Stránka 9 z 31

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 24 srp 2010, 08:34
od boal
To Romko
Jen dotaz: Proč by se pro zapojení PWM krabičky na potkávací světla muselo zasahovat do kabelaze? Jedinná nevýhoda by byla, že jejich viditelnost je horší než dálkovějch tak by se asi muselo regulovat na cca. 50% výkonu a to asi ta krabička neumí. Výhoda je však "legálnost" resp. nemožnost na silnici bez přístrojů dokázat ilegálnost takové úpravy. Včera jsem trochu měřil a podle mě je to relátko zapojeno stejně jako u mlhovkové nebo dálkového světla. Jen by sis musel chytnout +12 pro poznání rozsvícených světel (tedy signal pro zhasnuti denních) např. od parkovačky nebo zadních. Nestudoval jsem vyhlášku, ale mám pocit že denní mají zhasnout i při zapnutejch parkovačkách, takže by se to mělo správně stejně přezapojit, ale možná se pletu. Má to logiku můžu mít zaplá jen parkovací světla a přitom spuštěnej motor např. pro topení či tak něco.
Proč do toho štourám jsem trochu srab a já bejt policajt tak by u mě většina výše popsaných úprav při zběžné kontrole neprojde (doplňková denní světla s homologací by prošla jen při správném zapojení tzn. zhasnou jakmile se rosvítí jiná světla). Tady svítěj dálkový nebo mlhovky a není co řešit vůbec nezáleží na tom zda svítěj méně a neoslňují, ale svítící potkávací byť jen na 50% to už se přístojů poznat nedá a nikdo nedokáže že to tedy není legální. Je to dotaz, než začnu něco řešit sám. Jinak na svůj dotaz o pár příspěvků výše si už odpovím sám nejde to. (jen propojit jedním kablíkem a tím zapnout denní světla).
Asi jsem něco důležitého přehlédl a než se pustím do takové úpravy raději to konzultuji s někým kdo už slepé uličky prošel a není je teoretik jako já. Asi moc dobře víš proč to tak nejde, ale já na to nějak nemohu přijít. Než začnu chtěl bych vědět na čem jsem. Dík.
Osobně tam zatím PWM regulaci nedám jen tam šoupnu pararelně relátko ovládané tím spínaným +12V (využiju geniálního nápadu napájet kablíky rovnou na relátko světel to je z hlediska záruky super já to dělal vždy na pojistku resp. zastrčil rovnou pod ní fuj to si koledovalo průserem, ale tohle jem nohem lepší řešení - bezpečnější). Úprava tedy bude stát max. cca. 50kč za relátko (mám ho takže nic) a kablíky a max. hodinu práce. Po PWM regulaci se poohlednu jesti někde neprodávaj hotovej modul co umí jít 50% výkonu sám bych to navrhnout už nezvládnul. Úprava nebude legální, ale nemyslím, že nenarazím napolicajta, kterej by to byl schopnej odhalit. Navíc stačí na vodič od spínaného +12v dát vypínač a tím úpravu kdykoli např před STK bez nutnosti demontáže vyřadit, ale to jde i Romkovo úpravy.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 24 srp 2010, 11:49
od Hardcam
Poznat to pujde, protoze na svetlometu neni oznaceni homologace pro denni sviceni.
Jinak denni sviceni opravdu musi zhasnout uz pri parkovackach.

Je treba zvazit, zda do toho jit se vsemi riziky.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 24 srp 2010, 12:36
od boal
Ano to je pravda, zde vyhláška - paragraf 32.
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysovásvětla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.

Prostě budu tvrdit, že jsem tramvaj.
Při případné kontrole stačí jen zapnout světla a tím aktivovat a guiding home - vydávaný za denní svícení ten funkci přeplácne, protože světla budou svítit pořád, když mě budou zastavovat maj, smůlu nedokážou nic - budu tvrdit že jsem to tak měl zapnuto vždy. Na případné fotce totiž svíti samozřemě budu potkávacími prostě nedokázatelné. Potkávací svítěj a zdálky nepoznaj, že nesvítí obrysové a zadní světla, ale ano je to nelegální. Z hlediska porušení vyhlášky je to stejné jako ty dálkový nebo mlhovky, ale zde opravdu skoro neprokazatelné.
Dokonce by ani u případného soudu by nemohli prokázat případné oslnění nevhodnými světlomety či tak něco a při případné vážné nehodě by po prohlídce znalcem byla úprava samozřejmě odhalena. Kdežto u použití mlhovek či dálkových by to byl větší problém. Bohužel jsem takovou soudní při již zažil a nebyla kvůli světlům, ale kvůli brzdám, proto moje přehnaná opatrnost. Pozor tedy na úpravy co jsou úplně mimo a používají pro denní svícení neschválená světla (to že by se mohla kroutit pojišťovna je totiž to nejmenší). Při této úpravě sice porušuji vyhlášku, ale při 100% napájení mám jen nefunkční obrysová světla nic jiného.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 24 srp 2010, 13:06
od Romko1
Pri dennom svieteni svietia aj zadne svetla, ktore sposobuju ze pri brzdeni pred nami iduceho vozidla nie dobre reagujeme na rozsvietenie brzdovych svetiel a brzdime len tak tak. Z tohoto dovodu som za aby svietilo cez den len osvetlenie v predu. Mam dorobene aj blikanie tretieho brzdoveho svetla /made home do 1€/ 6x blik a potom trvale svietenie. Pri
sledovani vodica v spetnom zrkadle za mnou iduceho vozidla v momente ako pribrzdujem a zablika tretie svetlo vidiet ako okamzite reaguje.
Tolko moj nazor k bezpecnosti.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 24 srp 2010, 13:16
od Hardcam
To neni pravda, pri pouziti denni sviceni neni osvetlena ani zadni cast a ani interier. Pouze ty dve predni svetla. Pouze pri brzdeni se rozsviti brzdova svetla

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 24 srp 2010, 13:18
od Romko1
To tvoja i30 bez uprav to dokaze?

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 24 srp 2010, 13:27
od Saimon
Při použití denních světel musí svítit pouze jen ty denní světla a nic víc :!: Jakmile svítí i jiné, tak vás na technické vyhodí a je to na flastra při kontrole :)

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 24 srp 2010, 15:08
od boal
Oba máte pravdu. Při použití dodatečných denních světel s homologací (LED diod atd.) nesmí svítit nic a tečka, ale při zapnutí jiných světel naopak musej zhasnout - stačí např. parkovaček.
Bohužel dle vyhlášky pokud používáme jako denní světla potkávací musej svíti i obrysová čili parkovačky je to sice stupidní, ale tak to je.
Já samozřejmě chápu, že je to blbost a také to zapojím tak, že svítit budou jen potkávací jinak bych vůbec nic neušetřil a já jsem pro úspory kde to jde byť to nepřinese žádný finanční efekt tak jen pro dobrý pocit (jen jedno relé a vypínač pro deaktivaci např na STK), ale legální to není ačkoli si myslím, že to cajti i STK klidně překousne protože je to jen jako když nesvítěj obrysová světla a to může bejt porucha.
Modelový případ kontroly na silnici, když už by na to náhodou přišli. Teď právě to přestalo svítit do teď to fungovalo, hned to opravím pane majore. Chvilku se budu v tom hrabat a přitom přepnu vypínač a bude denní svícení vypnuto. Přece vás v autoškole učili jak se to má dělat, že než jsem vyjížděl zkontroloval jsem všechna světla, takže se to muselo porouchat teď po cestě. Prostě je to nepokutovatelné, alespoň podle mě. Dokonce si myslím, že by ani nebyla snaha.
Ale nemá cenu o tom diskutovat není to v souladu s vyhláškou abych to vyjádřil velmi kulantně.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 24 srp 2010, 15:23
od Saimon

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 04 bře 2011, 14:25
od vali78
Máte někdo zkušenosti s konkrétním typem světel a jeho (pokud možno co nejméně násilnou) montáží na i30 facelift? Předpokládám někam na spodní okraj toho černýho lichoběžníku.

Díky

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 07 bře 2011, 15:39
od Babulik
Otázka na tých ktorí majú DRL: ako ste riešili pripojenie na parkovačky? Priamo na drôt alebo do konektora?

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 07 bře 2011, 15:58
od Saimon
Já mám přímo do konektoru :)

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 18 dub 2011, 11:05
od zdzd
tatchwud píše:
M.arty píše:Homologaci od výrobce nikdy na montáž dalších světel do nárazníku nikdy nedostanete. Samotná světýlka ji sice mohou mít, ale je to k ničemu. Důvod: vyvrtáním děr oslabíte celkovou konstrukci nárazníku, tedy dosti podstatně zasáhnete do konstrukce vozidla, zmenšíte bezpečnost vozidla.
Pokud s takovouto dodo pojedete na STK tak vás hodně rychle vyrazí, není to zapsáno jako zvláštní výbava v techničáku. Už jsem to na STK viděl jak jednomu dodělávači světel dali to techničáku razítko nezpůsobilé k provozu, keci že to mají všichni a světla mají homologaci neuspěl.
Bez vrtání to udělají v Hyundai a je to i homologované.Ale docela dost drahé.Už to tu bylo.Vkládá se to do tzv slz na nárazníku.Ty zároveň vymění za jiné,takže ještě je v tom cena asi laku.


Obrázek

Není těch nárazníků více typů? Mám i30cw z 2009 a tam ta "slza" vypadá jako součást nárazníku a v místě těch světýlek je na ní chromovaná lišta. Má někdo tušení, zda se do toho dá nějak vlézt, nebo je to odstříknuté v celku? Nerad bych něco lámal. A na dotaz v servisu jsem dostal odpověď:

"Dobrý den,

Hyundai nemá v nabídce originálního příslušenství žádné LED denní svícení na tento typ vozu tzn. nejsme schopni Vám jej dodat. Pokud si koupíte toto svícení sám a vůz máte v záruce, může se v případě problému souvisejícího s tímto svícením stát, že nebude uznána záruka.

s pozdravem"

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 18 dub 2011, 11:19
od 89majlo96
skus tieto, tie by som bral ja keby idem do denneho svietenia a dal by som ich presne tam ako je na tvojom obrazku. Mozno by sa zmestili aj pod tu chromovu listu. A ano CW a hatch ma olisny predny naraznik v tom ze hatch nema tie chromove listicky. Tie chromove listy sa daju vybrat ale ci aj cela ta "slza" to netusim.
http://tuning.autodoplnky.cz/denni-svic ... s130060684
http://tuning.autodoplnky.cz/denni-svic ... s142176038

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 18 dub 2011, 11:32
od zdzd
To chce prozkoumat. Jak se dá ten chrom oddělat? Nerad bych to nějak poničil.