Po delší době to tady oživím. Mám natočeno 95000, auto zatím stále šlape bez závady, celkové opotřebení asi odpovídá stáří a najetým kilometrům. Mám ho od 10/2005, takže odjezdil pět zim, není garážované. Sem tam nějaká oděrka, pár ďobanců od kamínků na přední kapotě až na kov (žádné korodující bublinky). Jediné, co mi dělá starosti, je zadní kapota. Asi před rokem se mi při mytí auta dostala jedna žíně z metličky mezi spodní hranu skla a kapotu. Já se ji snažil dostat ven, ale akorát jsem ji utrhl a část tam zůstala. A přesně v tomhle místě se mi vytvořila bublinka rzi. Bude celkem problém to nějak opravit, protože je to na špatně přístupném místě
. Při posledním servisu jsem si prohlídl podvozek - žádná zjevná koroze, nic zatím neupadlo
. Výfuk - tam je rezavý jak liška spoj mezi prvním a druhým dílem, ale jinak celkem v pohodě - určitě vydrží dalších pár tisícovek kilometrů. Brzdy - při STK vloni na podzim vše šlapalo bez problémů a já si říkal, že při 90kkm nechám vyměnit destičky (mluvím o stále původních), nakonec nebylo třeba a já jim ještě nějakou porci kilometrů naložím
.
Teď pár písmenek na žhavé téma - SPOTŘEBA - celková průměrná - 5,7l/100km; nejnižší - 5,1 kdy jsem po ujetí 780km natankoval 40,3l; nejvyšší - 6,7 po ujetí 593km jsem natankoval 40,2l. Při předvídavé jízdě v rámci limitů se dá spotřeba bez problémů udržet pod 5,5l/100km. No a protože mám motor 1.1 49kW, při dálničních rychlostech (zejména těch nadlimitních) spotřeba rapidně roste! Vím, že se to nemá, ale snad každý to zkusil - max. rychlost dle GPS 168km/hod.
Ještě pár postřehů k autu celkově. Bez nadsázky - malé velké auto. GETZ klame tělem. Hodně si chválím variabilitu zavazadlového prostoru a množství odkládacích míst v interiéru. Sedadla - pro mě výborná, jsou tuhá, ale ne nepohldlná. Ani dlouhá jízdá neunavuje a po vystoupení mě nebolí záda. Motor - je to 1.1 - zapomeňte na závodění! Jinak pro běžnou jízdu v pohodě. Řízení - při parkování trochu tužší, ale při jízdě mi osobně zcela vyhovuje. Musím se přiznat, že jsem si hodně dlouho zvykal na spojku, která zabírá hodně vysoko. Nejvíc mi na autě vadí hlučný podvozek. Je sice celkem čitelný, takže víte, co si ještě můžete dovolit, ale krátké příčné nerovnosti a díry vám důrazně oznámí.
Sečteno, podtrženo - GETZ je nenáročný pracant s výborným poměrem výkon/cena. Podle internetových "odborníků" by se měl tento korejský krumpl po ujetí 100000km rozsypat na prach, zatím tomu nic nenasvědčuje
P.S.: Tohle byl můj poslední příspěvek na tomto fóru, mějte se fajn a ať vám ty
jezdí a jezdí a jezdí a jezdí...