Stránka 74 z 139

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 10:49
od Leendrix
tak já musím na kontrolu LPG co rok nebo 10 000 km nebo přijdu o záruku na ten plyn :D A co vím, tak je ta kontrola v rozmezí pár stovek max... což není tak strašné vzhledem k úspoře oproti benzínu :D Teď u sebe nemám papíry ale mění se tuším i filtr... A samolepky nechávám jak na skle tak u hrdla na tankování... Zas tak mě to nevádí.. a krom to uvítají to i hasiči pokud jednou nabourám.. :D

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 11:20
od Luboshak
Tak jsem myslel, kdybych zajel do podzemních garáží, abych nebyl tak nápadný :-).

Tak na ty revize budu chodit každých 10tis, ať je klid. Akorát mi servis nikde nevyplnil v kolika km mi přestavbu udělali :-).

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 12:09
od Nexus
v podzemních garážích pokud potřebuju zaparkovat (ehm, už 2roky jsem to nepotřeboval) tak jsem vždy zacouval na takové místo, aby to nápadné nebylo a neřešil jsem to. Ano zákaz tam sice je, ale hodilo by se podotknout, že ten zákaz je starý jak lpg v autech samo a tenkrát tankování vypadalo trošku jinak. Odšroboval si bombu, našrouboval novou a jel (stejné jako dnes na vaření) a přestavby si mnoho lidí dělalo samo, tzn neodborně bez revize a tenkrát k úniku skutečně docházelo. Dnes asi chápeš, že je to trošku passé :roll: a třeba v německu pochopili že doba jde dopředu, plyn z aut neutíká a není důvod ty zákazy mít. U nás jim to bude ještě asi dlouho trvat ](*,) tím však nechci řikat, jezdi tam a porušuj zákon... byť naprosto dementní :-# a stejně, mockrát se mi stalo, že jsem ani ke zdi necouval a stál jsem v řadě třeba 5lpg aut a všichni cedulku na skle, takovej pohled mě vždy pobavil :mrgreen: :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 12:13
od Chasnik
severtom píše: A tohle téma pokud začíná být o CNG, by se mělo oddělit, přestěhovat na vlastní adresu a tam by se pak mohlo diskutovat o výhodách, nevýhodách a dopadech.

V tomto tématu by mělo zůstat jen LPG. Jinak je to totiž víceméně parazitování zastánců nepříliš rozšířeného CNG použitelného pouze při pravidelném ježdění (jinak z nádrže unikne) na velké popularitě dobře zavedeného a rozšířeného LPG.
Pokud se těch pár postů v tématu, který aktuálně obsahuje 74 stran, skutečně dotklo natolik, že ho musíš označovat za parazitování, tak se ti hluboce omlouvám za to, že jsem si dovolil krátké porovnání obou alternativních paliv.
CNG podle mě nepotřebuje svůj zvláštní thread, protože se jedná o palivo minoritně rozšířené a ve vozech Hyundai zde zřejmě (téměř) nepoužívané.

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 12:29
od FISHkaa
Nexus píše:v podzemních garážích pokud potřebuju zaparkovat (ehm, už 2roky jsem to nepotřeboval) tak jsem vždy zacouval na takové místo, aby to nápadné nebylo a neřešil jsem to. Ano zákaz tam sice je, ale hodilo by se podotknout, že ten zákaz je starý jak lpg v autech samo a tenkrát tankování vypadalo trošku jinak. Odšroboval si bombu, našrouboval novou a jel (stejné jako dnes na vaření) a přestavby si mnoho lidí dělalo samo, tzn neodborně bez revize a tenkrát k úniku skutečně docházelo. Dnes asi chápeš, že je to trošku passé :roll: a třeba v německu pochopili že doba jde dopředu, plyn z aut neutíká a není důvod ty zákazy mít. U nás jim to bude ještě asi dlouho trvat ](*,) tím však nechci řikat, jezdi tam a porušuj zákon... byť naprosto dementní :-# a stejně, mockrát se mi stalo, že jsem ani ke zdi necouval a stál jsem v řadě třeba 5lpg aut a všichni cedulku na skle, takovej pohled mě vždy pobavil :mrgreen: :mrgreen:
hlavně, už deset let je povinnost mít automatický ventil, který uzavře nádrž po vypnutí odběru LPG (odstavení vozidla) 8)

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 13:00
od Hardcam
Nexus:. u nas pred tydnem dokoncili stavbu automatickyho parkovaciho domu (podzem i nadzem) za 90 milionu, ale jen diky tomu, ze smernice jsou z roku 2010, tak do nej vozidla LPG a CNG nesmi - tak se vyjadril na muj dotaz. Podotykam, ze to byla stavba na zeleny louce, krome nejmodernejsi vzduchotechniky ma i specialni pozarni system, kde co pul metru, to tryska, v pripade pozaru se pak cely dum zaplavi vodou. Mj. v dome nejsou ani zadne splodniny, nebot ty hned u vjezdu vlozis auto do boxu, vypnes motor, odejdes a ten box jezdi s autem po budove jako se zbozim ve skladu. Takze nerozumim tomu, proc tam nesmim nebo proc neslo zazadat o vyjimku, kdyz vetsi nebezpeci spatruju v tom, ze ridic zapomene dat rucni brzdu a jeho auto pak "ve skladu" spadne na pet dalsich.

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 13:19
od FISHkaa
já bych tam stejně parkoval :mrgreen:

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 19:32
od mmv
už sem to někde psal, taky mi to žlutý kolečko nějak špatně nalepili a upadlo, když jsem se snaži ho tam vrátit tak tam fakt nedrží :-D , jinak jsem ochoten připustit zákaz parkování v !!! UZAVŘENÝCH !!! podzemnich garážích, nechápu, že třeba do nového parkovacího domu u globusu na č.mostě se též nesmí, ale tím že mi tam to kolečko nedrží, tak na ten zákaz vždy zapomenu, s :hyu: , se škodovkou tam nejezdím, tam je plnící hrdlo uprostřed na boku a tam to ukecat nepůjde :-)

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 20:23
od mnkk
Ja parkujem tiež v podzemných garažiach, keď nie je možnosť nechať auto vonku. Asi ako väčšina z vás, nacúvam k stĺpu a tvárim sa akože nič. :D

Bol som svedkom ako dali "kamoši" papuču autu s LPG na vyhradenom parkovisku pre LPG, len preto, lebo nemal nálepku na okne. Ako to dopadlo neviem. Plniaci otvor mal na nárazníku, bolo ho vidno. :| Takže na to pozor. [-X

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 20:35
od Leendrix
mno v Ostravě mají vesměs obchoďáky venkovní stání naprd... Nálepku mam u hrdla na boku a na skle a moc to v podzemním neřeším :D Též se u nás postavilo pár moderních budov a parkovišť a opět mají zákaz LPG a CNG.. tak nevím... nicméně to nařízení platí s ohledem na případný požár v podzemním parkovišti a odůvodnění, že LPG/CNG nádrže jsou nebezpečnější což mě nesedí... Někde jsem četl, že je to lépe zajištěné než u nádrží na benzín/naftu...

Re: LPG

Napsal: 28 led 2013, 20:40
od Hardcam
Ja mam auto maskovany dost (neoznaceny - resp. samolepka je zevnitr a na okne je temer nepruhledna folie a hrdlo kolmo k silnici zespod narazniku, takze neni mozny ho videt jinak nez lehnutim pod auto), ale nelajznu si ten zakaz porusit. Zatim jsem to udelal jednou a to omylem (bloudil jsem po parkovisti, az jsem dobloudil do podzemek), kdyz jsem jel za jednom clenem, taky plynarem. Kdyby se fakt neco stalo, vsechno by slo na moje triko.

Leendrix: my jsme okopirovali vas parkovaci dum - taky ho stavela Koma Ostrava, takze s vama sdilime i ten zakaz :?

Re: LPG

Napsal: 04 úno 2013, 09:26
od Luboshak
Tak první tankování lpg za sebou. Už docela dlouho mi blikala dioda, tak jsem jel natankovat. Najeto jsem měl 480 km. K mému překvapení do plné dotankováno pouze 32,8 l (nádrž má objem 56 l), což by odpovídalo spotřebě 6,8 l plynu. Kolik to baští benzínu zatím nevím, ale ručička se za najetých 700 km posunula tak o čtvrt nádrže. Takže bych to viděl na 1,5 - 2 l na 100 km. Byl bych radši, kdyby to bralo víc plynu a míň benzínu. Benzín teď dotankuji do plné a změřím ho přesněji.

Re: LPG

Napsal: 04 úno 2013, 16:47
od Farrael
K samolepce. Nemám a při dovozu auta to na STK vůbec neřešili. Přičemž při dovozu jsou přísnější. Takže je to asi jedno. Mám teda plnění u plnění benzínu pod záklopkou.

K těm garážím. Ono by to mělo být tak, že pokud je garáž odvětrávaná a majitel si vyběhá potřebné razítka, tak tam značka být nemusí. Jenže protože to stojí čas a peníze, tak je jednodušší tam plácnou značku a ohánět se paragrafem. Tolik k běžné praxi.

Re: LPG

Napsal: 05 úno 2013, 16:33
od Honzza
Dobrý den všem !
Se zájmem čtu názory a zkušenosti druhých. Proto se chci i já podělit s trochou zkušeností a při tom reagovat na některé názory, které jsem četl i v jiných diskusních fórech. Třeba to někomu pomůže při rozhodování.
Máme starou i30cw, model 2011, ale s motorem 1.6 benzin a šestikvaltovou převodovkou, což je, myslím, dost podobná konfigurace s novou i30.
Najeto 27 000, z toho na LPG 19 000 km, nedávno jsem auto přistavil k první roční prohlídce (necelých 1000Kč, včetně filtru). Doposud vše bez jediné závady!
Na LPG jezdíme 18 let . S Ladou jsme najeli na LPG 160 000km, dále byly v rodině tři Felicie, poslední má 120 000km na LPG. O auta se přiměřeně starám a dosud jsem neměl jedinou plynovou závadu. Kdybych se bál, že mi LPG zdraží, neinvestoval bych do přestaveb a neušetřil ! Na uvedených vozech nedošlo po celou dobu provozu k poškození motorů. Motory si zachovávaly svůj původní výkon – měřil jsem kompresi.
Na Hyundai máme LPG systémem „BRC“ . Přestavbu mi dělali ve značkovém servisu Hyundai v Butovicích, takže bez diskusí zůstává 5ti letá záruka na motor a 2 letá je na LPG. (Dnes již dávají i pětiletou na LPG) Jsem dost preciza a puňťa , ale tuto zástavbu zatím musím co do řemeslného zpracování i do funkčnosti jen chválit! Jezdí to komfortně, bez škubání, rozdíl ve výkonu nepoznám.
Po cenovém skoku paliv zkraje roku 2012, jsem čerpal u Shellů a jezdil svoji stálou, vyjetou, pražskou trať za 1.50Kč na LPG a 2.70Kč na benzin - na 1km. (Letiště Ruzyně, dolů k Vltavě, nahoru do Bohnic a zpět.) Na té vyjeté trati, se při mírném provozu a pohodové jízdě, dostanu na 8 l benzinu a do 8.5 l LPG na 100 km . Na Lpg je vždy o něco vyšší spotřeba, protože směs propan-butanu má menší výhřevnost než benzin.
Na trati Ruzyně-Černý Most, dálnice Praha – Hradec Králové a dál na Náchod, (na dálnici jezdím kolem 120km/hod, bývá však potřeba i předjíždět - a pak "přišlápnu" abych nezdržoval rychlejší) spotřeba LPG vychází kolem 8.5 l/100km. Na ostatních silnicích se pohybuji mezi 7-8 l/100 km. Na dálnici Praha – Brno, v pěti lidech, když jsem se držel 130km/hod. byla spotřeba kolem 9,5l/100km.
Počítám, že při sportovním způsobu jízdy bych se dostal i přes 10l LPG na 100 km V tom případě by i benzinová spotřeba atakovala 9l/100km .
Při tomto způsobu jízdy se negativně projevuje „krátká“ šestka. Při 130km/hod. motor točí 3750ot/min. a zvyšuje tak spotřebu. Ale ani nové i30 na tom nejsou, jak jsem četl, o mnoho lépe! (i30 s přímým vstřikováním točí na šestku při 130km/hod. 3500ot/min.) Musím však přiznat, že skoro nemusím řadit, protože šestka skoro všechno vyjede!
Na trati Praha-Marsei, přes Německo, po dálnici, plus ježdění po Provence, jsem měl průměrnou spotřebu 9.34l/100km. Tři lidi a něco zavazadel, klimatizace šla stále naplno. Přes Německo jsem jel kolem 150, jinak 130 podle GPS, což je tachometrových 135 km/hod. Celkem jsme s jezděním po Provence ujeli 4300km .(Často jsem při každodenních výletech používal dálnici ) Benzinu mi za ty 4300km ubylo o šířku ručičky palivoměru .
V zimním období ubývá benzinu o trochu více, protože se vždy startuje na benzin. A k přepnutí na plyn dojde automaticky, až po dosažení teploty chladicí kapaliny 30 stupňů. (U systému BRC, který mám instalovaný.) Takže, podle velikosti promrznutí auta, se ujede i nějaký kilometr na benzin, než dojde k přepnutí.
Palubní počítač není v případě LPG přesný . Při dálničních rychlostech ukazuje až o 1,2l menší spotřebu než je skutečná. Proto měřím z plné nádrže do plné. Při měření čerpám na stejné čerp. stanici, protože i plnicí tlak není u všech čerpaček stejný. Pak se liší i množství plynu, které do uzavření nádrže načerpám. (Také ne všichni výrobci LPG mají stejně "výživný" LPG - je rozdíl ve výhřevnosti.)
K ceně za kilometr je nutno ještě rozpočítat cca 1000Kč ročně za povinnou prohlídku (včetně výměny LPG filtru.) Ta je po roce nebo po najetí 20 000km, stejně jako servisní prohlídky auta, takže se s nimi pohodlně sloučí.
Přestavba se sekvenčním vstřikováním stála 31 000Kč. Proto po ujetí o něco více než 31 000km jezdíme za cenu LPG. Auta často neměním. Počítám, že s tímto najedeme více než 100 000km a tak se cena zástavby několikanásobně vrátí . Jak dlouho vydrží hlavně vstřikovače, ukáží najeté kilometry. Ale ono ani turbo (snižující spotřebu), před nedávnem praskající rozvodové řetězy a další technika špičkových výrobců nejsou bez závad. Po 10ti letech, budu-li chtít pokračovat s LPG – výměna nádrže ( což je 6 000Kč) a nějaké pryžové díly v regulátoru. Až auto zestárne k povinným technickým prohlídkám, připlatím si několik set korun za LPG.
I tak mi však LPG vychází levněji, než varianta úsporného naftového motoru .
A ještě rezerva ! Zde platí něco za něco ! Místo rezervy mám toroidní nádrž, která pojme přes 40 l LPG. Podle nové úpravy vyhlášky, bych rezervu nemusel mít. Stačí jen sada na opravu pneu, kterou jsem dostal se zástavbou. Ale přeci jen, rezerva je rezerva ! Mám dojezdovou, kterou jsem postavil vpravo do kufru. Prořízl jsem podlážku kufru ve tvaru průniku rezervy přes podlážku tak, že rezerva sedí na kovovém dně kufru, upevněná důkladným úchytem. Mezi rezervu a kapsu za zadním kolem se ještě pohodlně umístí povinná výbava. Kufr je tedy o šíři dojezdové rezervy užší. Protože se vypouklý disk schová do kapsy za pravým kolem a rezerva není přesně svisle, je to o 13 až 15 cm.
Takže - nebojte se LPG, určitě se vám vyplatí ! Přesněji - až na něm najedete číselně o něco víc kilometrů, než co stála přestavba, což bývá zhruba příplatek za naftový motor.
Jen do podzemních parkovišť nesmíte !
Šťastné kilometry přeje Honza. ( zzmeskall@seznam.cz )
Ps.:V případě, že je auto ještě v záruce, bych si zástavbu nechal provést v značkovém servisu! Už s tím mají zkušenosti a na nových autech dávají záruku pět let na motor, včetně LPG !

Re: LPG

Napsal: 05 úno 2013, 20:36
od pilotzz
Máš tam přimazávání ventilů? (jaké?)