Stránka 78 z 139

Re: LPG

Napsal: 24 úno 2013, 21:53
od The_DoctoR
Jak jsem se tak dočetl názory, tak asi ustoupím od koupi i20 2013 na LPG. Vlastním Fabii II na LPG a žádné přivstřikování benzinem tam nemám (ručička benzinu se mi třeba týden ani nehne, pokud je samozřejmě teplo a LPG hned přepne). Jak to má asi škodovka udělané? Samozřejmě, že LPG nebyl montován ve škodovce, ale profi firmě.
Proč má hyundai přivstřikování? Je to každý model. Nebo mají více firem kam vozí automobily LPG montovat? Pokud by bylo přivstřikování 2l na 100km, tak bych už uvažoval o naftě. Auto chci především kvůli spotřebě....:-/
A to už jsem byl téměř rozhodnutý a teď jsem se dočetl o tomhle přivstřikování...:(

Re: LPG

Napsal: 24 úno 2013, 22:02
od PavelF3X
Mám motor 1.6CVVT LPG montované ve smluvním servisu kvůli záruce a dle informace technika se žádný přívstřik na tento motor nedává. Důvod : nemá přímé vstřikování. Přívstřik se dává kvůli chlazení vstřikovacích trysek. Opravdu nemám důvod technikovi nevěřit .

Re: LPG

Napsal: 24 úno 2013, 22:49
od Farrael
Přímaz je údajně potřeba kvůli sedlům ventilů, který se u azijskejch vozidel vyráběj z jinýho materiálu, než tedy v EU. Nebo to aspoň tak bylo.

Re: LPG

Napsal: 24 úno 2013, 23:24
od The_DoctoR
A nepozorujete ubýtek benzinu když jedete na LPG?

Bavíme se teď o i20, kdy je LPG montované jen do motoru 1.2, to nemá také přímé vstřikování?

Re: LPG

Napsal: 24 úno 2013, 23:26
od Nexus
Farrael: na přimazávání sedel ventilů je např. flash lube

přívstřik se dává kvůli chlazení benzinových vstřikovačů, přesně jak píše PavelF3X. Takže jak to má škodovka udělané? Jednoduchá otázka, tvoje fabie nemá přímé vstřikování, stačí tak? Kup si fobii tsi, která má přímé vstřikování a pokud budeš chtít lpg, tak budeš mít přívstřik benzinu taky, jinak by se ti vstřikovače zapekly... když jsme u přímovstřiku, automobilky ho tam dávají pouze proto, že u benziňáku se emise měří na volnoběh a přímovstřik dosáhne lepších emisí než klasické vstřikování do sání, takže výsledná čísla na papíře se byrokratům v Bruselu líbí... Ale zároveň u t(f)si motorů na lpg pokud vím, tak na volnoběh máš ve směsi 0% plynu a motor jede čistě na benzin :mrgreen:

proto nedám dopustit na poctivou atmosféru bez nějakých rádobypomocných udělátek, který jenom škodí. Moje dlouhodobá spotřeba benzinu je 0.25l/100km 8)

Re: LPG

Napsal: 24 úno 2013, 23:54
od The_DoctoR
Takže i20 1,2 2013 má přímé vstřikování? To znamená, že je potřeba přívstřik 20%, tedy, že pojedu místo 100% LPG, na 80% LPG a 20% benzin? Chápu to dobře? Pokud ano, tak to nejspíš koupě i20tky oželím :-/

Re: LPG

Napsal: 25 úno 2013, 07:40
od mnkk
Trochu zavadzajúce informácie...

1, :hyu: i20 nemá priamé vstrekovanie,
2, :hyu: dáva 20% prívstrek na 1,4i a 1,6i na 100%, pravdepodobne aj na všetky ostatné,
3, :hyu: dáva prívstrek koli ochrane ventilov,
4, :hyu: berie 80% lpg a 20% N95 od 1200 otáčok,
5, :hyu: ide na volnobeh na čisté LPG,

Toto je oficiálne nastavenie...

Takže ja by som si do :hyu: LPG nedal, síce ho mám, ale už by som do toho nešiel za týchto podmienok. :?

Re: LPG

Napsal: 25 úno 2013, 10:58
od PavelF3X
Nevím jak u Vás na Slovensku,ale já opravdu více věřím technikovi,než někomu na fóru a na mém H30i 2012 1,6CVVT žádný přívstřik není.Prosím kde berete informace o přívsřiku.I podle měření spotřeby žádný přívtřik nemám.

Re: LPG

Napsal: 25 úno 2013, 11:22
od Hardcam
Privstrik tam je, jeho spotreba je snadno meritelna a pokud ti to mechanik nenastavil, pak pouze z vlastni iniciativy.
Delate z toho neprekonatelnej problem a resite to jak media praseci chripku, LPG i s privstrikem je stale podstatne vyhodnejsi nez na cisty natural a kazdej mechanik vi, ze 20% je minimalne dvojnasobnej sichr a staci nastavit 5-10%. Je potreba mit dobry a rozumny servis. A takove jsou...

Re: LPG

Napsal: 25 úno 2013, 11:25
od Hardcam
A Doctora zadam, aby svoje dotazy k LPG smeroval na jedno misto a nezakladal kvuli tomu duplicitni temata + v dalsich to resil.

Re: LPG

Napsal: 25 úno 2013, 11:47
od mnkk
PavelF3X píše:Nevím jak u Vás na Slovensku,ale já opravdu více věřím technikovi,než někomu na fóru a na mém H30i 2012 1,6CVVT žádný přívstřik není.Prosím kde berete informace o přívsřiku.I podle měření spotřeby žádný přívtřik nemám.
Ako je to na Slovensku neviem ani ja... Auto mám z ČR. Netvrdím, že ho máš nastavený. Pravda bude asi niekde tam ako píše Hard, mechanik ti to vedome/nevedome (ne)nastavil.

Ja len hovorím, že za OFICIÁLNNÝCH podmienok je prestavba výhodná asi tak ako kúpa dieslu. Možno je LPG o 5% výhodnejšie na náklady za palivo. :wink: Alebo vtedy, keď má niekto averziu voči nafte.

Prestavba :hyu: na LPG nie je to, čo bolo pred napr. 10 rokmi u iných značiek. Ideál by bolo aby motor nemal primazávanie olejom a dochladzovanie benzínom... Ako úspech vidím to, že motor vydrží 200 000km pri jazde na LPG- vtedy sa vyplatí prestavba. A tomu ja moc neverím, že vydrží...

Re: LPG

Napsal: 25 úno 2013, 12:26
od The_DoctoR
Výhodnější než samostný benzin ano, ale je to i výhodnější než samotná nafta? O to mi jde, potřebuji, co nejúspornější vozidlo. Stále se rozhoduji, které koupím...A toto mě u hyundai odrazuje.
Stále nechápu, proč když má fábia II 1,2 htp na LPG nemá přímé vstřikování nemá žádný přívstřik a jede na 100% LPG :-/

Re: LPG

Napsal: 25 úno 2013, 12:33
od mnkk
Lebo fabia mala tvrdé ventily a :hyu: nie. Preto nepotrebovala nič. Azijským motorom nerobí LPG dobre od :hyu: po hondu a ďalšie... Je to proste tak. Neviem prečo :hyu: používa benzín, možno preto, lebo BRC si to ovláda samo. Je to blbovzdorný systém, ale finančne náročnejší.

Celkovo víde finančne LPG výhodnejšie než nafta. Otázka je či sa ti to v i20 oplatí. Kolko km na nej najazdíš? To je asi najdoležitejší parameter... Spočítaš si to úplne lahko. Stačí ti predstava a kalkulačka.

Re: LPG

Napsal: 25 úno 2013, 12:40
od The_DoctoR
100tkm ročně a to po Praze. Otázika, jestli se tento typ auta i20 na takovéto ježdění hodí...:/

Re: LPG

Napsal: 25 úno 2013, 12:44
od mnkk
To je jasné, nehodí... Zabudni na to...