Ahoj,
tak dovolenka je za mnou. Auto vydrzalo, absolutne bez problemov. Rodina tiez
Nejake udaje:
Najazdenych: 3444 km
cas za volantom: 46 hodin, 7 minut
priemerna rychost: 78 km/h
priemerna spotreba: 6.5 l/100 km
navigacia Waze spotrebovala v roamingu 117 MB, 6 centov/MB, bezala celou cestou
najvyssia dosiahnuta rychlost: 205 podla tachometra, 201 podla GPS
zatazenie: 4 osoby, zhruba 280 kg + plny kufor, asi 60 kg
cely cas zapnuta klimatizacia
Co sa tyka auta pri vyssich rychlostiach: ak chcete v Nemecku stacit rychlym a vykonnym autam, je potrebne otackomer drzat okolo 6000 ot/min. Jazdil som sposobom: 3 kvalt 140 km/h, 4 - 160 km/h, 5 - 180 km/h, 6 - nad 180 km/h.
Zopar postrehov:
- pri rychlosti nad 170 km/h je potrebne volant tahat oboma rukami, dost tazko sa volantom otaca;
- na brzdy sa musi jemne, su dost citlive a prekvapujuco ucinne a symetricke;
- trochu neprijemne bolo, ze po prudsom brzdeni z vysokych rychlosti a teda vysokom zahriati brzd sa kotuce akokeby zvlnili. Po vychladnuti to zmizlo;
- teraz mam problem auto udrzat na uzde. Po tomto vylete dost razantne ide za plynom, udrzat 50-tku v meste vyzaduje pozornost
Najlepsie sa jazdi v Nemecku. Maju tam (vzhladom na vysoku rychlost na dialnici) jeden dobry zvyk: ak niekto chce prejst do laveho pruhu, zapne lavu smerovku tak, aby blikla asi 4 - 5 krat pred zmenou pruhu. Vodic v lavom pruhu to vaecsinou akceptuje a umozni preradenie. Akonahle predbehne auto pred sebou, vodic hned z laveho pruhu prechadza do praveho a uvolnuje cestu. Ak ma vsak pred sebou viac pomalych aut, ktore idu tesne za sebou, ostane v lavom pruhu a rychlejsie auto to respektuje. Ziadne lepenie sa na kufor a podobne. Ak su vsak pomalsie auta dostatocne daleko od seba, zaradenie do praveho pruhu a pustenie rychlejsie iduceho auta sa povazuje za povinnost. Jedine auta, ktore sli v lavom pruhu aj ked miesta vpravo bolo dost, mali na znacke CZ, SK, H.
Raz som mal namale, ked som za 200 km na dialnici nestretol ani jednu pumpu a pocitac hlasil dojazd 50 km, po chvili iba ---. Nastastie po zbehnuti do Mnichova sa nasiel jeden dobry miestny, ktory sadol do auta a zaviedol ma az na pumpu. Bez neho by som ju asi nenasiel. Poucenie: ak mas v D na dialnici polku nadrze, pri najblizsej pumpe dotankuj doplna.
Najhorsie sa jazdi vo Svajciarsku. Jednak su tam rychosti 50/80/120 a pokutuje sa uz od prekrocenia maximalky o 1 km/h. Preto kazdy na dialnici jazdi max. 110 a 119 si dovolia ist maximalne pri predbiehani. Ihned po zaradeni do praveho pruhu zase spomalia na 110. Dalej je tam absolutne nepredstavitelne, aby na dialnici niekto predbiehal v pravom pruhu (s vynimkou znaciek RO a PL). Preto pri najmensom naznaku problemov na dialnici sa vseci narvu do laveho pruhu, kde sa stoji a v pravom pruhu je sice volno, ale nikto v nom nejde.
Spusta kolon na dialnici - tam totiz minimalne 2 km pred dialnicnou krizovatkou a aspon 1 km za nou je rychlost nezmyselne obmedzna na 90, pripadne 70 km/h.
Zasadne sa nepustaju auta z vedlajsej na hlavnu, aj ked na hlavnej sa stoji v kolone. On ma prednost a ostatni ho nezaujimaju.
Jedina kladna (ako sa to vezme) vlastnost vodicov v CH je taka, ze pokial ide niekto v rychlom pruhu na dialnici a dobieha niekoho v pravom pruhu a ten ma pred sebou este pomalsie auto, tak spomali a ocakava, ze ten z praveho sa zaradi pred neho.
Francuzsko - celkom pohodove soferovanie, mierny chaos.
Rakuso - pozname vsetci.
O CZ a SK sa zmienovat nie je potrebne, niekedy to vyzera, ze predpisy su povinne citanie a to - ako vsetci vieme - nikto necita.
Potreboval som 3 dialnicne znamky: 10-dnovu rakusku, 10-dnovu CZ a rocnu Svajciarsku (s kratsou dobou platnosti tam nemaju, stoji 40E). Svajciari kontoluju znamky pri vstupe do CH po dialnici. Vo Francuzsu sa plati myto, vyslo ma to asi na 45E.
Tolko moje skusenosti a prvykrat zazita rychlost 200 km/h v mnou soferovanom aute. Ani som nemusel sledovat GPS a tachometer, decka z toho mali zabavu a hlasili mi aktalnu rychlost a po prekroceni 200 km/h vypukol v aute jasot
Jedine, co uz pri rychlosti nad 170 km trochu prekaza, je celkom vysoka uroven hluku motora a pneumatik (mam este originalne korejske). Na bezny rozhovor je potrebne uz skoro kricat. Inak ziadne dalsi negativne skusenosti.