Stránka 9 z 13

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 03 dub 2013, 10:37
od pietro32i
Na ľudí v bielych plášťoch by som nespoliehal absolútne, sú aj takí s hrubým zväzkom kľúčov v ruke a injekciou vo vrecku :mrgreen:.
V tejto debate ide už sekundárne o niečo iné (aspoň pre mňa). Primárny problém sme už dúfam vyriešili - čistý koncentrát zamrzne skôr ako zriedený - hlava mi to celkom neberie, ale budem tomu veriť, nechcem sa stretnúť s vyššie spomínanými bielymi plášťami. Je teda ľahké namiešať si potrebnú zmes ak budeš meniť komplet celú chladiacu kvapalinu. Čo však doliať, ak potrebuješ? Vodu či koncentrát?

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 03 dub 2013, 10:40
od 89majlo96
Nie je zase voda ako voda, uz som sa stretol aj s nazormi ze je treba do chladiacej sustavy davat destilovanu vodu, iny tvrdia ze ta ist nemoze ze tam treba obycajnu z vodovodu a su aj experti ktori tam leju dazdovu vodu. Na to aby si clovek doplnil kvapalinu do chladica musi mat asi titul z chemickeho inzinierstva :roll:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 03 dub 2013, 11:31
od Mexican
ach.. znova by som sa spolahol na to co pise vyrobca chladiacej kvapaliny. Obycajnu vodu by som tam urcite nelial (max v pripade absolutnej nudze). Vsade, kde sa leje voda ide vzdy
destilovana


ak dolievat, tak proste doliat destilku. Ak ratame ze v systeme je cca 4,5 litra chladiacej zmesi, tak ak tam nalejeme pol litra destilky, tak to problemovy bod posunie o par stupnov nadol. To ze hladina u noveho auta klesne je bezna vec (vzduch v systeme) a dolieva sa to proste normalne destilkou (vacsinou staci 2-4 deci)

ziadne raketove inzinierstvo to fakt nie je

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 03 dub 2013, 11:44
od 89majlo96
auto mi uz taha na 6 rok a do chladiacej nadrzky som este nedolieval nic. Ale uvazujem nad tym ze ju tento rok vymenim za novu.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 03 dub 2013, 11:51
od Mexican
u CRDi v Accente treba menit kazde 2 roky, u benzinovych pisu raz za 45 000km. Pocitam ze u i30 to bude obdobne

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 03 dub 2013, 19:59
od bembek
pietro32i píše:Tak už som z toho načisto zmagorený...
Podľa mojej logiky, aj podľa foto, ktoré pridal majlo mi vychádza, že čím dám viac vody, tým je výsledná zmes menej odolná, to znamená zamrzne pri teplote bližšej k nule. A naopak, čím dám menej vody, tak je výsledná zmes odolnejšia, to znamená, že zamrzne pri teplote vzdialenejšej od nuly. Zrejme existuje aj nejaká hraničná koncentrácia, povedzme 1,5:1 (koncentrát:voda), alebo 2:1 a ísť už do vyššieho pomeru riedenia nemá zmysel, keďže sa limitne približujeme k čistému koncentrátu a ten samotný vraj zamrzne skôr ako riedený.
Chápem, a verím ti severtom, že čistý koncentrát môže zamŕzať skôr ako riedený, ale platí to čo som práve napísal, alebo nie? Ak nie, prečo?

Prečo si myslíš, že existuje len čierna alebo biela? - voda alebo koncentrát. Normálne kúpim koncentrát, podľa návodu zriedim na potrebný bod tuhnutia a lejem do auta. A je úplne jedno či len dolievam 2-3 dcl, alebo mením komplet. Lejem to do auta už zriedené na potrebný bod tuhnutia. Žiadna voda, žiadny koncentrát.

O.T. - keď ideš doma maľovať stenu v obývačke, tiež uvažuješ či prskneš na stenu vodu alebo primalex-koncentrát?

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 03 dub 2013, 20:51
od antek
Bembek =D> =D> =D>

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 04 dub 2013, 05:56
od severtom
89majlo96 píše:auto mi uz taha na 6 rok a do chladiacej nadrzky som este nedolieval nic. Ale uvazujem nad tym ze ju tento rok vymenim za novu.
Víš, auto ti nenafackuje. Kyselá kapalina se spotřebovanými adivity časem prožere těsnění pod hlavou. Některá auta jsou choulostivější, jiná méně....

Každý výrobce auta udává typ kapaliny, výrobce kapaliny na obalu píše, po kolika letech se má měnit.

Moderní kapaliny se mění po 5 letech, ty co používá H se mění po 2 (max. třech).

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 04 dub 2013, 09:51
od pietro32i
bembek píše:Prečo si myslíš, že existuje len čierna alebo biela? - voda alebo koncentrát. Normálne kúpim koncentrát, podľa návodu zriedim na potrebný bod tuhnutia a lejem do auta. A je úplne jedno či len dolievam 2-3 dcl, alebo mením komplet. Lejem to do auta už zriedené na potrebný bod tuhnutia. Žiadna voda, žiadny koncentrát.

O.T. - keď ideš doma maľovať stenu v obývačke, tiež uvažuješ či prskneš na stenu vodu alebo primalex-koncentrát?
Ty si iný srandista... Pekné píšeš, to však platí keď si všetko okolo auta robíš sám, t.j. po záruke alebo máš na to čas. Keďže však ešte chodíme na garančné prehliadky do servisov, tak mi chladiacu kvapalinu menia (dúfam, že naozaj) tam a občas sa stane, že únik kvapaliny zistíš niekde na ceste. To mám voziť so sebou fľašu zriedeného koncentrátu? V tejto debate ide o princíp, či v prípade núdze dolievať vodu alebo koncentrát, pretože ako si možno postrehol, padli tu aj návrhy, že dolievaním koncentrátu bod tuhnutia paradoxne znižujem (potom by malo platiť, že dolievaním vody naopak).
Nechajme to už tak, tento problém sa ma vlastne netýka, nepotreboval som doteraz v hyundai dolievať chladiacu kvapalinu, zaujíma ma to len z princípu, pretože v minulosti som to riešil tak, že som dolieval vodu a keď som mal pocit, že už bolo veľa, tak som cvrkol koncentrátu - primalexu.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 04 dub 2013, 11:14
od 89majlo96
severtom píše: Kyselá kapalina se spotřebovanými adivity časem prožere těsnění pod hlavou. Moderní kapaliny se mění po 5 letech, ty co používá H se mění po 2 (max. třech).
To s menenim viem ze sa musia menit kazdych 5 rokov ( alebo po urcitom pocte kilometrov, ale kedze mam zatial nieco cez 30 tisic tak som to nejak extra neriesil) to o hyundai kvapaline som nevede a tiez som nevedel ze prezieraju tesnenie. Mam uz aj kupene aditivum do chladica a pri vymene ho tam nalejem. http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... Liqui-Moly

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 04 dub 2013, 11:19
od severtom
pietro, vím že to nebylo na mě, ale ten tvůj koncentrát - primalex mě zajímá. Co to proboha je? Míchání dvou typů kapalin je nejhorší, co můžeš udělat. Nepišu o barvě, ale o typu.

Jsou typy, které se mění po dvou, třech nebo pěti letech. Smíchat je můžeš, ale nikdo ti neřekne, co se stane.

Nenapsal jsem, že H kapalina žere těsnění, ale že se musí měnit po 2 letech. Takže je horší a ve výsledku dražší než ta, co se mění po 3 nebo 5 letech. Toť vše.

Od začátku je to o tom samém - levné auto, drahý značkový servis.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 04 dub 2013, 14:00
od 89majlo96
Ale ja som ta pochopil ako si to myslel uz v predchadzajucom prispevku.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 05 dub 2013, 07:51
od pietro32i
severtom píše:pietro, vím že to nebylo na mě, ale ten tvůj koncentrát - primalex mě zajímá. Co to proboha je? Míchání dvou typů kapalin je nejhorší, co můžeš udělat. Nepišu o barvě, ale o typu.
:D Spojenie koncentrát - primalex som použil len preto, že predtým bol použitý príklad s maľovaním a rozhodovaním sa, či mám použiť vodu alebo primalex.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 15 říj 2013, 22:43
od sedrik_7
Ahojte,
pred pár dňami som sa pozrel ako je na tom moja chladiaca kvapalina. Mal som ju tesne nad dolnou čiarou, zmeral som to a bola cca do -40°C, avšak dolial som destilovanú vodu po hornú čiaru, dnes som zmeral teplotu a je to niečo okolo -18°C . Myslím si, že by bol celkom risk čakať na servisnú prehliadku, kde by mi zmes vymenili a tak by som sa chcel opýtať, je jedno akú kúpim nezávisle od toho, akú tam mám teraz ? Mám takú modrú, predpokladám, že je to G11 podľa farby :)
Viete poradiť alebo volám do servisu ? :)

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 15 říj 2013, 23:02
od alarm
k predchádzajim príspevkom:
Chaldiaca kvapalina je časová záležitosť a je dobré ju meniť každé 3 roky, jednoducho vymeniť ešte dobrú za ešte lepšiu. Je zle, keď nekvalitou (starnutie) vystavujete auto a niektoré súčiastky (guma) inému roztoku, aký by mal byť. Nedoporučuje sa ani meniť výrobcu kvapaliny, jednoducho, ak tam je pár rokov fialová, treba meniť za fialovú a nie za oranžovú s bielymi bodkami....Nevystavovať tieto diely inej chémii.
čo sa týky plnenia svojpomocne, po naplnení sústavy tam ešte obyčajne vlezie ďalší pol liter, ťažko sa odvzdušňuje, lebo gumená rúra ide pod zlým uhlom. Preto aj mnohí z Vás písali, že im klesá kvapalina... Treba zohriať auto, najlepšie jazdou na prevádzkovú teplotu, potom nechať vychladnúť a doliať.