Stránka 9 z 13

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 09 bře 2012, 19:14
od Libornet
Tu díru jsem jenom vyfotil, nechtělo se mi klečet v bahně. :D Ale vypadá to jako vyvrtané, vypilované a vložená nějaká trubka na odvětrání nádrže. Když bude zájem, zalezu pod auto, ale až bude sucho. 8)

Při předpokládané spotřebě 7 l/100km a cenách kolem 17Kč mi vychází úspora cca 0,90Kč/km, takže při mém nájezdu cca 20.000km by se mi měla investice do roka a půl, až dvou let vrátit.
Ještě musím vymyslet, co udělat s rezervním kolem, jezdím spíš jen do práce a zpět,, na dálnice vůbec ne, takže ji nejspíš nahradím sadou na opravu pneumatik a když píchnu, tak si pro to dojezdové kolo někoho pošlu. :mrgreen: Stejně jsem to provozoval i na Felicii a šlo to.

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 09 bře 2012, 19:44
od caruser
Myslím, že to nebude slúžiť na odvetranie nádrže, tá by mala byť utesnená a je vybavená vlastným ventilom, ktorý v prípade požiaru LPG postupne vypúšťa z nádrže von. Zrejme to bude prechodová trubka pre spojenie nádrže s plniacim otvorom a samotným motorom.

No pre mňa 7 L na LPG by bolo priveľa, rátal som tak do 6 L a aj vtedy by bola návratnosť po 45.000 km a to je 1,5 roka :( Nevadí počkám na CNG, alebo elektro verziu :)

Ja som rezervu vozil v kufri, ale asi by som tiež volil sadu na opravu pneu :)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 10 bře 2012, 11:46
od jirikstbk
Libornet: Mohl bys prosím tě napsat cca kolik kilometrů ročně najedeš? Předpokládám, že to bude nad 30000. Je to tak?

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 10 bře 2012, 14:51
od Borek
Ta díra není jen pro vedení trubek,ale je to také přetlakový odvod LPG mimo vnitřní prostor auta(třeba při požáru auta-zahřívání nádrže ohněm-aby nedošlo k roztržení/explozi nádrže,přetlakový ventil upouští LPG pod auto,kde odhoří). :wink:
Montáž vypadá pěkně,čistě udělaná.Žádná zmatečná drátařina =D> .Až pojedeš na STK,tak nezapomeň,že máš mít rezervu pevně uchycenou v kufru(ne jen položenou). :wink:

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 10 bře 2012, 20:59
od Libornet
Jasně, za tu položenou rezervu v kufru mě u Felicie na technické kontrole vždycky plísnili. :mrgreen:
Ale jak píšu, nechci rezervu tentokrát vozit, ale chci ji nahradit sadou na opravu pneumatik. Nevíte o něčem vhodném, schváleném :?:

Pro jirikstb: Ročně najedu cca 20.000 km

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 10 bře 2012, 21:19
od jirikstbk
Je-li cena LPG 18 a cena benzínu 36 a spotřeba cca stejná (vím, je o malinko nižší), tak mi vychází návratnost cca rok a půl. To jde.

Dík.

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 11 bře 2012, 00:23
od Borek
Libornet-nejlepší pro tebe bude sada včetně kompresoru.
http://www.srovnanicen.cz/q/sada%20na%2 ... pneumatik/
Já mám ve všech autech(s lpg i bez) ty opravné spreje-spíše z důvodu,že třeba v noci nebo na dálnici,se mě moc kolo vyměňovat nechce :D .Menší díru zalepí,ale mám i jednu zkušenost s větší(ne od hřebíku-spíš jsem najel na nějaký plech-pneu byla naříznutá v běhounu+-2cm) a to už neutěsnil.Vytekl ven dříve,než ztuhl a vzduch také utekl.Takže po 400m jsem musel v noci kolo stejně vyměnit. :(
Pokud jezdíš "kolem baráku",je ta sada kompresor+lepidlo OK.Dál bych se bez rezervy osobně nepustil. :D

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 21 bře 2012, 20:32
od Libornet
Dnes jsem podruhé tankoval LPG do plna (pokaždé u stejné pumpy) tak můžu přispět pár postřehy:

Najeto 525 km
Tankováno 33l
Spotřeba cca 6,3 l/100km LPG.
K tomu je nutné připočítat cca 0,7l/100km benzínu, na který se vždy startuje a potom jede do ohřátí motoru na 40 st. C(v zimě cca 2km do přepnutí)

Co mě překvapilo :?: , že od 410 najetých km začala blikat poslední kontrolka, jakože jedu na rezervu, chtěl jsem vyjet nádrž až na dno, abych zjistil, kolik se do ní skutečně vejde a taky abych vyzkoušel, zda se systém LPG sám přepne na benzín při vyčerpání LPG. Ale když už jsem měl na "rezervu" najetých 125 km :-k , tak jsem psychicky nevydržel a dotankoval.

Pokud se do 45 litrové nádrže, plněné na 80% vejde 36 litrů, měl by být dojezd na plnou nádrž LPG cca 570 km. :idea:

To Borek: Nakonec jsem zvolil sadu pro opravu pneumatik s kompresorem. dal jsem ji pod sedadlo řidiče a dojezdové kolo s heverem mám v garáži, takže zůstal celý kufr auta k dispozici. 8)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 22 bře 2012, 09:49
od caruser
Vynikajúca spotreba, to už je iný pocit pri platení. :)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 22 bře 2012, 10:11
od Nexus
kontrolek si nevšímej, ukazují hausnumera :wink: mě třeba rezerva svítí od cca 200km a suma sumárum na nádrž dám nějakých 400-440km :mrgreen: jezdi podle kilometrů :) a spotřeba pěkná, akorát toho benzinu ti to žere nějak moc :lol: ale záleží na profilu tvojí trati. Loňský školní rok jsem měl průměr 0.1l na 100km, letos mám snad celý litr :shock: :(

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 22 bře 2012, 15:39
od Libornet
Spotřebu benzínu jsem spíš odhadl +-, plyn se přepíná cca po ujetí 2km, tedy 2x denně to je 4 km+nějaké to starování, denně najezdím průměrně 50 km, takže než vyčerpám plnou nádrž plynu, tak najezdím cca 10x4km na benzín + nějaké ty starty.

Psal jsem v časovym presu a poměrně nepochopitelně, takže snad jednodušeji: :D

V současné době (jízdy denně do práce+nějaká ta delší víkendová jízda k rodičům) je cca z 10% najetých km na benzín a 90% na LPG. Ono se to nezdá,ale ty zimní starty a ovlažení motoru neco benzínu spolknou)

To Caruser: No dobře se na to kouká, jak přibývají litry v nádrži a počitadlo peněz se netočí jak utržený ze řetězu, jako u benzínu. Ale zažil jsem i opačnou situaci,když jsem z LPG Felicie přešel na :hyu: i20. To se mi u stojanu málem podlomily kolena. :mrgreen:

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 22 bře 2012, 15:48
od Borek
Spotřebu LPG máš pěknou a s volbou sady kompresoru/lepidla jsi udělal dobře(na ty spreje není moc spolehnutí).

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 12 dub 2012, 19:06
od caruser
Ceny benzínov stúpajú do astronomických výšok a na LPG jazdí čoraz viac vodičov. Výrazne zdraženie LPG príde až od 01.01.2015 a dovtedy by som najazdil cca. 80.000 km, takže by sa mi to oplatilo. Ako je to teda s tou smernicou EÚ o zvyšovaní spotrebných daní z LPG, bude platiť od 2013, 2015 resp. 2018, alebo je to len návrh?

Otázka pre majiteľov i20 ktorý majú prestavbu BRC od Hyundai, dávali ste si tam Flashlube?

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 12 dub 2012, 20:03
od Libornet
Flashlube jsem nedával, stejnou práci by měl vykonat systém VSR (přívstřik benzínu) - jen se naprogramuje řídící jednotka LPG, nic navíc se nemontuje.

Problém je ale v tom, že na tyhle systémy ochrany ventilových sedel nebyli mechanici Hyundaie zřejmě školeni a nemají je ve svých montážních postupech, tak je nedoporučují kvůli zachování záruky.

Já bych si VSR pro klid duše (..a po konzultaci s technikem fy AGC Strakonice, která techniky :hyu: zřejmě školila) nechal naprogramovat, ale nejdřív bych si oficiálně požádal zastoupení :hyu: pro ČR o vyjádření.

P.S. Na druhou stranu to snad mají vyzkoušené i bez těchto systémů a když se něco rozbije, tak to v záruce spraví, že? 8)

Re: Plyn čili LPG

Napsal: 12 dub 2012, 21:44
od Hardcam
Tak tak, skolili se ve Strakonicich...a znat by to snad meli ](*,)