odhlučnění
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: odhlučnění
Shawte nemas moznost si nekde pujcit nejaky hlukomer a zkusit zmerit hluk v jednotlivych vytlumenych mistech oproti nejake nevytlumene verzi? Docela by me zajimal ten rozdil.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
- Reklama
Re: odhlučnění
Bohuzel nemam. Zkousel jsem app. na iPhonu, ale to je k nicemu. A profi meraky jsu docela drahe. Ikdyz mozna muj kolega v praci...hmm..
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: odhlučnění
@bony: chce to nejaky poradny merak. Nejaka aplikace na tefonu bude mit tak velke tolerance, ze to bude k nicemu. Co jsem se koukal tak merak okolo 1000Kc ma +-3db coz je podle me na takove mereni jeste fakt hodne. Za 8500 uz mel +-1db. To uz se mi zdalo rozumne.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Re: odhlučnění
Tak jsem se pokusil odhlucnit spodek u ridice a spolujezdce. Nakonec jsem to vzdal, jelikoz to moc nemuze pomoct. Jiz tam je bitumen, dale hruby molitan a jeste nejaka vrstva a az pak je tapec. Takze spis si myslim, ze to tam nema cenu. Lituji toho, ze jsem rovnou nekoupil lepsi gumy. Byl by klid.
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
Re: odhlučnění
odhlucneni: kdyz jsem odhlucnoval ja, tak jsem mel pocit, ze za relativne malo prace, bylo celkem slyset, kdyz jdem odhlucnil "prahy dveri" - dal jsem dole lem a olepil co to slo...
pneu: mate nekdo tip na tiche pneu? A nebo orientuje se v "problematice pneuamatik"? Dalo by se rict ze vicemene plati pravidlo, ze bud budou pneumatiky tvrdsi a pak vic vydrzi, ale nameji tak dobre prilnave vlastnosti a hlave ze HUCI, anebo budou mekci, lepe na ceste drzi, ale tim se samozrejme i vice derou = min vydrzi, no a take min HUCI... slo by to takto rict?
Kdyz to plati, tak to bude teda kompromis neco za neco...
pneu: mate nekdo tip na tiche pneu? A nebo orientuje se v "problematice pneuamatik"? Dalo by se rict ze vicemene plati pravidlo, ze bud budou pneumatiky tvrdsi a pak vic vydrzi, ale nameji tak dobre prilnave vlastnosti a hlave ze HUCI, anebo budou mekci, lepe na ceste drzi, ale tim se samozrejme i vice derou = min vydrzi, no a take min HUCI... slo by to takto rict?
Kdyz to plati, tak to bude teda kompromis neco za neco...
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: odhlučnění
Asi tak nejako to bude.V každom prípade momentálne viac riešim akú má pneu hlučnosť ,než náchylnosť na aquaplaning. V daždi môžem ubrať,no keď to hučí,tak to ide strašne na nervy.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: odhlučnění
[quote="patriknet"]odhlucneni: kdyz jsem odhlucnoval ja, tak jsem mel pocit, ze za relativne malo prace, bylo celkem slyset, kdyz jdem odhlucnil "prahy dveri" - dal jsem dole lem a olepil co to slo...
Nemas nake fota, jak jsi odhlucnoval ty prahy?
Nemas nake fota, jak jsi odhlucnoval ty prahy?
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: odhlučnění
Pneu - nepíšeš, zda letní, nebo zimní, nepíšeš rozměr - takže pro letní viz http://velko-pneu.cz/pneumatiky/205-55- ... Hankook-H/patriknet píše:odhlucneni: kdyz jsem odhlucnoval ja, tak jsem mel pocit, ze za relativne malo prace, bylo celkem slyset, kdyz jdem odhlucnil "prahy dveri" - dal jsem dole lem a olepil co to slo...
pneu: mate nekdo tip na tiche pneu? A nebo orientuje se v "problematice pneuamatik"? Dalo by se rict ze vicemene plati pravidlo, ze bud budou pneumatiky tvrdsi a pak vic vydrzi, ale nameji tak dobre prilnave vlastnosti a hlave ze HUCI, anebo budou mekci, lepe na ceste drzi, ale tim se samozrejme i vice derou = min vydrzi, no a take min HUCI... slo by to takto rict?
Kdyz to plati, tak to bude teda kompromis neco za neco...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: odhlučnění
nemam bohuzel fota. Ale jde to pomerne jednoduse, da se dolu ten plastovej prah, pak ztahnes, gumove tesneni dveri (jen tu cast dolu) a pak myslim jde sundat dalsi cast prahu a poodhnout kryt B sloupku (tam jsem to taky nacpal). Snad to nebyl jen muj subjektivni dojem, tak abys pak nenadaval
Mne se jen zda, ze tam okolo teh prahu, to proste moc odhlucneno neni.. ani zespodu ani seshora..
PNEU:zimni/letni? no rad bych mel tiche pneu i v zime i v lete
a ten rozmer: 205/55/16 pro letni a 195/65/15 pro zimni - ale z pohledu hluku to je predce jedno ne?
Mne se jen zda, ze tam okolo teh prahu, to proste moc odhlucneno neni.. ani zespodu ani seshora..
PNEU:zimni/letni? no rad bych mel tiche pneu i v zime i v lete
a ten rozmer: 205/55/16 pro letni a 195/65/15 pro zimni - ale z pohledu hluku to je predce jedno ne?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: odhlučnění
Letní viz výše, trefil jsem i rozměr
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: odhlučnění
Nechci ti brát iluze, ale Hankooky byly zatím nejhlučnější pneu, co se týká přenosu valivého hluku od kol do kabiny, co jsem na Ceedovi slyšel. Rozhodně jsou hlučnější, jak ty v některém z příspěvků výše zmiňované Michelinky Primacy. Oboje jsem měl na autě pro přímé porovnání. Primacy 3 mám aktuálně na autě a souhlasím, že rozhodně tiché nejsou (to jsou dokonce o chloupek tišší moje zimní Nokiany).
U Ceeda je stejný problém s odhlučněním, takže nepředpokládám, že by se ty pneu na i30 projevovaly jinak.
Co se týká rozdílů mezi výbavami a motorizací. Ve výbavách asi rozdíl v odhlučnění nebude. U motorizací je (alespoň u Ceeda, ale předpokládám, že to bude u i30 stejné). Nafťáky jsou odhlučněny více (lépe) kvůli většímu hluku a vibracím od motoru. I přes odhlučnění je u CRDi v kabině větší hluk od motoru, ale právě ten valivý od kol je o něco menší. Porovnával jsem si to na CRDi a GDI u Ceeda, když jsem měl půjčené náhradní auto. Taky my mě ale zajímalo, v čem je přesně rozdíl, abych mohl usoudit, co si na GDI odhlučnit kvůli těm kolům. Obávám se, co jsem to tu pročetl, že jen podběhy to nezahrání, ten hluk se asi bude šířit jinudy.
...a ještě poznámka k pneu. Na štítcích udávaná hlučnost je hlučnost od kol venku na silnici. Bohužel vůbec nic nevypovídá o hluku pneumatiky přenášeném do kabiny. I venku hlučnější pneu může být uvnitř tišší. Takže se těžko vybírá uvnitř tichá pneumatika, pokud to někdo v testech náhodou nezměří (což se většinou neděje - i tam většinou měří hluk venku, pokud vůbec.)
U Ceeda je stejný problém s odhlučněním, takže nepředpokládám, že by se ty pneu na i30 projevovaly jinak.
Co se týká rozdílů mezi výbavami a motorizací. Ve výbavách asi rozdíl v odhlučnění nebude. U motorizací je (alespoň u Ceeda, ale předpokládám, že to bude u i30 stejné). Nafťáky jsou odhlučněny více (lépe) kvůli většímu hluku a vibracím od motoru. I přes odhlučnění je u CRDi v kabině větší hluk od motoru, ale právě ten valivý od kol je o něco menší. Porovnával jsem si to na CRDi a GDI u Ceeda, když jsem měl půjčené náhradní auto. Taky my mě ale zajímalo, v čem je přesně rozdíl, abych mohl usoudit, co si na GDI odhlučnit kvůli těm kolům. Obávám se, co jsem to tu pročetl, že jen podběhy to nezahrání, ten hluk se asi bude šířit jinudy.
...a ještě poznámka k pneu. Na štítcích udávaná hlučnost je hlučnost od kol venku na silnici. Bohužel vůbec nic nevypovídá o hluku pneumatiky přenášeném do kabiny. I venku hlučnější pneu může být uvnitř tišší. Takže se těžko vybírá uvnitř tichá pneumatika, pokud to někdo v testech náhodou nezměří (což se většinou neděje - i tam většinou měří hluk venku, pokud vůbec.)
KIA Cee'd 1.6 GDI (2014) FIFA World Cup Edition
Re: odhlučnění
Ako myslíš,že hlučná pneu može byť tichšia vnútry?mv12 píše:Nechci ti brát iluze, ale Hankooky byly zatím nejhlučnější pneu, co se týká přenosu valivého hluku od kol do kabiny, co jsem na Ceedovi slyšel. Rozhodně jsou hlučnější, jak ty v některém z příspěvků výše zmiňované Michelinky Primacy. Oboje jsem měl na autě pro přímé porovnání. Primacy 3 mám aktuálně na autě a souhlasím, že rozhodně tiché nejsou (to jsou dokonce o chloupek tišší moje zimní Nokiany).
U Ceeda je stejný problém s odhlučněním, takže nepředpokládám, že by se ty pneu na i30 projevovaly jinak.
Co se týká rozdílů mezi výbavami a motorizací. Ve výbavách asi rozdíl v odhlučnění nebude. U motorizací je (alespoň u Ceeda, ale předpokládám, že to bude u i30 stejné). Nafťáky jsou odhlučněny více (lépe) kvůli většímu hluku a vibracím od motoru. I přes odhlučnění je u CRDi v kabině větší hluk od motoru, ale právě ten valivý od kol je o něco menší. Porovnával jsem si to na CRDi a GDI u Ceeda, když jsem měl půjčené náhradní auto. Taky my mě ale zajímalo, v čem je přesně rozdíl, abych mohl usoudit, co si na GDI odhlučnit kvůli těm kolům. Obávám se, co jsem to tu pročetl, že jen podběhy to nezahrání, ten hluk se asi bude šířit jinudy.
...a ještě poznámka k pneu. Na štítcích udávaná hlučnost je hlučnost od kol venku na silnici. Bohužel vůbec nic nevypovídá o hluku pneumatiky přenášeném do kabiny. I venku hlučnější pneu může být uvnitř tišší. Takže se těžko vybírá uvnitř tichá pneumatika, pokud to někdo v testech náhodou nezměří (což se většinou neděje - i tam většinou měří hluk venku, pokud vůbec.)
Pokiaľ dám na to isté auto jednu čo má 72bB a druhú čo má hlučnosť 69dB,ktorú bude v aute viac počuť ?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: odhlučnění
Myslím to přesně tak, jak jsem to napsal
Otázka totiž je, co nazveš hlučnou pneumatikou...
Hlučnost uvedená na štítku je jen a pouze údaj o hlučnosti u auta, které jede po vozovce s povrchem podle standardu ISO (první důležitá věc!!!) kolem mikrofonů, které jsou umístěny 7,5 m od středové čáry ve výšce 1,2 m. O ničem jiném to nevypovídá. Rozhodně ne o tom, jak bude pneu hlučet uvnitř auta...
Tohle měření je vyžadováno EU s ohledem na snahu o snížení emisí hluku do okolního prostředí (ochrana životního prostředí). A jako vše, výrobci pneu přizpůsobují pneumatiky i tomuto měření. Takže to dokonce ani nemusí (i když tady souvislost zůstává) znamenat, že dle štítku tišší pneu bude tišší i na jiném povrhu (hrubší asfalt atd.) při stejném měření venku za stejných podmínek.
A s hlučností uvnitř auta to už nemá vůbec žádnou souvislost, do kabiny se hluk přenáší jinak a tudíž se z hlučnosti měřené x metrů od auta venku nedá říct, jaká bude uvnitř...
Pokud tě to zajímá víc, stačí si zagooglit. V rychlosti 3 odkazy, co na mě teď vyskočily jako první: http://www.mpneu.cz/tridavnejsihlucnosti/
http://www.pneu-poradna.cz/vse-o-pneu/h ... -pneumatik
https://www.oponeo.cz/clanek/hodnoceni- ... -pneumatik
Otázka totiž je, co nazveš hlučnou pneumatikou...
Hlučnost uvedená na štítku je jen a pouze údaj o hlučnosti u auta, které jede po vozovce s povrchem podle standardu ISO (první důležitá věc!!!) kolem mikrofonů, které jsou umístěny 7,5 m od středové čáry ve výšce 1,2 m. O ničem jiném to nevypovídá. Rozhodně ne o tom, jak bude pneu hlučet uvnitř auta...
Tohle měření je vyžadováno EU s ohledem na snahu o snížení emisí hluku do okolního prostředí (ochrana životního prostředí). A jako vše, výrobci pneu přizpůsobují pneumatiky i tomuto měření. Takže to dokonce ani nemusí (i když tady souvislost zůstává) znamenat, že dle štítku tišší pneu bude tišší i na jiném povrhu (hrubší asfalt atd.) při stejném měření venku za stejných podmínek.
A s hlučností uvnitř auta to už nemá vůbec žádnou souvislost, do kabiny se hluk přenáší jinak a tudíž se z hlučnosti měřené x metrů od auta venku nedá říct, jaká bude uvnitř...
Pokud tě to zajímá víc, stačí si zagooglit. V rychlosti 3 odkazy, co na mě teď vyskočily jako první: http://www.mpneu.cz/tridavnejsihlucnosti/
http://www.pneu-poradna.cz/vse-o-pneu/h ... -pneumatik
https://www.oponeo.cz/clanek/hodnoceni- ... -pneumatik
KIA Cee'd 1.6 GDI (2014) FIFA World Cup Edition