Stránka 9 z 10

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 23 úno 2018, 17:46
od harvi
Myslis, ze je to spojkou? Mne sa to cele zda ako keby motor nemal v tom studenom rezime potrebny moment a preto ked sa rozbiehame ako sme zvyknuty tak to zacne skakat ako v autoskole :mrgreen:

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 29 bře 2018, 09:51
od Swordfish76
Zdar pánové, přidám se s dovolením do party. Podobně jako někteří předešlí pozoruju poslední dobou problém při jízdě se studeným motorem. Mám v 1.6 GDi najeto 60t km, většinou krátké trasy po městě. Tankuju normální BA95 + dávám VIF aditivum do skoro každé nádrže. Teď v poslední době jsem si všimnul následujícího problému: Bez problému nastartuju studené auto a vyjedu od baráku téměř na volnoběh mírně z kopce, hned po 100m mám křižovatku, tam zastavím, pak zařadím a chci se rozjet, ale auto začne cukat jak v autoškole a vůbec nejede, ani když dám plný plyn. Tohle trvá třeba 5 vteřin. Pomůže mi jen vyřadit na neutrál, prošlápnout plyn a znovu se rozjet. Celkem nebezpečná záležitost při vjíždění na hlavní silnici :-k Na další křižovatce po dalších cca. 100m už se stejný problém neopakuje. Vždy se to objeví jen jednou. Netuším co to způsobuje - EGR ventil, spojka, elektronický plyn ??
Chystám se do servisu, ale obávám se, jestli je stejný problém objeví, až s tím pojede technik.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 29 bře 2018, 22:38
od MilanPa
Zdar, pozoruji stejný problém s 1,6 GDI. Dělá mi to i v létě se zapnutou manuální klimatizací. Při rozjezdu v koloně dokopce se nemůžu rozjet plynule, vždy mi to poskáče. Letošní zimu se mi stává, že prvních pár rozjezdů to poskakuje podobně. Dělá to i po zahřátí, hodně záleží, kolik ujedu. Po městě to je déle. Když vyjedu mimo město, spraví se to rychleji. V servisu mi řekli, že to je taková vlastnost, že si to spalování řídí samo, aby se rychle zahřál motor a další části a že to ubírá výkon. V létě za to může klima, ale že by to tak hodně bylo poznat se mi nezdá.

Podle mě mi to loňskou zimu nedělalo. Mám auto 4 roky, každý rok najedu 10000. Prý se ukáže za 20000 km při výměně svíček, ty jsou teď prý v pořádku.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 30 bře 2018, 20:52
od robil
Auto už z principu levnější techniky nemá hladké rozjezdy. Chybí dvouhmotný setrvačník.Proto ti v servisu řekli že se jedná vlastnost vozidla.Na druhou stranu kecají s výměnou svíček v 60tis. U GDI je předepsaná výměna po 150tis. nebo 10 letech.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 31 bře 2018, 07:52
od Freddy
Ahoj v klubu Cukatůra.
Já s autíkem najel zatím 20t, ale je z útulku takže má 40 najeto. Když jsem to kupoval v létě, tak jsem si podobného cukání po nějaké době všiml a dost mě to štvalo, někdo taky psal , že je to velice "vhodné", když vjíždíš z vedlejší na nacpanu hlavní a potřebuješ za to trochu vzít... Všiml jsem si, že podobné úlety auto nemělo, když jsem vypnul klimu. :shock: Podle mně se trošku motoru ulehčilo a tak se to neobjevovalo. Ze začátku jsem to přisuzoval tomu, že prostě jsem na auto moc hodnej a jdu na plyn slabě, ale dělávalo to i když jsem si byl jistý, že to bylo tak akorát...úměrně situaci..a to i na zahřátém motoru...vždycky jen při akceleraci a klidně až při přeřazení ze dva na tři...takže nejen při rozjezdu. Od začátku zimy jezdím na 95ku s VIFem, ale pravda....klimu jsem v zimě zapnul jen párkrát, aby to vyschlo, ale nic se už neobjevuje. Taky jsem s tím trošku začal ostřejc´jezdit..a otáčky občas jdou za dvanáctou, aby si to moje auto moc nelakovalo, že se bude flákat. Takže u mně zatím...asi 4-5 měsíců dobrá....cukalo a necuká....ani ráno a studený.... Podle mně tam někde hrál roli karbon. Ahoj a přeju ať se to neškube. V benzínu to není, jezdím téměř výhradně na stejnou a tankuju s aditivama...od začátku.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 02 dub 2018, 00:46
od copper5252
tohle cukani studeného motoru u I30II je podle mně normální taky mi to jednu doby dělalo a to kolem 25 tkm ale co mi hodně pomohlo vymněna svíček ty original smejdy jsem z motoru vyhodil ! a dal jsem tam Denso Iridim sport blbě se schaní a jsou drahé 1400kč svíčka :( ale pozor tyhel svíčky maji maly nájezd jen cca 15tkm max ! pak nové !
nebo se daji dát i levnější Denso Iridium Touch VXUH20I TYP cena 450 kč za kus

tohle cukani za studena je kombinace venkovní teploty a vlchkosti mi to dělalo od +4 do +15 jindy ne a muselo byt vlchčeji venku ,prostě tipické jarní nebo podzimní počasí

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 02 dub 2018, 01:09
od shawt
Ja myslel, ze svicky z vyroby nejsou uplne smejdy.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 04 dub 2018, 06:36
od jjenda
Pro Swordfish76 a Milana Pa.
I když mám 1,6 CVVT, tak Vaše problémy s rozjezdy byly u mne jak přes kopírák stejné. Někdy to zacukalo i při přeřazování. Auto je staré 4 roky a nájezd do 50 tis. Přejděte do vlákna "Výměna spojky komu" a tam možná najdete odpověď. Já už mám vystaráno a stihnul jsem to ještě v záruce. Zpočátku jsem si počínal jako Freddy a vytáčel jsem motor trochu více a víceméně to trochu pomáhalo, ale problém neřešilo. Chce to nenechat se ukecat, že to dělají svíčky a čekat dalších 20 tis, až bude auto ze záruky, ani to nesvádět na EGR ventil, který tam není.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 04 dub 2018, 19:32
od Hardcam
copper5252 píše: a dal jsem tam Denso Iridim sport blbě se schaní a jsou drahé 1400kč svíčka :( ale pozor tyhel svíčky maji maly nájezd jen cca 15tkm max ! pak nové !
nebo se daji dát i levnější Denso Iridium Touch VXUH20I TYP cena 450 kč za kus
Jaky jsi dal katalogovy cislo tech lepsich?

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 04 dub 2018, 23:17
od copper5252
ahoj musel bych to hledat obaly už nemám ale ((denso irodium sport)) mysíl že se daji najít pro motor GDI
pro 1.6 cvvt 88kw myslím nejsou v katalogu, ale ale pasuje typ pro GDI

pro motot 1.6 cvvt 88kw se dá najít Denso Iridium Touch VXUH20I TYP a podle toho typu dopasovat denso iridium sport :) nebo dopasovat podel parametru a rozmněry delka zavitu a prumněr

moc se mi nehce vytahovat svíčky :( abych zistil typ

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 21 lis 2018, 13:45
od Radunov
Tak jsem nedávno četl článek o dvouhmotových setrvačnících, že snižují rezonanční otáčky u benzínového motoru do rozsahu cca 1000-1300ot/min, tak to bude tím.

http://www.auto.cz/dvouhmotovy-setrvacn ... cit-125531

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 21 lis 2018, 14:24
od shawt
Tak letos se mi to cukani pozdava nejake silnejsi nez tomu bylo loni...ma to vubec reseni? Na jinych autech se mi toto nikdy nedelo :-k

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 říj 2024, 14:11
od p.benne
Zdravím všechny, Začal jsem mýt stejný problém s cukáním. Mám I30 1,6MPI 88kw / 2015, najeto 280000km, mám ji tedy i v LPG.
Pokud ráno nastartuji auto chytne, otáčky se dostanou někam k 1500 , ale po chvilce padnou i na 600. Pak opět stoupnou a drží se na 1200.
Pokud se cca po 30sec. rozjíždím auto se chová jako by chtělo chcípnout, padnou otáčky a na plyn nereaguj. Jakmile pustím plyn a zmáčknu spojku otáčky se ustálí na 1200.
I když se pak rozjedu, čekají mě následně 2 křižovatky, kde dobře volím kdy vjet do křižovatky. Protože se auto chová naprosto stejně.
Pak už jedu po rovině a mohu se rozjet, tak to je v pohodě(zřejmě vyšší otáčky).
Ale jakmile mi auto přepne na LPG jsem bez problémů, jakmile LPG vypnu chová se to dle popisu.
Zvažuji, zda nemůže být problém ve škrtící klapce (špatně snímá polohu plynu) a nebo v teplotním čidlu (dává špatné informace o teplotě motoru).
Co si o tom myslíte vy? Díky za každý nápad.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 říj 2024, 16:03
od Maras
Jestli to dělá jen na benzín, tak zkus vyměnit palivový filtr, po těch km nájezdu už bude KO.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 říj 2024, 17:29
od mozecek
"netahlo" na prvni krizovatce po 100m jsem zazil u motoru VW MPI a garaznik mi na prvni dobrou vypucoval skrtici klapku .. problem se tim vyresil