Stránka 9 z 16
Re: Problém s baterkou
Napsal: 10 srp 2010, 10:18
od Saimon
Chlapi mně zůstala zánovní autobaterie 50 Ah, nechcete ji někdo?
Re: Problém s baterkou
Napsal: 11 srp 2010, 13:48
od willy50
Nedá mi to, abych nezareagoval na tuto diskuzi o AKU a max. použitelné kapacitě.
Jelikož se v autě zásadně používá nabíjení V-A charakteristikou(omezení nabíjecího proudu a max. dosažitelného napětí), není z principu rozhodující jakou kapacitu bude AKU mít. Může se tedy jen různě dlouhou dobu nabíjet - pokud ji vyšťavíme - ale rozhodně nemá vliv na životnost nabíjecí soustavy. Při běžném provozu se spotřebuje beztak jen zlomek kapacity a ta se při jízdě dobije a je jedno jak velká byla pův. kapacita.
Pokud se tedy AKU vleze není co řešit.
Re: Problém s baterkou
Napsal: 11 srp 2010, 16:05
od oKo
willy50: to je jinými slovy to, co jsem psal. jen jsem nevěděl, jakou charakteristiku to nabíjení má. Takže si na zadní sedadla můžu dát 150 Ah z Tatry.
Re: Problém s baterkou
Napsal: 11 srp 2010, 17:01
od willy50
No ale ten smajlik není na místě.
Za komančů se daly za flašku sehnat 175ty z tater a ty se opravdu ve škodovkách vozily.
Re: Problém s baterkou
Napsal: 11 srp 2010, 17:14
od oKo
Jasně, to vím. Ten smajlík nepatří k baterce, ale k celému příspěvku.
Re: Problém s baterkou
Napsal: 11 srp 2010, 17:16
od Carolco
Jo jo,to byly časy... Na tu jsi mohl jezdit,ani jsi nepotřeboval tankovat benzín...
Jen bylo potřeba ji upevnit,kamarádovi při prudkém zabrždění padla kontakty na plechová záda sedačky,zkratla se a auto mu vesele zaplálo...
Jinak asi bych do víc než 55Ah(teda pokud se vejde do držáku) nedával...Pro benzíňáka je to dostatečné...Diesel by zasloužil větší,ale ani nevím jaká je tam originál...
Re: Problém s baterkou
Napsal: 11 srp 2010, 17:41
od matysekul
Pro benzín jdou třeba od Varty baterie 52,54,60Ah.Pro diesel je to 70Ah.
Banner pro benzín nabízí v této velikosti pouze 60Ah pro benzín a 70 nebo 80Ah pro diesel.
Stačí mrknout na stránky výrobce.Mají většinou vyhledávání podle typu auta.
Re: Problém s baterkou
Napsal: 08 zář 2010, 21:09
od zello
Tak tak, Ja som prave dnes kupil tu 52 Ah od VARTY nakolko som sa stal uz tiez clenom total kaput vybitej baterky.
Tak som kupil startovacie kable, nabijacku a ked nic nezabralo tak nakoniec aj baterku.
A pricina celeho bolo zabudnute zapnute svetlo nad vodicom
Re: Problém s baterkou
Napsal: 09 zář 2010, 21:43
od alarm
Skúsenosť, aj keď dosť mrzutá, čo sa týka dobíjania a akumulátoru. Nemá taký výkon, respektíve akumulátor, aj keď je skoro nový.....
Skratka , pri ceste do Chorvatska, zapnuté svetlá, autochladnička, dobíjanie GPS...
Zastavili sme na pumpe, vypol som klúčik pomerne rychlo, potom som chcel vypnúť svetlá a naraz...pokles napätia v sústave bol taký veĺký, že mi zablokovalo auto (zabezpečovačka s relátkami na prevádzkové napätie 12V, takže spínajú aj pri 9V
.
To isté cestou späť-za jazdy
dole kopcom na neutrál.
Nikdy pred tým, ani potom to neurobilo, a určite to má na svedomí zvýšený odber chladničkou a GPS.
Re: Problém s baterkou
Napsal: 09 zář 2010, 22:31
od mechoun
Že za to může GPS, na to zapomeň, spotřebu má cca jako 1 přední parkovačka. A autolednička žere cca 50W, tedy spotřeba jako jedna H7 (H1). Takže pokud ti to správně dobíjí, připravil bych se na novou baterku.
Re: Problém s baterkou
Napsal: 10 zář 2010, 07:22
od alarm
Dobíjanie GPS cca 2 A, chladnička-rátam okolo 4-5A, baterka menená pred pol rokom, myslím, že je 50-52Ah.
Keď som vypol klúčik pomaly, a chvílu nechal v polohe 1, potom poloha 0, nič sa nestalo.
Nerobím si s toho ťažkú hlavu,... aj keď tam je viacej záhad......
Blikajúca led dioda v plošáku je do série zapojená s vysokosvietivou, ktorú mám na prístrojovke....
Už si počul, aby sa rozblikala dvojnásobnou rýchlosťou...
Re: Problém s baterkou
Napsal: 10 zář 2010, 08:31
od Carolco
alarm: Teda to je pěkná divočina
Baterka (zvlášť takhle mladá) tenhle odběr musí přece v poho utáhnout... Asi ne kdybys stál dvanáct hodin a navíc to bylo v zimě,ale teď? Někde bude zakopaný pes... Teď nevím přesně,kolik dokáže dát alternátor v i30 ampér,ale když to hodně přeženu tak minimálně sedmdesát. To přece musí s rezervou stačit dobíjet.... Spíš bude někde nějaký přechodový odpor,když tak zálibně hledím pod kapotu a vidím ty tkaničky ukostření,zoxidovaný oka a další drobnosti,tak mě jímá obava. A tak už připravuji ukostření z kabelů pro autohifi,hezky alespoň 35mm2,pozlacená oka... To bude krása...
Jinak s tou rychlejší samoblikací LEDkou jsem se ještě nesetkal,asi tam bude problém v tom propojení s obyč LEDkou. Ale to by určitě líp vysvětlil elektronik,mé vzdělání je o nějaký ten voltík výš (do 110 000 V
)
Re: Problém s baterkou
Napsal: 10 zář 2010, 10:30
od Hardcam
To se tak obcas kutilum stava...
Kdyby se zase nekomu vybila, tak mam levny Varty.
Re: Problém s baterkou
Napsal: 10 zář 2010, 10:51
od alarm
stáva....
ale funguje fšecko jak má
aj po konzultácii s vývojárom slaboprúdarom...nikdy sa mu nepodarilo rozblikať ledku s dvojnásobnou frekvenciou.
Ak by som to vedel nasimulovať, je to na Nobelovu cenu
Re: Problém s baterkou
Napsal: 06 lis 2010, 16:40
od freehold
Tak jsem dnes rano nenastartoval, radio slo, ale starter jen kuckal + palubka zhasla. Den predtim jsem asi 4 hodiny mel pustene radio, svetla urcite ne. Museli jsme jet fabii.
Stalo se mi to jiz podruhe, poprve hned po koupi auta.
Meril jsem baterku kdyz nic nebylo zaple, ukazovalo to odber asi 0,25A, tak jsem se lekl, ale asi po minute to klesne na nake 0,02A.
Kolik to bere v klidu vam?
Meril jsem i dalsi hodnoty:
Klicek v poloze ACC - 1,3A
+ zaple CD - cca 1,5A
+ zaple parkovaci svetla - cca 5A
+ prepnuti klice do ON - 7,8A
+ zapnuti potkavacich svetel - 16A
A to by si to pri sviceni vzalo i trosku vic, protoze svetla hned svitili vic, kdyz jsem paralelne k baterii pripojil nabijecku.
Nabijecku mam upravenou z AT zdroje, po vymene jednoho nebo 2 odporu dava misto 12V 13,8V.