Stránka 9 z 10

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 20:01
od Skyline
Jasně je to kazdého věc ( starýho psa novým kouskům nenaučíš), průměrný člověk najede tak 15-20tis. za rok a to ten motor zvládne při slušném zacházení 200000 pak uz to kazdy hodí ze skály neb to není poctivý BMW či Mercedes já spíš bojím, že mi to zrezne :!:

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 21:33
od SKV
Jezdím hlavně do práce a z práce cca 12 km tam a 12 km zpět. Termostat se zcela nikdy nedovře (má obtokovou dírku), když při nynějších teplotách jedu a pustím topení, teplota vody klesá. Odmontoval jsem sací bazimek (2x 10ka šroubek) a dal popundekl před chladič. Zítra uvidím jak se to chová.

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 21:43
od Engineer
alarm píše:Z toho vyplýva, že čím skôr dosiahne motor prevádzkovú teplotu tým lepšie...a prevádzkovú teplotu dosiahnem rýchlejšie s "papundeklom"- studený vzduch neochladzuje ešte motor, ktorý nemá pracovnú teplotu.
Preto radšej vyjdem na dvor naštartujem auto a ja idem do tepla na 10 min kym mi troska stupne teplota :mrgreen: Páči sa to mne aj autíčku... Autíčko nechladí nápor a ja ešte si užívam šálku teplého čaju z kuchyne s výhľadom na auti... :mrgreen: A žiadne prekrytie nepotrebujem. :)

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 22:09
od Skyline
Mýtusy je třeba potvrdit nebo vyvrátit, super, jsem zvědavý.

Re: Zimní clona chladiče

Napsal: 16 pro 2010, 22:46
od alarm
Engineer:
bývam v Petržalke na 8- mom (defacto 10-tom poschodí) :mrgreen:
Neoplatí sa mi ísť hore, respektíve, ak by som aj išiel, tak Papučka by tam asi nebola :cry:
Skyline:
"starýho psa novým kouskům nenaučíš". Nemusíš mi pripomínať že už mám 50-ku ](*,) :lol:

myslím si, že zohriate auto je lepšie, ako studené, korektnejšie reaguje na pridávanie, aj na občasné vytočenie, ktoré potrebujem na ceste do práce, aby som sa vôbec zaradil na dialnici do pruhu. Určite to pomáha, záleží len na tom, kto tomu venuje pozornosť , a kto nie.

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 18 pro 2010, 08:25
od kuschall
Zakrytí chladiče má určitě svůj význam ( teda část) dávám to i na Iveco

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 19 pro 2010, 17:30
od Mexican
Engineer nechat 10 minut auto naprazdno je to najhorsie co moze byt. A navyse tym porusujes predpisy

mam diesel, po nastartovani pockam asi 30 sekund aby padli otazky z 1000 na tradicnych 850 a pohnem sa. Otacky max 2000 a snazim sa radit 2-4 prve 2-3 km. Kedze diesel, tak teply vzduch fuka asi po 3-4 km, podla termostatu na pristrojovke je optimalna prevadzkova teplota asi za 5-7 km (zalezi na teplote a ako dlho auto stalo).. samozrejme hovorim o zime,teda teploty 0 az -10 (taka ta nasa bezna zima)

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 19 pro 2010, 21:04
od alarm
mexičan.
1)načo by mala i30 tlačítko na ohrev predného okna?(zapne klímu, ventilátor na max.....)
2)ak je vonku pod nulou, nepohnem sa z parkoviska, kým nejde teplý vzduch.Ešte ti nikto nešplechol počas jazdy cestný maglajz pri mínusovej teplote na čelné nezohriate sklo bez možnosti zotrenia? Asi 700 metrov idem sídliskom a som na dialnici....a mám sa rád :D

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 19 pro 2010, 22:09
od Engineer
Mexican: Pochopiteľne že je to najhoršie čo môže byť...

Je zlé keď auto je naštartované a stojíš, je zlé keď ideš na nízkych otáčkach, je zlé keď ho vytáčaš za studena, keď púšťaš ventilátor hneď po štarte na plný výkon, a nedajbože mu dáš hneď teplý vzduch na kolečku... Skrátka v zime s autom nesmieš nič robiť!!! [-X

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 20 pro 2010, 09:10
od 89majlo96
minule sme sa so znamimi bavili o tom preco sa hovori ze deasel sa nema zohrievat na volnobeh. Ale neprisli sme na to. Preco je tomu tak ? Tusim sa to tu aj niekde riesilo a nevedel som to najst

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 20 pro 2010, 09:33
od Saimon
Tady je to popsané a nejen to :lol: http://www.abclinuxu.cz/blog/kacirstvi/ ... ni-s-autem

Mýtus: Před vyjetím je potřeba motor zahřát

Toto je poměrně úporný zvyk, pocházející z dob zakončených vozy Škoda 105/120, nicméně některých lidí se drží jako klíště. Byly doby, kdy se vůz (zvlášť v zimním období) startoval tak, že se vytáhl sytič, nastartovalo se, sytič se mírně stáhl, pak se chvíli čekalo, a až později se vyjíždělo.

Tehdy to skutečně mělo pádné důvody. Mnoho automobilů totiž nebylo schopno okamžitého vyjetí - při sešlápnutí plynového pedálu motor chcípl, v lepším případě sice běžel, ale neměl potřebnou sílu pro rozjezd.

U moderních vozů něco takového už naprosto není zapotřebí. Dávkování paliva ovládá řídicí jednotka a přizpůsobuje pracovní režim řadě faktorů včetně teploty motoru. Nemůže se proto stát, že by se sešlápnutím plynu ochudila směs natolik, že by motor nechtěl běžet. Tedy stát se to může, ale jen při poruše a takový vůz patří do servisu.

Okamžitý výjezd je výhodný z více důvodů. Jednak se zbytečně nepálí palivo (navíc v nevýhodném režimu nedokonalého spalování a s nepracujícím katalyzátorem), ale také se všechny součásti pohonného systému ohřívají najednou. Pokud by se nejdřív zahřál jen motor, převodovka, homokinetické klouby, ložiska kol a další součásti budou studené a neměly by se tedy příliš zatěžovat (k větší zátěži by mohlo svádět to, že "motor už je přece zahřátý"). Navíc kdo má auto s naftovým motorem, stejně ho na volnoběh příliš neohřeje - hmota takového motoru je velká, zatímco ztrátové teplo malé.

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 20 pro 2010, 11:09
od Vilda
Saimon : S jediným s čím souhlasím je, že se naftový agregát na volnoběh neohřeje ... u benzínu si motor natočím a jdu oškrabat okna .... než obejdu celé auto, tak už mi fouká skoro vlažný vzduch na čelní sklo. Převodovce a homokin. kloubům je to úplně jedno, jestli je motor ohřátý nebo není :D protože jsou studený stejně, jako kdybych vyjížděl s motorem neohřátým ... naopak tímhle ohřátím motoru, snižuji riziko toho, že po pár stovkách ujetých metrů neuvidím skrz totálně zamrzlé čelní sklo, vůbec nic ... :shock:

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 20 pro 2010, 11:14
od Mexican
Saimon presne tak... cakat kym mi zacne povedzme pri -5 fukat teply vzduch, mno to tam mozem cakat hodinu. cez vikend som siel s fiestou, bolo -9 a optimalnu prevadzkovu teplotu mala po cca 7 minutach jazdy (asi 3-4km). To je malicky benzinak, ktory sa ohrieva sakra rychlo. Cim vacsi a tazsi motor, tym sa to zhrieva pomalsie.

Alarm ak i30 nema vyhrievanie pod stieracmi, vsetko je to zbytocne. Pred startovanim ocistim stierace a nie, nidky som nemal problem zeby mi okamzity odjazd nejak komplikoval zivot. po zlych skusenostiach s ceskym kvapalinami do ostrekovacov som zacal kupovat 5l bandasku z nemeckeho Globusu (-30) za 3.99. Neriedim, pretoze nepotrebujem riedit. Pri spravne nastavenych ostrekovacoch a stieracoch v dobrom stave nepotrebujes mat vyhrievane celne sklo.

Neviem ako vy, ja mam okno zamrznute z vonku, nie vo vnutri. Vonku to oskrabem a je. Byvam cca 80m od rieky svratka, tak si viete predstavit ze vlkhost je tu nadpriemerna.

Napr kolega s viac krat spominanym Lexusom LS400 (4l V8) potrebuje teraz cca 8 km na zohriatie motoru. Toz to len trochu fyziky :-0

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 20 pro 2010, 11:35
od Saimon
Přesně tak. Já nastartuji, zapnu vyhřívání skel a mezitím si oškrábu okna. Jakmile mám oškrábané, tak jedu :)

Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic

Napsal: 20 pro 2010, 11:54
od Vilda
Mexican píše: Neviem ako vy, ja mam okno zamrznute z vonku, nie vo vnutri.
A ty v autě nedýcháš :?: já teda jo ... ale tak asi funim víc než ty, protože při neprohřátém motoru mě namrzá okno i zevnitř ..... a taky se mi stalo, že jsem oškrabal čelní sklo a za moment, už jsem zase nic neviděl a šel ho oškrabat znova .... :-k a proto si nejdřív svůj motůrek prohřeju a pak vyjedu ... :D/