sarin007 píše:Výkon je měřen na základě svítivosti, to není nějaké měření, ale daný údaj svítivosti světelných zdrojů, protože údaj wattáže u moderních světelných zdrojů nevypovídá nic o jejich výkonu, neboli svítivosti. Bohužel tě zklamu, ale běžné tovární (nebavím se o nějakých dodatečných úpravách), tak se xenonový reflektor nemůže ani náhodou rovnat LED reflektorům. Je to bohužel dáno omezením výkonu xenonové výbojky. Stejně jako má omezení běžná žárovka. Ta má dnes max. svítivost 1500 lm (bohužel na úkor životnosti, která bývá poloviční). Víc z ní zkrátka nedostaneš, pokud nepřidáš na wattáži, tj. z 55W na 80 W, ale to je záhul pro parabolu. Píšeš, že je blbost dávat do světel LED žárovky, protože svítí na prd a dáš si tam raději Philips Racing, který bude svítit víc než polovičním výkonem. To mi moc nejde do sebe
Já mám Tucsona s originálními LED světly a můžu ti zaručit, že potkám auto i vyšších tříd s xenony a proti mě svítí ty xenony jen jako lepší žárovky. Na některých autech narazíš na LED světla, která svítí podobně jako xenony. Nemají ostřikovače, jejich svítivost je legislativou omezena na 2400 lm (do této hodnoty není nutné mít ostřikovače), u vyšší svítivosti je to nutnost. Pokud se bavíš na úrovni nějakých dodatečných úprav, to neřeším, stejně lze provést i u LED (ty prakticky neznají limit, stačí jen přidávat čipy a tím zvyšovat jejich výkon, dokud se zvládne všechno tedy uchladit) Bavíme se tady nad tím, že místo klasické H7 se dá LED H7, která zvýší svítivost cca 3x. A to podle mě smysl rozhodně má. Kdybych to neměl vyzkoušené, psal bych asi jinak, ale u Tucsona je s dákovýma fakt problém a nejjednodušší a nejlevnější varianta je LED H7.
Svítivost halogenových žárovek:
HB3 1700lm
HIR1 2300lm
HIR2 1870lm
H1 1550lm
H7 1450lm
Svítivost D2S 3200lm
Hranice, při které je ke světelnému zdroji nutno mít autonivelaci a ostřikovače je 2000lm.
Ad halogen vs LED žárovka - Philipsy budou mít lepší geometrii světla, tím pádem i při nižší maximální svítivosti v nějakém bodě bude člověk víc vidět než s LED žárovkou, která nevyzařuje světlo tak, jako halogenka, na kterou byla parabola/projektor designovaný - a jedná se o setiny milimetrů, které ovlivňují světelný tok.
S těmi xenony, které svítí nic moc, to je pravda, většinou se jedná o projektory firmy Valeo
Co je zároveň pravka, LED bývají lepší do stran a nebo na tzv. foreground, tedy světlo, které je přímo před autem, ovšem nikoliv na vzdálenost, tam tovární LED i tovární xenony narážení na úplně stejný legislativní limit a jsou kvůli tomu uměle omezovány. Většina xenonových projektorů jde upravit (shiled drop mod, secondary shield removal apod.), některé LED projektory také. Ovšem na základě toho, že přímo před autem se nachází víc světla bych nedělal závěr, že je to mnohem lepší světlo, protože když jedeš třeba na dálnici, je ti to k ničemu, tam potřebuješ vidět co nejvíc do dálky - a zde i ty sebelepší OEM i aftermarket LED projektory se prostě nemohou rovnat xenonům. Nejsem proti LED technologii v ničem zaujatý, naopak takové matrix světlomety jsou bezva věc, a jak říkám sám mám doma Koito Bi-LED a hraní, ale prostě v dnešních dnech stále hrají LED druhé housle.
sarin007 píše:Jinak xenony mají tu velkou nevýhodu, že je nelze použít pro dálkový světla. Takže bi-xenony svítí stejně na potkávací tak na dálkový (používá se pořád jen jeden zdroj světla). Zatímco u LED mám potkávací + dálkový (dva různý zdroje = 2x více světla). Je to stejný jako H4 (i když ta má alespoň 2 vlákna) vs. H7+H1.
Víc světla neznamená lepší světlo. H4 je zrovna blbý příklad, to vlákno na potkávací je omezené o nějakých cca 200°, proto to svítí v porovnání s nějakým plnohodnotným světlometem katastrofálně. Bi-xenon, stejně jako některé Bi-LED, jen odkloní clonku a propustí světlo nahoru, a třeba takové Hella projektory mají neskutečně parádní dálkové režimy. Třeba taková replika helláckoho projektory, EvoX-R 2.0, to je instant day
EFISO píše:tslany : Vykon žiarovky je irelevantná hodnota pre jej svietivosť . Lebo pri vláknových žiarovkách a výbojkách je väčšina výkonu premenená na teplo čo pri LED žiarovkách ja omnoho menej . A na meranie svietivostí (Lm) je metodika merania ktorá platí na celom svete .Ale kto aké hodnoty uvedie na papieri je otázne (ako pri emisiách )
Geometriu svetelného lúča vo veľkej miere ovplyvňuje veľkosť ,tvar ,grafika odrazovej plochy paraboly nie len žiarovka a jej 360st vyžarovanie
To vnímanie svetla pre ľudské oko je hlavne vo farebnom spektre svetla K (Kelvin ) Najlepšie ak je zhodné z denným slnečným svetlom .Prečo všetky prémiové automobilky prešli na LED a Laser technológie predných svetiel keď je Xenón "naj jasnejšia hviezda" pod slnkom
Tu fotku grafiky klasickej paraboly ti zajtra ráno nafotim .
Ohľadom tej tvojej fotky .Veľmi mi to pripomína predvolebný bilobord . Tam sa tiež grafici dokážu ukázať schopnosti retuše a photoshopu v celej paráde aby výsledok dokázal presvedčiť každého (ja som Jednička
) To iste sa používa v produktovej reklame.
a ta tvoja fotka z reklamou určite je .
Zo života : mnohé staršie prémiové (5-6 r) auta sa nechytajú zo svojimi xenónmi na svietivosť mojich LED .
a to je fakt .
Jak jsem psal výše, parabola a projektor jsou designované přímo na jeden konkrétní zdroj světla, ať už je to výboj v xenonu, zatočené vlákno halogenky a nebo šváb LEDky. V současné době neexistuje dostatečně výkoná LED technologie, aby se mohlo vyzařované světlo svým tvarem přiblížit zatočenému vláknu halogenu, to už je větší pravděpodobnost, že ta výbojka bude svítit správněji než nějaké LEDky.
K té fotce, nevím, co na tom chceš retušovat, jasně, že tam jsou upravené barvičky, aby to bylo víc fancy, ale na to, jak to světlo svítí se nešahalo, když řeknu, že s těmi světly může sundat letadla z oblohy, tak to fakt dokáže
info
zde.
Ohledně svítivosti xenonů viz výše, některé projektory jsou prostě s prominutím kusy hnoje, které už po roce jsou zralé na výměnu. Plus výbojky někteří lidi mění až jakmile odejdou, ale svítivost ztrácejí už chvíli před tím.
A jedno zajímavé video ohledně xenonů vs LED
https://www.youtube.com/watch?v=QL5AbM9LZtA
Znovu říkám, proti LED technologii jako takové nic nemám. Matrix LED jsou parádní věc. Ovšem nelíbí se mi cpaní různých LED žárovek na místo, které bylo designed for halogen. Nikdy to nefungovalo a zatím neexistuje technologie, díky které by to mohlo fungovat. I ty všemi zavrhované HID sady mají větší pravděpodobnost, že to bude svítit lépe, než jakákoliv LED sada. Argumentováním, že OEM LED světlomety jsou super, není na místě. Co se týká úprav světlometů, stále je xenon na prvním místě.