Stránka 8 z 15
Napsal: 01 kvě 2008, 22:30
od ZdeněkSvoboda
Taky se hlásím k prasatům
Napsal: 01 kvě 2008, 22:54
od Mexican
ja sa hlasim ku skupine vodicov co jazdia podla predpisov.. vacsinou.. co sem-tam porusujem je 50 v obciach kde je 2 metre od cesty chodnik, ziadne priechody pre chodcov a ziadne decka.. mimo obce max 120 pri predbiehani, inak 90-100 tacho, dialnica 120 (niet sa kam ponahlat, radsej vyrazim o 10 minut skorej)
maximalka je 182 podla gps v nemecku na zimakoch
Napsal: 02 kvě 2008, 10:22
od CzechJoker
David C3 píše:ale vubec ti nevěřím že jezdíš 50/90/130.
Ja najedu 40tis ročně a v obci dodržuji na okresce tak 100-130 a dalnice stabilně 160 tacho podle GPS 152. Tečka
Mě je jedno, jestli mi věříš, nebo ne. Opravdu dodržuju 50/90/130, na dálnici jezdím podle tachometru do 120 a maximálně využívám tempomat.
V některých zemích - pravda je, že civilizovaných - by s vámi nikdo nediskutoval o rychlosti. Jednou je daná maximální povolená rychlost a tím končí JAKÁKOLIV diskuse. Takže stejně, jako dodržuji maximální rychlosti, stejně tak jsem všemi deseti pro využití mýtných bran k měření úsekových rychlostí.
V mém okolí zemřelo za volantem příliš mnoho lidí na to, abych vůbec uvažoval o tom, že bych něco takového mohl schvalovat. Ano, dodržuji pravidla a nestydím se za to. Bohužel stav, který u nás ve vztahu k dodržování právních zásad platí, řadí ČR i Slovensko mezi rozvojové země bez jakékoliv kultury.
Jen tak pro zajímavost, i v tom tolik zmiňovaném Německu na dálnici potkáte naprosté minimum aut, které by jely rychleji, než právě doporučených 130. A to jsou v Německu už od roku 1932 všechny dálnice projektovány na minimálně 160 kmh.
A malý příklad na závěr. Z Brna do Prahy to je po D1 cca 200 km. Při rychlosti 130 kmh tuto vzdálenost urazíte za 1:32 minut. Při rychlosti 120 kmh potřebujete 1:39 minut, tedy o pouhých 7 minut více. Při rychlosti 150 kmh potřebujete 1:20 minut, čili jste tam o 20 minut dříve, než když respektujete zákon. Nebudu zde rozebírat brzdné dráhy, protože co řidič Accentu, to alespoň podle této diskuse minimálně Schumacher. Při vyšší rychlosti mám vyšší spotřebu, vyšší nebezpečí nehody a riskuji i pokutu + body.
Napsal: 02 kvě 2008, 11:07
od XMira
Hezky - skoro jako bych cetl clanek MF Dnes pripraveny za laskave spoluprace s PCR.
Jedinej problem je, ze ja znam taky par mrtvol. Ale nikdy za to nemohla rychlost. Vetsinou to byl alkohol, technicky stav auta nebo nepozornost.
A taky znam plno zivych lidi, kteri jezdi celkem rychle a nikdy zadnou nehodu nemeli.
Takze dokud nebudou jezdit policajti v neoznacenych autech po meste a davat poradny flastry za praseciny typu predjizdeni po tramvajovych ostruvcich, vjizdeni chyklistu na prechody pro chodce, jezdeni na cervenou, apod. a misto toho budou stat s radarem na kilometr rovnym useku a vybirat "myto", tak si tyhle reci muj respekt neziskaji.
Napsal: 02 kvě 2008, 11:34
od CzechJoker
A uvědomuješ si, že si akorát buduješ alibi a obhajuješ vlastní nemorálnost? Změna v systému může být buďto v okamžiku, kdy lidé přestanou diskutovat o tom, proč porušovat zákony, nebo kdy začne fungovat vymahatelnost práva. A protože v tomto státě lidé odjakživa švejkovali a hledali výmluvy, bude to mnohé hodně bolet.
Napsal: 02 kvě 2008, 11:47
od Rudolf
CzechJoker píše:A uvědomuješ si, že si akorát buduješ alibi a obhajuješ vlastní nemorálnost? Změna v systému může být buďto v okamžiku, kdy lidé přestanou diskutovat o tom, proč porušovat zákony, nebo kdy začne fungovat vymahatelnost práva. A protože v tomto státě lidé odjakživa švejkovali a hledali výmluvy, bude to mnohé hodně bolet.
Plně souhlasím! Sám jezdím taky +- v rámci povolených limitů. Z vlastní zkušenosti (jezdím pravidelně na Moravu cca 200km) vím, že úspora času 15 minut znamená o litr větší spotřebu na 100km. Za to mi těch 15 minut nestojí. Navíc překračovat rychlost je vlastně porušování zákona, kterým se kdekdo rád chlubí a ostatní mu pochvalně plácají po zádech. Něco je špatně.
Souhlasím ovšem s XMirou ohledně měření na přehledných úsecích a absenci policie tam, kde by byli třeba daleko více.
Napsal: 02 kvě 2008, 11:49
od XMira
Vim. Ne nadarmo jsem se prihlasil do praseciho klubu
V tomhle state vznika az hystericky hon na ridice, kteri nedodrzuji rychlost. Ale problem je, ze se bojuje s rychlosti samotnou, ne s jejimi dusledky. Nenarovnavaji se nebezpecne useky, nestavi se obchvaty. Nikdo nepokutuje zemedelce, kteri v zatacce nakydaj metraky hliny na silnici. Jenom se az neadekvatne vsichni venuji loveni rychle jedoucich aut. Asi jako by na zlodeje lizatka v Lidlu nastoupila spec. jednotka s dymovnicema.
Ale kdyz me zastavi nahodou (za 14 let, co mam papiry to bylo asi 3x) policajti, tak je zajima akorat ridicak. Nekouknou se ani na gumy. Zakonodarci vymysleli brutalni postihy za rychlost, ale klidne muzu projit technickou se starym srotem a vyrazit na letnakach v zime do hor. To je v poradku.
Takze: kritizovat me muzes, taky muzes rikat, ze jsem vrah, hovado a magor. Ale myslim, ze uvahy o moralnosti by meli zacinat jinde, nez u me.
Napsal: 02 kvě 2008, 11:58
od Mexican
CzechJoker: plne s tebou suhlasim, velmi pomaha navigacia ktora pocita kedy clovek dojde do ciela.
Je fakt, ze vnimanie rychlosti vo vacsich autach je zradne, vo Fieste clovek citi 100 uplne inak ako v Mondeu. Ale stale je to rychlost pri ktorej clovek ked vyleti z cesty urobi peknych par kotrmelcov
v nemecku su samo useky kedy je super cestovat 150 ale to ma clovek rychlo prazdnu nadrz... a berem, ze na 500 km po dialnici je rozdiel ci clovek cestuje 120 alebo 150 9musi to vsak byt suvislych 150 a nie ako u nas ze to pada na 85 ked sa dolava pcha kamion), na 100-150 km po dialnici nema rozdiel 30km/h prakticky ziadny realny dopad
Napsal: 02 kvě 2008, 12:03
od tom
Mexican píše:CzechJoker: plne s tebou suhlasim, velmi pomaha navigacia ktora pocita kedy clovek dojde do ciela.
Je fakt, ze vnimanie rychlosti vo vacsich autach je zradne, vo Fieste clovek citi 100 uplne inak ako v Mondeu. Ale stale je to rychlost pri ktorej clovek ked vyleti z cesty urobi peknych par kotrmelcov
v nemecku su samo useky kedy je super cestovat 150 ale to ma clovek rychlo prazdnu nadrz... a berem, ze na 500 km po dialnici je rozdiel ci clovek cestuje 120 alebo 150 9musi to vsak byt suvislych 150 a nie ako u nas ze to pada na 85 ked sa dolava pcha kamion), na 100-150 km po dialnici nema rozdiel 30km/h prakticky ziadny realny dopad
S tím se nedá souhlasit, jestliže auto pojede stabilně 120 nebo 150, tak reálný dopad je cca 1l/100km navíc...
Napsal: 02 kvě 2008, 12:52
od vlastaFR
vzdyt tohle neni vec ktera se da rozepisovat na zakony a spotrebu benzinu. nekdo holt k zivotu potrebuje ADRENALIN a stim NIKDO nic nenadela
Napsal: 02 kvě 2008, 13:07
od XMira
Napsal: 02 kvě 2008, 13:32
od jaara
Těm co hledají ADRENALIN bych doporučil zkusit třeba něco z tohoto:
http://hamerak.wz.cz/2005/eva.beranova/index.php
http://www.adrenalincup.com/cs/home.php
http://www.dhrace.cz/index.aspx
Ale není to o tom sedět v plechové krabici, šlapat na plyn a točit volantem, musíte i něco málo umět. Má to jednu výhodu, kdo přecení svoje možnosti, tak si to většinou odse** sám a ne jako na silnici, kde s sebou často vezme i někoho dalšího.
I já potřebuju adrenalin, ale na silnici ho opravdu nehledám, silnice a auto je jenom prostředek k přesunu z bodu A do bodu B. Kdo na silnici adrenalin hledá, ať vypadne na okruh, já a dalších 99.9% řidičů takový lidi v provozu nechceme.
Napsal: 02 kvě 2008, 13:52
od vlastaFR
pockej pockej ombre
, ten adrenalin nemusi preci znametat jezdit jako prase!!!! ja jezdim v klidu, ale kdyz je moznost tak si proste pridam. na tom neni nic spatnyho! 90tka mimo obec je mynulosti kdyz mas lepsi auto tak je to pomalu. ve vsech normalnich zemich se jezdi kilo. 90kou se jezdilo jeste za doby skodovek a ziguliku ( a to byly ty lepsi kary
).
To jen aby bylo jasno hlavne prvni 3 vety
Napsal: 02 kvě 2008, 13:55
od vlastaFR
nevim proc cece srovnavas rizeni auta s lodickama
jo kdyz mi za tu cenu sezenes ucast v rally Paris Dakar tak to beru a HNED
a doufam ze dostanu nejaky dobry faro
Napsal: 02 kvě 2008, 14:02
od Mexican
tom píše:Mexican píše:CzechJoker: plne s tebou suhlasim, velmi pomaha navigacia ktora pocita kedy clovek dojde do ciela.
Je fakt, ze vnimanie rychlosti vo vacsich autach je zradne, vo Fieste clovek citi 100 uplne inak ako v Mondeu. Ale stale je to rychlost pri ktorej clovek ked vyleti z cesty urobi peknych par kotrmelcov
v nemecku su samo useky kedy je super cestovat 150 ale to ma clovek rychlo prazdnu nadrz... a berem, ze na 500 km po dialnici je rozdiel ci clovek cestuje 120 alebo 150 9musi to vsak byt suvislych 150 a nie ako u nas ze to pada na 85 ked sa dolava pcha kamion), na 100-150 km po dialnici nema rozdiel 30km/h prakticky ziadny realny dopad
S tím se nedá souhlasit, jestliže auto pojede stabilně 120 nebo 150, tak reálný dopad je cca 1l/100km navíc...
jasne, sry.. spojil som dve myslienky do jednej.. myslel som to casovo... ze pri 150 km vzdialensti je v podstate jedno ci cestujes rychlostou 150 km/h alebo 120 km/h ...
re spotreba pri vyssich rychlostiah - max co som mal bolo 5,8 litra a to bola suvisla jazda 140-150 podla tacho, co myslim vobec nie je zle