Stránka 71 z 88

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 04 črc 2016, 16:45
od bomber06
Axel.Foley píše:Vyměnit rádio :wink:
radeji bych nejake levnejsi reseni co by fungovalo :D ale super napad :)

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 07 črc 2016, 06:53
od standa40
jezdim normalně

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 07 črc 2016, 07:21
od standa40
Pahoj na zimu mam 15 kola, a a na leto 17, a ted před 4 garančkou mi začalo křupat předni napravě, nesetkali jste se s timto problemem někdo.Předem dik za odpověd

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 07 črc 2016, 09:01
od sarin007
Mě poslední asi měsíc křupe v přední nápravě, pokud vytočim rejt do prava, tak v poslední asi půl otáčce volantem před dorazem v nápravě zakřupe. Na levou stranu je to ok. Dělalo mi to už asi před rokem, měnili tam prý nějakou gumu, teď mi to začalo znovu. V :hyu: auto prošli, ale nic nenašli. Poutahovali co se dalo a nic. Snažim se volantem netočit až na doraz, aby to zbytečně nekřupalo. Ještě to s nima budu řešit. Blbý je, že to nedělá vždycky. Ale když vyjíždim z garáže, musim točit plnej rejt a tam to křupe. Jsem domluvenej s technikem, že zajede ke mě do garáže a tam se na tu nápravu koukneme. Najeto mam 47 tisíc.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 07 črc 2016, 20:46
od milda h
Myslím si, že bude problém ve vychozených křížkách od náhonu ke kolům (vůle) Normálně nic, ale při plném rejdu se ozvou.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 07 črc 2016, 20:51
od kody26
Ahoj,
mne pre zmenu obcas pri prejazde nerovnosti nieco bucha v prednej naprave...v ramci garancie bol vymeneny stlpik riadenia,no bucha to stale...dnes som bol v servise prezreli to este raz a vraj je vpredu vpravo zly gulovy cap...tak snad po jeho vymene to prestane :roll:

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 07 črc 2016, 22:37
od Alf6
Mne zatím nic nikde nebouchá 8)
(Vím, že je vám tato informace k ničemu, ale mně to potěší) :D

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 08 črc 2016, 08:13
od vado
Mne zatial tiez nic nebucha, mam nalietane 57 tkm.
Prave som presiel cez STK, absolutne bez problemov aj napriek tomu, ze kuoli vytazenosti servisu som nestihol garancku po 4 rokoch.

Zajtra sa chystam aj s rodinou na dvojtyzdenny vylet: SK -> AT -> D -> CH -> F -> CH -> D -> CZ -> SK
Predpokladany "nalet" okolo 3.5 tkm.
ELA je vycistena vonku aj dnu (vytepovana, vyumyvana).

Tak mi drzte palce, nech to zvladne ELA a samozrejme aj ja + rodina :D

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 08 črc 2016, 08:43
od Vendelín
Tak jedině popřát šťastnou cestu a úspěšný návrat.Ela to zvládne a Tobě přeji klídek za volantem.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 08 črc 2016, 08:47
od sarin007
U mě byl na STK jediný problém, že na emisích nemohli najít Elu v jejich chytrým PC. To je na chvilku zaměstnalo :mrgreen: :mrgreen:

Jinak taky přeji pohodovou jízdu a šťastný návrat, výlet je to pěkný. V Ele se kilometry polykají s radostí a ty jich máš pěknou kopici :D Štastnou cestu..

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 08 črc 2016, 08:48
od sarin007
milda h píše:Myslím si, že bude problém ve vychozených křížkách od náhonu ke kolům (vůle) Normálně nic, ale při plném rejdu se ozvou.
Díky za tip, zkusím předat info technikovi, alespoň to zkontroluje a bude jistota.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 08 črc 2016, 12:04
od Axel.Foley
vado píše:
Zajtra sa chystam aj s rodinou na dvojtyzdenny vylet: SK -> AT -> D -> CH -> F -> CH -> D -> CZ -> SK
Predpokladany "nalet" okolo 3.5 tkm.

Tak mi drzte palce, nech to zvladne ELA a samozrejme aj ja + rodina :D
Přeji hezkou dovolenou, šťastnou cestu a pohodu na palubě :wink:

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 23 črc 2016, 13:36
od vado
Ahoj,

tak dovolenka je za mnou. Auto vydrzalo, absolutne bez problemov. Rodina tiez :-)

Nejake udaje:
Najazdenych: 3444 km
cas za volantom: 46 hodin, 7 minut
priemerna rychost: 78 km/h
priemerna spotreba: 6.5 l/100 km
navigacia Waze spotrebovala v roamingu 117 MB, 6 centov/MB, bezala celou cestou
najvyssia dosiahnuta rychlost: 205 podla tachometra, 201 podla GPS
zatazenie: 4 osoby, zhruba 280 kg + plny kufor, asi 60 kg
cely cas zapnuta klimatizacia

Co sa tyka auta pri vyssich rychlostiach: ak chcete v Nemecku stacit rychlym a vykonnym autam, je potrebne otackomer drzat okolo 6000 ot/min. Jazdil som sposobom: 3 kvalt 140 km/h, 4 - 160 km/h, 5 - 180 km/h, 6 - nad 180 km/h.
Zopar postrehov:
- pri rychlosti nad 170 km/h je potrebne volant tahat oboma rukami, dost tazko sa volantom otaca;
- na brzdy sa musi jemne, su dost citlive a prekvapujuco ucinne a symetricke;
- trochu neprijemne bolo, ze po prudsom brzdeni z vysokych rychlosti a teda vysokom zahriati brzd sa kotuce akokeby zvlnili. Po vychladnuti to zmizlo;
- teraz mam problem auto udrzat na uzde. Po tomto vylete dost razantne ide za plynom, udrzat 50-tku v meste vyzaduje pozornost :D

Najlepsie sa jazdi v Nemecku. Maju tam (vzhladom na vysoku rychlost na dialnici) jeden dobry zvyk: ak niekto chce prejst do laveho pruhu, zapne lavu smerovku tak, aby blikla asi 4 - 5 krat pred zmenou pruhu. Vodic v lavom pruhu to vaecsinou akceptuje a umozni preradenie. Akonahle predbehne auto pred sebou, vodic hned z laveho pruhu prechadza do praveho a uvolnuje cestu. Ak ma vsak pred sebou viac pomalych aut, ktore idu tesne za sebou, ostane v lavom pruhu a rychlejsie auto to respektuje. Ziadne lepenie sa na kufor a podobne. Ak su vsak pomalsie auta dostatocne daleko od seba, zaradenie do praveho pruhu a pustenie rychlejsie iduceho auta sa povazuje za povinnost. Jedine auta, ktore sli v lavom pruhu aj ked miesta vpravo bolo dost, mali na znacke CZ, SK, H.
Raz som mal namale, ked som za 200 km na dialnici nestretol ani jednu pumpu a pocitac hlasil dojazd 50 km, po chvili iba ---. Nastastie po zbehnuti do Mnichova sa nasiel jeden dobry miestny, ktory sadol do auta a zaviedol ma az na pumpu. Bez neho by som ju asi nenasiel. Poucenie: ak mas v D na dialnici polku nadrze, pri najblizsej pumpe dotankuj doplna.

Najhorsie sa jazdi vo Svajciarsku. Jednak su tam rychosti 50/80/120 a pokutuje sa uz od prekrocenia maximalky o 1 km/h. Preto kazdy na dialnici jazdi max. 110 a 119 si dovolia ist maximalne pri predbiehani. Ihned po zaradeni do praveho pruhu zase spomalia na 110. Dalej je tam absolutne nepredstavitelne, aby na dialnici niekto predbiehal v pravom pruhu (s vynimkou znaciek RO a PL). Preto pri najmensom naznaku problemov na dialnici sa vseci narvu do laveho pruhu, kde sa stoji a v pravom pruhu je sice volno, ale nikto v nom nejde.
Spusta kolon na dialnici - tam totiz minimalne 2 km pred dialnicnou krizovatkou a aspon 1 km za nou je rychlost nezmyselne obmedzna na 90, pripadne 70 km/h.
Zasadne sa nepustaju auta z vedlajsej na hlavnu, aj ked na hlavnej sa stoji v kolone. On ma prednost a ostatni ho nezaujimaju.
Jedina kladna (ako sa to vezme) vlastnost vodicov v CH je taka, ze pokial ide niekto v rychlom pruhu na dialnici a dobieha niekoho v pravom pruhu a ten ma pred sebou este pomalsie auto, tak spomali a ocakava, ze ten z praveho sa zaradi pred neho.

Francuzsko - celkom pohodove soferovanie, mierny chaos.

Rakuso - pozname vsetci.

O CZ a SK sa zmienovat nie je potrebne, niekedy to vyzera, ze predpisy su povinne citanie a to - ako vsetci vieme - nikto necita.

Potreboval som 3 dialnicne znamky: 10-dnovu rakusku, 10-dnovu CZ a rocnu Svajciarsku (s kratsou dobou platnosti tam nemaju, stoji 40E). Svajciari kontoluju znamky pri vstupe do CH po dialnici. Vo Francuzsu sa plati myto, vyslo ma to asi na 45E.

Tolko moje skusenosti a prvykrat zazita rychlost 200 km/h v mnou soferovanom aute. Ani som nemusel sledovat GPS a tachometer, decka z toho mali zabavu a hlasili mi aktalnu rychlost a po prekroceni 200 km/h vypukol v aute jasot :mrgreen:

Jedine, co uz pri rychlosti nad 170 km trochu prekaza, je celkom vysoka uroven hluku motora a pneumatik (mam este originalne korejske). Na bezny rozhovor je potrebne uz skoro kricat. Inak ziadne dalsi negativne skusenosti.

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 27 črc 2016, 22:25
od kody26
Ahoj,
pridám aj ja zopár mojich postrehov z dovolenky...
Boli sme v Chorvátsku, spolu cca 2200 km tam aj naspäť,posádka dvaja dospelí, dve deti,plný kufor batožiny ,celý čas auto klíma,vačšinu cesty po diaľniciach tempomat cca 130, priemerná rýchlosť podľa palubáka 93 km/hod,priemerná spotreba 6,5 litra...
Myslím si,že na to, že mám motor viacmenej v zábehu...teraz má po výmene nový asi 4000 km,tak je tá spotreba fajn...veľmi mi ešte neodporúčali motor vytáčať( v servise),takže nie viac ako 4000 ot./min a maximálka párkrát pri predbiehaní cez 150km/hod. ...
Bola to v podstate prvá "dlhá jazda" s Elou...trošku ma nemilo prekvapil dojazd na plnú nádrž...pri priemerke 6,5 litra to ukazovalo dojazd cca 550 km...pri kratších cestách,prípadne pri bežnom používaní v meste som si to ani neuvedomil,ale pri tejto dlhšej, rovnakej ako minulý rok s chevroletom cruzom,to bol trošku rozdiel..priemerka nižššia ako s cruzom,ale tankoval som častejšie:-)).Ela má dosť malú nádrž(ani neviem koľko litrov presne má),ale keďže som nechcel riskovať,nejakú nepríjemnosť na diaľnici,že nebude náhodou dlhší úsek benzínka...tak som tankoval,keď som mal buď dve alebo max tri "paličky" od spodu a vošlo mi do plna od 33 do 37 litrov...
Inak jazda úplne v pohode aj na letných 17-tkach,pekne držali stopu...
Najviac som sa obával,aby sa niečo nestalo s motorom,predsa len je ešte v "zábehu",ale všetko funguje ako má =D> .

Re: elantra 2011 a zkušenosti s ní

Napsal: 27 črc 2016, 23:16
od Axel.Foley
kody, co se ti na spotřebě 6,5 nelíbí? Naložíš doplna auto, máš široké pneu, jedeš pořád po dálnici 130 se zapnutou klimou... myslíš, že auto bude jezdit zadarmo? Dej si tam tam 195/65R15 a budeš jezdit za míň :!: Navíc se tě zeptám - když zapřáhneš za koně plný vůz, myslíš, že bude táhnout hladový? :?: