imrvére. Ať byla zima nebo léto ..... takže mi vcelku vadilo, že se nedalo vypnout. Jinak jsem ale na brzdy nemohl říct křivého slova. Áca určitě brzdil mnohem lépe, než můj nynější Fiat ....
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 21 srp 2018, 07:49
od kyrmon
Však o to jde, ne? Uvést ho do stavu jak z výroby a schovat si ho na důchod
No, já tak nějak doufám, že i to staceni dělá tlumič, že jeden je v lepším stavu než druhej, tak to kolo líp drží na silnici a díky tomu i brzdí... Ale to bych chtěl moc no
letos už těch investic do auta bylo trochu moc
V zimě jsem na to ABS taky nadával, ale když v létě slyším i přes rádio, jak je pneu při bzdeni ve smyku a abs nikde, tak to se mi taky nelíbí no.. Ale jak už jsem někde psal, když jsem si ho vezl domů, tak jsem se párkrát málem prastil o volant jaký to mělo jedovky oproti předchozímu stařičkemu peugeotu.. Teď už takový pocit pri presedani nemám, ale asi jsem si hold zvykl
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 21 srp 2018, 14:05
od 69pavel
pokud to pri brzdeni taha do jedne strany tak je neco spatne na brzdach,Accik ma rozdeleni brzdneho tlaku na jednotliva kola v kombinaci s ABS,takze rozebrat brzdy vycistit,promazat ,vse musi chodit hladce a lehce,
-plovouci cepy(pouzit spravny mazaci tuk-medena pasta NEVHODNA-naboptnaji gumky a potom je to cele pridrene)jak vnitrni vodici gunka na jednom cepu tak venkovni vodici prachovka,cep pak jde ztuha
-pistky v trmenach(kdyz mas koppyto sundane tak druha osoba at ti jemne slapne na brzd.pedal az vidis jak se povysune pistek,prestane tlacit a povoli pedal ( pistek musi nepatrne ale okem viditelne zasunout zpet,pokud to neudela tak vymenit prachovku a pracovni gumku na pistku) pistek musi byt cisty bez znamek koroze ci jinych znehodnoceni na pracovni plose. pokud se pistek vysune tak potom ho nasadou mensiho kladivka zatlac zpet do kopyta az to jde nasadit na desticky
-potom je dulezity spravny postup pri ovzdusneni pro ABS (je jiny nez klasicke ovzdusnovani) 1-zadni prave,2-leve predni,3-zadni leve 4-prave predni
-a pravidelne menit brzdovou kapalinu nekdo meni co 3 roky ,ja osobne menim co 2 roky jo a nekdo nemeni vubec i takovi se najdou ale pak daj do opravy hafo penez
na mazani pouzit Lukosan14 nebo ATIplastilube (autokelly prodava)
podle jak popisujes jak se chovaji brzdy tak to budes mit pridrene a spatne ovzdusnene, abs musi i na suchem povrchu kdyz to poradne zaslapnes zafungovat a zapumpovat do pedalu
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 21 srp 2018, 14:34
od kyrmon
jj, děkuji za rady
Zadní brzdy jsem čistil někdy v lednu, když jsem dával nový kotouče a destičky, takže snad bude stačit se zaměřit na přední
od poslední brzdový akce mám na to koupený stlačovák a i to ATIplastilube, tak se boptnání nebojím.
Brzdovku mám měněnou vloni v březnu a v prosinci ještě jednou odvzdušněnou autorizovaným servisem, jediný co mě ještě napadá, že když jsem si pak ty brzdy dělal sám, tak při zatlačování pístku do třmene jsem si nepovolil hrdlo nalévání brz. kap., tak jestli se přitom opět nezavzdušnila
Jediný problém tedy vidím v sehnání další osoby, která by mi mačkala brzdu byť i na tu zkoušku pohyblivosti pístku
A ABS se nakonec ozvalo.. ale to již kola byla v tom smyku a já šel do strany
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 21 srp 2018, 18:26
od 69pavel
ber to tak auto mas z druhe ruky,pokud se nemylim. Brzdy je treba udrzovat,mozna jsem az moc peclivy ale osobne cistim a mazu po zime a pred zimou. za dobu co mam accika tak pistky v trmenech mam jeste puvodni, ale gumky uz jsem menil pred dvema lety jak na cepech tak v trmenech . nikdy jsem medenku nepouzil a muzu rict ze nove gumky byly mensi oproti puvodnim pred vymenou, takze jestli jsi jeste gumky nemenil tak doporucuji vymenit cela sada vychazi lepe nez kupovat samostatne na pistek a na vodici cepy
k tomu ovzdusneni, nekdy i autorizaku nevi spravny postup, zalezi ktery chytrak a radoby mechos to zrovna dostane do ruky aby to opravil, tim nechci urazet pracovniky v servisu ale nekdy je to hruza co tam pracuje.....
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 21 srp 2018, 19:01
od kyrmon
Vzpomínáš si dobře, auto mám z druhý ruky a i tak jsem s ním spokojenej
Starost o brzdy beru, že je třeba a taky bych jim rád věnoval tolik času, ale vždy se najde přednější práce a člověk je zas tam kde byl
Nový prachovky mám teď aspoň na těch zadních brzdách a u předních uvidím v jakým stavu budou, kdyžtak bych vzal i ty pístky ve třmenech, ty malý jsou v pohodě, ale na ten velkej si jaksi netroufám
No, třeba když bude viditelně vadnej, tak se do toho vrhnu
No a pokud si vzpomínám, tak mi to odvzdušnoval dílenskej mistr, při snaze rozpohybovat zadní brzdy (ani po jejich udajném vyčištění to nechtělo chodit a pak jsem tam našel starý prachovky a hromadu maglajzu ve vodítku
), přes nějakou mašinku na to, tak kdo ví, jestli si to neřídila ona
Re: Kyrmonův accent 1,4- Bronze gray metallic
Napsal: 21 srp 2018, 20:32
od 69pavel
nekdo meni jenom prachovku ale to nestaci je treba vymenit i pracovni gumku v trmenu a na vodicich cepech jak vnitrni gumku ktera je na jednom cepu tak venkovni prachovky ktere slouzi jako vedeni cepu,
ono vycistit brzdy na celem aute je otazka jednoho dopoledne a to jeste se u toho poflakujes a se sousedem vypijes nekolik piv a i neco ostrejsiho.
pistky nemusis,je to zbytecne,az to rozeberes a pistky by meli korozi tak potom ano ale jinak je skoda za to utracet penize,nejsou zrovna levne aby ti pak doma lezely....
v autokelly na predek Objednací kód FK 254117 a na zadek maj v kelly jenom na repasy, original prumer je 30mm, takze sehnat jinde