Stránka 9 z 17

Re: Výměna oleje

Napsal: 09 dub 2016, 10:09
od tempest
Originál filtr pro CRDi 81kW je od MAHLE. A nemá v sobě žádný ventil.

Re: Výměna oleje

Napsal: 11 dub 2016, 09:29
od jjenda
Zajímavé čtení proč měnit olej raději dříve a ne až po 30tis. Myslím že to vyřeší spory o používání LL olejů a dlouhých nájezdech na nich.
Týká se hlavně GDI a přímovstřikových motorů s turbem (TSI).

http://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu- ... ych-ojetin

Re: Výměna oleje

Napsal: 11 dub 2016, 13:59
od t0x!n
no u GDI je hlavne potrebny to auto po zahrati jednou za cas (tim nemyslim pokazde ale ani jednou za rok) poradne protahnout a nechat se podivat rucicku k omezovaci, druha vec je pouzivani VIFU do benalu, vice si muzes procist zde: http://www.petrol.cz/petrol-awards/petr ... -6499.aspx

a jinak uz o tom bylo mluveno xkrat vsude mozne viz:
http://www.autoforum.cz/technika/takhle ... oc-pomalu/

zaklad je tedy kdyz si koupim gdicko nejezdit kadla kadla 1500-1800 ot. jak priposranej

Re: Výměna oleje

Napsal: 11 dub 2016, 14:03
od Milan.K
Hodně zajímavé i o těch motorech mám pocit, ze automobilismus jde do háje a to pěkně rychle.

Re: Výměna oleje

Napsal: 11 dub 2016, 14:16
od jjenda
V zásadě s Tebou souhlasím, až na jednu věc. WIF v případě přímovstřikových motorů je ze hry o čištění sacích sedel venku. Přečti ještě jednou článek a jasně se tam říká že MPI ano, tam aditivovaná směs jde přes sací ventily a čistí, kdežto u přímovstřiků je stříkána přímo do válců vstřikovači (které čistí)a tedy přes ventily sání nejde. Pakliže má motor EGR ventil na přisávání výfukových plynů zpět do sání a tím jdou plyny cestou přes sací ventily, je pravděpodobnost tvoření karbonu zaručená. Otázka tedy je, má GDI onen proklatý EGR ventil? Kdyby ne, tak jde sáním pouze filtrovaný samotný vzduch a problém s karbonem nemůže vzniknout.

Re: Výměna oleje

Napsal: 11 dub 2016, 14:23
od JirkaN
Jestli má GDi proměnné časování i výfukových ventilů D-CVVT jako je u 1,6 MPI, tak EGR ventil nemá.

Re: Výměna oleje

Napsal: 11 dub 2016, 15:09
od t0x!n
zadnej benal od Kia / Hyudai nema EGR...

ke GDI:
"Pohonná jednotka využívá proměnného časování sacích a výfukových ventilů D-CVVT a také variabilní délky sání VIS. Přípona GDI v označení motoru pak znamená přímé vstřikování paliva."

Re: Výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2016, 09:22
od only_one
Pánové u GDi se karbonu nevyhnete tak jako tak, motor bude mít zcela jistě odvětrání ventilového víka a bude to tahat bordel a usazovat nečistoty. Jediná pomoc je občas nechat karbon odstranit v servisu. Vif je zde málo platný jak bylo zmíněno výše.

Re: Výměna oleje

Napsal: 09 kvě 2016, 19:06
od Martinsp
Jen bych doplnil- Pánové u GDi a CRDi se karbonu nevyhnete tak jako tak,...... Když už.

Re: Výměna oleje

Napsal: 12 kvě 2016, 13:18
od only_one
tak u nafty to nema cenu vubec řešit :-) mazut jeden mastnej...

Re: Výměna oleje

Napsal: 30 srp 2016, 23:29
od tomasvlasak
může mi někdo potvrdit, že filtr Bosch F 026 407 147 - EKF bude pasovat do i30 1.6 crdi 2015? Chtěl jsem připravit zásoby na druhou garančku (až za rok :D ), ale e-shop mi poslal tento filtr Bosch místo již vyzkoušeného a servisem uznaného MEYLE 28-14 322 0004, který jsem si znovu objednal (ani mi nedali vědět, že třeba Meyle nemají skladem a posílají náhradu, prostě jsem jen rozbalil krabici a tam něco jiného), přitom koukám, že ten Bosch je dražší, ale doplatek taky nikdo nechtěl :D

Re: Výměna oleje

Napsal: 31 srp 2016, 09:02
od t0x!n
neni rychlejsi pres igelitovej sacek prilozit puvodni filtr z auta k novymu, hotovy to mas tak do minuty i vracenim puvodniho

Re: Výměna oleje

Napsal: 31 srp 2016, 15:00
od Alf6
Pokud chces kvalitu, tak Purflux - na šikmo skládaný filtrační papír o větší ploše. Jinak ja jsem spokojeny i s original :hyu: filtrem. Olej i filtr menim 3x ročně

Re: Výměna oleje

Napsal: 31 srp 2016, 15:08
od t0x!n
sry motam pylaky s olejakama, ted na to koukam, tam asi pres sacky moc porovnavat nebudes :mrgreen: :mrgreen:

Re: Výměna oleje

Napsal: 31 srp 2016, 15:11
od Alf6
já četl pytláky :shock: :mrgreen: