Mouse80 píše: ↑22 srp 2021, 15:17
Docela by me zajimalo tve srovnani s 1.4 mpi fabii
. Klidne se rozohni
Není to sice úplně přesné srovnání, měl jsem 50kW, ale zase dlouhou takže se to trochu srovná.
Vynechám úplně srovnání technologií, popíšu jen pocity:
Fabia, motor strašně udušený, ať šlapeš na plyn jak chceš jede to pořád stejně. Zřejmě zrovna nastoupily nějaké euro něco a ve Škodě se jim s tím nechtělo ladit, tak to prostě přiškrtili aby to vyhovělo. Využitelné otáčky do 4 tisic, výše už se mu moc nechtělo a taky už se nic moc nedělo.
Zvláštní byla spotřeba. Když jsem se hodně snažil tak asi 5,5l, když jsem jel jako prase tak 6,5. Myslím, že to potvrzuje moji teorii o přiškrcení.
Hyundai, těch 30kW navíc pozná každý, i když je to jiný segment auta a je těžší. Motor jde krásně hladce za plynem, navíc je naladěný (krouťák) dost nízko takže většinou není třeba moc točit. Samozřejmě, je to atmosféra, tak pro nějaké rychlé předjetí či start z křižovatky to je třeba trochu polechtat! A i když motor jede krásně až do omezovače (6500ot), není to skoro potřeba. Další plus proti F je to ticho, o motoru nevíš, neslyšíš, až nad cca 3t ot. dá o sobě vědět. Už je to nějaký ten pátek co jsem s F nejel, ale co si pamatuju tak dost "duněl", což byla bolest všech škodováckých motorů. Teda těch s kterými jsem jel.
Ještě krátce o jízdě. Pokud si zakryješ tachometr tak v H pojedeš tak o 30 km rychleji při stejném pocitu z jízdy. To ale samozřejmě není jen zásluha motoru, ale i velmi pohodlného podvozku i30.
Ve F jsem měl někdy pocit že jedu po ráfcích, ta přední náprava byla neskutečně tvrdá.
Nekecám, jel jsem jednou po D1 a někde u Větrného Jeníkova jsem zastavil v odstavném a šel se podívat jestli nemám prázdné gumy!
Opakuji že se jedná o subjektivní pocity, někdo to může vidět jinak, ať se třeba s náma podělí.