Stránka 9 z 9
Napsal: 14 kvě 2006, 11:10
od zdenek76
já mám mimo město dle tabulek 7,8 a taky jsem se na tu hodnotu ještě nedostal, když jedu normálně (řadím tak ve 4.000ot/min) jedu za +-9,1l/100km, když jedu bez výraznějšího zrychlování (řadím do 2.500/3.000) pohybuji se kolem 8,4l/100km. To je teď na letních gumách, na zimákách to bylo o cca 0,3l více.
Při vytáčení k 5.000 ot/min a jízdě na dálnici kolem 160km/hod to bere zhruba 10,7. Po městě teď jezdím se zapnutou klimou do 12l.
Se spotřebou jsem nadmíru spokojen. Ale je fakt, že kamarádi co to mají v dieselu jezdí snad všichni reálně o 1-1,5l více než mají papírové hodnoty.
to zdenek
Napsal: 16 kvě 2006, 11:17
od neon
zdenek76 píše:já mám mimo město dle tabulek 7,8 a taky jsem se na tu hodnotu ještě nedostal, když jedu normálně (řadím tak ve 4.000ot/min) jedu za +-9,1l/100km, když jedu bez výraznějšího zrychlování (řadím do 2.500/3.000) pohybuji se kolem 8,4l/100km. To je teď na letních gumách, na zimákách to bylo o cca 0,3l více.
Při vytáčení k 5.000 ot/min a jízdě na dálnici kolem 160km/hod to bere zhruba 10,7. Po městě teď jezdím se zapnutou klimou do 12l.
Se spotřebou jsem nadmíru spokojen. Ale je fakt, že kamarádi co to mají v dieselu jezdí snad všichni reálně o 1-1,5l více než mají papírové hodnoty.
Já moc velkýrozdíl ve spotřebě nevidím mezi 2l nafty a 2.4 benz. když to porovnávám tak jedu do 10 l nafty nad 10 to nejde,ale jezdím klidně,takže oproti benzinu co ušetříš na naftě v dnešní době.? Nejsou již moc finanční rozdíly snad u čerpadla když tankuješ,že to není pohledově tak moc,ale že dáš u nového dieslu o 100t.kč víc,to už nikdo neřeší.Myslím si,že to vyjde na stejno.
Rekord 5,6/100km
Napsal: 22 kvě 2006, 00:14
od SantaNew
Cesta z Jihlavy do Mladé Boleslavi - silnice 1třídy, občas druhá třída. Podle GPS - nejkratší trasa. Cesta plynulá,nikdo nebrzdil, a nebyly žádné kolony. Zapnutá po celou dobu GPS ( napájení z autobaterie ), CD s MP3, 1/4 cesty klimatizace, světla potávací svítily stále. Spotřeba neuveřitelných 5.6l nafty. Nemohl jsem tomu uvěřit, a tak jsem na konci cesty dotankoval na plnou a provedl odpočet, ale sedělo to. Stačilo zbytečně nebrzdit, a držet konstantních 90km/h v dojezdech na neutral samozřejmě míň. Neakcelerovat zběsile, a hlavně se nenechat vyprovokovat zuřivými řidiči všemožných piksel, a NEZAVODIT s nimi.
Napsal: 22 kvě 2006, 09:27
od Leo
Počkám ještě rok a pak si npvýho santu koupím, jsem z něj nadšenej a to velmi!!!
Napsal: 22 kvě 2006, 17:09
od zdenek76
design nového santy se mi taky líbí, jízdní vlastnosti nemůžu posoudit, jel jsem jen předváděčku, co mi ale docela vadí je absence drobností, které postrádám u staršího modelu a myslel jsem, že nový to bude mít, konkrétně třeba: xenony + ostřikovače světel, multifunkční volant (sice je na fotkách, ale v reálu mi bylo řečeno že není), naopak potěší konečně pevně zabudované radio.
Opominuli design, tak schválně napište, co nového tento model přinesl. Dle mě po dvou zběžných prohlídkách: chladící box (potěší ale není podstatný), dvouzón klima (super, ale i stará digi funguje ok), horní schránka v palubce (ok ale odkládacích míst ma santa i tak dost), vylepšené ovládání polohy sedadel (pro mě nevýznamné, sedadlo nastavím jednou a hotovo), zrcátko s kompasem (k ničemu, když budu jezdit do terénu potřebuji hlavně náklonoměr, kompas je jen orientační), 6 airbagů (určitě super), dešťový senzor.
Napsal: 27 kvě 2006, 00:34
od SantaNew
zdenek76 píše:design nového santy se mi taky líbí, jízdní vlastnosti nemůžu posoudit, jel jsem jen předváděčku, co mi ale docela vadí je absence drobností, které postrádám u staršího modelu a myslel jsem, že nový to bude mít, konkrétně třeba: xenony + ostřikovače světel, multifunkční volant (sice je na fotkách, ale v reálu mi bylo řečeno že není), naopak potěší konečně pevně zabudované radio.
Opominuli design, tak schválně napište, co nového tento model přinesl. Dle mě po dvou zběžných prohlídkách: chladící box (potěší ale není podstatný), dvouzón klima (super, ale i stará digi funguje ok), horní schránka v palubce (ok ale odkládacích míst ma santa i tak dost), vylepšené ovládání polohy sedadel (pro mě nevýznamné, sedadlo nastavím jednou a hotovo), zrcátko s kompasem (k ničemu, když budu jezdit do terénu potřebuji hlavně náklonoměr, kompas je jen orientační), 6 airbagů (určitě super), dešťový senzor.
Neměl jsem starou Santu, ale myslím že nové je vyhřívaní předního skla pod stěrači, vetší prostor vepředu i v druhé řadě. O osmdesát litrů větší zavazadelník. 4 zásuvky v interieru,automatická kontrola kvality ovzduší v interieru s automatickým přepnutím do vntitřní cirkulace, aktivní opěrky hlavy,sítované sedadla, které jsou velmi vzdušná, ve verzi s koženými sedadly je kůže jemně perforovaná, integrovaný nosič na střeše i s příčníky, lepší motory, nova spojka 4X4, modré podsvícení, projektorové světlomety, mlhovky ve standartu, držáky drobností nebo brýlí ve stropě a
17 nebo 18palcová litá kola ve standartní výbavě.
Spotřeba SantaNEW
Napsal: 27 kvě 2006, 00:38
od SantaNew
Tak jsem po neuvěřitelně nízké spotřebě chtěl vyzkoušet opačný extrém, a jezdil jeden den stylem brzda - plyn, vytočený motor, noční prázdná dálnice 160km/h, přes den město v kolonách. Celkem jsem najel 200km. Spotřeba vylezla na 10,1l/100km, což stále považuji za výborný výsledek.
Napsal: 28 kvě 2006, 21:33
od zdenek76
Vyhřívání pod stěrači má i starý, to je fakt dobrá věc, hlavně v zimě na dálnici. Větší kufr beru, to se vždycky hodí, jinak vevnitř mi přijde místa až dost. Zásuvky nevím, starej má snad 2, zatím jsem je na nic nepotřeboval. To přepínání na vnitřní cirkulaci má asi i starej, teď jsem párkrát přistihl klimu, že se sama přepla na vnitřní, budu muset řádně nastudovat manuál. Perforovaná kůže je, zahrádka jen základ bez příčníků, mlhovky mám, ale nevím jestli to byl základ. Motory beru, tu 2.7V6 pěkně pohonili nahoru, velká škoda, že u nás nenabízejí tu 3.5V6, to by byla věc. Projektorové světlomety jsou určitě lepší, ale furt nevím proč se brání xenonu. 17 kola bych bral na léto taky, ale 18 už mi přijde moc, to už asi do terénu nebude. Vůbec se mi zdá, že novej santík jde cestou luxusního silničního SUV.
Jak má novej santa vyřešenej palubní počítač? Furt je to tlačítko tak pitomě až u budíků nebo ho integrovali do páčky?
Napsal: 29 kvě 2006, 02:18
od SantaNew
zdenek76 píše:Vyhřívání pod stěrači má i starý, to je fakt dobrá věc, hlavně v zimě na dálnici. Větší kufr beru, to se vždycky hodí, jinak vevnitř mi přijde místa až dost. Zásuvky nevím, starej má snad 2, zatím jsem je na nic nepotřeboval. To přepínání na vnitřní cirkulaci má asi i starej, teď jsem párkrát přistihl klimu, že se sama přepla na vnitřní, budu muset řádně nastudovat manuál. Perforovaná kůže je, zahrádka jen základ bez příčníků, mlhovky mám, ale nevím jestli to byl základ. Motory beru, tu 2.7V6 pěkně pohonili nahoru, velká škoda, že u nás nenabízejí tu 3.5V6, to by byla věc. Projektorové světlomety jsou určitě lepší, ale furt nevím proč se brání xenonu. 17 kola bych bral na léto taky, ale 18 už mi přijde moc, to už asi do terénu nebude. Vůbec se mi zdá, že novej santík jde cestou luxusního silničního SUV.
Jak má novej santa vyřešenej palubní počítač? Furt je to tlačítko tak pitomě až u budíků nebo ho integrovali do páčky?
Jo, tak pitomý palubní počítač jsem v autě ještě neměl. Ovladani pod volantem vedle budíků. Chybí mi momentální spotřeba, průměrná rychlost, druhý trasový počítadlo, projetá nafta. Co se xwnonů týká, tak si myslím, že si je schovají do nabídky tak za rok, za dva, musí tam vyřešit automatický sklon podle zatížení a umístění ostřikovače. Oboje jsou podmínky pro homologaci xenonů u nás.
Napsal: 29 kvě 2006, 07:59
od zdenek76
Aha díky, tak to bude stejný počítač jako měl starý santa. Ta průměrná rychlost by tam měla být, u starýho santy je. Okamžitá spotřeba fakt chybí, aspoň pro zajímavost by se určitě hodila.
S těma xenonama to je fakt. Mně by se hodily aspoň ty ostřikovače, protože u starýho se v dešti světla docela rychle špiní. Já jsem o přestavbě na xenony uvažoval, ale kvůli absenci aut.regulace sklonu bych musel použít přestavbovou sadu HID a pak to před technickou vždy přehodit na normál světla.
To mě taky štve, že Hyundai v ČR nenabízí žádný kloudný doplňky, nesnaží se k tomu autu dále něco nabízet. Viděl jsem venku na santu několik typů světel, předních mřížek, nárazníků, všelijaký blbosti od motoru až po interiér a u nás z toho nemají prakticky nic.
Napsal: 29 kvě 2006, 13:25
od Leo
Jo tak ty přední světla se fakt hrozně špiní, když je hnusně a jedeš po dálnici, tak abys každejch 100km stavil a umejval je. Je to pakárna. Nechápu proč do modelu 2005 už nedali ostřikovače??? Jsou to paka!!!
Napsal: 15 čer 2006, 08:19
od dream23
tak spotřeba nový santičky:
pokud jedu 90 a jen tak šolichám plyn tak 5.9, pokud po dálnici 120 je spotřeba okolo 7-7.5, rychlej styl jízdy okolo těch 10možná i 11
dynamik 2.2CRDi