Stránka 8 z 8

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 15 pro 2021, 18:22
od Lukas40
Měnit olej první výměnu ve 120 000km? Je dost špatně interval výměny je 50 000km max 60 000km.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 15 pro 2021, 18:24
od Lukas40
300 000km bez servisu? Možná vydrží ale ve stavu K. O. a repas. Z vlastní zkušenosti vím jak to vypadá.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 15 pro 2021, 18:55
od petzl62
Lukas40 píše: 15 pro 2021, 18:22 Měnit olej první výměnu ve 120 000km? Je dost špatně interval výměny je 50 000km max 60 000km.
Ano u hydroměniče jednoznačně, ale bavíme se o DCT převodovce se suchými spojkami...
1.) Čili klasická převodová skříň s náplní oleje 1,7l
2.) Kapalinu v mechatronice myslíš Lukáši? Dobrá... V tom případě dotaz prosím? Jakým způsobem ji v tvém servisu měníš u :hyu: DCT převodovek a
kolik jsi jich už udělal? Děkuji za odpověď.
3.) Ví někdo z Vás zasvěcených, co vše obnáší výměna komplet spojky u DCT?
4.) Dle vlastní zkušenosti- opakuji VLASTNÍ ZKUŠENOSTI- jsem ochoten tvrdit, že spojky vydrží 200-250tis. km.
Pokud si ve 180tis. km nechám vypsat diagnostikou stav spojek a obě jsou nad 50%, věřím, že to zvládnou.
5.) Vše samozřejmě závisí na článku mezi pedály a sedadlem a stylem použití. Ale zrovna u Mexicana jsem si jist, že není technický a bezcitný imbecil,
který by nevěděl co a jak má dělat a jak se k takovému autu chovat.
6.) Je to taky trochu o štěstí na kvalitu dílu a dílů.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 15 pro 2021, 20:11
od Mexican
Lukas40 píše: 15 pro 2021, 18:24 300 000km bez servisu? Možná vydrží ale ve stavu K. O. a repas. Z vlastní zkušenosti vím jak to vypadá.
neradil si ty vo vlakne o Accentovi uplne ale uplne nevhodny olej do prevodovky? to si clovek tak nejak potom nechce dat poradit ani v tomto.

ja neviem co znamena "bez servisu". ja som pisal prave, ze kazdych 120kkm vymenit naplne a skontrolovat. Ked budem doma, pozriem sa do manualu u Stonicu co navrhuje servisny plan pri DCT. Ak vyrobca bude pisat tych 60, tak to zvazim. Pac uprimne to sa mi zda dost malo

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 15 pro 2021, 20:31
od slabostka
sa veľmi teším na vaše postrehy v budúcnosti :D/ .... by som ale začal tým kto prečo a načo vymyslel dvojspojku.A tam by som to aj ukončil.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 15 pro 2021, 20:36
od dibarbora
Nemusíš ani pozerať... pre i30 výrobca v prípade MT6 alebo DCT7 považuje olej za doživotný.... to je na jednej strane manuálu... o stranu ďalej sa hovorí o náročnejších prevádzkových podmienkach tam je interval pre obe (MT6 a DCT) 120tkm.... 100tkm je len pre hydromenič, ten sa v EU nikdy neponúkal v i30 PD.
K tým 60tkm.... taká Toyota predpisuje výmenu oleja v planétovej prevodovke hybridu 60tkm, čo je inak v porovnaní s DCT prevodovkou celkom jednoduchá vec. Na druhú stranu je tento pohon svojou konštrukciou predurčený na dlhovekosť (DCT prevodovka môže pozerať len z úctivej vzdialenosti). Pokiaľ človek nevyhľadáva nejaký pôžitok za volantom, tak ideálne riešenie....

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 15 pro 2021, 22:43
od Storman
Nie je náhodou DCT v :hyu: len prakticky mechanizovaný manuál, ktorý má v oleji len prevody a mechatronika so spojkami je suchá?
Tam by sa potom nemal prečo ten olej špiniť.
Ja som videl nejaké videá z velosteru a tam po 100k míľach vyšiel ružový olej.

Edit: tak som si kvapalinu pomýlil s powershift prevodoukou. Video som myslel toto: https://www.youtube.com/watch?v=aWmZ1UsVpOI

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 20 srp 2023, 10:10
od Fry
Zdravím,

kúpil som si svoje prvé DCT-čko a tak zbieram info a čítam čo je vhodné a čo nie. Už som toho prečítal celkom dosť ale napriek tomu by som si chcel ujasniť pár vecí:

1. Kolóna, momentálne postupujem takto, Auto premnou sa pohne, počkám kým sa vytvorí rozumná vzdialenosť, úplne uvoľním pedál brzdy a bez pridania plynu prídem k stojacemu autu, kde zastavím a takto to opakujem. Je to OK? Počas pohybu nestojím na brzde ani nepribrzďujem. Je spojka spojená úplne? alebo musím pridať aj plyn aby sa úplne spojila?

2. Garáž, či už do nej vchádzam alebo vychádzam potrebujem si otvoriť alebo zatvoriť dvere. Teraz to proste dávam do N-ka + aktivujem parkovaciu brzdu. Stojím na úplnej rovine. Príde mi zbytočné tam na tú chvíľu pokiaľ zatvorím alebo otvorím garážové dvere dávať P-čko cez všetky polohy. Váš názor?

3. Nemám el. parkovaciu brzdu, len klasiku, čo sa stane ak mám zaradené D-čko, aktivovanú parkovaciu brzdu a uvoľním pedál prevádzkovej brzdy? Predpokladám, že auto bude stáť a nepohne sa ale spojka už bude v zábere? Bude kĺzať?

Díky.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 10 pro 2023, 14:35
od MIKIM69
Mne deň po návšteve servisu- ](*,) :D garančka,začalo svietiť upozornrnie: Riadiaci systém prevodovky.. Má niekto skúsenosť s týmto? Je mi jasné,žen do servisu s tým hneď idem..

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 23 bře 2024, 12:02
od Deuso
Zdravím,

chtěl bych se zeptat zda je to normální nebo to něco znamená.

Mám I3O 1,5 T-GDI s automatickou převodovkou, najeto 40000+ a začal jsem si všímat pár věcí.

1) Když parkuju a zajíždím pozadu bez plynu na parkovací místo, tak když přitom couvání přejedu předními koly, takový malý schůdek, tak slyším jak se něco pod motorem zaklepe. Tak by mě zajímalo co to je.

2) když vyjíždím z parkoviště a dávám jen trošku plynu, tak se někdy stane, že auto začne dost cukat, tak zastavím a rozjedu se víc a je to ok.

3) Někdy mi zajímavě skáčou otáčky, zvuk je jak kdybych jel z manuálem a pustil brzo spojku, viz video https://vimeo.com/926565938?share=copy


Je to normální projevy a zaváhání převodovky nebo řešit?

Děkuii.

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 23 bře 2024, 12:30
od dibarbora
Pri týchto prevodovkách asi aj normálny prejav... RJ si nemôže pri týchto prevodovkách so suchými spojkami dovoliť extra preklz... spojky by išli do smútku po pár km... takže výsledkom je často, že prevodovka začne po pár desiatkach tisíc km viac či menej trhať... pretože adapatačná rezerva ovládania spojok sa vyčerpá (vzhľadom na to , že spojky sú už nejako opotrebené, tak by celý systém potreboval dlhší preklz, ktorý ale nie je žiadúci)... vo výsledku máš spojky kde je ešte 70-80% materiálu... ale vzhľadom na tolerancie zvyšku prevodovky a jej ovládania sú už defacto na výmenu.. aby to prestalo trhať...

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Napsal: 24 bře 2024, 14:19
od idam.i
Preto sa divím,že :hyu: nerieši spojky v dct v oleji.
Aj koncern,čo je celkom priekopnik v dct, už dáva olejové spojky aj do áut nižšej výkonosti.
Tam sa mení olej po 60.000km.V samotnej prevodovke sa mení olej tuším po 120.000km
V hydromenič je interval na olej cca.60.000km