Stránka 8 z 9

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 20 črc 2023, 22:30
od petzl62
Za mě, prozatím- co se týká 1,5 T-GDi jednoznačně to nemá smysl :-$
Smartstream se zdá se, opravdu povedl =D> Pokud nemá nesmysl ECO módu [-o< ](*,)
Viz. můj nájezd kilometrů za 2 roky. Ale píšu zkušenost s motorem bez elektro fičury MHEV [-o<
A sakra dobře vím, proč jsem zvolil, jak jsem zvolil.
Stěžejním důvodem pro volbu typu motoru vidím jeho použití, tzn. jak a kde se bude auto provozovat.
A pokud zvolíte T-GDi tak jednoznačně, starostlivost a "poctivý a kvalitní servis" včetně použitého oleje a pokud auto nenajede x km, jako moje, tak zkrátit adekvátně interval výměny oleje na max. 10tis.km/ max. rok :!:
Kontrolovat svíčky apod. No prostě se o auto starat. A otevřít tu kapotu taky jindy, než u dolívání kapaliny do ostřikovačů.
Já opět volím 1,5 T-GDi :D/ =D> :idea: s DCT- jedině :wink:

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 20 črc 2023, 22:35
od idam.i
Toníku,už plánuješ výmenu?

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 21 črc 2023, 07:23
od slabostka
Brambo von Gratz píše: 20 črc 2023, 19:30 Pokud jsou motor a provozní kapaliny zahřáté, tak to krátkodobě nevadí. Na žádný rychlostní stupeň. I vyšší otáčky. Ale jak píše JackK78. Nejde o motor, ale o turbo. To by se mělo před vypnutím motoru dochlazovat a ne honit. Jízdou na nízké otáčky před zastavením, nebo nechat pár desítek sekund až minutku běžet motor na volnoběh. Pokud se vypne a je stále horké, tak se rapidně snižuje jeho životnost.
- prvy rychlostny stupen je na rozbeh auta a dlhodobo tyrat motor zbytocne vysokymi otackami a potom ho vypnut je hlupost. Skodi to motoru - tu tiez existuje tepelna roztaznost.... aj turbu.... Mala rychlost male naporove chladenie vysoka teplota.... A nema to ani kus logiky.... Turbo motor je paradna vozba ale chce to viac udrzby. Vzdy je nieco za nieco.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 21 črc 2023, 07:28
od petzl62
idam.i píše: 20 črc 2023, 22:35 Toníku,už plánuješ výmenu?
Áno... :wink:

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 21 črc 2023, 10:49
od Pjotr1
slabostka píše: 21 črc 2023, 07:23 - prvy rychlostny stupen je na rozbeh auta a dlhodobo tyrat motor zbytocne vysokymi otackami a potom ho vypnut je hlupost. Skodi to motoru - tu tiez existuje tepelna roztaznost.... aj turbu.... Mala rychlost male naporove chladenie vysoka teplota.... A nema to ani kus logiky.... Turbo motor je paradna vozba ale chce to viac udrzby. Vzdy je nieco za nieco.
Tak jen doplním : ta ulice je dlouhá asi jen 300m takže nedochlazení malým náporem větru nehrozí. Než zaparkuju tak to trvá další cca 2 minuty, takže turbo taky zchladne a olej se tam nezapeče. Dělám to tak (když jsou vhodné podmínky : zahřátý motor, nikoho nebrzdím, ...) přes rok a zatím si motor nestěžuje a ani olej není nijak znečištěný.
Jo a týrat 1.4 motor při 4000 ot/min ? Co to je za nesmysl, to jsou pro motor (ne pro spotřebu) ideální podmínky.
Moje logika je že to trochu vypálí (pročistí) spalovací komoru a ventilová sedla, profoukne GPF a kat, což při krátkých trasách nemám šanci zařídit.
Nikoho nechci přesvědčovat o mé pravdě, jen to dávám jako možnost a děkuji za reakce.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 21 črc 2023, 20:53
od slabostka
Ked mas pocit ze robis dobre nikto ta o opaku nepresvedci. Ja osobne to robim inak, 3-4 stupen 50-60 km/hod tak 1500-2000 otacok.... Alebo chvilu volnobeh....

Karbon sa hromadi na sacich ventiloch a tie nijako nevypalis. To co je v komore - prevencia - ciste vstreky cize VIF a vcasna vymena oleja.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 21 črc 2023, 22:24
od i30mpact
U moderního přímovtřikového motoru, jakým T-GDi je, takovýhle krátký vytočení nemá efekt. Narozdíl od DPi totiž nejsou ventily oplachovány palivem (DPi vstřikuje palivo do spalovací komory nepřímo, přes ventily, T-GDi přímo vstřikovačem v komoře).

https://www.youtube.com/watch?v=UTxohju0rtw

Co může pomoct jako prevence je pravidelné jízdy na delší vzdálenosti (v tom videu zmiňuje jednou za 14 dní aspoň hodinku na dálnici). Nicméně jen jako prevence, kdy zvýšená teplota odpaří vodu a palivo z oleje, a tím zamezí nadměrnému vytváření karbonu. Existující usazeniny to ale nevyčistí, ty se musí odstraňovat mechanicky.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 22 črc 2023, 20:49
od Jondre
Tak přispěju svojí troškou do mlýna :) máme po dovolené, Olomouc - Šibenik (Žaborić) - pár výletů po Chorvatsku - Šibenik - Olomouc. Cesta ve dvou dospělých, jednom dítěti v autosedačce a zbytku auta plně využitého, cesta tam bez klimy a zpátky s klimou. Jsem naprosto spokojený s volbou motoru. Tímto současně zdravím do Automima, kde jsem se pred pár dny stavil na pravidelný servis :wink:

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 15 srp 2023, 15:49
od RADOHUDEC
Ja som siel do talianska presne taki istu dlhu trasu, spotreba na palubaku tiez 5.4 ale real podla tankovania 5.9. Dialnica tempomat 130 auto 2 dospely 2 deti plus plny kufor

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 15 srp 2023, 16:00
od Jondre
Já jsem teda spotřebu dle dotankování kontroloval cca prvních 10 tis. km a vycházelo mi to max. o 1 dcl více oproti palubáku. Tak jsem se spokojil s přesností počítače a od té doby mu věřím :D

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 15 srp 2023, 16:09
od Maras
První i30 2020 i tato současná 2022mi ukazují z 90%přesně a ano, rozdíl semtam je a to o deci nahoru, nebo i dolů.

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 15 srp 2023, 21:12
od Jondre
Nápodobně, proto už to nekontroluju a jestli je to deci sem, deci tam.. takovej puntičkář zase fakt nejsem :D toty čísla jsou pro mě orientační a stačí mi orientačně vědět, jestli jezdím spíš za pět nebo za šest :wink: dlouhodobě se drží spotřeba na 5,3 kombinovaného provozu - nádhera :D/

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 31 led 2024, 17:28
od TerkNaj
Tak já se taky podělím o svoji spotřebu, prvních 6500 km, 2 měsíce, spotřeba 5,5l/100km. Převážně jízda na eco/normal, sport spíše jen příležitostně. I30 1,5 TGDI MHEV combi :D
4722c1cf-dffc-4287-996b-f94c92ac95df.jpg
4722c1cf-dffc-4287-996b-f94c92ac95df.jpg (136.56 KiB) Zobrazeno 664 x

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 31 led 2024, 21:28
od Mexican
zalezi od rychlosti a tras, ale 5,5 mi prijde vcelku .. akceptovatelne :-) najma ten dojazd bude cca 800km na nadrz, co je fakt fajn

Re: 1.5 DPI vs. 1.5 T-GDI

Napsal: 31 led 2024, 22:49
od mozecek
Neblbne vam to pocitani spotreby nekdy? na DPI pri predposlednim tankovani u 6700km jsem mel realnou spotrebu 6.64 a auto ukazovalo 6.6 .. takze celkem presne. Naposled sem tankoval u 7127km a auto ukazuje neskutecnych 8.0. Faktem je ze spotreba od posledniho tankovani vychazi 7.96 (ted hodne jezdim mesto po 4 km). Ale na 417km nemuzu navysit celkovt prumer o 1.4 litru ani kdyby to zralo 30 litru. Proste nechapu .. jedine ze by se nejak vyresetovalo treba s novym rokem nacitani paliva a zustaly celkove km. (baterku sem neodpojoval nebo tak)
spotreba.jpg
spotreba.jpg (60.14 KiB) Zobrazeno 577 x