Zdravím učenou společnost. Jsem několik let na výsost spokojeným majitelem toho jednoduššího KELu (LED verze). Používal jsem jej v Matizu a nyní v Civicu. Pokusím se odpovědět na vaše dotazy. Larkin už to se o to pokusil, ale možná je tam pár nepřesností.
By me docela zajimalo z ceho ten polskej vesti ten dojezd a zbyvajici palivo ...
Zná objem nádrže (editovatelné). Předpokládá se, že se tankuje vždy do plné. Pak stačí v okamžiku tankování předat tuto informaci palubáku. Pokud do plné netankujete, tak je možné zadat množství paliva v nádrži po tankování, ale to je krkolomné. Já tankuji do plna vždy (nevidím důvod to nečinit), takže mi to příjde komfortní. Je samozřejmě možné tuto fičuru ignorovat, pak palubák dojezd a zbytek měřit nebude. Zkušenost mi říká, že je měření extrémně přesné a při opakovaném tankování u stejného stojanu je vypočtená absolutní spotřeba v odchylce cca +/- 0,2l (na 45litrovou nádrž).
píše by mě zajímalo když je to na všechny motory kde berou hodnoty vstřiku když každý motor mám jinačí vstřikovací ventily !!!, a to samé jako náhon na tachometr je u každého typu vozidla jiný !!!!
Velmi prosté. Pro obě vstupní veličiny má palubák kalibrační / učící se režim. Prinicip je ten, že v kalibračním režimu palubák jen načítá počet impulsů příp. kumulativně měří jejich délku. Na konci kalibrace se daný údaj kvantifikuje. V případě kalibrace rychlostního čidla zadáním počtu ujetých km v kalibračním režimu, v případě kalibrace vstřiku zadáním množství paliva, které vstřikem proteklo (zjistí se např. způsobem od plné do plné). Jelikož je palubák připojen na jeden vstřik, tak se výpočet interně zjednodušuje, jako by všechno palivo proteklo jedním vstřikem. Na fčnost to vliv nemá a přesnost přístroje jsem přiblížil výše.
Jo a nevíš co to stojí??
LED verze cca 2k, LCD verze cca 3k.
No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...
Protoze jinak to neni mozny ....
Viz. výše. Není třeba zadat kolik se tankovalo, ale že je plná. Pokud se tak nečiní, viz výše...
No ano ... To je v poradku ... ale jak uz jsem psal ... to sedi jen u te jedne nadrze ... musis mu rict, kolik jsi mu nalil benzinu ... no a kdyz cast vyjedes a natankujes, tak on zase nevi, kolik tam je ... takze by jsi mu to tam musel pokazdy zadat ... a nebo kazdou nadrz vyjizdet do sucha a to me pripada divny ...
Stále nepochopeno. Nevadí. Pro výpočet dojezdu není nutno znát kolik bylo dotankováno, ale jaké je celkové množství v nádrži v okamžiku, kdy jsem dotankoval. A to je při tankování do plna konstatní. Vyjíždění nádrže do sucha není nutné. Je již jasné proč?
Jelikož jediné dva vstupy palubáku jsou signál ze vstřiku a VSS či hallova čidla v tachometru, tak dojezd a zbývající palivo jinak řešit nelze. Čidlo hladiny v nádrži by bylo řešením, nicméně spoléhat se jen na něj je dost nepřesné. Asi jako rafika budíku paliva. Prostě velmi hrubý odhad. Já radši po natankování stisknu 1 tlačítko (stejně např. nuluju trip) a jedu
.
Pokud potřebujete cokoli dopřesnit, ptejte se. Pokud nebudu odpovídat, tak mi Larkin dá echo po icq a já se tu zjevím.