Stránka 8 z 139
Re: LPG
Napsal: 21 bře 2011, 19:06
od pilotzz
severtom píše:Na Slovensku byl před zdaněním LPG za 0,4 E, teď v lednu za 0,7, v březnu 0,68 tam, kde jsem bral. Takže šul nul jako u nás, pořád méně než půlka oproti benzínu. Pro škarohlídy (co se bojí "nekvalitního LPG") jsem letos bral v Rakousku, Chorvatsku, Černé Hoře, Bosně, Maďarsku... všude bez problémů. Všude stejná cena okolo 0,7 E.
Na nějakých stránkách LPG montérů jsem viděl nějakou čisticí srágoru, co se tak 1-2x do roka má aplikovat do prázdné LPG nárže a pak na to dotankovat. Už jsi to viděl/slyšel/prováděl? Já měl kdysi favouše na plyn (cca 10let zpátky), ale ještě karburátorovej stroj a za dva roky jsem nic takovýho neprováděl, bylo to však náchylné na kvalitu svíček zejména ve vyšších otáčkách. Ovšem dnešní vícebodové "vstřikování" LPG a chudší směs se bude chovat co do citlivosti na nečistoty asi jináč...?
Pozorujete někdo z plynařů jiné chování motou 1.4/80kw ve vyšších (>5000) otáčkách? (třeba s mixem s E85 se mi zdál motor ve vyšších otáčkách takovej nějakej výkonnější, ale měřit na brzdě to teprve hodlám až bude teplo..)
Re: LPG
Napsal: 22 bře 2011, 07:22
od severtom
Nevím, nejezdím v takových točkách, nevidím důvod.
Žádné čištění nádrže neplánuji, vyměnit jen filtry každých 20 tkm (80 Kč kus) a až bude potřeba, zgenerálkovat reduktor (nový Magic snadno rozebiratelný, jen membrána, jen 500 Kč po 80 tkm). Vstříky kdyby se ucpaly... tak to budu řešit ultrazvukem nebo výměnou vstřiku, nestojí svět.
Re: LPG
Napsal: 22 bře 2011, 09:56
od Tudy
pilotzz píše:... Pozorujete někdo z plynařů jiné chování motou 1.4/80kw ve vyšších (>5000) otáčkách? (třeba s mixem s E85 se mi zdál motor ve vyšších otáčkách takovej nějakej výkonnější, ale měřit na brzdě to teprve hodlám až bude teplo..)
Mě to sem tam malinko škubne při řazení (nepatrná ztráta výkonu), pokud tomu šlápnu hodně na krk a zároveň motor vytočím nad 5 000 ot./min. Může to souviset i s tím, že mám nastaveno přidávání benzínu do spalované směsi při >5 000 ot./min (zřejmě přechodně příliš bohatá směs benzín+plyn). Jinak subjektivně rozdíl ve výkonu proti benzínu nevidím.
Re: LPG
Napsal: 02 dub 2011, 19:54
od Radek Švub
Tak pánové mám najeto 75 000 km na lpg a co se nestalo.Muj mechanik mi žekl že mám "podpálené ventily"no bylo to hrozné ale je to znovu opraveno a zase to jede.Tak jsem zvědavej zda se tu ještě někdo najde ale doufám že ne!!!!!!!!!!!
Re: LPG
Napsal: 02 dub 2011, 20:11
od tatchwud
Tak to se mi stalo naposledy u Fiatu 500 v roce 1983. Ventil vypadal pěkně rozervaně.Koupil jsem ho jako 2. majitel po ujetí 80 tis. km.
Re: LPG
Napsal: 02 dub 2011, 20:27
od Nexus
jenom 75tis a už ventily v řiti? To je dosti málo
kolik jich bylo zničených a na kolik přišla oprava? A poslední dotaz, co tam máš za systém plynu?
Re: LPG
Napsal: 02 dub 2011, 20:51
od Radek Švub
Nexusek píše:jenom 75tis a už ventily v řiti? To je dosti málo
kolik jich bylo zničených a na kolik přišla oprava? A poslední dotaz, co tam máš za systém plynu?
Tak prej tam jsou měké ventily a jsou komplet na.....!Ale mám známého mechoše a ten mi to udělal za 7000 kč + tam ješte dal novej olej.Ale co je hrozné že těsnění pod hlavu stojí 2500 kč
to jsem koukal jak puk.A lpg mám Holandské + FLASH LUBE.Ale když to FLASH LUBE není dobře naštelované tak vám to udělá pěknou paseku
!!!!
Re: LPG
Napsal: 02 dub 2011, 20:54
od pilotzz
Radek Švub píše:Ale když to FLASH LUBE není dobře naštelované tak vám to udělá pěknou paseku
!!!!
Tak tomu říkám pravé kurvítko, a ještě za příplatek
Re: LPG
Napsal: 02 dub 2011, 21:01
od Hardcam
a to se vyplati...
ale vina je opet na i30 (ventily), jak jinak...
Re: LPG
Napsal: 02 dub 2011, 21:15
od Nexus
zajímavý, holandský Prins patří mezi nejkvalitnější, což můžu sám potvrdit
asi zprasená instalace? Holt to je poslední místo kde bych šetřil...
jako malou útěchu si můžeš říct, že pořád nejsi ve ztrátě
ale stejně je to zajímavý, já mám přesně opačný zkušenosti, že na lpg jede motor kultivovaněji a šetří se
třeba nějaká vadná serie ventilů a tyhle vydrží 300tis:))
Re: LPG
Napsal: 02 dub 2011, 22:54
od adam221
No nic moc.. Hlavne ze jazdis.. Nebolo nastavene slabe davkovanie toho mazadla ventilov? Kolko ti vydrzal napr. 1 liter / pocet km?
Re: LPG
Napsal: 02 dub 2011, 23:11
od Radek Švub
Tak pánové když jsem to měl nastaveno tak jsem si myslel že to mám dobře ale pravda byla uplně opačná moc to dávalo toho oleje a všechno sedlo do katalyzátoru a ten se zanesl a musel se dát novej a ten stojí 45 000 kč to je ranec co?Ale zehnal jsem skoro novej takže se to dá.
Re: LPG
Napsal: 03 dub 2011, 00:04
od Nexus
Uff tak to je mazec
v corolle máme právě zmiňovaný holandský Prins. Koupili jsme ji 2001 a na tachometru měla 52tis a prakticky okamžitě jsme ji nechali přestavět na LPG, takže na něj najezdila cca 320tis km a žádný flashlube v té době snad ani neexistoval a jestli jo tak to v nabídce rozhodně neměli:mrgreen: a jezdí dodneška a po motorové stránce bez sebemenších problémů (celkový stav vozidla je druhá věc, speciálně origo výfuk a tlumiče
) a zatím se tváří že vydrží do 500tis
asi pěkně tvrzený ventily a jejich sedla:)) ale tím si mě snad přesvědčil, abych flash lube nikdy nechtěl
a to už jsem žil v domění, že to udělá zázraky i s motorem, který by to jinak nemohl vydržet... dobré vědět
Re: LPG
Napsal: 03 dub 2011, 08:01
od airwaves
Můžete k tomu napsat ještě víc podrobností? Jak to mechanik opravil, co měnil nebo zabrousil, co se vlastně stalo, zda uhnulo sedlo nebo se zmenšil ventil, co hydroštely jak to že to nedokázaly doladit, fungují vůbec,jak fungovalo to mazání, kolik kapek a tak.
Re: LPG
Napsal: 03 dub 2011, 12:11
od Hardcam
Kolik toho rocne najedes, ze kvuli LPG udelas tolik ustupku? To jsme fakt takovej narod, ze kvuli usetrenejm korunam koupime uplne neco jinyho, nez chceme?
a propos kdyz se nam to nelibi.
Jeste se muzes podivat na nabidku Fiatu, LPG oficialne podporuje. Navic, jak jsem psal, jsou tricitky, ktere maji na plyn najeto pres 100tkm. Volil bych system BRC, v nemecku na to pravdepodobne jezdi vsechny tricitky