Stránka 77 z 373

Napsal: 14 črc 2007, 18:02
od Kcheml
Peter5 píše:Majitelia CRDi mam na vas otazku :roll: . Prave som sa docital ze diesel ma o 60kg viac na prednu napravu ako benzin to som vedel ale ze to sposobuje velky vahovy rozdiel medzi prednou a zadnou castou auta a to ma za nasledok zlu manevrovatelnost v zatackach :shock:
On asi málokdo měl možnost porovnat obě verze, aby mohl posoudit rozdíl. Na automixu měli obě verze k dispozici s odstupem času a jejich závěr je tento:

"Pokud však váš styl jízdy patří k dravějším, tak od Accentu ruce pryč. Nárůst hmotnosti vznětové verze cca 60 kg na přední nápravě je až nebývale znát. Při razantnějším průjezdu zatáčkou jsme měli pocit, že Accent prostě nezatáčí. Příliš lehká zadní partie má navíc na svědomí výrazné odskakování zadní nápravy."

Celý test viz http://automix.centrum.cz/testy/clanek.phtml?id=9207

Napsal: 14 črc 2007, 22:56
od AM_Sumo
Mikro píše:nikdy sa neskusaj predbiehat v zakrutach s octaviou I TDI
mal som COMBI necele 3 roky a najazdil som na nom cca 230000km
oproti hyundaiu je tvrdsia a ma jednu obrovsku vyhodu.

SEDI NA CESTE AKO PRILEPENA.

jednoducho zakruty ktore som prechadzal na nej pri 150 kmh rychlosti idem na hyundai 110 max.

takze pokial ides zakruty nie je vhodne superit s akymkolvek autom od VW ktore je postavene na audi alebo golf podvozku.
Čo sa týka toho súperenia, ako som napísal, nechal som sa trošku vyprovokovať.

Ale celú tú situaciu som opisoval hlavne preto, lebo sa tu rozvírila debata o tom, ako je to so zatáčaním Accenta. No dovolím si trošku nesúhlasiť že tá Octávia sedela ako prilepená. To stúpanie má dva jazdné pruhy smerom hore a jeden pruh smerom dolu. On išiel v pravom jazdnom pruhu a ja v prostrednom. Jeho to vynieslo do môjho jazdného pruhu a mňa do protismeru. To bol hlavný dôvod prečo som musel začať brzdiť.

Napsal: 15 črc 2007, 18:48
od Mikro
AM_Sumo píše:
Mikro píše:nikdy sa neskusaj predbiehat v zakrutach s octaviou I TDI
mal som COMBI necele 3 roky a najazdil som na nom cca 230000km
oproti hyundaiu je tvrdsia a ma jednu obrovsku vyhodu.

SEDI NA CESTE AKO PRILEPENA.

jednoducho zakruty ktore som prechadzal na nej pri 150 kmh rychlosti idem na hyundai 110 max.

takze pokial ides zakruty nie je vhodne superit s akymkolvek autom od VW ktore je postavene na audi alebo golf podvozku.
Čo sa týka toho súperenia, ako som napísal, nechal som sa trošku vyprovokovať.

Ale celú tú situaciu som opisoval hlavne preto, lebo sa tu rozvírila debata o tom, ako je to so zatáčaním Accenta. No dovolím si trošku nesúhlasiť že tá Octávia sedela ako prilepená. To stúpanie má dva jazdné pruhy smerom hore a jeden pruh smerom dolu. On išiel v pravom jazdnom pruhu a ja v prostrednom. Jeho to vynieslo do môjho jazdného pruhu a mňa do protismeru. To bol hlavný dôvod prečo som musel začať brzdiť.
to je jasne. ja som nenarazal na tvoj prispevok. pisal som to len vseobecne kedze mam na octavii combi I najazdene dost km.

inak na octavii sa vela ludi boji skusat limity. ja som na nej vyskusal uplne vsetko.

Napsal: 17 črc 2007, 10:23
od Vittore
Zdravim,
tak i já si jdu ve čtvrtek pro "new accent" 1.5CRDi Eleg, (barva Tender Green, chtel jsem Red ale ta nebyla :-) )

Rozhodoval jsem se mezi ACCENTEM a ojetym VOLVEM S40 r.v.2000 - i diky tomuto foru jsem se rozhodl pro Hyundai, snad nebudu litovat :-)

Napsal: 17 črc 2007, 10:40
od Mikro
Vittore píše:Zdravim,
tak i já si jdu ve čtvrtek pro "new accent" 1.5CRDi Eleg, (barva Tender Green, chtel jsem Red ale ta nebyla :-) )

Rozhodoval jsem se mezi ACCENTEM a ojetym VOLVEM S40 r.v.2000 - i diky tomuto foru jsem se rozhodl pro Hyundai, snad nebudu litovat :-)
dobra volba :wink:

ojazdene VOLVO je shit. by si sa nedoplatil na servise a nahradnych dieloch.

Napsal: 17 črc 2007, 15:38
od peaty
Tak chlapci, pekne ste to tu pomerali tie casy zrychlenia :lol: Teraz si to ja trosku dovolim sprehladnit:

1.5 CRDi 81kW -------------------vs----------------- 1.4 16V, 71kW
3.st z 40 na 100 za 9 sekund ---------------------- 3.st z 40 na 100 za 12,8 sekund
4.st z 60 na 100 za 6,5 sekund ------------------- 4.st z 60 na 100 za 11,3 sekund
5.st z 80 na 120 za 9,5 sekund ------------------- 5.st z 80 na 120 za 18,8 sekund

Tu je krasne vidiet rozdiel v pruznom zrychleni. Cim vyssia rychlost, tym diesel jasne vedie. Pri zrychleni z 80 na 120 na 5.stupni je dokonca 2-krat rychlejsi 8) :D

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Pre motor CRDi su namerane udaje od Tom-a a pre motor 1.4 16V su namerane udaje od JoSp-a...

Napsal: 17 črc 2007, 18:22
od Kcheml
Peaty: Nechci Tě zklamat, ale ta tabulka je hodně zavádějící. Pokud bych potřeboval zrychlení, tak se nebudu ze 60 km/h hrabat na čtyřku, ale dám tam v klidu trojku, se kterou to v pohodě vytáhnu až na 110 km/h bez přeřazení (před dvěma dny vyzkoušeno v praxi při předjíždění do kopce). To je zásadní rozdíl proti dieselu, benzín se musí točit, když chce člověk výkon... a při vytáčení motoru (třeba když předjížděný naschvál zrychluje) člověk nemusí přeřazovat jako u turbodieselu, u kterého výkon od určitých otáček prudce padá dolů.

Neříkám, že bych dosáhl lepších časů než CRDi (taky je to o chlup silnější motor s o chlup větším objemem), ale rozhodně by to nebyla taková doba, jaká je uvedena v tabulce. 60 km/h na čtyřku a 80 km/h na pětku jezdím jenom v kolonách, kdy není šance na předjetí a chci trochu šetřit palivo.

Každý motor chce něco trochu jiného, tak si přestaňte pořád dokazovat svoji pochybnou dieselovou nadřazenost.

Napsal: 17 črc 2007, 18:31
od David C3
tak trochu jinak... při plném zrychlování ma nafta o polovinu menší spotřebu :-)

Napsal: 17 črc 2007, 18:48
od Kcheml
David C3: Kouzelná odpověď majitelů dieselů na vše - máme nižší spotřebu. :)


Já mám momentálně stabilní spotřebu 7.2 litrů na sto (a stále klesá), a to se nijak neomezuji. S CRDi bych jezdil možná za 5.5, což představuje úsporu, která při mém nájezdu (cca 20 tisíc ročně) prostě nemůže být rentabilní, vezmu-li v úvahu všechny nevýhody dieselů.

Napsal: 17 črc 2007, 20:27
od David C3
hmmm... jiny pohled. jedu po dalnici 150km/hod a s Hdi mam 5.5 a jedu to same a mam s 1.4 benzin 9.3 hmm.. to mi jako rozdík přijde, Při usproné jizdě jede za 3.8 a s benzinem 5.2 L. najedu 40tis ročně.. (ted 140tis) a hlavně se mi s naftou lepe jezdí.. ale nic proti benzinu jen ja najedu dost km tak na konci roku to vyjde o dost méně. jezdit 10tis ročně tak tam mam V6 2.8 :-) možná u Accentu není takový rozdíl ve spotřebě ale tohle je pohled od Citroenu C3 který pujdem časem do světa a Accent za tu cenu pokud chci naftu je paradní. Teda pokud nedam 450tis za Fabku... 77 :-)
jinak ta udržba s benzinem je úplně stejna. Teda Ja měnil jen olej a filtry.. čaaau

Napsal: 17 črc 2007, 20:46
od z.mirek
Obecně lze říct, že pokud ročně nenajezdíte víc než 30 000 kilometrů, nafta se vám prostě nevyplatí. To byste rozhodně měli brát v úvahu při koupi nového auta. Při rozhodování mezi benzínem a naftou často hraje velkou roli skutečnost, že u dieselového motoru máte plný výkon už zhruba v 1800 otáčkách. Další trumf na straně dieselů je vžitá představa o tom, že vydrží všechno. Ale to je minulost! Na současné diesely musíte v rukavičkách, protože na údržbu jsou daleko choulostivější než benzínové. Například takové turbo - pokud ho nebudete šetřit, můžete si připravit pěkný balík na nové nebo na repas.

A tak, když se například u dieselového motoru porouchá vstřikovací zařízení, které je skoro stejně složité jako celý zbytek motoru, opravy mohou jít do desítek tisíc korun. Navíc si s touto závadou běžný značkový servis nemusí umět poradit

Za standardní situace můžeme počítat s cenovou výhodností nákupu vznětového motoru, a to především u služebních aut, které najezdí měsíčně tisíce kilometrů. Výpočty hovoří, že návratnost u běžného osobního auta je u auta, které najede 40 000 až 60 000 kilometrů ročně,"


Vyplatí se pečlivě vybírat, zda pořídit auto s benzinovým, nebo naftovým motorem? Je to možná překvapivé, ale při pohledu do tabulek celkových nákladů se ukázalo, že rozdíly jsou velmi malé, až zanedbatelné.
Počítali jsme totiž s tím, že bude pokračovat dlouhodobý trend obdobných cen obou druhů pohonných hmot, a kalkulovali s částkou 29 korun za litr benzinu i nafty.
U naftového motoru je však třeba počítat s vyšší pravděpodobností problémů kvůli složitější technice (váha vzduchu, turbodmychadlo).
Co se týče nových vozů, problém dieselů je v tom, že za ně automobilky požadují podstatně vyšší sumy než za benzinové agregáty.
Lze proto říci, že u malých vozů se nafta nevyplatí vůbec (respektive až po 300 tisících kilometrech), u velkých aut to může být třeba už po 40 tisících.
Návod na výpočet
Zda se to vyplatí u vámi vybraného auta, můžete zjistit podle vzorce:
* (cena naftového auta + (povinné ručení x doba vlastnictví vozu v letech)) minus (cena benzinového auta + (povinné ručení x doba vlastnictví vozu
v letech)) = cena 1
* (cena benzinu krát průměrná spotřeba benzinu) minus (cena nafty krát průměrná
spotřeba nafty)) = cena 2
* cena 1 děleno cena 2, výsledek krát 100 = počet kilometrů, po nichž se vyplatí pořídit si dieselový motor.

Napsal: 17 črc 2007, 20:47
od Mikro
David C3 píše:hmmm... jiny pohled. jedu po dalnici 150km/hod a s Hdi mam 5.5 a jedu to same a mam s 1.4 benzin 9.3 hmm.. to mi jako rozdík přijde, Při usproné jizdě jede za 3.8 a s benzinem 5.2 L. najedu 40tis ročně.. (ted 140tis) a hlavně se mi s naftou lepe jezdí.. ale nic proti benzinu jen ja najedu dost km tak na konci roku to vyjde o dost méně. jezdit 10tis ročně tak tam mam V6 2.8 :-) možná u Accentu není takový rozdíl ve spotřebě ale tohle je pohled od Citroenu C3 který pujdem časem do světa a Accent za tu cenu pokud chci naftu je paradní. Teda pokud nedam 450tis za Fabku... 77 :-)
jinak ta udržba s benzinem je úplně stejna. Teda Ja měnil jen olej a filtry.. čaaau
presne. moja rec.
ten crdi od hyundai ma rozvodovu retaz takze nie je co riesit ohladne ceny udrzby.

Napsal: 17 črc 2007, 20:47
od Joe TT
a predsa, benzin az tak nesmrdi !!! :-))

Napsal: 17 črc 2007, 20:54
od Mikro
Joe TT píše:a predsa, benzin az tak nesmrdi !!! :-))
diesel krasne "chrochta" "klokta" "klepe"
a ten krasny cierny dym - radost vidiet na dialnici v spatnom aky odstup si kazdy dava ked ho "ocmudim" :twisted:

Napsal: 17 črc 2007, 20:59
od maring
Ahoj všetkým,

jedna otázočka,v nedeľu som okolo 16:00 medzi Benátkami n/J a Prahou videl accentíka Celadon Blue,dokonca ma aj pozdravil,nebol to niekdo z fóra ? :D :lol: