Stránka 9 z 13
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 13 bře 2018, 22:01
od shawt
Tudy, nepletes...
copper5252 - tady resime GDI, co mas v knizce u MPI nevim, ja mam u GDI take 0W40
- na pohled stejny olej nema vzdy stejnou viskozitu prece, co je to za nesmysl, olej stejneho oznaceni jine firmy ma jinou viskozitu prece a v navodu se uplne detaily, vysledky mazicovsti atd nepisou
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 bře 2018, 11:35
od copper5252
ano máš pravdu, ja jsem psal přibližné stejné parametry
a ono je fuk jestli se řeší MPI nebo GDI bude to na stejno tedy co se konstrukce motoru týká (vulí motoru atd )
na vašem místě bych moc nexperimentoval z oleji v motorech I30
ony jsou dost haklivé
a na naše klimatické podmínky stačí pro mormální provoz 5w40 bohatě ale pokud máte v GDI povoleny 0w40 proč ne nic by se tim skazit nemnělo
podle mně je hlavní mněnit včas olej , tedy pokud dělate interval výmněny 10tkm ! to je tak strop pro použítí oleje , jako maximum považuji mněnit olej co 15tkm !
ale k těm GDI pokud jsou háklive na karbonizaci motoru , tak bych používal jen oleje ze sníženou kouřivosti ! myslím označení C3 nebo tak najk když tak mně opravte
ale zaleží proč karbon v motoru vnizká z jakého duvodu ? jeslti diky usazovaní oleje nebo kvuli přepalovaní oleje ? pokud se olej přepaluje a tím padem vzinká krabon tak bych si dovolil tvrdit že vyrobce špatně stanovil typ a hodnoty oleje !
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 bře 2018, 17:30
od idam.i
Už to tu už určite bolo ,ale opakovanie je matka múdrosti.
http://www.automag.sk/tvorba-karbonu-je ... denych-aut
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 bře 2018, 17:46
od shawt
No tato veta nezni moc povzbudive.
Zatiaľ sa zdá, že na rýchlejšie zakarbónovanie trpia hlavne tie motory, ktoré majiteľ pravidelne nepreťahuje vyšším tempom vo vysokých otáčkach. Avšak postupná tvorba usadenín sa nevyhne žiadnemu priamovstrekovému motora.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 14 bře 2018, 22:45
od idam.i
Preto mi až tak nevadilo,že Elantru nerobia s GDI.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 05 dub 2018, 00:37
od copper5252
Ještě dodam nevětší sranda je ta že každý olejový filtr má přepouštěcí obtokový ventyl (všechny typy pro osobáky jiné jsem zatím nepitval
) a funguje to tak že jak mile se filtrační vložka zanese, nebo se nad orčítou mez zvíší odpor filtrační vložky olej filtru , tak začně obtokový vyntyl pouštět bez filtrace olej !!!
dalo by se říci že ten kdo dodržuje longlive vymněnu 30tkm a podobně tak prvních cca 15tkm mu olej filtr filtruje , a další 15tkm už olej jen teče obtokovým ventylem bez filtrace
jak čtu zdejší přispěvky, tak si říkam že pokud tyhle motory jsou tak háklive ! tak by možná stalo za to mněnil olej takhle, co 5 tkm olejový filtr , co 10 tkm olej cena zase není tak hrozná aby to nešlo
když hodně přeženu cenu tedy samo vymněny doma tak olej mobil 1 5w30 a filtr cca 1500 kč max ,
když v autorizaku tak podle poslední garančky kdy si umě učtovaly za výmněno oleje 2680kč
prostě zoledějna
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 05 dub 2018, 15:42
od t0x!n
rekni mi jak sroubujes olejak pri naplnene vane olejem, dit ti to zacne okamzite chcat ven
zaklad je menim olej = menim filtr
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 05 dub 2018, 15:59
od JirkaN
Starat se o auto ála Copper je fakt super. Olej se tu pořešil. Pak měnit vzduch v pneumatikách po pěti dnech. Vodu v odstřikovačích nenechávat déle než 3 dni. Vzduchový filtr po měsíci ...
Péče o auto je důležítá, ale ...
To jsou rady, pojď na mě z boku ...
Facebook hadr ...
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 12 dub 2018, 09:10
od copper5252
MNo nevím co máš proti mojemu "starani" se o auto ? mně nevadí aji kdybych mněnil olej co 2000 km ! ale jak jsem už psal , ja mněním olej co 10tkm ! tak filtr oleje, vzduchovy filtr, kabinový filtr !
třeba tedka jsem mněnil zadní brzdové kotouče/ brzdové desky a tlumiče jelikož byly vyteklé ! najezd 50 tkm !
jinak tedka mně čeka garančka , tak jsem se sněma dohodl že sundaji katalizator a skontrolují ho , když jsem jim ale řekl že chci bud to vidět osobně nebo chci video , tak se němně divaly jako na blbce !
na to jsem jim řekl , že když za to chtěji prachy tak jak chci dukaz že opravdu skontrolovaly katalizátor
už si mi totož stalo že mi při minule garančce ,mi naučtovaly kabinový filtr ale nechaly tam starý !!!
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 12 dub 2018, 14:16
od JirkaN
Nic, jen ta úvaha měnit olej. filtr po 5 tis. a olej po 10tis. mě přišla hodně ulítlá. A teď jsi k tomu přidal výměnu po 2000 km
. Dělat si můžeš co chceš a uznáš za vhodný, ale myslím si, že tím zbytečně plašíš ty, co autům moc nehoví a nerozumí a pak mají akorát brouka v hlavě ... Výrobce uvádí 30 tis., ale běžně se doporučuje 15 tis., pak je tu 10.000 km, po 5tisících měnit filtr a nakonec nevadí měnit olej po 2.000 km.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 12 dub 2018, 18:17
od idam.i
ako výrobca(teda importér) doporučuje všeličo.Napríklad na moje auto je momentálne interval 15.000km/rok.Keď som ho kupoval bolo 20.000km/rok.A keď som kupoval GDI v 2012,tak bolo 30.000km/rok.
Prečo myslíš,sa takto
správa ?
Samozrejme 5 či 2tisíc je už extrém.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 12 dub 2018, 18:25
od Tudy
Přesně, koupil jsem auto v r. 2013 a olej měnil jednou za rok. Ročně najedu cca 25 tis. km, tj. servis v souladu s garančními podmínkami. No a jak to dopadlo to už víte, viz toto vlákno. Takže za mě 12 tis. km na výměnu oleje a filtru je strop.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 12 dub 2018, 20:00
od petzl62
copper5252 píše:
jinak tedka mně čeka garančka ,
už si mi totož stalo že mi při minule garančce ,mi naučtovaly kabinový filtr ale nechaly tam starý !!!
A ty jsi to neřešil? A navíc se do stejného servisu vracíš
To doufám ne,jinak by ten pohled co na tebe měli-souhlasil
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 12 dub 2018, 21:05
od copper5252
psal jsem tu vymněnu filtru 5000 km a olej 10000 km z duvodu toho že jak tady čtu, tak motory GDI jsou sakra haklivé !
JirkaN : jinak do pneumatik nepoužívám vzduch , ale plyn určeny k planění pneu ! nejspíše to bude smněs helium argon dusík atd a proč to dělám protože tahle smněs má skoro nulovou roztažnost na rozdil od klasického vzduchu ! plnění 4 pneu cca 420 kč
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Napsal: 12 dub 2018, 21:10
od petzl62