Stránka 8 z 16

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 07 zář 2023, 19:12
od Georges
Mexican, pamatuješ, když jsme s Accentem 1.5 CRDi jezdili na dálku za 4,5 l ? A po městě za 5,2 ?
Takové auto už nikdo nedokáže vyrobit. A vzpomínám si, že jsi najel asi 400 000 km. Neuvěřitelné ...

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 07 zář 2023, 19:42
od milosh
Ale jdi ty brepto, mel jsem sluzebniho focuse benzin a jezdil za 5 kombinovana.

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 07 zář 2023, 21:45
od Mexican
Georges: no to si prave spominam. S Tucsonom to zatial na celu nadrz pod 5,5l neviem. Je ale fakt, ze celkom casto jazdim v rezime Sport
no a nemyslim si ze toto vydrzi 400 000km, ten priamovstrek s hybridom to urco neda. Neva, nemyslim si ze to auto budem mat 15 rokov. Ale to som si myslel aj o accentovi

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 08 zář 2023, 07:10
od Axel.Foley
Mexican: Nestěžuj si na dělnický režim, vždyť máš sportovně-užitkové vozidlo :lol:

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 03 říj 2023, 19:22
od Mexican
dneska 2. kontrola so Stonicom - nema este ani 22 000km, ale ubehli 2 roky (boze to teda bezi)

viac info tu (a moje tradicne zamyslenie sa nad servisom): https://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=208&t=10241

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 03 říj 2023, 19:44
od dibarbora
Nechce sa mi registrovať na kia forum.. takže Ti napíšem k tvojmu zamysleniu pár poznámok sem.

- zloženie servisného plánu je aké je... a často je robené na hranu aby vyšli pekne "total cost of ownership". Napr. vzduchový filter ktorý som mal pri i30 každých 60tkm alebo 4 roky a včul na Tucsone to dali na 45tkm alebo 3 roky. Ale pri takých položkách ako filter je napísaná inšpekcia pri každej prehliadke a servis ma posúdiť výmenu aj skôr. U mňa v servise napr. vzduchový filter ešte dlhšie ako 30tkm nenechali a už sa mi stalo, že navrhli výmenu aj po 15tkm. Od toho je tam prijímací technik aby operatívne komunikoval a vypýtal si súhlas na robotu a materiál navyše.

-brzdová kvapalina je bezpečnostný prvok.. a tam si každý istí chrbát...

- v princípe buď za taký servisný plán rád, lebo je aspoň pevne nalinajkovaný podľa km/času... v takom koncerne a ich slávnom LL pláne chodíš často do servisu ako taký chu.... pretože sa bežne stáva, že ťa auto v máji vyženie na výmenu oleja a dva mesiace na to zase na prehliadku auta ako takého. A popri tom Ti v rámci povinného update infotaimentu zlikvidujú nejakú RJ a si bez auta mesiac (kým na záruku zoženú diel a vymenia).. a to si išiel na povinnú prehliadku...

- ku kvalite roboty ako takej píšeš, že aký sme zákazníci lempli a necháme si skákať po hlave a pritom si spravil to isté.... ten olej bolo treba otrieskať prijímaciemu technikovi o hlavu hneď pri preberaní. Pozrieť na mierku je povinnosť po prehliadke....

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 03 říj 2023, 20:19
od Mexican
kedze auto mali hotove o 11.00 a ja som bol prevziat o 1500, studeny olej som kontrolovat nechcel. Napisem im znovu email. Myslim, ze to bude tam posledna kontrola :-)

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 03 říj 2023, 23:50
od Mi.Ha.
Naprosto běžně kontroluji olej studený,ne co se kde píše. Ale svůj olej bych si tam nevzal,to bych se sakra styděl.

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 04 říj 2023, 08:25
od Storman
Čo tak čítam tak je to všade +/- rovnaké, niekde lepšie a niekde o dosť horšie.
Mne zas technik mával 2m starým kabiňákom, že je na výmenu (mením každý polrok kvôli partnerke alergičke), uzemnila ho až faktúra.

Inak mám už cez 30k tak teda pozriem filter na saní.

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 04 říj 2023, 13:09
od Mexican
Pozeral som sa teraz na problematiku brzdovky - napriklad u vsetkych troch moto mame vymenu po 3 resp 4 rokoch. A to su motorky, kde su naroky na brzdy vyrazne vyssie
Vlastny olej si vozim od roku 2007, bez jedinej vynimky. Mam preverenych dodavatelov ktorym viac verim. Pocitam s tym, ze ten moj olej nebude horsi ako dava autorizak, prave naopak.


Inak filter klimy - 850kc obyc papierovy Mahle v autorizaku vs Denckermann s aktivnym uhlim a antifungicidnou upravou za 194kc. To je ten moj moralny problem s autorizakmi a kazdy naznak faktu, ze mi vyber a pockanie na kuriera zaberie asi 10minut a postovne rozdelim medzi dalsich 5 filtrov a 2 sady oleja prinesie potesenie z celkom znacnej uspory. A to si myslim, ze sa pokojne mozem chovat ako svetak a nehladiet na stokorunu tu a stokorunu tam. U troch aut a troch motoriek su vsak podobnene-svetacke maniere spojene s usporami desiatok tisic korun rocne

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 04 říj 2023, 17:41
od Birdr
K vlastnímu oleji se vyjadřovat nebudu, to je takovej českej oblíbenej folklor, ale k těm motorkám bych něco říct chtěl.

Pár jsem jich měl, a alespoň u japonců - Honda, Kawasaki a Suzuki - byla výměna brzdovky vždy striktně po 2 letech a po 4 letech dokonce doporučena výměna všech brzdových hadic.

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 04 říj 2023, 18:54
od Mexican
Ked nebude liter stat 4-nasobok (vcera som videl v Kii prebaleny Total a.k.a Kia original 0w20 za 850kc) tak sa folkloru s olejom rad zbavim. Podobne aj folkloru s filtrami. To smw tu uz na fore vsak riesili mnohokrat. Ak chce niekto platit za blbu vymenu oleja a filtra sestku- sedmicku, ja s tym problem nemam. Moje prachy to nie su. :-)

Pozeral som sa do manualov, dve z troch moto maju brzdovku po 3 rokoch (alebo 30000km) - bmw a yamaha. Tretiu (hond cb500x) som nehladal, nemam to online ale myslim ze ta to ma po 4 (dufam, ze si to nepletiem s chladiacou kvapalinou)

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 04 říj 2023, 19:21
od Birdr
Shodou okolností jsem dnes byl s Tucsonem na 2.garancni prohlídce.
Cena oleje Shell Helix Ultra AH 0w-20 v PE Motors Znojmo s daní 475 českých. Nevidím důvod shánět olej někde bokem.
A cena celkem 7180. Auto předáno nablýskané, jsem spokojen. :D/

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 04 říj 2023, 19:55
od dibarbora
Tiež to mám podobne.... naposledy som platil za liter Total SN+ 0W20 cca. 20€ za liter v AM Plus Martin.. čo je zhruba, to či si platil v Znojme. A prehliadka po 30tkm vyšla na Tucsone na cca. 300e vrátane výmeny vzduchového filtra. Keď som mal i30, tak 5W30 Total Acea A5/B5 predávali za cca. 15€. To sa fakt neoplatí špekulovať a dráždiť technika na importe, keď bude treba opraviť niečo serióznejšie a nákladnejšie.

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium

Napsal: 04 říj 2023, 20:11
od Mexican
475 s danou by som asi dal. Ja teda platim 280kc za Petro Canada.

Uvidim co bude v Hodonine - oproti cez ulicu pojdem za 2 tydne do Citroenu s Jumperom. Tam bude prva prehliadka po 15k s ich olejom a filtrom klimatizacie za 8000kc. A ked som videl ako sa meni filter klimy na Jumperovi, rad im to zaplatim pac je to uprimne peklo. V citroene za 6,5litra oleja zaplatim 2500kc, zvyysok bude najma praca. Vtipne je ze z Vistacaru preslo do Citroenu par mechosov a jeden prijmaci technik (a ten si ma pamatal)

Ked tam budem, pojdem sa opytat do Vistacaru ci chcu servisovat aj Tucsona (predsa len s Accentom som tam jazdil 15 rokov). Olej som si kupil rovnaky co davam do Stonica, viem vsak ze Vistacar uctuje 300kc extra za "manipulaciu s vlastnym olejom".. Stale vsak dobrý deal. Opytam sa kolko stoji ich olej, pre zaujimavost. Pokojne budem jazdit aj do Znojma, rad si necham poradit. Je to len o 10km viac nez do Hodonina.