Stránka 9 z 13

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 13:22
od Hardcam
standas: jezdil jsem s CRDi 3 roky, vim, jak se naftak chova. Rozdil VGT vs. WGT uz je tady popsan, pohledej.
Jedna vec je papir, druha vec je realita. Porovnej 66 a 85/94kW a rozdilu poznas nekolik, uz prvni pocit budou mnohem mensi vibrace tech silnejsich variant.
Urcite jsi nekoupil spatne, to nerikam, ale koukej na to aspon trochu realne.
A celkove tim vubec nechci nic vytykat CRDi, naopak, vzpominam s laskou (i kdyz jsem se obcas trapil). Jen se snazim porovnavat tak nejak objektivne.

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 13:23
od Hardcam
Mexican: ako fanusek 2.0l v benzinu i ja musim povedat hahahaha 100-160kmh do kopce za dve sekundy :mrgreen: a je uplne jedno, jestli Hyundai nebo BMW.

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 13:41
od standas
ty sekundy, to jsem neměřil! Napsal jsem to odhadem spíš jako příklad.
Prostě když dupneš při 130ti plně naloženej na plyn, tak tě to nezatlačí do sedačky. Zrychluje to sice pomalu, ale jistě.

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 14:43
od pietro32i
Ale veď to zrýchľuje aj moja 1,4-ka. A povedal by som, že dokonca aj rýchlejšie ako pomaly, ale isto :lol: (na rovine, nie v kopci). Jazdím aj OII 1,9 TDI 66kW, takže viem o čom píšeš (aj keď 1,6 sa bude zrejme trochu viac trápiť ako tá 1,9). Sám som bol na prvýkrát trochu prekvapený, ako to s ľahkosťou ťahá (OII) na to, že to má "len" 66kW. A hlavne ako píšeš v kopcoch, tam sa 1,4 benzín, aj keď s 80kW nechytá - kubatúra a účinnosť naftového motora jednoducho zvíťazia. So zapnutým tempomatom prídem z Košíc do Bratislavy pri normálnej premávke za pár hodín a v podstate neunavený. Pozor však na spotrebu, na jednu nádrž mi to s tempomatom nevydá na cestu tam aj späť - mám to viackrát vyskúšané. Bez použitia tempomatu úplne v pohode, ešte aj s rezervou. Tempomat je pohodlie, za ktoré musíme platiť navyše.
Vieš, také detinské príklady, že v meste mi ostatné benzíňaky nestíhajú, sú len o tvojich subjektívnych pocitoch. Je celkom možné a vysoko pravdepodobné, že tie benzíňaky ťa ani nemali ambíciu stíhať, chceli si len ísť v kľude svojou cestou. Alebo niektorí Emersonovia možno neskoro postrehli, že sa chceš "pretekať" :mrgreen:. Ľahko to na križovatke natrieš aj audine, keď sa na to pripravuješ so zaradeným kvaltom a vyrazíš pol sekundy po prebliknutí oranžovej a ten v audine o tvojom zámere nemá šajnu a možno ani záujem ťa dať dole.

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 15:14
od igys
Ale no tak, má nové auto, má z toho dobrý pocit a vy ho tady setřete jak malého Jardu. Trochu nadhledu pánové. :D
Já mám čtyřletou zkušenost s benzínem 1.4 80 kW 5 kvalt (sice v Ceedu) - do 130 km/hod a 4000 otáček parádní motor, který jde ochotně do otáček a subjektivně "jede". Nad tyto hodnoty - uřvaný a užraný jak ruský tank, sice zrychluje až do 180 km/hod (vyzkoušeno v Německu na dálnici), ale smysl ho takto trápit moc nemá, ta 6 rychlost tam holt dost chybí. Najezdil jsem asi 500 km s 1.7 CRDi v nové Sportagi, a to je teda jiné kafčo, i když na dálnici nad 130 to taky už není nic moc, ale na běžné ježdění mimo dálnice - paráda.

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 15:27
od standas
No prostě si myslím, že 1,6ka crdi 66kw, není tak slabá, jak se tady často píše.
I přez to, že jsem si jí koupil.

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 15:41
od laufas
A je to :lol:
Dobre poctenicko pri uceni na zkousku.

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 16:11
od Peter2007
standas píše:No prostě si myslím, že 1,6ka crdi 66kw, není tak slabá, jak se tady často píše.
I přez to, že jsem si jí koupil.
Ja mam CW a tiez ten isty motor a na 99% mi vacsi vykon nechyba.

Jeden zazitok z vikendu. Isiel som po dialnici tiahlym stupanim pri Trencine smeron na BA. Jazdim predpisovo na hornom limite, teda na dialnici takmer stale 130-max140. Tu tesne pred tym stupanim ma obehol novy accent, pocitam tak v 140-150km/h. Asi to bola ta 1.4 vykon neviem, v polovicke stupania som ju musel obehnut, kedze spomalil, pocitam tak na 110, co som videl tak tam boli 4 dospeli. Ja som na 6 stupni bez akehokolvek zavahania motora udrziaval 130. My sme boli tiez 4 ale z toho dve male deti, ale zato plny kufor. Accent ma potom opat obehol cca 150kou v strede klesania....
Inak ked porovnam nase druhe auto getz 1.1 tak sa mi to zda teraz ako hlucna mrcha leniva, ale to iba od rychlosti tak 70-80 km/h potial si dovoli tvrdit ze dam ten diesel od Hyundaiu tou 1.1kou.
Na druhej strane ci je 4,5,6 rychlostny stupen na 1.6CRDI citim rovnaky zatah a zrychlenie. Napriek tomu mame Getz velmi radi, vozi nas uz 7 rokov a na krizovatkach a mestkych ulickach je Getz svizna myska a manzelka po Bratislave jazdi iba na nom.

Takze aby som to zhrnul, verim ze 85KW verzia je este lepsia, ale vobec mi nechyba, da sa bez problemov jazdit aj s tou 66kW verziou pokial sa nepotrebujes pretekat. A tie casy s dielom su samozrejme nezmysel...

Inak k spotrebe, 2 tyzdne dozadu BA-Praha-BA, priemerna rychlost podla palub pocitaca 90km/h, spotreba 6.0L presne-nieco som najazdil aj po Prahe. Ale v podstate po dialnici do Prahy som siel tak 120(normalne som sa bal ze si poskodim tlmice na tom tankodrome tak som sa krotil) naspat to uz bolo takemr stale 130.

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 16:26
od Mexican
Peter2007 ono to ze si ho obehol moze znamenat

1, majitel vie co je to ekonomicka jazda. Do kopcov jazdi pomalsie, co je logicke. Do toho kopca u TN ma v kopci pri 110 vyrazne vyssiu spotrebu ako pri 150km/h na rovine

2, Aj plna najslabia 1,4 udrzi v tom kopci v pohode 130-140 a ak aj nie na 5 stupni, tak na 4. urcite. Predsa len ma New Accent (1,4) o 180 kg menej ako tvoje auto. Co su dvaja solidne urasteni chlapi navyse. A 5kW navyse. Matiku neoklames..

ja som v nemeckych kopcoch u Pirny tiez x krat dobehol hafo 2.0 TDi Passatov CC ale na rozdiel od vas si nemyslim, ze tych 110 konikov v Accente z nejakeho mimozemskeho dovodu taha lepsie ako 175 u Passatu

Treba to proste drzat realisticky

BTW
i30CW CRDi 66kw/90k na 1409kg = 15,6 kg na jedneho kona
Accent CRDi 81kw/110 na 1306kg = 11,9 kg na jedneho kona

S accentom som odjazdil asi 118 000km, vykon dostacuje. Ak vsak hovorime o 100kg tazsom i30CW a o 20koni menej. Mno, tam by som si uz tou dostatocnostou extra isty nebol. Chce to vela predvidavosti

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 16:35
od Peter2007
To Mexican.

No myslim ze clovek v tom Accente nevie co je ekonomicka jazda, pretoze na tom 1-2km useku neusetri nic aj ked spomali.
Nakoniec ist 150 km/h po dialnici mi nepripada vobec ekonomicke, to tam ta benzinova 1.4 musela mat tak 4500 otackok ak nie viac a spotrebu tak 8-9 litrov.

Co som chcel ale povedat je ze diesel ci je to uz 66kW alebo 85kW taha kopec/nekopec stale rovnako a hodi sa na pohoda jazdu. Ale hlavne to ze tych 66kW je fakt poctivych a je citit.
Ak chces zavodit, radit a mas rad zvuk vysokych otacok kup radsej bezin... :)

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 16:46
od Mexican
ak sa ponahlas, tak tych 15 tacho je v pohode. V reale 140-141.. co je rychlost pod policajnym radarom. A u 300km+ je ta casova uspora znacna

porovnavat 66 a 85 kW je trochu out. Je to rozdiel 28%, co je sakra vela. Toz to len tak :-) Segra ma 90konovy HDi v p307. jadi to pekne. Ale kazde predbiehanie si treba poriadne premysliet. To je proste fakt :roll:

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 17:30
od willy50
To standas:
gratulace ke koupi dobrého auta.
Až trochu vyprchá Tvé prvotní nadšení, tak si projdi tuto tabulku:
http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/i ... -data.html
Potom snad uznáš, že obě auta jsou na tom cca stejně.
Ty máš větší krouťák, benzín zase větší rozsah prakticky využitelných otáček.
S naftou semo tamo taky jedu a můžu +- posoudit.
Mimochodem; nedávno jsme se tak trochu hecli s jednou Oktávkou v provedení Ten Dým Ignoruj - dálnice velmi mírný kopeček, velmi mírný protivítr - asi do 170 jsme zrychlovali zhruba stejně, ale potom moje slaboučká 1.4 měla navrch!
Tak ať Ti auto dobře slouží.

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 18:27
od alarm
Mexican píše:. V reale 140-141.. co je rychlost pod policajnym radarom. premysliet. To je
len upozornenie-povolený limit od 90km/h hore sú 3%, to je 134km/h

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 18:40
od Mexican
alarm píše:
Mexican píše:. V reale 140-141.. co je rychlost pod policajnym radarom. premysliet. To je
len upozornenie-povolený limit od 90km/h hore sú 3%, to je 134km/h
hovoril som o dialnici. Tu je slovensky sadzobnik pokut:
http://auto.pravda.sk/doprava/clanok/7- ... uara-2011/ vid cast "prekročenie rýchlosti o v obci mimo obce" ak pojdem 139km/h tak pokutu nedostanem. V reale to policajti v beznych pripadoch pustaju (co vidim casto)

v CR netusim. Tam som ziadne pokuty mimo mesta do prekrocenia o 20km/h nevidel. Resp nie su obodovane. Pokutu som platil teraz prvy krat a bolo to za hmlovky :-D to ale odchadzame od temy

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT

Napsal: 14 čer 2011, 19:04
od pilotzz
pietro32i píše:ako to s ľahkosťou ťahá (OII) na to, že to má "len" 66kW. A hlavne ako píšeš v kopcoch, tam sa 1,4 benzín, aj keď s 80kW nechytá - kubatúra a účinnosť naftového motora jednoducho zvíťazia. .
Čéče to jsou obraty hodné reportéra dnešních "obrázkovéch časopisů o autech"
Účinnost dýzla je opravdu oproti benzínu vyšší, mj. proto mají dýzly "vždy" menší spotřebu, ale to co tě žene vpřed - i do kopce - je výkon, resp. výkon na jednotku hmotnosti. A ten je u benzínu o více než 20% vyšší. Pokud se i přesto na dýzla nechytá, chyba bude někde jinde než v motoru :wink:
Při klidné jízdě resp. fóbii z řazení a točení benzinu nad 5tis se projeví komparativní výhoda dýzlu, tedy toč. moment motoru a jeho "pružnost". Pokud si však s tebou bude chtít někdo s 1,4kou zazávodit - třeba na světlech, tak tě nechá za sebou...