Stránka 9 z 14
Re: Palivo E85
Napsal: 07 črc 2011, 08:28
od Jura
Tak jsem vyjel nádrž s mixem E85 a N95 zhruba v poměru 1:1. Při stejném stylu jízdy se spotřeba zvedla z 6,5 na 7,9. Takže zůstávám na čistém N95.
Re: Palivo E85
Napsal: 10 črc 2011, 21:38
od Smrťák
A co jsi čekal? Že při energii etanolu (výhřevnosti 66% benzínu) bude spotřeba stejná ,nebo dokonce nižší?Pokud chceš opravdu jezdit trvale na E 85 taj
http://bioadapter.com/product_info.php?products_id=45 jinak míchat. Hlavně kvůli studeným startům a možnému podpalování ventilů na plný výkon. Chudá směs.
Re: Palivo E85
Napsal: 10 črc 2011, 21:45
od Jura
tak nižší spotřebu jsem nečekal, když máme Éčko ve městě, chtěl jsem jen zkusit jak se bude auto chovat. Je spousta lidí, co tankují v poměru 1:1, ale pokud mají taky vyšší spotřebu tak mi nějak uniká důvod toho míchání.
Re: Palivo E85
Napsal: 10 črc 2011, 21:47
od Smrťák
Re: Palivo E85
Napsal: 10 črc 2011, 21:52
od Smrťák
čím budeš jezdit sportovněji,tím bude relativně menší spotřeba oproti čistému benzínu. Etanol má rád vysoké otáčky(dnes už bohužel čistý benzín není ) E 5. Na celoroční provoz je lepší
http://adapter-e85.webnode.cz/
Re: Palivo E85
Napsal: 10 črc 2011, 22:02
od Smrťák
DEE píše:Drobny dotaz. Jaky by mel byt duvod k tomu, ze vydrzi mene olej? Resp. jak obecne by mohla zivotnost oleje zaviset na cerpanem palivu? Nevylucuju to, jen se ptam, protoze me to zajima.
Olej podléhá oxidaci. čistý líh má 36% kyslíku . Starý benzín bez lihu 0% To jsem ovšem nikdy neřešil a měnil olej po roce a 15000km. Takhle vypadá svíčka Fiatu Punto 1,2 8V po 40000km provozu na E 50-85(někdy i víc
)
Re: Palivo E85
Napsal: 10 črc 2011, 22:44
od ZdeněkH
Sorry za OT
Smrťák: ježiši ty už jsi i tady? Na garáži to není ono co
Re: Palivo E85
Napsal: 10 črc 2011, 22:46
od Smrťák
Re: Palivo E85
Napsal: 10 črc 2011, 23:00
od Hardcam
Tak jsem prozatim dokoncil pokua s E85, protoze uspora veskera zadna - celkove projeto neco pres 7000Kc ve trech vozech a ruznych pomerech (od 1:1 do 3:1 - to uz u jednoho svitil check a autu se to nelibilo). Spotreba akorat vzrostla a to o dost (o 1,5-2 litry u vsechm clovek ma pocit, ze je najednou u pumpy porad, protoze u aut s 40ti litrovou nadrzi rucicka klesa pred ocima), pokud vezmu jeste v potaz vedlejsi ucinky, pak je to "nechci slevu zadarmo" a dal neFlexi auta trapit nebudu, mozna tak obcas cmrdnu za 3 stovky tech 13 litru.
Re: Palivo E85
Napsal: 10 črc 2011, 23:02
od Smrťák
To jsi nemusel zkoušet. To už je vyzkoušeno. Zdokumentováno a prověřeno 20 letou praxí. Od Š. 105 PO SOUČASNOST.Pro běžného člověka co se nedostane levně k palivu,je E 85 nesmysl. Ekonomicky to prostě nevychází. Pro tunery tam potenciál je.E 85 by se hodil k motoru Mazdy SKYACTIV s kompresí 14:1
http://www.mazda.cz/aboutmazda/mazdanew ... -skyactiv/ A na závěr: Bez daňového zvýhodnění by žádný E 85 ani nebyl.
Re: Palivo E85
Napsal: 10 črc 2011, 23:24
od Hardcam
Kdyz dovolis, rad si vyzkousim sam, kdyz mam moznost. Mnozi tu div nepeli ody, jak je to vyhodny a uzasny, tak jsem si chtel udelat obrazek sam a vyzkouset to na domacich jebeckach , kde by mi porucha nezpusobila zlost. Zaznamenal jsem pouze dve pozitiva - pekny chod i u jinak ne moc hezky znejicicho motoru a mnohem (a to opravdu vyrazne) lepsi zatah resp. vykon - nevim, zda z nadrzi zmizela voda nebo co se stalo, ale tohle me potesilo. Tohle mi potvrdili i tri ridici, co s auty jinak obvykle jezdi a E85 budou brat dal, protoze vyssi spotrebu nezaznamenali, protoze je ani nezajima. Tak jsem mlcel, protoze chapu, ze radostny pohled na stojan, kde vidi tolik litru za tak malo penez, je pro ne stejne nejlepsi argument.
Re: Palivo E85
Napsal: 11 črc 2011, 17:39
od Smrťák
Dovolím.
E 85 v různých motorech jinak jede(záleží i na ŘJ a rozsahu lambda regulace) Teď mluvím o nijak neupraveném motoru. Každé auto jede jinak. Já klidnější chod tedy nezaznamenal,spotřeba se blížila benzínu jen při brutální jízdě s pedálem na podlaze,z nízkých otáček se motoru moc nechtělo,potom jel normálně. Favorit na čistý etanol E 100 měl kovový zvuk
do 2500 ot. se mu moc nechtělo,potom normálka. Pokud někdo uvažuje na trvalejším ježdění na E 85 ,měl by zakoupit konverzní sadu na etanol. Při trvalé jízdě na maximum může dojít ke spalování chudé směsi a podpálení ventilů. Tedy při trvalé jízdě na E 85 a případně i více. ŘJ , lambda,vstřikovače už nedokáží více přidat palivo. Konverzní sada vyřeší i studené starty v zimě.V jakém autě to tedy budeš zkoušet? V I30?
Re: Palivo E85
Napsal: 11 črc 2011, 21:15
od Hardcam
Smrtak: Fiesta, Corsa, Yaris...s tou brutalni jizdou mas pravdu, dneska jsem to vyzkousel a spotreba u E85 je nizsi...ale tohle nejsou auta pro brutalni jizdu
Re: Palivo E85
Napsal: 11 črc 2011, 21:20
od Smrťák
Přibližuje se. Dřevo také nedá tolik energie jako uhlí.To bylo na čistý E 85? Hlavně se na E 85 nedá jet na spotřebu. Etanol nesnáší nízké otáčky. S Puntem mám problém se dostat na 6 litrů ,i kdybych jel trvale padesát na pětku. Svižná jízda mimo limit 7,5 . Dálnice plný plyn,noha na podlaze 9,5. Trocha historie
http://veteran.auto.cz/retronews/v-liho ... aliva-e85/
Re: Palivo E85
Napsal: 11 črc 2011, 21:33
od Smrťák