Stránka 9 z 13
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 09 bře 2012, 19:14
od Libornet
Tu díru jsem jenom vyfotil, nechtělo se mi klečet v bahně.
Ale vypadá to jako vyvrtané, vypilované a vložená nějaká trubka na odvětrání nádrže. Když bude zájem, zalezu pod auto, ale až bude sucho.
Při předpokládané spotřebě 7 l/100km a cenách kolem 17Kč mi vychází úspora cca 0,90Kč/km, takže při mém nájezdu cca 20.000km by se mi měla investice do roka a půl, až dvou let vrátit.
Ještě musím vymyslet, co udělat s rezervním kolem, jezdím spíš jen do práce a zpět,, na dálnice vůbec ne, takže ji nejspíš nahradím sadou na opravu pneumatik a když píchnu, tak si pro to dojezdové kolo někoho pošlu.
Stejně jsem to provozoval i na Felicii a šlo to.
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 09 bře 2012, 19:44
od caruser
Myslím, že to nebude slúžiť na odvetranie nádrže, tá by mala byť utesnená a je vybavená vlastným ventilom, ktorý v prípade požiaru LPG postupne vypúšťa z nádrže von. Zrejme to bude prechodová trubka pre spojenie nádrže s plniacim otvorom a samotným motorom.
No pre mňa 7 L na LPG by bolo priveľa, rátal som tak do 6 L a aj vtedy by bola návratnosť po 45.000 km a to je 1,5 roka
Nevadí počkám na CNG, alebo elektro verziu
Ja som rezervu vozil v kufri, ale asi by som tiež volil sadu na opravu pneu
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 10 bře 2012, 11:46
od jirikstbk
Libornet: Mohl bys prosím tě napsat cca kolik kilometrů ročně najedeš? Předpokládám, že to bude nad 30000. Je to tak?
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 10 bře 2012, 14:51
od Borek
Ta díra není jen pro vedení trubek,ale je to také přetlakový odvod LPG mimo vnitřní prostor auta(třeba při požáru auta-zahřívání nádrže ohněm-aby nedošlo k roztržení/explozi nádrže,přetlakový ventil upouští LPG pod auto,kde odhoří).
Montáž vypadá pěkně,čistě udělaná.Žádná zmatečná drátařina
.Až pojedeš na STK,tak nezapomeň,že máš mít rezervu pevně uchycenou v kufru(ne jen položenou).
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 10 bře 2012, 20:59
od Libornet
Jasně, za tu položenou rezervu v kufru mě u Felicie na technické kontrole vždycky plísnili.
Ale jak píšu, nechci rezervu tentokrát vozit, ale chci ji nahradit sadou na opravu pneumatik. Nevíte o něčem vhodném, schváleném
Pro jirikstb: Ročně najedu cca 20.000 km
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 10 bře 2012, 21:19
od jirikstbk
Je-li cena LPG 18 a cena benzínu 36 a spotřeba cca stejná (vím, je o malinko nižší), tak mi vychází návratnost cca rok a půl. To jde.
Dík.
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 11 bře 2012, 00:23
od Borek
Libornet-nejlepší pro tebe bude sada včetně kompresoru.
http://www.srovnanicen.cz/q/sada%20na%2 ... pneumatik/
Já mám ve všech autech(s lpg i bez) ty opravné spreje-spíše z důvodu,že třeba v noci nebo na dálnici,se mě moc kolo vyměňovat nechce
.Menší díru zalepí,ale mám i jednu zkušenost s větší(ne od hřebíku-spíš jsem najel na nějaký plech-pneu byla naříznutá v běhounu+-2cm) a to už neutěsnil.Vytekl ven dříve,než ztuhl a vzduch také utekl.Takže po 400m jsem musel v noci kolo stejně vyměnit.
Pokud jezdíš "kolem baráku",je ta sada kompresor+lepidlo OK.Dál bych se bez rezervy osobně nepustil.
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 21 bře 2012, 20:32
od Libornet
Dnes jsem podruhé tankoval LPG do plna (pokaždé u stejné pumpy) tak můžu přispět pár postřehy:
Najeto 525 km
Tankováno 33l
Spotřeba cca
6,3 l/100km LPG.
K tomu je nutné připočítat cca
0,7l/100km benzínu, na který se vždy startuje a potom jede do ohřátí motoru na 40 st. C(v zimě cca 2km do přepnutí)
Co mě překvapilo
, že od 410 najetých km začala blikat poslední kontrolka, jakože jedu na rezervu, chtěl jsem vyjet nádrž až na dno, abych zjistil, kolik se do ní skutečně vejde a taky abych vyzkoušel, zda se systém LPG sám přepne na benzín při vyčerpání LPG. Ale když už jsem měl na "rezervu" najetých 125 km
, tak jsem psychicky nevydržel a dotankoval.
Pokud se do 45 litrové nádrže, plněné na 80% vejde 36 litrů, měl by být
dojezd na plnou nádrž LPG cca 570 km.
To Borek: Nakonec jsem zvolil sadu pro opravu pneumatik s kompresorem. dal jsem ji pod sedadlo řidiče a dojezdové kolo s heverem mám v garáži, takže zůstal celý kufr auta k dispozici.
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 22 bře 2012, 09:49
od caruser
Vynikajúca spotreba, to už je iný pocit pri platení.
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 22 bře 2012, 10:11
od Nexus
kontrolek si nevšímej, ukazují hausnumera
mě třeba rezerva svítí od cca 200km a suma sumárum na nádrž dám nějakých 400-440km
jezdi podle kilometrů
a spotřeba pěkná, akorát toho benzinu ti to žere nějak moc
ale záleží na profilu tvojí trati. Loňský školní rok jsem měl průměr 0.1l na 100km, letos mám snad celý litr
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 22 bře 2012, 15:39
od Libornet
Spotřebu benzínu jsem
spíš odhadl +-, plyn se přepíná cca po ujetí 2km, tedy 2x denně to je 4 km+nějaké to starování, denně najezdím průměrně 50 km, takže než vyčerpám plnou nádrž plynu, tak najezdím cca 10x4km na benzín + nějaké ty starty.
Psal jsem v časovym presu a poměrně nepochopitelně, takže snad jednodušeji:
V současné době (jízdy denně do práce+nějaká ta delší víkendová jízda k rodičům) je
cca z 10% najetých km na benzín a 90% na LPG. Ono se to nezdá,ale ty zimní starty a ovlažení motoru neco benzínu spolknou)
To Caruser: No dobře se na to kouká, jak přibývají litry v nádrži a počitadlo peněz se netočí jak utržený ze řetězu, jako u benzínu. Ale zažil jsem i opačnou situaci,když jsem z LPG Felicie přešel na
i20. To se mi u stojanu málem podlomily kolena.
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 22 bře 2012, 15:48
od Borek
Spotřebu LPG máš pěknou a s volbou sady kompresoru/lepidla jsi udělal dobře(na ty spreje není moc spolehnutí).
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 12 dub 2012, 19:06
od caruser
Ceny benzínov stúpajú do astronomických výšok a na LPG jazdí čoraz viac vodičov. Výrazne zdraženie LPG príde až od 01.01.2015 a dovtedy by som najazdil cca. 80.000 km, takže by sa mi to oplatilo. Ako je to teda s tou smernicou EÚ o zvyšovaní spotrebných daní z LPG, bude platiť od 2013, 2015 resp. 2018, alebo je to len návrh?
Otázka pre majiteľov i20 ktorý majú prestavbu BRC od Hyundai, dávali ste si tam Flashlube?
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 12 dub 2012, 20:03
od Libornet
Flashlube jsem nedával, stejnou práci by měl vykonat systém VSR (přívstřik benzínu) - jen se naprogramuje řídící jednotka LPG, nic navíc se nemontuje.
Problém je ale v tom, že na tyhle systémy ochrany ventilových sedel nebyli mechanici Hyundaie zřejmě školeni a nemají je ve svých montážních postupech, tak je nedoporučují kvůli zachování záruky.
Já bych si VSR pro klid duše (..a po konzultaci s technikem fy AGC Strakonice, která techniky
zřejmě školila) nechal naprogramovat, ale nejdřív bych si oficiálně požádal zastoupení
pro ČR o vyjádření.
P.S. Na druhou stranu to snad mají vyzkoušené i bez těchto systémů a když se něco rozbije, tak to v záruce spraví, že?
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 12 dub 2012, 21:44
od Hardcam
Tak tak, skolili se ve Strakonicich...a znat by to snad meli