Stránka 9 z 13

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 02 bře 2010, 07:31
od Kull
Pánové, žádný tip? :cry:

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 02 bře 2010, 08:06
od Yurii
4lověče vůbec nic mne nenapadá, už jsem to kdysi řešil taky :( Hlavně mi vrtá hlavou proč to vždycky chytne až když se přestane točit startér a né normálně :? Teď už zbývá fakt jedině Ivánek :(

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 02 bře 2010, 08:55
od black_sheep
no, ja myslim, ze by asi nepomohla diagnostika v hyundai ale spis u nekoho kdo ti to cely promeri a zkontroluje (zapalovani, palivova soustava, promeri rucne cidla, kontrola mechanickych casti).

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 02 bře 2010, 11:05
od Kull
Ivánka mám v záloze... brzo mu budu volat, snad bude mít čas...
To Black...: To jsem chtěl slyšet... Nějak se mi nechtělo do /-/, dát 500 za dg a slyšet, že ta nic nehlásí :D

Ale vsadím se, ž to bude nějaká číčovina....
Copak to, že to chytne až po dotočení startéru, ale že ani přes kvalt to nebrnkne... A teď, jak je teplo, tak to nechytá dlouho a pak to blafne úplně normálně... Vůbec tomu nerozumím. Tipoval bych to na alespoň dvě poruchy a proto ty divný projevy....

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 03 bře 2010, 08:26
od Kull
Tak mě včera napadla jedna věc...
Na spojk. pedálu je čidlo, které po sešlápnutí pedálu sepne relátko, které ???připne el. ke startéru a kam? Proto tedy Scoupe nejde roztáhnout přes kvalt. Napadlo mě, jestli se občas nestane, že odpadne kotva toho relé (blbou kostrou, kdy vznikne virtuální zem a relé není napájeno dostatečným napětím; nebo třeba přebíjením alternátoru, jestli existuje nějaký ochranný obvod, který odpojí el. od motoru..?) Nebo je to relé prostě jen unavené a nezajistí kontakt... což ovšem nevysvětluje, proč to po chcípnutí někdy nejde vůbec natočit (i když startér točí motorem) a nezapaluje se směs....
Nevíte někdo, jak a kam je to relé zapojeno? (to aktivované spojkou) Co vše spíná? Tuším, že zajišťuje vysouvání pastorku, který pak připne startér... a ještě něco?

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 03 bře 2010, 08:43
od Yurii
No mrknu do schématu ale mám takový pocit, že ten čudl pod spojkou je jenom spínací kontakt kterej sepne a při sepnutí uzavře obvod co spouští startér v tom spouštěcím obvodu nejni velkej proud a jak znám tuhle korejskou techniku tak by se s nějákym relátkem moc nepatlali kdyby nemuseli :) Dyť i ty pitovmý okýnka sou přímo přes kontakty. :? :roll:

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 03 bře 2010, 09:02
od Yurii
Hele mrkni na relátko D a nebo možná B v pojistkách v motorovym prostoru viz obrázek... jestli tam najdu eště něco, tak ještě ozvu... tahle varianta s relátkama mne vůbec nenapadla.

Mimochodem, ten startér je fakt přes relátko :) Ale to jenom spouští startování ;)

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 03 bře 2010, 09:19
od Kull
Díkes! Tak tenhle obrázek jsem hledal v těch servisáckejch manuálech a nějak jsem ho nenašel :)
V autě mám totiž krytku relátek krásně přemalovanou stříbrnou barvou, takže popisky si nepřečtu :D
Napadlo mi to právě v souvislosti s tím, že většinou po chcípnutí netočí startér a musí se párkrát prošlápnout spojka. Taky je mi divný, že se Scoupáč nenechá roztáhnout. Jako kdyby tam byl nějakej ochrannej obvod, který nenechá motor naskočit...
Vzpoměl jsme si totiž, že když mi přestala spínat sahara a já šel po čidle, bylo to nakonec relátko...spínalo, ale ten fosfobronzovej plíšek byl vyhnutej, takže sice seplo, ale bez kontaktu...

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 03 bře 2010, 09:25
od black_sheep
Yurii píše:No mrknu do schématu ale mám takový pocit, že ten čudl pod spojkou je jenom spínací kontakt kterej sepne a při sepnutí uzavře obvod co spouští startér v tom spouštěcím obvodu nejni velkej proud a jak znám tuhle korejskou techniku tak by se s nějákym relátkem moc nepatlali kdyby nemuseli :) Dyť i ty pitovmý okýnka sou přímo přes kontakty. :? :roll:
zrovna okynka jsou cely reseny neskutecne primitivne :mrgreen: ale zase mohli bejt elektricky ve standartu... :lol:

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 03 bře 2010, 17:57
od palicka007
Kull píše:Tak mě včera napadla jedna věc...
Na spojk. pedálu je čidlo, které po sešlápnutí pedálu sepne relátko, které ???připne el. ke startéru a kam? Proto tedy Scoupe nejde roztáhnout přes kvalt. Napadlo mě, jestli se občas nestane, že odpadne kotva toho relé (blbou kostrou, kdy vznikne virtuální zem a relé není napájeno dostatečným napětím; nebo třeba přebíjením alternátoru, jestli existuje nějaký ochranný obvod, který odpojí el. od motoru..?) Nebo je to relé prostě jen unavené a nezajistí kontakt... což ovšem nevysvětluje, proč to po chcípnutí někdy nejde vůbec natočit (i když startér točí motorem) a nezapaluje se směs....
Nevíte někdo, jak a kam je to relé zapojeno? (to aktivované spojkou) Co vše spíná? Tuším, že zajišťuje vysouvání pastorku, který pak připne startér... a ještě něco?
jen k tomu roztahování přes kvalt ten spínač na to nemá vůbec žádný vliv,protože opravdu jen sepne proud ke startéro ale při roztahování nepotřebuješ starteeeeeeeer to jen toliko můj postřeh

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 09 bře 2010, 07:18
od Kull
Tak když čtu tohle: "kdepak [-X ř.j jednotka nevi jakej jde do motoru tlak.vychazi ze seriove nastavene hodnyty.Avsak pri zvyseni tlaku se smes ochudi a dojde k detonacim.Motor nasledne zacne cukat vlivem malo daneho paliva.Avsak jednotka prisun paliva neodstrihla.Cipy ktere odstranuji fuel cat sou vetsinou nastave spise do bohate smesy protoze se pocita stim ze bude vyssi plnici tlak dmychadla"

z vlákna TURBO SCOUPE, tak mi napadá, že to chcípání by mohlo i dělat něco kolem turba....

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 09 bře 2010, 07:40
od Yurii
No ono záleží jak to bereš, k fuel cutu dochází jen když turbo tlačí maximální tlak a podle Rava to nemá s řj nic společného... takže tvůj případ škrtám, teoreticky by to mohla způsobovat netěsnost v sání mezi turbem a motorem (když turbo fouká ven a řj má špatné informace o tom kolik jde do motoru vzduchu ale to se mi taky nezdá, turbo jsi měnil, takže netěsnosti tam asi nebudou. navíc se mi nikdy nestalo že by to chcíplo když sem neměl utaženou sponu na klapce.

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 09 bře 2010, 07:46
od Kull
Aha, až při plném tlaku... Já myslel už v záběru. Dobře, vracím se zpět k elektrice :D Až se oteplí, budu hýbat relátkama :D

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 15 bře 2010, 13:11
od Kull
Tak mě ještě napadla jedna věc. Zas*aná škrtící klapka. Yurii říkal, že mu to vždycky začalo blbnout po dolití oleje a to staré turbo docela propouštělo. Trubka od turba do (nevím, jak se tomu nadává MPI?) byla dost zaneřáděná olejem. Je možný, že by tuhle pakárnu mohla dělat klapka? (nebo čidlo polohy klapky)? (mě to totiž přijde, jako když se u Š120 uchlastal motor...)

Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)

Napsal: 15 bře 2010, 13:15
od Yurii
Člověče to si nemyslím, koukal jsi na ty relátka?