Stránka 79 z 162
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 15:52
od devotional
stále by sa to malo prehriat a vyhodit pojistky. autu by sa nič stat nemalo. ale presne ALE...
akurat som daval tento WB a aj ked aktualne auto na to nemá, vyžaduje brutalnu 5x10, radšej ju tam dam dnes, ako za 5 rokov to kopat znova
https://www.autonabijeni.cz/nabijeci-st ... JgQAvD_BwE
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 15:54
od Mexican
devotional píše: ↑17 úno 2022, 15:16
na klasicku 220V zasuvku dostaneš 2,3kw/hod
tych 2,3kW je maximalna teoreticka hodnota (230V x 10A ) nechat bezat nieco so stalym odberom nad 2kW 10hodin v kuse na vodicoch 2,5mm2 si koleduje o to vyhoriet
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 15:55
od stefanpilat
Já mám teda v garáži průmyslovou zásuvku 230V/16A a hodlám si s ní pro budoucí BEV nebo PHEV vystačit.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 15:57
od devotional
Mexican:
žiadna teoria, hovorim o vlastnej skusenosti...takto som nabijal skoro rok a nikdy to nekleslo, kabelaz bola tusim 3x1,5 a ističe 3x25 ak dobre pamatam,
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 16:01
od Mexican
tiez mam 16A (na 230V) - v garazi 3 zasuvkove okruhy (kazdy prave na 16A istic) na kazdom okruhu max 2 zasuvky
Pocital som ze tych praktickych 3-3,3kW napohodu by na nabijanie BEV/PHEV niekedy v buducnosti mohlo stacit
devotional: zaujimave, dobre vediet. Mne elektrikar daval 1,5mm vodice max na svetla, na zasuvky pouzil 2,5mm. Vzdy si ale hovorim, ze lepsie to naddimenzovat aho "hasit" pruser
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 16:27
od devotional
musel by som ist pozriet. z hlavy viem, že privod z hlavneho ističa do poistiek mám 5x10, potom šla 3x5 do dalších pojistiek pre garáž a nasledne do zasuvky asi máš pravdu, že 2,5- už si to fakt všetko nemožem pamatat.. Je to jedno, chcel som povedat, že 2,3kw/hod nieje vobec niečo nerealne...
inak, je to už ale fakt jedno, pretože teraz to mam napriamo 5x10 do WB, takže s tým možem napajat celu ulicu a 22kw tam može tiect ako prd
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 16:33
od stefanpilat
Na 16A jistič bych dal určitě 2,5 mm. Norma sice při umístění v omítce připouští i 1,5 mm, ale pro nabíjení elektroauta bych si to stejně radši netroufnul.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 16:44
od Richard555
Mám celou instalaci v 2,5 mědi , ale s mojí instalací si moc nepokecá - na té autonabíječce se bude muset nějak nastavit 10A nebo 16A jistič toho fakt moc nenakecá
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 16:45
od Mr. HYUNDAI
Tak tu ČSN, která připouští kombinaci Cu vodiče o průřezu 1,5 mm a jištění 16A bych moc rád viděl!
Stačí mi číslo, já si jí v ČASu vyhledám.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 16:48
od devotional
Richard:
auto si to bude sosat automaticky a samo sa prisposobi, kolko tam potečie, tolko si vezme... v nastavení som si len zvolil AUTO, toto už maju pošéfované celkom dobre.
nikdy sa mi nestalo, aby mi to vyhodilo poistky
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 17:09
od Školník
Tady máte odkaz na Elektro děda, u něj asi dostanete všechny odpovědi
https://youtu.be/C1pezCC7pUc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 17 úno 2022, 17:15
od stefanpilat
Mr. HYUNDAI píše: ↑17 úno 2022, 16:45
Tak tu ČSN, která připouští kombinaci Cu vodiče o průřezu 1,5 mm a jištění 16A bych moc rád viděl!
Stačí mi číslo, já si jí v ČASu vyhledám.
Měla by to být norma ČSN 33 2130. Její text u sebe nemám a může se jednat o zastaralý a už neplatný údaj, takže budu jedině rád, když to ověříš. Mě by teda dávat k jištění 16A vodič o průřezu 1,5 mm ani nenapadlo.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 18 úno 2022, 09:01
od Minko
inak možno len taká úvaha. Minule som si cez online konfigurátor porovnával konkrétne
Kona v elektrickej a neelektrickej verzii. Snažil som sa nakonfigurovať čo najviac totožne výbavy. Skutočný rozdiel medzi autami bol 10 tisíc €. Aká rýchla bude návratnosť elektrického auta za predpoklady že vyššiu cenu za osobohodinu práce v servise elektroauta pre tieto účely budeme porovnávať za zrovnateľnú s údajom servisu bežného auta so všetkými nákladmi?
lebo keď porovnávame elektroauto a benzínové auto nemôžeme počítať návratnosť z celých 30 tisíc (alebo koľko) význam to má počítať pri rovnako vybavených autách. Keď si len vezmem, že s mojim ročným nájazdom a priemernou spotrebou ktorú mám pri priemernej cene benzínu 1,5 € ja ročne len prejazdím palivo za 2700 €. K tomu si musím ale prirátam minimálne 2 servisy ročne (každých 15 tisíc), čo je len pri zohľadnení týchto vecí ročný náklad 3200 € cca, pri Kone by to mohlo byť reálne aj viac. Aký ročný náklad budem mať s elektroautom ak ročne s ním spravím 30 tisíc km? (inak na túto otázku rád dostanem aj odpoveď keďže až tak veľký prehľad v elektroautách nemám).
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 18 úno 2022, 09:36
od Mexican
Minko: toto som tu spominal na strane 71 a 72 na priklade dost dostupneho Citroenu C4
Mne to pri nulovych nakladoch za nabijanie nevyslo moc optimisticky. Si to precitaj aby sme to tu nezacali riesit od nuly
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Napsal: 18 úno 2022, 09:48
od Minko
no neviem, mne to vychádza, že pri uvažovaných nulových nákladoch za nabíjanie mám do ani nie 5 rokov (skôr také 4) "splatený" rozdiel medzi autami. Čož pri uvažovanom "držaní" auta 10 rokov ( nepatrím medzi tých čo by menili auto každých 5 rokov) znamená že polovicu plánovanej životnosti ma to auto bude vychádzať lacnejšie ako spaľovák.