Trojčlenka sa učí na základnej škole. Ale máme aj tu majiteľov, ktorí o modernom aute nevedia nič. Časy od felície sa zmenili (15 rokov). Ako žena, ktorá si auto vyberá podľa farby. Koho by zaujímalo či má motor 3,4 alebo 6 valcov ? Má to 4 kolesá, volant a čo je hlavné aj dobrú cenu. Hlavne cenu, však prachy sú "až" na 1.mieste. Že PP ukazuje rastúcu spotrebu aj na voľnobehu ? Ako je možné, že keď stojím a nejazdím, tak auto žerie benzín ?
Nechcem sa nikoho dotknúť. Otázky o spotrebe sú nekonečné, veď aj topic má už xxx úctihodných príspevkov. Jeden majiteľ jazdí 50-tku v obci zásadne na 3-ke (načo podtáčať motor), druhý zas na 5-ke.
Keď napíšem, že som na chorvátskej dialnici (iste nie vždy 130, pretože sú obmedzenia na 110 a menej) pri priemernej rýchlosti 102 km/h a zapnutej klíme, išiel 623 km za 6,51 l/100 km, tak som tu pomaly za blázna. Veď 1,4 nemá 6-tku a točí 4000 ot. Zákonite musí žrať 8 a viac litrov pri 130-tke. Blbosť ako voda v koši. Všetko je v prvom rade v hlave a potom v pravej nohe.
Už som to tu písal, že na peugeote som mal ukazovateľ okamžitej spotreby a tam sa dala spotreba odsledovať. Pri 90-tke vedel žrať 5,6 litra, ale aj 4,2. Hovorí sa tomu ľahká noha. Nielen tupo stláčať plynový pedál a držať predpísanú rýchlosť. Stačí plyn iba jemne hladkať a spotreba je hneď o liter menej pri nezmenej rýchlosti. Zopakujem, pri nezmenej rýchlosti !
Treba používať hlavne rozum a predvídať. Keď vidím, že svieti na semafóre červená, tak idem ako tupé hovado 70-tkou a potom na posledných 20 metroch budem brzdiť ako šialenec ? Nie, už 300 m pred semafórom dám nohu z plynu a postupne podradím zo 4 na 3 atď a kým prídem k semafóru, tak bude zelená a idem v pohode ďalej. Hovorí sa tomu defenzívna jazda.
A vytáčať motor pri každej príležitosti nielenže neprospieva motoru, ale cucne si z nádrže viac benzínu. No a čo, hlavne som to natrel octavii TDi ? Nevadí, veď benzín stojí "iba" 1,5 € a bude ešte viac
Nechcem tu dávať nejaké rady, píšem svoje postrehy a názory po 65 tisíc km s mojím i30. Poznám ho naspamäť. Viem ako a kedy reaguje, koľko si zapýta, ako zaberá spojka (konečne sme sa zosúladili a rozumieme si
). Spotreba klesne po 20 tisíc km, nebojte sa. Príspevky typu "už" mám 600 km a spotreba 7,5 - nespokojnosť sú absurdné. V prvom rade sa treba s autom zžiť.
To, že som spravil 100 km úsek (väčšina mimo obce) za 4,8 a celkovú spotrebu mám 6,11 (letné aj zimné gumy), nemá zmysel písať. Stačí pozrieť spritmonitor. Niekto by namietal, že jazda je utrpenie, ale vôbec nie. Úplne pohodová jazda (50 a 90), radenie pri 2000-25000 ot. Dá sa to. Keď nechcem ísť prvý zo semafóru, neatakujem červené pole, nevyťahujem sa na octávky.
V jednom príspevku tu zaznel názor vrátiť sa do autoškoly. Dá sa s tým súhlasiť z časti. Tí kvôli nákladom učia radiť čo najskôr kvôli spotrebe (často aj za podtáčania motora), na strane druhej sú dnešné autoškoly ??? Kto dnes získa vodičák ? Každý. 6-týždňový rýchlokurz, opijeme policajta, na cvičisko ísť netreba, jazda 500 -1000 m na 2-ke. Potom sa divíme, že ľudia nevedia parkovať a píšeme do topicu ako opraviť lak...