Stránka 74 z 180

Re: Spotřeba i30

Napsal: 06 bře 2011, 11:41
od Skyline
Mexican píše:maco ak myslis Lisen/Vinohrady tak to je na spotrebu idealne. Ku kasarnam zides prakticky bez plynu, tam uz je motor zahriaty. Ja jazdim obcas Z vystaviste poza pisarky do Technologickeho parku a vychadza mi to asi 6-6,5. Zohreje sa mi to az na Privrate :-)
No to by mne zajímalo, kdo pak kouká na cestu, když řidič neustále sleduje PP a aktualní spotřebu, se nedivím, že už tenhle rok dva za mnou nedobrzdili....

Re: Spotřeba i30

Napsal: 07 bře 2011, 08:15
od maco
Skyline píše:
Mexican píše:maco ak myslis Lisen/Vinohrady tak to je na spotrebu idealne. Ku kasarnam zides prakticky bez plynu, tam uz je motor zahriaty. Ja jazdim obcas Z vystaviste poza pisarky do Technologickeho parku a vychadza mi to asi 6-6,5. Zohreje sa mi to az na Privrate :-)
No to by mne zajímalo, kdo pak kouká na cestu, když řidič neustále sleduje PP a aktualní spotřebu, se nedivím, že už tenhle rok dva za mnou nedobrzdili....
samozrejme jsem myslel prumernou spotrebu na nadrz ne okamzitou :wink:

Mexican: myslel sem Kohótky, ale to je napodobno s Vinohrady :D , ale motor se mi prave pri jizde z kopce vubec neohriva (aspon dle budiku) ohrivani zacne az po jizde po rovine/do kopce...takze kdyz jedu dolu s vymrzlym autem tak spotreba neni idealni ikdyz jedu bez plynu. Pokud vis jak zahrat motor rychleji i pri jizde z kopce tak si necham poradit :) zkousel jsem jet i s nizsim prevod. stupnem a lehce pridavat ale ani tak se ohrati nezrychlilo.

Majlo: jsem presvedcenej, ze spotreba, kterou jsem psal, je pro 1,6 benzin s vykonem kolem 90kW a popsanem provozu naprosto v poradku.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 07 bře 2011, 10:01
od pietro32i
Motor ohreješ jazdou dole kopcom skôr tak, keď pôjdeš na neutrál, nie so zaradeným rýchlostným stupňom bez plynu. Jazdou so zaradeným stupňom bez plynu motor vraj práve naopak, mierne ochladzuješ. Aj s neutrálom je to dosť ťažké, pretože ak ideš vyššou rýchlosťou a teplota vzduchu je príliš nízka, tak sa bude ochladzovať voda v chladiči. Mám to vyskúšané dokonca aj v lete. Rozbehnem sa na rýchlostke na 130 km/h, vyradím rýchlosť a na úpätí kopca, po zaradení rýchlosti teplomer poskočí mierne vľavo. Skúšal som to však na iných autách, na :hyu: zatiaľ nie.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 09 bře 2011, 09:27
od willy50
Pravdu má, přeseda.
Ještě bych dodal, že větší průser než ochlazení motoru při jízdě bez plynu se zař. rychlostí je ochlazování katalyzátoru - ten se ochlazuje dost rychle - na to zareaguje sonda, která nám obohatí směs a spotřeba se zvýší.
To není z mé hlavy, to jsem někde vyčetl, ale myslím, že je to logické.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 10 bře 2011, 17:20
od maco
jo mam navrh, co jeste k prispevkum o prumerne spotrebe dodavat take prumernou rychlost? to taky rekne sve - takze k tem svejm mestskejm +-8litrum pridavam prum. rychlost 32km/h :wink:

Re: Spotřeba i30

Napsal: 10 bře 2011, 21:07
od hlobilp
zatim nejlepsi vysledek mam 5,8l na sto pri prumerny rychlosti 73 km/h
jinac dlouhodobe mam rychlost pod 50 a spotreba od koupe auta 7,4... auto kupovane koncem leta.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 15 bře 2011, 11:10
od novaki
Ahoj všichni,
včera jsem jel z Prahy do Třeboně a zpět.Dodržoval jsem rychlostní limity až na samé hranici.Někde i rychleji.Snažil jsem se nejít přez 2700ot./min.
Podle palubního počítače byla spotřeba 4,8l/100.Tak že dobrý.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 15 bře 2011, 16:46
od N2DRFT
abraaj píše:
be.sport píše:jaky crdi tam mas? 66kw 85 kw nebo 94kw? od toho se taky odviji spotreba..co se tyka 7/100 tak ted v zime, s autem v zabehu a rozdilem s TDI a CRDi bych tohle bral jako normalni..jde taky o zimni pneu..rozmer atd...me lita spotreba od 5,5 v klidu do 7,5 po meste kratky trasy...dlouhodoba je cca tech 6,3-6,5...ale uz tam mam taky 40 tis km..prvnich par tisic km jsem jezdil kolem 7,5

mimochodem s vypujcenou 1.4 behem opravy myho mazlicka mam v ted po prvnich 800 km ( na tacho je ted cca 1200 km ) spotrebu 9,2 l/100, po meste hrubo pres 10

no mam 85kw. pneu mam orginal 195/65/15 nejake ty hangkooky, nebo co to je za smejdy, upřimne uvazuju o vymene.... ale je pravda, ze jezdim svizne... jen jsem chtel vedet, jestli to takhle ze zacatku chlastalo i jinym, nebo to mam jenom spatne zajete, kdyz se tvrdi, ze prvnich 1000 km je nejdulezitejsich a ja to koupil ve 1400km po megatestu...
hankook jsou dobrý gumy, ale ono dost záleží na jakejch kolech jsou :) já je měl na R16" a šířce ráfku 6" a drželo to pěkně, tak pěkně, že jsem na svojí dráze dal auto i na 2 kola :) teď mám zimáky barum polaris 2 na 7" šířce stejnýho průměru a drží to ještě líp :) sorry za OT.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 15 bře 2011, 17:16
od Hardcam
toz to jsme na tom stejne...:)
jen nemam Hankooky a Barumky :)

Re: Spotřeba i30

Napsal: 15 bře 2011, 17:24
od pietro32i
N2DRFT píše:hankook jsou dobrý gumy, ale ono dost záleží na jakejch kolech jsou :) já je měl na R16" a šířce ráfku 6" a drželo to pěkně, tak pěkně, že jsem na svojí dráze dal auto i na 2 kola :) teď mám zimáky barum polaris 2 na 7" šířce stejnýho průměru a drží to ještě líp :) sorry za OT.
Teraz neviem, či ironizuješ, alebo píšeš vážne.
Prečo si väčšina myslí, že širšie gumy = vyššia stabilita? Nebol som vo fyzike preborník, takže preto sa možno mýlim a vidím to zle, ale mne príde logickejšie, že práve naopak, auto s užšími pneumatikami sa ušmykne neskôr ako to isté auto so širšími, či?

Re: Spotřeba i30

Napsal: 15 bře 2011, 17:38
od Hardcam
pietro: oni si to nemysli, oni to vedi...vetsi plocha, vetsi pruilnavost...podivej se na kola Formule ted a pred 50ti lety, docela rozdil, ne?

Re: Spotřeba i30

Napsal: 15 bře 2011, 17:56
od super.soso
Cim je plocha vacsia tym sa hmotnost vozidla lepsie rozlozi na cestu...Vacsia,teda sirsia pneumatika lepsie rozlozi tlak ktori je nanu kladeni...Staci si predstavit ze mas furik a v nom 150kg tak nato tenke kolecko co nanom mas tak to uz je docela slusna zataz,keby tam dali sirie tak by ti ten furik bez problemov uniesol aj 250kg lenze kto by to bolo dvihol a v terene je zase lepsie uzsie koleso... ale vratme sa k auto,pravda je ze kvalitka guma v rozmere 185 je urcite lepsia ako daka cinska v rozmere 205.

Re: Spotřeba i30

Napsal: 15 bře 2011, 23:49
od pietro32i
Ja to vidím inak, vyvráťte mi to, ak sa mýlim: Auto má hmotnosť, ktorú pneumatiky prenášajú na vozovku. Čím tenšia pneumatika, tým menšia trecia plocha vozovky s pneumatikou, a teda tým vyššia prítlačná sila, tlak na vozovku, resp. priľnavosť. Ak tú istú hmotnosť prenášajú širšie pneumatiky, ktoré majú s vozovkou väčšiu treciu plochu, tak tam bude logicky nižšia priľnavosť. Toto je moja "konštrukcia", vysvetlite mi, v čom sa mýlim (nemyslím vôbec ironicky).
Tú formulu dnes, vs. pred X rokmi fakt neviem zdôvodniť... :? Môže to súvisieť s nárastom rýchlostí a obrovskou záťažou, ktorú by tenké pneumatiky už neuniesli, ale s priľnavosťou? Fakt neviem...

Re: Spotřeba i30

Napsal: 16 bře 2011, 07:51
od jose3
To, že bude vyšší tlak na cm2 máš pravdu, ale tlak není to, co udrží auto na místě. Jde o adhezi a ta je tím větší, čím větší je styčná plocha pneumatiky s vozovkou. Můžeš si udělat malý pokus. Vem si obyčejnou školní gumu a postav ji na úzkou stranu. Pak ji zatížíš a zkusíš posunout. Když to samé uděláš při poležení gumy velkou plochou na podložku, půjde posunout mnohem hůře. Přitom tlak na mm2 je nižší. :shock:

Re: Spotřeba i30

Napsal: 16 bře 2011, 17:58
od super.soso
Prispevok nadomnou to dobre vystihol len by som to doplnil. Pri kritickej situacii sa uzsia pneumatika viac zahreje a tym ze nanu posobi velky tlak tak sa zacne deformovat a skor strati prilnavost a guma ktora je sirsia ma vacsiu plochu o ktoru sa moze vaha opret. Ked si vsimnete tak ked auto zataca uz na hranici tak pneumatiky ktoru su v smere von zo zakruty idu po vonkajsej polovici opacny kraj pneumatiky nieje tak zatlaceny k ceste ako kraj a v tomto momente je uz uzsia guma na hranici udrzania sa. Napriklad v rozmere 185 je tak 150mm pritlacenych k ceste a zbytok ide tesne nad vozovkou.