Stránka 9 z 15

Napsal: 01 srp 2007, 22:34
od Łarkin
KMBlendi píše:Jo to je jasný to mají i PC k felicii ale ten náhon je hnaný převodovkou a v každém typu vozidla je jiný poměr rychlosti otáčení..nejde o čidlo jde o otáčky...např. L92 má 31/36 a L99 32/36 je tam rozdíl a je to stejný výrobce..co teprv u jiných značek..!!
Jo a nevíš co to stojí??
cena myslim rikal 2000kč

Napsal: 01 srp 2007, 22:36
od Łarkin
Vita píše:
Łarkin píše:
Vita píše:By me docela zajimalo z ceho ten polskej vesti ten dojezd a zbyvajici palivo ... :shock: :wink:
dojez a zbyvajici palivo se urcuje tak, ze nejdrive to musis nakalibrovat(musis natankovat plnou a vyjezdit a mas to) Ja osobne Kel nemam, ma to kamarad, takze info mam o nej.
No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...
Protoze jinak to neni mozny ....
to funguje tak ze vyjezdis az shasne motor a potom naplnis az doplna,tak to chapu ja, a delal to jenom jendou a funguje to ukazuje to presne tak nevim no.....

Napsal: 01 srp 2007, 22:39
od Łarkin
Łarkin píše:
Vita píše:
Łarkin píše: dojez a zbyvajici palivo se urcuje tak, ze nejdrive to musis nakalibrovat(musis natankovat plnou a vyjezdit a mas to) Ja osobne Kel nemam, ma to kamarad, takze info mam o nej.
No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...
Protoze jinak to neni mozny ....
to funguje tak ze vyjezdis az shasne motor a potom naplnis az doplna,tak to chapu ja, a delal to jenom jendou a funguje to ukazuje to presne tak nevim no.....
v navode je popsane jak to presne funguje, jinak pal pc byl testovan na Daewoo Matiz a Honda Civic a fungoval bez problemu

Napsal: 01 srp 2007, 22:46
od Vita
Łarkin píše:
Vita píše:
Łarkin píše: dojez a zbyvajici palivo se urcuje tak, ze nejdrive to musis nakalibrovat(musis natankovat plnou a vyjezdit a mas to) Ja osobne Kel nemam, ma to kamarad, takze info mam o nej.
No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...
Protoze jinak to neni mozny ....
to funguje tak ze vyjezdis az shasne motor a potom naplnis az doplna,tak to chapu ja, a delal to jenom jendou a funguje to ukazuje to presne tak nevim no.....
No ano ... To je v poradku ... ale jak uz jsem psal ... to sedi jen u te jedne nadrze ... musis mu rict, kolik jsi mu nalil benzinu ... no a kdyz cast vyjedes a natankujes, tak on zase nevi, kolik tam je ... takze by jsi mu to tam musel pokazdy zadat ... a nebo kazdou nadrz vyjizdet do sucha a to me pripada divny ...

Napsal: 01 srp 2007, 22:49
od Łarkin
Vita píše:
Łarkin píše:
Vita píše: No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...
Protoze jinak to neni mozny ....
to funguje tak ze vyjezdis az shasne motor a potom naplnis az doplna,tak to chapu ja, a delal to jenom jendou a funguje to ukazuje to presne tak nevim no.....
No ano ... To je v poradku ... ale jak uz jsem psal ... to sedi jen u te jedne nadrze ... musis mu rict, kolik jsi mu nalil benzinu ... no a kdyz cast vyjedes a natankujes, tak on zase nevi, kolik tam je ... takze by jsi mu to tam musel pokazdy zadat ... a nebo kazdou nadrz vyjizdet do sucha a to me pripada divny ...
ok mas pravdu v tom bude nejaky figl,se ho zeptam jak bude online na icq pak to sem hned hodim!

Napsal: 01 srp 2007, 22:52
od Vita
Jo jo ... me by to docela zajimalo ...
kdyby se napojovalo cidlo v nadrzi, tak to je o necem jinym .... :wink:

Napsal: 02 srp 2007, 21:06
od Łarkin
Vita píše:Jo jo ... me by to docela zajimalo ...
kdyby se napojovalo cidlo v nadrzi, tak to je o necem jinym .... :wink:
takze uz vim jak to funguje! Musim vzdy natankovat plnou a zmacknou ze sem natankoval pnou na tom pal pc,kdyz nedam plnou tak to neukazuje presne

Napsal: 02 srp 2007, 22:54
od Vita
Łarkin píše:
Vita píše:Jo jo ... me by to docela zajimalo ...
kdyby se napojovalo cidlo v nadrzi, tak to je o necem jinym .... :wink:
takze uz vim jak to funguje! Musim vzdy natankovat plnou a zmacknou ze sem natankoval pnou na tom pal pc,kdyz nedam plnou tak to neukazuje presne
JJ, tak to uz jde ... Tankovani pokazdy do plne ...
dik za info ...

Napsal: 02 srp 2007, 23:04
od ivan
Vita píše:
Łarkin píše:
Vita píše:Jo jo ... me by to docela zajimalo ...
kdyby se napojovalo cidlo v nadrzi, tak to je o necem jinym .... :wink:
takze uz vim jak to funguje! Musim vzdy natankovat plnou a zmacknou ze sem natankoval pnou na tom pal pc,kdyz nedam plnou tak to neukazuje presne
JJ, tak to uz jde ... Tankovani pokazdy do plne ...
dik za info ...
Wau :shock: vždy do plné,tak to není pro mne,protože já tankuji tak kolem 30 litrů a to mi stačí! :oops: Jinak 60-tka nádrž :wink:
Ps.Doufám,že Víťo ,že na Moravě už to budeš mít namontované,kurňa to budeš frajer. 8) :wink:

Napsal: 02 srp 2007, 23:32
od Vita
ivan píše:
Vita píše:
Łarkin píše: takze uz vim jak to funguje! Musim vzdy natankovat plnou a zmacknou ze sem natankoval pnou na tom pal pc,kdyz nedam plnou tak to neukazuje presne
JJ, tak to uz jde ... Tankovani pokazdy do plne ...
dik za info ...
Wau :shock: vždy do plné,tak to není pro mne,protože já tankuji tak kolem 30 litrů a to mi stačí! :oops: Jinak 60-tka nádrž :wink:
Ps.Doufám,že Víťo ,že na Moravě už to budeš mít namontované,kurňa to budeš frajer. 8) :wink:
No to ja taky doufam, ze uz to budu mit namontovane ...
Ale neboj, ten saskec s tou nadrzi to delat nebude ... :wink: :lol:

Napsal: 02 srp 2007, 23:58
od Ondras
Zdravím učenou společnost. Jsem několik let na výsost spokojeným majitelem toho jednoduššího KELu (LED verze). Používal jsem jej v Matizu a nyní v Civicu. Pokusím se odpovědět na vaše dotazy. Larkin už to se o to pokusil, ale možná je tam pár nepřesností.
By me docela zajimalo z ceho ten polskej vesti ten dojezd a zbyvajici palivo ...
Zná objem nádrže (editovatelné). Předpokládá se, že se tankuje vždy do plné. Pak stačí v okamžiku tankování předat tuto informaci palubáku. Pokud do plné netankujete, tak je možné zadat množství paliva v nádrži po tankování, ale to je krkolomné. Já tankuji do plna vždy (nevidím důvod to nečinit), takže mi to příjde komfortní. Je samozřejmě možné tuto fičuru ignorovat, pak palubák dojezd a zbytek měřit nebude. Zkušenost mi říká, že je měření extrémně přesné a při opakovaném tankování u stejného stojanu je vypočtená absolutní spotřeba v odchylce cca +/- 0,2l (na 45litrovou nádrž).
píše by mě zajímalo když je to na všechny motory kde berou hodnoty vstřiku když každý motor mám jinačí vstřikovací ventily !!!, a to samé jako náhon na tachometr je u každého typu vozidla jiný !!!!
Velmi prosté. Pro obě vstupní veličiny má palubák kalibrační / učící se režim. Prinicip je ten, že v kalibračním režimu palubák jen načítá počet impulsů příp. kumulativně měří jejich délku. Na konci kalibrace se daný údaj kvantifikuje. V případě kalibrace rychlostního čidla zadáním počtu ujetých km v kalibračním režimu, v případě kalibrace vstřiku zadáním množství paliva, které vstřikem proteklo (zjistí se např. způsobem od plné do plné). Jelikož je palubák připojen na jeden vstřik, tak se výpočet interně zjednodušuje, jako by všechno palivo proteklo jedním vstřikem. Na fčnost to vliv nemá a přesnost přístroje jsem přiblížil výše.
Jo a nevíš co to stojí??
LED verze cca 2k, LCD verze cca 3k.
No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...
Protoze jinak to neni mozny ....
Viz. výše. Není třeba zadat kolik se tankovalo, ale že je plná. Pokud se tak nečiní, viz výše...
No ano ... To je v poradku ... ale jak uz jsem psal ... to sedi jen u te jedne nadrze ... musis mu rict, kolik jsi mu nalil benzinu ... no a kdyz cast vyjedes a natankujes, tak on zase nevi, kolik tam je ... takze by jsi mu to tam musel pokazdy zadat ... a nebo kazdou nadrz vyjizdet do sucha a to me pripada divny ...
Stále nepochopeno. Nevadí. Pro výpočet dojezdu není nutno znát kolik bylo dotankováno, ale jaké je celkové množství v nádrži v okamžiku, kdy jsem dotankoval. A to je při tankování do plna konstatní. Vyjíždění nádrže do sucha není nutné. Je již jasné proč?

Jelikož jediné dva vstupy palubáku jsou signál ze vstřiku a VSS či hallova čidla v tachometru, tak dojezd a zbývající palivo jinak řešit nelze. Čidlo hladiny v nádrži by bylo řešením, nicméně spoléhat se jen na něj je dost nepřesné. Asi jako rafika budíku paliva. Prostě velmi hrubý odhad. Já radši po natankování stisknu 1 tlačítko (stejně např. nuluju trip) a jedu :).

Pokud potřebujete cokoli dopřesnit, ptejte se. Pokud nebudu odpovídat, tak mi Larkin dá echo po icq a já se tu zjevím.

Napsal: 03 srp 2007, 08:45
od Yurii
No kazdopadne bych radsi zvolil KMBlendiho reseni. :)

Napsal: 03 srp 2007, 10:30
od Ondras
Yurii píše:No kazdopadne bych radsi zvolil KMBlendiho reseni. :)
Projížděl jsem to jen velmi rychle, ale rozumím správně, že průtok vstřiků se tam neměří, ale vypočítává na základě jejich nominálních hodnot?

Stejně tak pro fčnost VSS je nutno znát a natvrdo do zařízení zadrátovat převodový poměr VSS?

Nelíbí se Vám řešení dojezdu. Má KMBlendiho řešení vstup ze senzoru v nádrži?

KEL není nejlepší tripcomputer světa, ale své kvality a hlavně užitnou hodnotu má. Pro zajímavost - v Polsku teď frčí palubáky založené na barevných displayích ze Siemens telefonů. Krom std. fcí týkajících se fuel economy mají dále čidla teploty (in / out / intake) apod.

Ale ruku na srdce, tohle je všecko je furt na půl cesty. Jediná pořádná věc je totální datalogger schopen zobrazit jakoukoli měřitelnou veličinu (ať už z ECU, tak např GPS, g-meteru, apod.), jejich kombinace a hlavně vše zaznamenat a přehrát, příp. synchronizovat s onboard videem. S tím si trošku hraju, viz.: http://www.youtube.com/watch?v=9nm360gFvxA

Napsal: 05 srp 2007, 10:57
od Vita
Yurii píše:No kazdopadne bych radsi zvolil KMBlendiho reseni. :)
No jasny ... ja jsem to vcera namontoval .... a musim rict, ze je to super ... :wink:
Jak budu mit jen trochu casu, tak hodim navod a postup na muj Web ...

Napsal: 05 srp 2007, 11:32
od Bruno
Nekecéééé, to musím vidět !!!!!