Stránka 71 z 83
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 19 srp 2017, 15:43
od shawt
Original Mobil 3000, tak myslim, ze je vic jasne co tam je za olej, navic koupen primo od firmy co jej vyrobila
Napsal: 19 srp 2017, 15:59
od snike
To vis ty, ale oni tu 100% zaruku nemaji
Jen si chrani sve a ja to chapu. Zakaznik si musi schovat uctenku ci fakturu aby pri pripadnych problemech vec resil s obchodem, kde olej koupil
U Kie servisy doneseny olej psat do servisni knizky nemusi. Je to uvedeno v zakazkovem listu a na fakture a to je elektronicky evidovano v internim systemu Kie. Pri reklamaci KMC nebo jakykoliv servis koukne a hnedka vidi, zda byl nekdy pri garancce pouzit vlastni olej.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 19 srp 2017, 17:27
od mihlit
Já jsem to nikdy nemusel řešit, protože to tak nosím vždy. Když jsem se ale jednou ptal, tak mi bylo řečeno, že můžu mít vlastní olej, ale musí splňovat specifikaci, musí být v originálním balení a nesmí být načatý. Na zakázkových listech to uvedeno mám "olej Mobil 1 New Life 0W-40 dodán zákazníkem v originálním balení". V servisce pak jen "vlastní olej". Nevím, jestli má
nějakou centrální databázi pro servisy. Celkem by mě to i zajímalo, když půjdu na druhou prohlídku, svíčky mi nevymění, že ještě dobrý, až příště. Pak půjdu na třetí jinam a jestli budou vědět, že se mají svíčky měnit, aniž by je museli vyndávat a kontrolovat.
Napsal: 19 srp 2017, 20:07
od mv12
snike píše:@mv12: Marku, jak to ma servis zkontrolovat? Udelat chemicky rozbor?
Radku, nechápu moc, otázku. Přečti si znova, co jsem napsal. Přece nikde netvrdím, že mají dělat nějakou kontrolu ve flašce obsaženého oleje... Dokonce naopak, psal jsem, že nemůžou ručit za obsah.
Ale jako odborný servis by měli zkontrolovat aspoň to co mohou, tj. zda ten deklarovaný typ přineseného oleje odpovídá tomu, co do auta patří a pokud ne, tak to tam přece nemůžou nalít. Proto je poznámka o typu oleje zbytečná. Jen tak "kde co" ( jak psal shawt) tam prostě nalít nesmějí... Od toho tam přece jsou
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 19 srp 2017, 20:13
od mihlit
Nevím, jak velkou máš zkušenost se servisy, ale nespoléhal bych se na selský rozum a věci co jsou jasné. Pochybuju, že někdo v tom servise kontroluje specifikace oleje, co si doneseš. V jednom servise, kde právě taktéž o olejích neměli moc tucha a s přístupem "zas jeden, co si nese vlastní, určitě co nejlevnější, olej, aby ušetřil" (přestože můj olej stál stejně jak jejich, ale byl o hodně lepší). Uraženě mi pak i povídal, že co si zákazník donese, to mu tam nalejou. Když bude chtít, klidně tam nalejou i lukanu (stolní olej).
Napsal: 19 srp 2017, 20:28
od mv12
Já spoléhám hlavně na sebe, ale oni jsou jednou odborný servis a ručí za svou práci, a je fuk, jestli jsou to diletanti nebo odborníci. Pokud si tam neznalá madam přinese Lukanu, a oni ji tam nalejou, tak je to jejich chyba až se motor zadře.
Jen mě teď došlo, že má shawt pravdu a měl by trvat na tom, aby někde bylo zapsáno, co za olej si přinesl (co bylo na etiketě). Ale je jedno, kde to bude, jestli v servisce nebo zakázkovém listu - půjde jen o důkazní břemeno. Protože, když bude na etiketě i v service uvedena Lukana, tak půjde škoda za tím diletantským servisem, který ji tam s klidem nalil. Když bude na etiketě správný typ oleje, ale v lahvi ve skutečnosti Lukana, je to problém zákazníka, co to přinesl...
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 19 srp 2017, 21:44
od mihlit
Nerozumím tomu, proč když si donesu do servisu třeba tu lukanu, že ji chci použít při výměně místo jejich oleje, tak že je to zodpovědnost servisu. Servis vezme olej, zapíše jaký jsem donesl a naleje ho tam. Obzvlášť, když si "pan chytrej" donesl vlastní a nechce náš. Stejně když si donesu vlastní vzduchový filtr, nebude servis zkoumat jeho kvalitu, ale pokud bude pasovat, tak ho použije. Ano, může být výjimka, že k tomu řeknou "to fakt není dobrý nápad", ale na to bych se tedy nespoléhal. Pokud jde o tu Lukanu, tak si toho všimne i každý servisák a tak šance, že něco řekne, by tam byla. Pokud si ale místo jejich 5W30 A3/B4 oleje donesu 5W40 C3, tak si myslím, že mi k tomu nikdo neřekne nic, protože to kontrolovat nebude.
1. garanční prohlídka
Napsal: 20 srp 2017, 00:48
od mv12
Nemám k tomu víc co dodat, dle platných zákonů musí každý - firma, živnostník atd. tj. také autoservis vykonávat svou činnost s tzv. odbornou péčí. Jestli to nezkontroluje a s klidem tam naleje C3 místo A3, tak nese odpovědnost za škodu on. A je docela irelevantní odkud se ten olej vzal. Etiketu si přečíst měl a co tam patří musí taky vědět... Pokud tam naleje, co mu padne do ruky nebo přinese nějakej "jouda" zákazník, tak nekoná "s odbornou péčí". Naopak kontrolu pravosti obsahu balení nebo skutečných vlastností a kvality oleje po něm spravedlivě požadovat nelze. V konečném důsledku by případný spor, co ještě spadá do odborné péče a co ne, musel rozhodnout soud, ale tady je to myslím dost jasné...
U filtru opět musí posoudit, co posoudit v dané situaci lze. Kvalitu asi nepozná, pokud to není něco vizuálního, jako nějaká díra apod. Ale pokud by věděl, že filtr je nekvalitní, tak ne že to může říct, ale musí... Jinak opět zanedbal odbornou péči. Ale je fakt, že tady bys nejspíš neprokázal, že to věděl
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 20 srp 2017, 07:30
od mihlit
To je teorie, ale nevím o tom, že by někdy takový soud proběhl a převedlo se to do praxe. Navíc servis pak řekne, že oni doporučovali použít ten jejich, ale ty jsi trval na tom, že chceš použít ten, co jsi donesl. Myslím, že tím by tu podmínku odborné péče stejně splnili.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 05 říj 2017, 13:51
od T-stačí
Prosím Vás jak probíhá u první prohlídky to jejich kontrola / ošetření laku? Respektive co si pod tím mám představit? Nějak si nedovedu představit jak chtějí v servisu dělat nějaké ošetření laku když auto není umyté? To snad nikoho nenapadne tam nanášet nějaký vosk či co?
Díky za reakce.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 05 říj 2017, 14:18
od vorlajz
nejdřív ho umejou a pak tam daj nějaký vosk... osobně jsem jim řekl, ať to nedělají, že si auto ošetřuji svojí kosmetikou sám...
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 05 říj 2017, 14:27
od JirkaN
U mě proběhla pouze kontrola karoserie se zápisem do serv. knížky o jejím provedení. Bylo mi řečeno, že ošetření karoserie je doporučováno nikoliv nutnost.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 05 říj 2017, 14:30
od T-stačí
umyjou? auto myju vždy ručně a ošetřuju sám. trvá mě to cca 3-4 hodiny. tak to si teda dovedu představit jak to ojebou v servisu, když celá garanční prohlídka trvá prý cca 2 hodiny. Děkuji pěkně... nechci
Takže můžu uvést že si nepřeju provést ošetření karoserie a nemá to vliv na záruku?
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 05 říj 2017, 14:42
od JirkaN
Moje auto taky nikdy nevidělo myčku, pouze ruční mytí. Jelikož jsem měl objednanou garančku přes e-mail na základě jejich cenový nabídky, kde jsem potvrdil, které úkony mají udělat, tak při přejímce jsem už nic neřešil. Žádný zápis, že si nepřeji ošetření laku se nekonal.
Re: 1. garanční prohlídka
Napsal: 05 říj 2017, 14:59
od Axel.Foley
T-stačí píše:umyjou? auto myju vždy ručně a ošetřuju sám. trvá mě to cca 3-4 hodiny. tak to si teda dovedu představit jak to ojebou v servisu, když celá garanční prohlídka trvá prý cca 2 hodiny. Děkuji pěkně... nechci
Takže můžu uvést že si nepřeju provést ošetření karoserie a nemá to vliv na záruku?
Ano, můžeš uvést, že si ošetření laku nepřeješ. Na záruku to - zatím - vliv nemá. Ta sranda stojí cca 1200,-.