Hyundai i30 N
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Hyundai i30 N
Tak jen taková malá zajímavost, jak lze poznat enko s filtrem pevných částic a bez něj. Liší se totiž víčkem nádrže. Klasická verze má kulaté víčko a verze s GPF má hranaté víčko. Co jsem se bavil s lidmi, tak verze s GPF je o něco tišší, už nedělá takový kravál, jak verze bez GPF.
- Přílohy
-
- Verze s filtrem pevných částic
- b.jpg (46.66 KiB) Zobrazeno 6950 x
-
- Verze bez filtru pevný částic
- a.jpg (30.72 KiB) Zobrazeno 6950 x
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- Reklama
Re: Hyundai i30 N
jj, je tišší, protože má ucpávku, špunt v "zadku"
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- motorpower
- *
- Příspěvky: 36
- Registrován: 09 bře 2018, 23:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai i30 N
Toho víčka jsem si už všiml, ale nenapadlo měto. Myslel jsem, že se pletu. Tak první zájemce na úpravu?? Cca za měsíc, ale potřebuji auto aspoň na den. Technicky už vše funguje.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu
http://www.motorpower.cz
Úprava výkonu vašeho vozu
http://www.motorpower.cz
Zkušenosti s Hyundai i30 N Performance
Jak jsem avizovat na tomto fóru někdy začátkem října loňského roku, upgradoval jsem svoji i30 CW první generace na i30 N Performance. Necelých deset měsíců a zhruba 16.000 km sice není až tak moc, ale nějaké zkušenosti a praktické postřehy jsem za tu dobu získal. Pokusím se je tady shrnout, pokud přispěji alespoň trochu k oživené tohoto fóra, tak fajn, pokud pomůžu novým zájemcům ať už o verzi hatchback nebo fastback, samozřejmě v „N“, tím lépe.
Jak jsem se dostal k verzi „N“ - vcelku jednoduše, už nejezdím na dva týdny na dovolenou se čtyřčlennou rodinou a psem, tak nepotřebuji kombíka (byť by se občas hodil ), současně jsem chtěl něco, co vedle mne nezastaví na červenou na každé druhé křižovatce a přitom zachovám značku . Protože výkonu auta (stejně jako objemu mrazáku) není nikdy dost a současný trend downsizingu spolu s elektronickými asistenty čehokoliv dělá z drtivé většiny aut nudná přemísťovadla, o to víc mě zaujaly reportáže Rasťo Chvály, Martina z Martina, a dalších. Řekl jsem si, že než tohle auto vyloučím, protože s hot hatchem se určitě nedá normálně jezdit do práce, tak se v něm musím svézt. V Říčanech mě loni v létě nechali objet ves a v Butovicích mi ho na jeden den, či spíše „od soumraku do úsvitu“ půjčili (navíc v nádherné černé metalíze). Za noc jsem najel přes 400 km a bylo rozhodnuto – s autem se dalo jezdit do práce stejně jako blbnout (což jsem pochopitelně s půjčeným autem nedělal a popravdě, dveřmi napřed nejezdím do dneška). Takže jsem začal shánět i30 N ve verzi Performance, což bylo o to složitější, že fabrika pomalu najížděla výrobu všech motorů s filtrem pevných částic. Nakonec se zadařilo v Brně a přivezl jsem si „enko“ bez filtru, možná jedno z posledních v ČR
K vlastním zkušenostem:
• Cena - tohle auto se nekupkuje pro poměr cena/výkon ani jako první nebo jediné auto ve vícečlenné domácnosti. K tomu, co auto umí, je ceník podle mne odpovídající a navíc prodejce vždycky něco vymyslí. „Enko“ není auto do akce typu „Léto s Hyundai – klima zdarma“ , v rámci které by dealeři doprodávali minulý modelový ročník. Dávám 4,5 hvězdičky z 5 možných.
• Exteriér – nekomentuji červené linky pod předním spoilerem a zadním difuzorem, podobnost s golfem GTI je asi nesporná, ale není na závadu, i tak si auta na parkovišti málokterý z laiků všimne. Jakkoliv je posouzení vzhledu auta subjektivní, přesto si myslím, že agresívní maska, krásná 19“ kola s 35 % pirellkami a prolisem v zadních blatnících je skvěle namíchaný koktejl. Dávám 5 hvězdiček.
• Interiér – za mne dobrý, odpovídá poslání vozu a ceně. Interiér si na nic nehraje, žádná imitace leštěných tropických dřev na palubní desce, většina materiálů jsou měkčené plasty a ty, co jsou tvrdé, tak to neschovávají a nevržou. Kdo chce luxus od Korejců, koupí si Genesis. Kožený volant je boží stejně jako kulová hlavice řadicí páky. Tragédií je páka ruční brzdy, ale to neříkám nic nového. Dávám 4 hvězdičky.
Chápu, že udělat zkušenost jako Deegr, budu mluvit jinak, ale asi málokdo bude reálně volit mezi H i30 N a BMW M850i , že ano?
• Vnitřní rozměry – vepředu bez problémů (měřím 180 cm), vzadu samozřejmě trošku méně místa na kolena, stará „třicítka“ CW měla rozvor 2.700 mm a tohle má 2.650 mm. Nicméně si myslím, že jakkoliv jsou zadní sedačky plnohodnotné, v tomhle autě se stejně jezdí nejlépe v jednom, maximálně ve dvou Dětská sedačka se vejde dozadu bez problémů (i s vnukem ). Do kufru jsem zatím naložil všechno, co jsem potřeboval, pro případ exodu mám příčníky a můžu na střechu nasadit rakev . Dávám 4 hvězdičky.
• Něco jako míra komfortu -audio ve staré „třicítce“ CW mi subjektivně přišlo lepší (taky ho většina recenzentů chválila), ale možná to spraví jiné nastavení ekvalizéru. Na druhou stranu, ještě mě neomrzel koncert pro čtyři válce, šestnáct ventilů a výfukovou klapku .
Podvozek a tlumiče odpovídají poslání vozu, chtějí kvalitní povrch, jednou jsem na zkoušku vjel v N-režimu na dlažbu a málem mi vypadaly plomby ze zubů. Na delší trasy volím režim „Normal“, i tak spolujezdec neusne. Rozvážet s tímhle autem pizzu po Kampě by byla blbost, ale to asi nikdo nedělá .
Není tu až tak moc odkládacích přihrádek, v podstatě jen velká schránka před spolujezdcem, kapsy ve dveřích, schránka na brejle u zpětného zrcátka a bezedná jáma pod loketní opěrkou. Odpovídá to charakteru auta, ale něco na parkovací lístky, mince (ideální je popelník) a peněženku by se hodilo.
Škoda, že sedačky nejsou ventilované, to bych ocenil v létě. Dovedl bych si představit sedačky s ještě lepším bočním vedením, ale nechat si tam dát Recaro (to prý lze v dodávkách do Německa), tak je auto za mega a všechno bude jinak. Celkově dávám 3,5 hvězdičky.
• Spotřeba – skoro tří set koňový auto nebude jezdit za 5,5 litru, to asi nikdo nečeká. Některé recenze na ni žehraly, já jezdím reálně (cesta 10 km do práce, do 100 km takové to „kolem komína“) za 9 až 9,3 l/100 km (prostě se neudržím, abych to i ráno v půl šestý chvílemi nevyhnal do otáček), v první zimě to možná bralo k 10 litrům, letos už to snad bude lepší. Rekord mám na trase po D1 z Brna do Litoměřic, kdy si to vzalo sedmičku, ale v režimu Eco s max. rychlostí 100-110 km/h. Šílená otrava, mít autopilota, tak ho zapnu a jdu se dozadu natáhnout. Tohle píšu v Chorvatsku, kam jsem dojel s respektováním všech rychlostních limitů po trase Litoměřice - Praha – České Budějovice – Linec – Salzburk – Villach – Udine –Terst – Koper – Vrsar za velmi slušných 8,1 l/100 km. Celou cestu klima, v custom nastavení mám řízení a motor v režimu „Sport“, tlumiče „Normal“, meziplyny „Sport“. No, upřímně, od benzinek a z odpočívadel jsem většinou odjížděl na „Sport+“, abych se rychleji zařadil na dálnici . Stejně dávám 4 hvězdičky z 5.
• Co se mi nelíbí - jako asi největší problém vnímám předního asistenta detekce vzdálenosti od překážky, pokud zajíždím ke zdi, tak OK, ale 20 cm vysoký obrubník to většinou nevidí, takže musím zajíždět „na oči“, abych neurazil lízátko. Vzadu díky kameře není s parkováním problém, jenom by si auto zasloužilo HD displej, manželka v kie Rio za čtvrtinovou cenu ho má
Stejně jako mnozí další jsem se v zimě setkal s vrzáním od tyče řízení. Poprvé to bylo v momentě, kdy jsem přezul na zimní pneu a vyděsil jsem se, že gumy drhnou o podběhy. Tím to naštěstí nebylo, prostě ráno při -10° C si to při rejdu vrzne, odpoledne je na nule a není problém. Trochu pomohlo namazání všeho možného vč. tlumičů v servisu, ale fakt jen trochu. Někdo tady na fóru řešil, že kolem tyče chybí zátka, resp. manžeta, ale v servisu to odmítli, že takhle chodí auto z fabriky.
Občas není úplně hladký chod páky při řazení ze 4 na 5, trochu jako „zub proti zubu“, z 5 nahoru na 6 už je to OK a dolů, na což si tady taky někdo stěžoval, úplně sametové.
Problém je se světlou výškou ve starších podzemních garážích, např. pod Národním divadlem jsem to málem pověsil za práh na obrubník Prostě sportovní auto je nízký, kdo chce jezdit přes obrubníky, koupí si SUV nebo klasiku a obuje ji do balonů s profilovým číslem 60 a více.
• Společenská prestiž – tohle žádná recenze dosud neřešila, ale já si to nemůžu odpustit, a to směrem k českým motoristům. Mám na mysli mnohokrát potvrzenou zkušenost - jedu přesně na povoleném limitu, příp. o 1-2 km/h méně, dojede mne pašík nebo bavor nebo lexus (naposledy to byl kluk s Panamerou) s německou, rakouskou, lucemburskou nebo kdoví jakou SPZ, upraví tempomat na stejnou rychlost, kterou jedu já a klidně se za mnou drží dalších 50 km. Pak nás dojede soused z Boleslavi, okamžitě hodí levej blinkr a usí nás předjet. Pro boha živého proč? Netušíte, nemají to náhodou nařízené od výrobce? Všem kromě souseda z Boleslavi dávám 5 hvězdiček, jemu 0
To je všechno, co by mohlo být zajímavé pro potencionální nové majitele, příp. jako téma k diskusi stávajících vlastníků.
A propos, netušíte, kolik nás je v ČR? Na okrese Litoměřice nevím o nikom a moc „enek“ jsem u nás po republice zatím taky nepotkal.
Jak jsem se dostal k verzi „N“ - vcelku jednoduše, už nejezdím na dva týdny na dovolenou se čtyřčlennou rodinou a psem, tak nepotřebuji kombíka (byť by se občas hodil ), současně jsem chtěl něco, co vedle mne nezastaví na červenou na každé druhé křižovatce a přitom zachovám značku . Protože výkonu auta (stejně jako objemu mrazáku) není nikdy dost a současný trend downsizingu spolu s elektronickými asistenty čehokoliv dělá z drtivé většiny aut nudná přemísťovadla, o to víc mě zaujaly reportáže Rasťo Chvály, Martina z Martina, a dalších. Řekl jsem si, že než tohle auto vyloučím, protože s hot hatchem se určitě nedá normálně jezdit do práce, tak se v něm musím svézt. V Říčanech mě loni v létě nechali objet ves a v Butovicích mi ho na jeden den, či spíše „od soumraku do úsvitu“ půjčili (navíc v nádherné černé metalíze). Za noc jsem najel přes 400 km a bylo rozhodnuto – s autem se dalo jezdit do práce stejně jako blbnout (což jsem pochopitelně s půjčeným autem nedělal a popravdě, dveřmi napřed nejezdím do dneška). Takže jsem začal shánět i30 N ve verzi Performance, což bylo o to složitější, že fabrika pomalu najížděla výrobu všech motorů s filtrem pevných částic. Nakonec se zadařilo v Brně a přivezl jsem si „enko“ bez filtru, možná jedno z posledních v ČR
K vlastním zkušenostem:
• Cena - tohle auto se nekupkuje pro poměr cena/výkon ani jako první nebo jediné auto ve vícečlenné domácnosti. K tomu, co auto umí, je ceník podle mne odpovídající a navíc prodejce vždycky něco vymyslí. „Enko“ není auto do akce typu „Léto s Hyundai – klima zdarma“ , v rámci které by dealeři doprodávali minulý modelový ročník. Dávám 4,5 hvězdičky z 5 možných.
• Exteriér – nekomentuji červené linky pod předním spoilerem a zadním difuzorem, podobnost s golfem GTI je asi nesporná, ale není na závadu, i tak si auta na parkovišti málokterý z laiků všimne. Jakkoliv je posouzení vzhledu auta subjektivní, přesto si myslím, že agresívní maska, krásná 19“ kola s 35 % pirellkami a prolisem v zadních blatnících je skvěle namíchaný koktejl. Dávám 5 hvězdiček.
• Interiér – za mne dobrý, odpovídá poslání vozu a ceně. Interiér si na nic nehraje, žádná imitace leštěných tropických dřev na palubní desce, většina materiálů jsou měkčené plasty a ty, co jsou tvrdé, tak to neschovávají a nevržou. Kdo chce luxus od Korejců, koupí si Genesis. Kožený volant je boží stejně jako kulová hlavice řadicí páky. Tragédií je páka ruční brzdy, ale to neříkám nic nového. Dávám 4 hvězdičky.
Chápu, že udělat zkušenost jako Deegr, budu mluvit jinak, ale asi málokdo bude reálně volit mezi H i30 N a BMW M850i , že ano?
• Vnitřní rozměry – vepředu bez problémů (měřím 180 cm), vzadu samozřejmě trošku méně místa na kolena, stará „třicítka“ CW měla rozvor 2.700 mm a tohle má 2.650 mm. Nicméně si myslím, že jakkoliv jsou zadní sedačky plnohodnotné, v tomhle autě se stejně jezdí nejlépe v jednom, maximálně ve dvou Dětská sedačka se vejde dozadu bez problémů (i s vnukem ). Do kufru jsem zatím naložil všechno, co jsem potřeboval, pro případ exodu mám příčníky a můžu na střechu nasadit rakev . Dávám 4 hvězdičky.
• Něco jako míra komfortu -audio ve staré „třicítce“ CW mi subjektivně přišlo lepší (taky ho většina recenzentů chválila), ale možná to spraví jiné nastavení ekvalizéru. Na druhou stranu, ještě mě neomrzel koncert pro čtyři válce, šestnáct ventilů a výfukovou klapku .
Podvozek a tlumiče odpovídají poslání vozu, chtějí kvalitní povrch, jednou jsem na zkoušku vjel v N-režimu na dlažbu a málem mi vypadaly plomby ze zubů. Na delší trasy volím režim „Normal“, i tak spolujezdec neusne. Rozvážet s tímhle autem pizzu po Kampě by byla blbost, ale to asi nikdo nedělá .
Není tu až tak moc odkládacích přihrádek, v podstatě jen velká schránka před spolujezdcem, kapsy ve dveřích, schránka na brejle u zpětného zrcátka a bezedná jáma pod loketní opěrkou. Odpovídá to charakteru auta, ale něco na parkovací lístky, mince (ideální je popelník) a peněženku by se hodilo.
Škoda, že sedačky nejsou ventilované, to bych ocenil v létě. Dovedl bych si představit sedačky s ještě lepším bočním vedením, ale nechat si tam dát Recaro (to prý lze v dodávkách do Německa), tak je auto za mega a všechno bude jinak. Celkově dávám 3,5 hvězdičky.
• Spotřeba – skoro tří set koňový auto nebude jezdit za 5,5 litru, to asi nikdo nečeká. Některé recenze na ni žehraly, já jezdím reálně (cesta 10 km do práce, do 100 km takové to „kolem komína“) za 9 až 9,3 l/100 km (prostě se neudržím, abych to i ráno v půl šestý chvílemi nevyhnal do otáček), v první zimě to možná bralo k 10 litrům, letos už to snad bude lepší. Rekord mám na trase po D1 z Brna do Litoměřic, kdy si to vzalo sedmičku, ale v režimu Eco s max. rychlostí 100-110 km/h. Šílená otrava, mít autopilota, tak ho zapnu a jdu se dozadu natáhnout. Tohle píšu v Chorvatsku, kam jsem dojel s respektováním všech rychlostních limitů po trase Litoměřice - Praha – České Budějovice – Linec – Salzburk – Villach – Udine –Terst – Koper – Vrsar za velmi slušných 8,1 l/100 km. Celou cestu klima, v custom nastavení mám řízení a motor v režimu „Sport“, tlumiče „Normal“, meziplyny „Sport“. No, upřímně, od benzinek a z odpočívadel jsem většinou odjížděl na „Sport+“, abych se rychleji zařadil na dálnici . Stejně dávám 4 hvězdičky z 5.
• Co se mi nelíbí - jako asi největší problém vnímám předního asistenta detekce vzdálenosti od překážky, pokud zajíždím ke zdi, tak OK, ale 20 cm vysoký obrubník to většinou nevidí, takže musím zajíždět „na oči“, abych neurazil lízátko. Vzadu díky kameře není s parkováním problém, jenom by si auto zasloužilo HD displej, manželka v kie Rio za čtvrtinovou cenu ho má
Stejně jako mnozí další jsem se v zimě setkal s vrzáním od tyče řízení. Poprvé to bylo v momentě, kdy jsem přezul na zimní pneu a vyděsil jsem se, že gumy drhnou o podběhy. Tím to naštěstí nebylo, prostě ráno při -10° C si to při rejdu vrzne, odpoledne je na nule a není problém. Trochu pomohlo namazání všeho možného vč. tlumičů v servisu, ale fakt jen trochu. Někdo tady na fóru řešil, že kolem tyče chybí zátka, resp. manžeta, ale v servisu to odmítli, že takhle chodí auto z fabriky.
Občas není úplně hladký chod páky při řazení ze 4 na 5, trochu jako „zub proti zubu“, z 5 nahoru na 6 už je to OK a dolů, na což si tady taky někdo stěžoval, úplně sametové.
Problém je se světlou výškou ve starších podzemních garážích, např. pod Národním divadlem jsem to málem pověsil za práh na obrubník Prostě sportovní auto je nízký, kdo chce jezdit přes obrubníky, koupí si SUV nebo klasiku a obuje ji do balonů s profilovým číslem 60 a více.
• Společenská prestiž – tohle žádná recenze dosud neřešila, ale já si to nemůžu odpustit, a to směrem k českým motoristům. Mám na mysli mnohokrát potvrzenou zkušenost - jedu přesně na povoleném limitu, příp. o 1-2 km/h méně, dojede mne pašík nebo bavor nebo lexus (naposledy to byl kluk s Panamerou) s německou, rakouskou, lucemburskou nebo kdoví jakou SPZ, upraví tempomat na stejnou rychlost, kterou jedu já a klidně se za mnou drží dalších 50 km. Pak nás dojede soused z Boleslavi, okamžitě hodí levej blinkr a usí nás předjet. Pro boha živého proč? Netušíte, nemají to náhodou nařízené od výrobce? Všem kromě souseda z Boleslavi dávám 5 hvězdiček, jemu 0
To je všechno, co by mohlo být zajímavé pro potencionální nové majitele, příp. jako téma k diskusi stávajících vlastníků.
A propos, netušíte, kolik nás je v ČR? Na okrese Litoměřice nevím o nikom a moc „enek“ jsem u nás po republice zatím taky nepotkal.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai i30 N
Moc hezky napsáno a zhodnoceno Přeji hodně radosti za volantem a hezkou dovolenou.
PS: Dvě eNka jsem potkal včera v Německu
PS: Dvě eNka jsem potkal včera v Německu
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- luke.stefo
- *
- Příspěvky: 12
- Registrován: 07 úno 2019, 10:55
- Bydliště: Kosice
Re: Hyundai i30 N
Ahojte,
na sobotu vecer planujeme mensi meet na vychode (KE/PO). Nejaky zaujemca, ktory by sa pridal?
na sobotu vecer planujeme mensi meet na vychode (KE/PO). Nejaky zaujemca, ktory by sa pridal?
2019 -> Hyundai i30 Fastback N Performance Shadow Grey 202kW
2017 -> Skoda Superb II Combi 2.0 TDi 125 kW
2014 - 2017 -> Ford Focus II Combi 1.6 TDCi 80 kW
2011 - 2014 -> Honda Civic 7G 1.6 VTEC 80 kW
2008 - 2011 -> Opel Corsa 1.0 12V 40 kW
2017 -> Skoda Superb II Combi 2.0 TDi 125 kW
2014 - 2017 -> Ford Focus II Combi 1.6 TDCi 80 kW
2011 - 2014 -> Honda Civic 7G 1.6 VTEC 80 kW
2008 - 2011 -> Opel Corsa 1.0 12V 40 kW
Re: Hyundai i30 N
Ahoj, pěkná recenze. Ty budeš asi to první eNko na okrese LT, jestli se nepletu - hatch v barvě Performance Blue a jihomoravské značky (tuším 2BA xxxx)? Já mám od léta hatch v barvě Micron Grey, tuším jsme se i jednou zdravili v protisměru někde u obchoďáku. A další eNko ve verzi Fastback vídám pravidelně parkovat na náměstí v LT před muzeem. Poměrně dost uživatelů a obdivovatelů eNka je na Facebooku ve skupině s názvem "NDrivers CZSK (i30N)" a hlavně na komunikátoru WhatsApp ve skupině NDrivers CHAT, kam jsou přijati jen ti, kdo auto skutečně vlastní - je tam aktuálně okolo 80 vlastníků z ČR a SR a řeší se tam srazy, vyjížďky, zkušenosti se servisy, typické závady a jak je řešit, je tam přehled těchto aut, kolik je jich v Česku a kolik na Slovensku atd. Doporučuji se přidat
Re: Hyundai i30 N
Tak sekce o i30 N nám nějak umřela. Já bohužel přidám smutnou zprávu. Již před pár měsíci jsem se rozhodl svoje enko prodat, protože jsem potřeboval peníze na nový tahač. Momentálně jsem tak bez auta. To jsem dopadl Ale už se samozřejmě pokukuji po něčem novém. Pokud bych neměl peníze, možná bych znova zvážil nákup enka po faceliftu, který má přijít koncem léta. Albert Biermann totiž již potvrdil pro facelift enka zcela novou osmistupňovou dvojspojku s mokrými spojkami a mírné zvýšení výkonu motoru. Přesné hodnoty zatím nejsou známé. Do interieru by se měl dostat i nový 10.25" infotainment.
Obyč i30 by měla dostat nový 1.5 TGDI motor z nové řady Smartstream. Výkon by měl poskočit na 150 koní.
Pokud bych měl přeci jen více peněz, v létě by se měl objevit facelift Stingra. I ten má dostat nové motory. Dvoulitr nahradí nový 2.5 a hlavně nový 3.5 V6 TGDI z nové řady smartstream. Výkon by měl být kolem 380 koní a 540Nm. Také Stinger by měl dostat novou osmistupňovou dvojspojku a nový výfukový systém s aktivní klabkou. Zvuk toho šestiválce je u současného Stingru 3.3 V6 velké zklamání, tak snad bude konečně mít i nějaký zvuk. Jistý je také nový 10.25" infotainment a digitální budíky.
Ale přemýšlím i nad jinými auty. Za dva týdny budu mít na víkend zapůjčený Mercedes A45s AMG. Tedy dvoulitr s výkonem 420 koní a stovkou za 3.9 sec. Dostal jsem totiž dost zajímavou slevu na CLA 45s AMG (sleva v ceně běžných i30). Pak mi ale také ještě ukázal C63s AMG s 4.0 V8 Biturbo a výkonem 510, co měli na showroomu a tu plnotučnou V8 nastartoval, otevřel klapku ve výfuku a já se znova zamiloval. Nakonec pak přinesl papír, že něco by mohl udělal i s cenou a mě spadla brada. Sleva ještě vyšší, než u toho CLA a já to prostě chtěl. Bohužel už ho ale měl jeden člověk zarezervovaný do konce týdne a na konci týdne se i ozval a auto bylo pryč. Byla to velmi krátka láska Ale zase nemusím být finančně zrujnovaný, takže možná je to dobře
Obyč i30 by měla dostat nový 1.5 TGDI motor z nové řady Smartstream. Výkon by měl poskočit na 150 koní.
Pokud bych měl přeci jen více peněz, v létě by se měl objevit facelift Stingra. I ten má dostat nové motory. Dvoulitr nahradí nový 2.5 a hlavně nový 3.5 V6 TGDI z nové řady smartstream. Výkon by měl být kolem 380 koní a 540Nm. Také Stinger by měl dostat novou osmistupňovou dvojspojku a nový výfukový systém s aktivní klabkou. Zvuk toho šestiválce je u současného Stingru 3.3 V6 velké zklamání, tak snad bude konečně mít i nějaký zvuk. Jistý je také nový 10.25" infotainment a digitální budíky.
Ale přemýšlím i nad jinými auty. Za dva týdny budu mít na víkend zapůjčený Mercedes A45s AMG. Tedy dvoulitr s výkonem 420 koní a stovkou za 3.9 sec. Dostal jsem totiž dost zajímavou slevu na CLA 45s AMG (sleva v ceně běžných i30). Pak mi ale také ještě ukázal C63s AMG s 4.0 V8 Biturbo a výkonem 510, co měli na showroomu a tu plnotučnou V8 nastartoval, otevřel klapku ve výfuku a já se znova zamiloval. Nakonec pak přinesl papír, že něco by mohl udělal i s cenou a mě spadla brada. Sleva ještě vyšší, než u toho CLA a já to prostě chtěl. Bohužel už ho ale měl jeden člověk zarezervovaný do konce týdne a na konci týdne se i ozval a auto bylo pryč. Byla to velmi krátka láska Ale zase nemusím být finančně zrujnovaný, takže možná je to dobře
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Hyundai i30 N
Deegr: Bylo mi divné, že jsi se tady dlouho neukázal
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- motorpower
- *
- Příspěvky: 36
- Registrován: 09 bře 2018, 23:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai i30 N
S kým se budu hádat?? Mercedesy o kterých jsi mluvil, jsou ale oba super , měl jsem tu čest také, ale bohužel vše v automatu. Ten Hyundai s manuálem pořád ještě zůstává ryzím vozem. Budu mít v dohledné době další na testy, tak dodám i nějaké grafy.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu
http://www.motorpower.cz
Úprava výkonu vašeho vozu
http://www.motorpower.cz
Re: Hyundai i30 N
Zdravim, ma jiz nekdo nejake zkusenosti z okruhu nebo TrackDay? Trochu mam obavu s tepolotou oleje. Dle servisu musim drzet 0W30, coz mi prijde na okruh nedostatecne. Pri vetsim zatizeni jiz teplota roste nad 100 stupnu a mylsim, ze na mensich okrozich u nas se to neuchladi. Nezkousel jste jiz nekdo dat 5W30 treba od Millers Oil, presne jde o CFS 5W-40 NT+? Diky.
Re: Hyundai i30 N
Ahoj, taky se mi 0W-30 nezdál, tak jsem po 600km vyměnil za RAVENOL RUP 5W-40 (ACEA C3) a po dalších 2500km znovu ten samý. Původně jsem měl nakoupené Ravenol RCS USVO 5W-40 (na RCS jsem chtěl přejít přesně z toho "Millerse" CFS 5W-40 NT+, co jsem lil do jiného auta).
Navzdory přítomnosti GPF a tomu, že RCS obsahuje asi 1,3% síranového popela, tak ho používat... nějak jsem se "obával" těch mid-saps olejů, ale nakonec tyto ACEA C3 by snad neměly být pro mazání zas až tak kompromisní, tak kvůli GPF jezdím ten mid-saps - Ravenol RUP 5W-40.
Ale jestli nemáte GPF, tak klidně ten 5W-40 Millers NT+ nebo jiná, značka s ACEA A3/B4, může být. Každopádně v návodu je ta viskozita povolená.
Na okruhu jsem nebyl, ale nad 100 stupňu se olej dokáže zahřát i jen v Alpách po ránu.. Akorát s tím 5W-40 mám asi jiné provozní podmínky, hodně dlouhé trasy, žádné město, nejezdí v zimě. Ještě pro info - mám verzi 250k.
Navzdory přítomnosti GPF a tomu, že RCS obsahuje asi 1,3% síranového popela, tak ho používat... nějak jsem se "obával" těch mid-saps olejů, ale nakonec tyto ACEA C3 by snad neměly být pro mazání zas až tak kompromisní, tak kvůli GPF jezdím ten mid-saps - Ravenol RUP 5W-40.
Ale jestli nemáte GPF, tak klidně ten 5W-40 Millers NT+ nebo jiná, značka s ACEA A3/B4, může být. Každopádně v návodu je ta viskozita povolená.
Na okruhu jsem nebyl, ale nad 100 stupňu se olej dokáže zahřát i jen v Alpách po ránu.. Akorát s tím 5W-40 mám asi jiné provozní podmínky, hodně dlouhé trasy, žádné město, nejezdí v zimě. Ještě pro info - mám verzi 250k.
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
i30N (standard 250k), 06/2019
Re: Hyundai i30 N
Me se ta 0W30 nezda vubec. Ravenol jsem nezvazoval. Zatim jsem prave zvazoval Millers, protoze chci zkusit mensi okruh a vim, ze behem jara a leta je tam hrozne vedro. S autem nikde v zime nejezdim a ani na hory ho brat nebudu. Co vsak nevim, co to udelat pokud mam najeto pouze 3000 km. Samozrejme uz mam GPF. Proc myslis, ze by to mohlo delat neplechu s GPF? Ja mam verzi 275k.drakas píše: ↑03 bře 2020, 20:45 Ahoj, taky se mi 0W-30 nezdál, tak jsem po 600km vyměnil za RAVENOL RUP 5W-40 (ACEA C3) a po dalších 2500km znovu ten samý. Původně jsem měl nakoupené Ravenol RCS USVO 5W-40 (na RCS jsem chtěl přejít přesně z toho "Millerse" CFS 5W-40 NT+, co jsem lil do jiného auta).
Navzdory přítomnosti GPF a tomu, že RCS obsahuje asi 1,3% síranového popela, tak ho používat... nějak jsem se "obával" těch mid-saps olejů, ale nakonec tyto ACEA C3 by snad neměly být pro mazání zas až tak kompromisní, tak kvůli GPF jezdím ten mid-saps - Ravenol RUP 5W-40.
Ale jestli nemáte GPF, tak klidně ten 5W-40 Millers NT+ nebo jiná, značka s ACEA A3/B4, může být. Každopádně v návodu je ta viskozita povolená.
Na okruhu jsem nebyl, ale nad 100 stupňu se olej dokáže zahřát i jen v Alpách po ránu.. Akorát s tím 5W-40 mám asi jiné provozní podmínky, hodně dlouhé trasy, žádné město, nejezdí v zimě. Ještě pro info - mám verzi 250k.
Re: Hyundai i30 N
Oleje A3/B4 bez sníženého obsahu sulfát. popela, fosforu a síry údajně mohou postupně zanášet GPF, ale asi to nebude nic až tak zásadního, když motor významně nebude spalovat olej a zvlášť u bezíňáků, kde je teplota plynů výrazně vyšší než u nafťáků. Olej bys měl už vyměnit. Jde to dobře, stačí nájezdy a nemusí se sundávat plastový kryt pod motorem, jsou tam otvry pro vypouštěcí šroub i filtr. Na filtr bez demontáže spodního krytu je potřeba klíč, jako např. zde:
https://www.cznaradi.cz/klic-na-olejove ... ran#nazory
Filtr je nejlepší standardní MANN W811/80
https://www.cznaradi.cz/klic-na-olejove ... ran#nazory
Filtr je nejlepší standardní MANN W811/80
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
i30N (standard 250k), 06/2019
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai i30 N
Nejen designové pecka https://youtu.be/WKY_AOq48rY