Re: Světla pro denní svícení
Napsal: 24 srp 2010, 08:34
To Romko
Jen dotaz: Proč by se pro zapojení PWM krabičky na potkávací světla muselo zasahovat do kabelaze? Jedinná nevýhoda by byla, že jejich viditelnost je horší než dálkovějch tak by se asi muselo regulovat na cca. 50% výkonu a to asi ta krabička neumí. Výhoda je však "legálnost" resp. nemožnost na silnici bez přístrojů dokázat ilegálnost takové úpravy. Včera jsem trochu měřil a podle mě je to relátko zapojeno stejně jako u mlhovkové nebo dálkového světla. Jen by sis musel chytnout +12 pro poznání rozsvícených světel (tedy signal pro zhasnuti denních) např. od parkovačky nebo zadních. Nestudoval jsem vyhlášku, ale mám pocit že denní mají zhasnout i při zapnutejch parkovačkách, takže by se to mělo správně stejně přezapojit, ale možná se pletu. Má to logiku můžu mít zaplá jen parkovací světla a přitom spuštěnej motor např. pro topení či tak něco.
Proč do toho štourám jsem trochu srab a já bejt policajt tak by u mě většina výše popsaných úprav při zběžné kontrole neprojde (doplňková denní světla s homologací by prošla jen při správném zapojení tzn. zhasnou jakmile se rosvítí jiná světla). Tady svítěj dálkový nebo mlhovky a není co řešit vůbec nezáleží na tom zda svítěj méně a neoslňují, ale svítící potkávací byť jen na 50% to už se přístojů poznat nedá a nikdo nedokáže že to tedy není legální. Je to dotaz, než začnu něco řešit sám. Jinak na svůj dotaz o pár příspěvků výše si už odpovím sám nejde to. (jen propojit jedním kablíkem a tím zapnout denní světla).
Asi jsem něco důležitého přehlédl a než se pustím do takové úpravy raději to konzultuji s někým kdo už slepé uličky prošel a není je teoretik jako já. Asi moc dobře víš proč to tak nejde, ale já na to nějak nemohu přijít. Než začnu chtěl bych vědět na čem jsem. Dík.
Osobně tam zatím PWM regulaci nedám jen tam šoupnu pararelně relátko ovládané tím spínaným +12V (využiju geniálního nápadu napájet kablíky rovnou na relátko světel to je z hlediska záruky super já to dělal vždy na pojistku resp. zastrčil rovnou pod ní fuj to si koledovalo průserem, ale tohle jem nohem lepší řešení - bezpečnější). Úprava tedy bude stát max. cca. 50kč za relátko (mám ho takže nic) a kablíky a max. hodinu práce. Po PWM regulaci se poohlednu jesti někde neprodávaj hotovej modul co umí jít 50% výkonu sám bych to navrhnout už nezvládnul. Úprava nebude legální, ale nemyslím, že nenarazím napolicajta, kterej by to byl schopnej odhalit. Navíc stačí na vodič od spínaného +12v dát vypínač a tím úpravu kdykoli např před STK bez nutnosti demontáže vyřadit, ale to jde i Romkovo úpravy.
Jen dotaz: Proč by se pro zapojení PWM krabičky na potkávací světla muselo zasahovat do kabelaze? Jedinná nevýhoda by byla, že jejich viditelnost je horší než dálkovějch tak by se asi muselo regulovat na cca. 50% výkonu a to asi ta krabička neumí. Výhoda je však "legálnost" resp. nemožnost na silnici bez přístrojů dokázat ilegálnost takové úpravy. Včera jsem trochu měřil a podle mě je to relátko zapojeno stejně jako u mlhovkové nebo dálkového světla. Jen by sis musel chytnout +12 pro poznání rozsvícených světel (tedy signal pro zhasnuti denních) např. od parkovačky nebo zadních. Nestudoval jsem vyhlášku, ale mám pocit že denní mají zhasnout i při zapnutejch parkovačkách, takže by se to mělo správně stejně přezapojit, ale možná se pletu. Má to logiku můžu mít zaplá jen parkovací světla a přitom spuštěnej motor např. pro topení či tak něco.
Proč do toho štourám jsem trochu srab a já bejt policajt tak by u mě většina výše popsaných úprav při zběžné kontrole neprojde (doplňková denní světla s homologací by prošla jen při správném zapojení tzn. zhasnou jakmile se rosvítí jiná světla). Tady svítěj dálkový nebo mlhovky a není co řešit vůbec nezáleží na tom zda svítěj méně a neoslňují, ale svítící potkávací byť jen na 50% to už se přístojů poznat nedá a nikdo nedokáže že to tedy není legální. Je to dotaz, než začnu něco řešit sám. Jinak na svůj dotaz o pár příspěvků výše si už odpovím sám nejde to. (jen propojit jedním kablíkem a tím zapnout denní světla).
Asi jsem něco důležitého přehlédl a než se pustím do takové úpravy raději to konzultuji s někým kdo už slepé uličky prošel a není je teoretik jako já. Asi moc dobře víš proč to tak nejde, ale já na to nějak nemohu přijít. Než začnu chtěl bych vědět na čem jsem. Dík.
Osobně tam zatím PWM regulaci nedám jen tam šoupnu pararelně relátko ovládané tím spínaným +12V (využiju geniálního nápadu napájet kablíky rovnou na relátko světel to je z hlediska záruky super já to dělal vždy na pojistku resp. zastrčil rovnou pod ní fuj to si koledovalo průserem, ale tohle jem nohem lepší řešení - bezpečnější). Úprava tedy bude stát max. cca. 50kč za relátko (mám ho takže nic) a kablíky a max. hodinu práce. Po PWM regulaci se poohlednu jesti někde neprodávaj hotovej modul co umí jít 50% výkonu sám bych to navrhnout už nezvládnul. Úprava nebude legální, ale nemyslím, že nenarazím napolicajta, kterej by to byl schopnej odhalit. Navíc stačí na vodič od spínaného +12v dát vypínač a tím úpravu kdykoli např před STK bez nutnosti demontáže vyřadit, ale to jde i Romkovo úpravy.