Stránka 8 z 23

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 12 led 2022, 06:41
od Cecil67
Start.napětí mám podobné ( 11,6-11,9V) už více jak rok a půl a taktéž bez problémů. Včera jsem baterku nabil doplna, za dvě hodiny jsem startoval a ejhle: nap.11,9V.Venku bylo -5. Nikde nemohu sehnat relevantní info, jak tenhle krám ( myslím AGM) funguje ](*,)

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 12 led 2022, 08:08
od i30mpact
Bylo by pěkný, kdyby i30 facelift měl voltmetr a ukazatel teploty oleje v PP (jako třeba Opel).

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 07:58
od kuhy
Takže to, že zapnuté světlomety vypínají inteligentní dobíjení a nabíjí se baterka stále je tedy fakt a nebo jen domněnka? Běžně používám automatické přepínání světel, tak že bych aspoň přes zimu přešel na normální světlomety.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 09:25
od Maras
Hele, udělej tohle a máš klid s baterkou na 10 let https://www.garaz.cz/clanek/stop-start- ... d-21003800

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 10:26
od Kas
Jo ten konektor na baterce, to se ví. Jenom pak svítí kontrolka na přístrojovce, ale to se přežít dá.
Jenom je zde i názor, že trvale nabíjení akumulátorům AGM moc nesvědčí. Tak a teď si vyber co je dobře :D

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 10:38
od Maras
Ja ho měl v létě odpojený kvůli pořádnému dobití na dlouhé cestě na dovolenou po dálnici, kdy jak známo se baterka naopak podvybije, pak jsem ho zase zapojil av zimě se svítí, takže se baterka dobíjí dobře a hlavně je dobré podřazovat při zpomalování a brzdit motorem, kdy jde max.napětí.A kontrolku samozřejmě přelepit elektrikářskou páskou.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 10:40
od idam.i
i30mpact píše: 12 led 2022, 08:08 Bylo by pěkný, kdyby i30 facelift měl voltmetr a ukazatel teploty oleje v PP (jako třeba Opel).
Je to super.👍
Potom som pozeral test na Prima od odborníka Pepu,ktorý sa poburoval načo toľko budíkov. [-o<
Že či viac pruhov,lepší adidas? #-o

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 11:07
od clifftorr
kuhy píše: 13 led 2022, 07:58 Takže to, že zapnuté světlomety vypínají inteligentní dobíjení a nabíjí se baterka stále je tedy fakt a nebo jen domněnka? Běžně používám automatické přepínání světel, tak že bych aspoň přes zimu přešel na normální světlomety.
kup si tohle a máš i nabíječku
https://www.alza.cz/baseus-digital-disp ... CuEALw_wcB

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 13:38
od i30mpact
A je to přesný? Nebude lepší se připojit přes OBD2 konektor a kouknout v nějaký aplikaci, co reportuje auto (jestli to teda u :hyu: půjde).

Mně by se třeba líbilo i tohle https://www.escape6.cz/prosport-perform ... -id174399/ - ale je to takové, no, tuzingové. :D

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 15:33
od clifftorr
Tím bazmekem 100% poznáš zda je aktivní nebo neaktivní ISG a o to tazateli šlo . Je uplně u prdele jestli budeš mít u neaktivního ISG 15v nebo 14,9 nebo 14,7 , protože to napětí je konstantní narozdíl aktivního ISG kde to furt skáče od 12V do 15V.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 16:06
od madPav3L
WalterB píše: 11 led 2022, 22:22 Koukal jsem, že se debata k nabíjení nyní nějak rozjela ve vláknu Motor 1.5 DPI, pokusím se tedy vrátit toto téma sem.
Zajímalo by mě, jestli někdo máte odpojený ten konektor baterie na minusovém pólu, jak píše třeba Maras v https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 15#p614485 a jakou s tím máte reálnou zkušenost. Díky za info.
Auto mám bez třech měsíců 3 roky, z toho cca 1,5 roku jsem jezdil s připojeným konektorem a pak jsem se rozhodl to odpojit. Nevšiml jsem si žádného negativního dopadu kromě blikající kontrolky, ale tu už vůbec nevnímám. Spiš si myslím, že baterka mně teď vydrží víc, protože ten "inteligentní systém" jí nechával pořád vybitou...

Pokud se dobře pamatuji, tak s "inteligentním" nabíjením nebyl problém na baterce naměřit 11,7 V nebo i méně, což by měla být čísla pro mrtvou baterku, ale pořád slouží a nikdy jsem neměl problém s nastartováním.

Teď v zimě jezdím jen kousek do práce a odpoledne párkrát kousek dál do města. Co se hodnot napětí týče, tak ráno před startem to ukazuje 12,1 V, po víkendu, kdy auto stojí 11,9-12 V, teď po dojezdu domů z práce to ukazuje 12,4 V, měřeno voltmetrem.
Jinak v zapalovači mám čínskou krabičku, která bez zapnutého motoru ukazuje celkem přesně 12,1 V, po nastartování pak podměřuje o 0,1 V (voltmetrem 14,4 na baterce, krabička 14,3 V). Při jízdě pak krabička ukazuje nejčastěji 14,3-14,4 V, občas 14,2 V a po víkendu se objevuje 14,5 V.

Baterku nabíjím 2x ročně. Jednou před zimou, když měním gumy a jednou po novém roce než jdu do práce, protože to auto dlouho stojí.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 19:36
od proviron
Maras píše: 13 led 2022, 10:38 Ja ho měl v létě odpojený kvůli pořádnému dobití na dlouhé cestě na dovolenou po dálnici, kdy jak známo se baterka naopak podvybije, pak jsem ho zase zapojil av zimě se svítí, takže se baterka dobíjí dobře a hlavně je dobré podřazovat při zpomalování a brzdit motorem, kdy jde max.napětí.A kontrolku samozřejmě přelepit elektrikářskou páskou.

chodím prednostne s denným osvetlením v nádeji, že ako šetrím bateriu :D ešte že je toto vlákno.....nemáš foto, ako si odpájal konektor ? nechodím viac ako 15km denne, ideal ho mať odpojený vkuse

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 19:58
od Maras
Foto nemám, ale najdeš ho snadno. Je na minusovém pólu baterie, takový malý černý na tenkém kabelu, stačí jen malý šroubováček, nebo nožík na nadzvednutí pojistné zarážky co ho drží zajištěný a prostě ho vytáhneš a zaizoluješ a hotovo.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 13 led 2022, 21:34
od i30mpact
clifftorr píše: 13 led 2022, 15:33 Tím bazmekem 100% poznáš zda je aktivní nebo neaktivní ISG a o to tazateli šlo . Je uplně u prdele jestli budeš mít u neaktivního ISG 15v nebo 14,9 nebo 14,7 , protože to napětí je konstantní narozdíl aktivního ISG kde to furt skáče od 12V do 15V.
Jo, ale pak mě třeba napadne chtít vědět, jaký je napětí před startem a tam už na tom pak záleží a budu shánět přesnější. A já nerad kupuju věci 2x. :D

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 14 led 2022, 01:07
od thaischumi
Tak jsem něco naměřil a připravil vám video: https://www.youtube.com/watch?v=HUjpGyNctws

Světla (kromě interiérových) vypnutá, rádio a ventilátor (klimy) vypnuté, senzor na minusovém pólu odpojený.
A tady jsou moje poznatky:
  • Klidový odběr +/- 0,1A
  • Hned po odemčení 1,4A a napětí kleslo o 0,15V (do interiéru jsem dal LEDky, pokud máte ještě org. žárovky tak by vám žraly asi ampér navíc)
  • Poloha zapalování II: 5-6A odběr a napětí před startem je asi o 0,4V nižší než klidové (tak že pokud máte před startem třeba 11,9V, ve skutečnosti (před odemčením) bude nějakých 12,3V)
  • Alternátor začíná dodávat energii až pár sekund po startu, předtím je vidět že startované auto samotné (bez světel a spotřebičů) odebírá něco přes 20A
  • Bez ohledu na stav nabití baterie (a s ohledem na teplotu, v mém případě asi 10*C) cpe tam alternátor rovnou 14,35 konstantně, pokud takovým napětím nabíjíte vybitou baterii, počáteční nabíjecí proud bude hodně vysoký, klidně pár desítek ampérů a to není nic dobrého
  • Po zamčení pořád něco žere (3A=>2A=>1A) a trvá to až pár minut