Stránka 8 z 24
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 srp 2022, 13:00
od Storman
Zas tá povestná dojmológia
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 srp 2022, 14:46
od slabostka
samozrejme ze shell nie je o nic horsi ci lepsi... pointa je vybrat si vhodny olej pre svoje vyuzivanie motora a Hlavne primerane skratit vymenny interval....... cela veda...
mal som olej z lidla,kauflandu, znacky ardeca, valvoline, texaco, total, motul, shell, ravenol, sunoco, eneos, rowe.... nic zasadne som nezistil, kupujem najlacnnejsie co plni spec vyrobcu a menim po 7500km... cudne ale tak to robim lebo moderne motory maju male naplne male filtre priamy vstrek ........
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 srp 2022, 14:58
od Pjotr1
tak pod toto bych se podepsal.
Nicméně cenový rozdíl u nejlevnějšího rozumného oleje a pak lepší střed (např. ten Shell) nebude tak velký, tak proč si nevybrat ten lepší. Mobil 1 nebo Ravenol budou už asi dražší.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 srp 2022, 15:28
od Axel.Foley
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 srp 2022, 17:29
od slabostka
Pjotr1 píše: ↑04 srp 2022, 14:58
tak pod toto bych se podepsal.
Nicméně cenový rozdíl u nejlevnějšího rozumného oleje a pak lepší střed (např. ten Shell) nebude tak velký, tak proč si nevybrat ten lepší. Mobil 1 nebo Ravenol budou už asi dražší.
- mne osobne najlepsie vychadza total.... ravenol som bral ale dany olej dost podrazil a moj strop je cca 10e za lliter. Total je tak 7e.... potom je sanca vychytit nejaky ten vypredaj...
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 srp 2022, 17:51
od Mexican
toez mi najlepsie vychadza Total (v pripade Accenta 25 vymen, co si myslim ze uz je referencia ktora stoji za zmienenie
Overene, ze Total mozem ofiko vozit aj do origo servisu, takze nehrozi 600+ kc za liter. milo ma prekvapili
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 11 srp 2022, 11:37
od Scharf
Kopíruji informace o spotřebě ze svého vlákna.
Najeto přes 5000km, zatím jsem s autem neměl žádný problém.
Tak jenom poznatky o vždy diskutované spotřebě.
Po překročení 4000km jsem pozoroval viditelné klesnutí spotřeby, ať už je to zajetím nebo tím, že jsem si na auto víc zvykl.
Palubák lže o 0,3-0,4.
Spotřeba u 656km je 2/3 město.
Spotřeba u 158km je vejlet - převážně okresky a město.
Mild hybrid systém je za mě benefit, jen se to s ním chce naučit jezdit.
+ elektromotor poskytuje znatelné zlepšení pružného zrychlení a ulevuje tím spalovacímu motoru
+ rekuperace šetří brzdy a hlavně v kopcovitém terénu umožňuje pohodlnou jízdu
+ funkce plachtění dokáže znatelně srazit spotřebu
pokud člověk jezdí pravidelně trasu a ví o místech kde se dá plachtění využít (mírné kopečky, roviny před vesnicemi) je to paráda.
neznámé trasy jsou horší, ale dá se
Pokud někdo na MHEV nadává, tak je to čistě tím, že s ním neumí a nechce se přeučit. Já, pokud teď sedám za normální auto a chová se jinak než jsem zvyklí, tak taky nadávám, je to čistě jenom o zvyku
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 srp 2022, 13:34
od shmaic
Ahoj, můžeš se prosím blíže vyjádřit k plachtění?
Doposud jsem byl zvyklý na svých autech fungovat stylem co nejmenší ztráty kinetické energie - tedy při dojíždění jsem nebrzdil motorem, ale jednoduše vyřadil.
Plachtění dělá to samé, místy ten motor navíc plně vypne, to je super.
Akorát nejsem schopen nijak vypozorovat, kdy se plachtění spustí a kdy ne (tedy kdy přijdu o kinetiku vlivem brždění motorem, se kterým jsem nepočítal).
Nevypozoroval jsi v tom nějaké zákonitosti?
No a ještě další dotaz - jde někde zjistit, proč se nesepl stopstart a motor běží dál? Na škodovce mi to psalo např. nepřipnutý pás řidiče nebo vysoká potřeba energie pro vozidlo, tady v I30 se pouze rozsvítí kontrolka oranžové barvy a urob si sám.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 srp 2022, 13:48
od Srandista
Uprimne, je to blackbox, vsetko si to ECU riesi sama, a uzivatel dostane len vystup v podobe textu na displayi (a pochopitelne vypnuteho motoru/motoru beziaceho na volnobezne otacky).
Co som ale vypozoroval:
- so studenym motorom auto neplachti
dolu kopcom sa plachtenie z pochopitelnych dovodou vypne
clovek musi po preradeni na chvilu pridat plyn, po pusteni pedalu a chvile odporu sa pri prihodnych podmienkach plachtenie spusti
pri brzdeni sa plachtenie vypina
je u toho ale jedna vynimka, ak clovek zacne przdit a v priebehu momentu vyradi do neutralu, auto zostane s vypnutym motorom a doplachti ku krizovateke so zapnutym start/stop systemom (ak nebol tlacidlom vypnuty)
pri pustenej klime plachtenie s vypnutym motorom dlho nevydrzi a po chvile sa prepne do modu plachtenia s volnobeznymi otackami
Co sa toho oranzoveho start/stopu tyka, opat, je to black box. Znamena to, ze nie su prihodne podmienky k tomu, aby sa vypol motor, a to moze znamenat kade co, a vie to len ECU.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 srp 2022, 13:59
od shmaic
Skutečně mi to přijde jako blackbox a ještě méně pochopitelný, když mi to nesepne na semaforu po klidné jízdě, ale po dojezdu domů ano, bydlím na kopci, čekal bych, že se bude dochlazovat turbo.
V manuálu je k tomu nic moc poopis.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 srp 2022, 15:11
od pecka411
Mě zase vždy překvapí, když start stop zapne auto ještě před rozjezdem, dělá mi to pravidelně při delším stání na červené. Předchozího vypnutí motoru si většinou ani nevšimnu.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 srp 2022, 16:05
od Srandista
pecka411: za hento moze klima, v lete ti s pustenou klimou start/stop podrzi vypnuty motor len par desiatok sekund. Bez klimy uz som stal aj niekolko minut a auto nechalo motor vypnuty, a to aj napriek tomu, ze som zrovna aktualizoval SW v navigacii.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 srp 2022, 16:40
od dibarbora
Áno, klimatizácia ma veľký vplyv na chovanie štart stop systému... pri zapnutom režime AC stačí pár desiatok sekúnd a motor naskočí... sleduje to teplotu v kabíne, keď už vyčerpá "naakumulovanú zimu
" z výparníka a začne stúpať teplota na palube, tak automaticky naštartuje motor a už nevypne... až pri najbližšom zastavení..
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 srp 2022, 16:50
od shmaic
Mohu potvrdit a tento stav oblbuji tím, že před zastavením na tu chvíli vypnu pomocí Off celou Klímu:))
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 15 srp 2022, 17:52
od WalterB
...a nebylo by lepší vypnout spíš ten S/S