Stránka 9 z 11

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 25 říj 2011, 16:11
od mirpie
bod 1 - kašli na lak, na ten to nejezdí a stejně to neuhlídáš, apropo, za 2roky na ty plechy stejně bude zase klepat paní Koroze :D
bod 2 - obstaral bych "novej" starter a čekal, až se ten původní poblije. Výměnu zvládneš cca za 60minut na parkovišti, mám to vyzkoušený, jen v tomto zimním období bych to směřoval do vyhřívané garáže
bod 3 - na olej 10W/40 jsi měl přejít už dřív, nicméně i tak by ti měl pomoct. Jako nejlepší olej dle mého subjektivního pozorování s příspěvkem objektivních článků o olejích se mi jevil Valvoline. A podložky 20cm dozadu určitě ano, pokud s tím nejezdíš často, jde jen o ty ložiska.
bod 4 - tohle vše stejně víš, tak se příště tak blbě neptej :D

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 25 říj 2011, 16:24
od black_sheep
díky mirpie za rady.

1. paní koroze myslím jen tak nevyleze, zatím je vše uplně nedotčené a od prvních bublinek to trvá minimálně rok než to je děravý k nasrání. příští rok bych si troufal tvrdit že ještě žádné bublinky nepolezou, fakt to udělali kluci velepoctivě :lol: skoro bych na to vsadil že vydrží ještě min. 3 roky. (buď ho prodám nebo někam schovám, ale rozhodně dřív než to nastane). na lak neseru, protože se to blejská jak psí kulky, což dělá ten správný wow efekt. nikdo by neřekl, že zítra tomu bude přesně 15 let co coupé vyjelo na silnice!

2. asi to tak udělám. myslíš že se tím nemůže něco posrat? nevím co to škrtání je.. jestli to je něco přímo ve startéru tak ok, ale pokud to hobluje setrvák tak to je asi blbý :roll:

3. Valvoline tam mám teď nově od poslední výměny (jaro), ale 5w40 Synpower nebo jak se to jmenuje :mrgreen: takže příště dám 10w40 (po zimě), už je to přecejen pomalu veterán.

4. vím, vím, ale beztak to člověku ulehčí když ti někdo odsouhlasí tvoje nápady; protože když tím něco posereš, tak si nebudeš říkat jaký jsi ale č-rák, když si to mysleli i všichni ostatní :lol:

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 26 říj 2011, 07:42
od mirpie
no tak jasně, pokud máš podezření, že pastorek startéru je v záběru delší dobu než by měl, pak už dostavá zabrat i věnec setrváku a v tom případě bych tu výměnu moc neodkládal. Startér pasuje i z lantry 1.6

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 26 říj 2011, 12:23
od Farrael
Dej tam hlavně Blacku od Valvoline MaxLife či jak se to jmenuje pro motory po 100K kilometrů.

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 26 říj 2011, 18:04
od black_sheep
maj i pro 200k? :)

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 02 lis 2011, 12:15
od black_sheep
jsem vůl, to cvakání dělá ten nevyměněnej řetízek rozvodů :mrgreen:

jinak jsem se vrátil k myšlence těch podložek a koukal jsem že coupé GK má rozchod vpředu i vzadu 1490 mm.

coupé RD má trošku nepochopitelně vpředu 1465 mm a vzadu menší - 1450 mm. dopředu tám tedy 20 mm podložky a dozadu 25 mm, samozřejmě ty neprůchozí, co maj druhou sadu šroubů. protože těch průchozích se bojím (větší páka na šroub - větší namáhání a to by u korejců mohl bejt problém) :mrgreen:

vyjde to tak na čtyřku počítám. má někdo nějaký tip či zkušenost s tím?

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 02 lis 2011, 12:27
od black_sheep
ještě si tu čtu když změním ten poměr předek / zadek o 10 mm (zmenším rozdíl) oproti standardu, jak se to projeví.

čtu že podložky vpředu změkčí auto (větší náklony -> větší páka na pružinu), ale omezí tím nedotáčivost (chvála bohu protože ty kayaby co tam mám místo Sachsu to auto zkurvili).

vzadu se rozšířením zase zvětší přetáčivost. a to bych si tak představoval. mín nedotáčivosti a na limitu aby se to chovalo neutrálně nebo spíš přetáčivě. takže ten poměr když změním o 10 mm (velmi málo), tak se asi hovno stane v rozložení ale celkově to pomůže omezit nedotáčivost a zlepší jizdní vlastnosti. :mrgreen:

obecně tedy získám ještě:

- větší opotřebení ložisek (což mi při víkendovém nájezdu na nových ložiscích a vzhledem ke stáří 15 let nevadí)
- trošku ztuhne řízení a přibude zpětné vazby (pokud s tím pojede přítelkyně tak negativum, ale mě by upovídanější řízení vůbec nevadilo)
- zvětším citlivost na vyjeté koleje (což by se stalo ikdybych nazul 17" disky)

takže sečteno podtrženo - chci. :mrgreen:

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 02 lis 2011, 12:36
od black_sheep
porovnání coupe a lantry:

Rozchod kol vpředu: 1465 vs. 1485

Rozchod kol vzadu: 1450 vs. 1475

takže lantra má ještě větší rozchod na stejném podvozku? :mrgreen:

tím pádem není už vůbec co řešit... ty ložiska co tam mám jsou na oboje auta /druhovýroba - SKF/. :mrgreen:

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 02 lis 2011, 13:02
od mirpie
to je pro mě nová a překvapivá informace, myslel jsem, že podvozky jsou na chlup stejný a plácli na to jinou karoserii... :-k

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 02 lis 2011, 13:57
od black_sheep
já myslel, že jde jen o zkrácený rozvor.

takže jiný rozvor, i rozchod. :mrgreen: díly ale pasují.

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 03 lis 2011, 09:05
od mirpie
je to jiný, ale sype se to stejně :-)

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 03 lis 2011, 09:44
od black_sheep
cha chá, nahodou lantra je neskutečný auto. fakt minimální údržba a jezdí pořád pěkně. :mrgreen:

coupé by bylo takový taky, ale chci ho mít v parádním stavu a tak do toho sypu peníze už skoro 5 let.

jak už jednou začneš tak to je boj, ze kterýho se nedá vystoupit. kdybych se na to vysral hned na začátku, tak to je teď pekáč, tu něco bouchá, tu něco vrže, prasklé svody, orezlý blatníky, ale pořád by jezdilo. :mrgreen: a já už bych měl vedle něj stát coupé GK :)

takhle to mám v cajku, ale za ukrutnou cenu a pořád tam něco nacházím. :mrgreen: jak říkám, neprodejné a teď už jen sehnat stodolu kam ho uložím za dva, tři roky až ho ještě trošku ojedu ať v něm není uloženo zbytečně tolik nehybně :mrgreen: teď už ho měnit za GK je blbost, protože ty nejdostupnější kousky jsou v daleko horším stavu než moje o minimálně 6 let starší coupé. navíc je lehčí, takže na jaře nahodím podložky a bude motokára :mrgreen:

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 03 lis 2011, 10:04
od Farrael
To ho za ty prachy spíš zakonzervuj a až ti bude šedesát tak už to bude veterán :mrgreen:

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 03 lis 2011, 10:11
od black_sheep
:mrgreen: však jo. ale nemá cenu to dělat letos, kvuli tomu jsem ho tak nepucoval, takže si ho chci ještě užít pár let.

mezitím chci vlastní byt, vyměnit hlavní auto (ještě letos a pak za dva roky znova) a pak teprve přijde řada na výměnu coupé jako druhého auta na víkendy :twisted: takže se budu muset otáčet a tím pádem jako auto pro zábavu mi to bude muset stačit třeba ještě i 3 roky.

například za poslední dva roky co ho takhle používám, tak vůbec nezestárlo, takže další 3 roky (30.000 km) no problem. :mrgreen:

Re: black_sheep's coupe 1996

Napsal: 11 lis 2011, 23:56
od black_sheep
tak coupé je zase na špalkách a maká se :mrgreen:

výměna chladící kapaliny, preventivně termostatu, chladiče klimatizace a vysoušeče je za mnou a zítra se vrhnu do přezutí a do tyček stabilizátoru. přišla mi značka CTP. fakt pěkný =D>

už ji jen nechat naplnit v týdnu, vyměnit ten řetízek a nechat pročistit ten startér. pak už nemám co dělat, takže se konečně můžu vrhnout na mírné funkční úpravy :mrgreen:

P.S.: těsnění termostatu samozřejmě nebylo, takže jsem ho vyrobil z krabice od mléka. snad nepoteče? :twisted: