Stránka 9 z 12

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 13:32
od Hardcam
...se svetlou vyskou 170mm? To teda bude rozdil jako prase...

Citace z testu
Přes to, že má vůz krátké převisy a světlou výšku 170 mm, je na první pohled poznat, že je určen spíše pro jízdu na silnici.

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 13:36
od Skyline
Spis bych rekl ze automobilky cpou a smeruji zakazniky tam kde je chteji mit, a proto udelaji SUV 4x2. A jezdit s trvdou IX35 po polnich cestach, nevim nevim to by ze mne vytraslo dusi. Mne auta tohoto typu proste moc nesedi. Ani kocka ani pes.

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 13:38
od FISHkaa
lepší osobní test, než novinářský panflet :mrgreen:

Před ix35 sem měl Mazdu 6, vyšší výšku oceňuji dnes a denně, vyjmenuji ti jenom pár z nich jo:
- polí cesty (17cm díra se ani zde jentak nevidí a vyjeté koleje mají k 10-ti cm)
- objíždění a najíždění na chodníky - běžný jev v Praze
- kolmé parkování na parkovištích - nemusím se bát, že nechám spodní část nárazníku na hraně chodníku
- parkování ve škarpě - tam kde ty nezaparkuješ, protože si lehneš na břicho, tam já problém nemám
- přejíždění zpomalovacích pásů - tam kde ty zpomalíš, aby si nebrknul, tam já neřeším
- ke kámošovi přes pole či louku bez nervů, že někde něco utrhnu a nechám

Je toho víc, ale věř, že "jenom" 17cm mi za cca rok ježdění zatím vždy vystačili...
A ano, nejezdím s autem terény, jenom se občas potřebuji někam dostat... :mrgreen:

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 13:40
od FISHkaa
Skyline píše:Spis bych rekl ze automobilky cpou a smeruji zakazniky tam kde je chteji mit, a proto udelaji SUV 4x2. A jezdit s trvdou IX35 po polnich cestach, nevim nevim to by ze mne vytraslo dusi. Mne auta tohoto typu proste moc nesedi. Ani kocka ani pes.
Tvrdá ix35? Seděl si v tom a zkoušel sis to? Kluci, nesmíte tolik papkat novinářské testy a občas si to zkusit sami :mrgreen:
PS: souhlas pokud má auto nízkoprofilové kola - v dané kategorii není podvozek tak vyladěn aby utlumil rázy od těchto kol...

Edit: ani kočka ani pes: to přesně to proč sem to koupil: dá se s tím jezdit jak na silnici, tak i v lehkém terénu 8)
Pokud chci závodit na silnicích, tak si koupím hothatch a neřeším
Pokud chci jezdit v terénu, tak Defa či něco podobného
Ale já chtěl něco mezi (s výhodami výše popsanými) za rozumné peníze... :wink:

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 13:42
od Yurii
S tim co píše Fishka nemam problém ani s Otloukánkem (na zimu půjde o další 3cm výš ;) :-) Modrák na louce a ve škarpách malinko lehá na bříško ale to je daň za snížení a tvrdej podvozek :-)

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 13:43
od FISHkaa
já sem tě viděl vyjíždět od chatky přes tu škarpu tak neke :mrgreen: :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=mKym-Zi3mOQ

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 14:06
od Farrael
2Fishka: V tomhle případě to nemůžeš srovnat. Neboť jsme se omezili na město - silnici. Když to rozšířim, tak už ti budu argumentovat tím proč ne 4x4 když už teda jezdim často do lesa přes kořeny a kmeny ;-)
2Flufi: Jenže o tom to je. Otázka zní 4x4x vs. 4x2 - zmyslnosť 4x2 což je víc než jasné. A my jsme vám tu vypsali, že se ti to jen líbí - tedy osobní preference. Jinak to nic víc nenabízí. Proto krom tohodle je to 4x2 k ničemu. Navíc si to tu teď sám potvrdil a přesto se vztekáš :mrgreen:

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 14:20
od Mexican
ked uz hovorime o priechodnosti terenom - mam zospodu 0,88mm ocelovy plech.. pod celym motorom az za olejovu vanu

17cm u Accenta nebude, vidim to na priemernu dlzku japonskeho wilika. Da sa s tym existovat :roll:

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 14:20
od Skyline
Takze 4x2 ma smysl protoze se s tim jezdi po polnich cestach, po loukach a v lese, tak to ma snad smysl 4x4 ne? Jenom trochu svetle vysky je trochu malo vyhod.

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 14:24
od Hardcam
FISHka: ix35 tvrda je, alespon z tech xkm co jsem s ni najezdil. Alespon v porovnani treba s Octavii, francouzskymi spurky atp. Jelikoz castecne vychazi z i30, s tvrdosti to bude podobne.
Presto bych ji ani k najizdeni na obrubniky nevyuzival, nejde o auto jako takove, ale spis o pneu a disky. To je ale kazdeho vec, otec najizdi s brichoplazem na obrubiky dnes a denne na stejnych mistech, kde ja to nedelam. Co se retarderu tyce, nekdo je tam dal proto, aby zpomalil provoz, ne aby si SUVackari dokazovali, ze oni zpomalovat nemusi. Jinak ani s i30 by nebyl problem, mozna na tech z kocicich hlav ano. Polni cesty atp. jezdim pomalu, i kdyz jsou rovne. Nemam rad zapraseny auto. S SUV bych taky moc nedoporucoval po nich letet, vetsina SUVecek ma predni naraznik pomerne nizko, to by mohlo bolet. Kolme parkovani k obrubniku je urcite vyhoda, ale to je predevsim o odhadu ridice, SUV te nesmrtelnym neudela, at s 4x4 nebo bez.

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 14:33
od borgio007
FISHkaa píše:
Yurii píše:
FISHkaa píše:nechápu vaše označení "unter SUV" - v samotné zkratce SUV není nic o terenním automobilu. To je stejné jako napsat o Mazdě 3 MPS "under hothatch" protože nemá náhon na zadní. Nesmyslný flame vlákno plné zbytečných urážek a rádoby doktorských pohledů nejchytřejších :mrgreen:
Hele ty si dovoluješ zpochybňovat mojí pravdu? Abys věděl já sem jedinej kdo mam pravdu a všichni ostatní ste mi buldozer :)
Když si projedeš historii SUV zjistíš, že auta kterýma byla tahle kategorie založená měla bez vyjímky pohon 4x4 (vesměs ted připojitelnej ale měla) a ještě donedávna než se vozy s Označením SUV dostaly do evropy a začal jejich druhej boom (tak deset let nazpět) bylo i u SUV 4x4 prakticky pravidlem.
Flame to je ale proč neflejmovat když se lidi chytaj :) Přijde mi to velice naučné jak z tchnického tak z psychologického hlediska :) :mrgreen:
:mrgreen: no jistěže, počkej, příště ti hodím špekáček do ohně :mrgreen: :mrgreen: Historie je ok, ale v době kdy auta ani snad vlastní kategorie nemají (aneb móda crossoverů) už to splývá. Výrobci prostě reagují na požadavky zákazníků - a to je moooc dobře :wink:

Správně, vždy když přijdu na fórum, alespoň mám co číst :mrgreen: :mrgreen:

Fishkaa, ja Ti ani neviem ci je to to spravne, ze reaguju tak na ten dopyt... ja osobne hladam nieco ako Terracan... Uvazujem/uvazoval som o X6, mal som aj Q7... No stale mi chyba nieco podobne Terracanu... Nissan sa mi nepaci, co ine? Landcruiser? hmmm...
Aj G-čko uz zacinaju mrdat, lebo ho znizuju a neviem co... :(

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 14:33
od Andy4
SUV 4x2 je iba o image, resp. aj o pocite vyššieho bezpečia. Ale kedže sa všetci riadime svojími pocitmi....
Subjektívne v letných mesiacoch je 4x4 na hovno, nevidím význam jeho použitia v meste, sám v lete jazdím mestom malým hatchom (C4, clio, Accent) lebo ich mám k dispozícii, sú praktickejšie pre pohyb v mestskej džungli.

Napadnutím prvého snehu sa ale všetko podstatne zmenilo :!: Necítil som sa nijako obmedzovaný snehovými podmienkami, dokonca som potešený sadal do auta pri každom novom napadnutí snehu, a ku chalupe v lese (kôli ktorej som si SUV kúpil) som doišiel bez zaváhania (po minulé roky pravidelné sťahovanie sa na sviatky končilo 800m prenášaním batožiny v rukách po kolená v snehu lesom do domu) Pre tento pocit, že sa tam dostanem kedykoľvek keď budem chcieť si ho nechám, resp. budem mať stále nejakú inú štvorkolku k dispozícii. Na FWD bez reťazí sa tam nedostal predomnou ani po mne nikto.

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 14:35
od kubad
Hardcam píše:FISHka: ix35 tvrda je, alespon z tech xkm co jsem s ni najezdil. Alespon v porovnani treba s Octavii, francouzskymi spurky atp. Jelikoz castecne vychazi z i30, s tvrdosti to bude podobne.
Presto bych ji ani k najizdeni na obrubniky nevyuzival, nejde o auto jako takove, ale spis o pneu a disky. To je ale kazdeho vec, otec najizdi s brichoplazem na obrubiky dnes a denne na stejnych mistech, kde ja to nedelam. Co se retarderu tyce, nekdo je tam dal proto, aby zpomalil provoz, ne aby si SUVackari dokazovali, ze oni zpomalovat nemusi. Jinak ani s i30 by nebyl problem, mozna na tech z kocicich hlav ano. Polni cesty atp. jezdim pomalu, i kdyz jsou rovne. Nemam rad zapraseny auto. S SUV bych taky moc nedoporucoval po nich letet, vetsina SUVecek ma predni naraznik pomerne nizko, to by mohlo bolet. Kolme parkovani k obrubniku je urcite vyhoda, ale to je predevsim o odhadu ridice, SUV te nesmrtelnym neudela, at s 4x4 nebo bez.
IX35 je proti oktávce houpavá měká kačena, asi s toho najezdil málo :D až s 18" to trochu ztvrdne, ale pořád to má do oktávky daleko =D>

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 14:43
od mirpie
nemám rád slovo kdyby, ale použiju jej. Kdyby ta 4x2 byla s náhonem na zadek, pak by to auto bylo co do jízdních vlastností ještě ok. Ale se stávající koncepcí - vysoko položené težiště, vyšší světlá výška (ano proto je to SUV) ale s kombinací jen s pohonem předních kol a motorem vepředu je to hodně neštastná kombinace v horších adhezních podmínkách. Bude to hodně nedotáčivé a každý kilometr platíš vyšší spotřebou paliva za vyšší odpor vzduchu.
Vozy SUV jsou především o tom, že mají výhodu oproti níže položeným vozů v nepatrně lepší průchodnosti a zejména pohonem všech kol, jedno jestli obyčejným haldexem, lepším ač neinteligentním torsenem nebo symetrickým AWD.
To že pošlou na silnici SUv s pohonem na předek je těžce mimo co do jízdních vlastností. Že sedíš vysoko a místa tam máš stejně jak níže položeném obyč kombi neřeším, stejně jako to, že se to někomu líbí.
Pro mě je to stejné, jako kdybych si koupil cabrioleta, kterému nejde stahovat střecha. Zkrátka auto, u kterého to, co nejvíc očekáváš, není.

Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...

Napsal: 21 čer 2011, 14:44
od Hardcam
ix35: netvrdim, ze tvrde je spatne, naopak, ja si naopak hodne betonovej podvozek tricitky pochvaluju. Jen bych si na aute teto kategorie predstavoval mekci podvozek. Ve srovnani s Octavii to beru podle razu do interieru pri prejezdu nerovnosti, pri prechodu ruznych povrchu silnici, pricne nerovnosti, vytluky atp. a to mi Kokta pripadala citelne komfortnejsi. Pravda, v Kokte mam najeto vic nez tech par km v ix35, v Kokte bych naopak ocenil tvrdsi podvozek ala RS, na 195/65 R15 je to takovy nijaky...