Stránka 9 z 9
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 19 led 2024, 14:26
od marian85
Zdravím, je už niekto v ČR kto vie rozumne poladit aj smartstream verziu tohto motora?
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 19 led 2024, 15:10
od Mexican
celkom zaujimave, ze do Ceedu sa davala 74kW verzia 1.0 TGDi. Som vzdy myslle, ze 88kw bola pre i30/ceed a konu a 74kW bola vyhradena pre rio/i20/bayon/stonic
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 19 led 2024, 15:35
od Maras
Tenhle 74 kW motor je v Ceedu jako základní, hned za ním je 88 kW co se dává i do i30. A vůbec, zajímalo by mně, jaké dojmy mají majitelé tohoto silnějšího CVVD 1.0 T-GDi , kolik má kdo najeto a plusy, mínusy? Moc tohle vlákno nežije.
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 19 led 2024, 17:26
od Vysous
Já mám momentálně najeto 30kkm s 88kW T-GDI v i30 kombi (MY2022).
S výběrem jsem zatím velmi spokojený. Jezdím převážně delší cesty (za rodinou, na výlety) a většinou na dálnici (většinou tak 115 km/h indikovaných v autě, tj. tak 110km/h reálně). Jezdíme dva dospělí, dvě menší děti a většinou celkem plný kufr nepříliš těžkých věcí.
Plusy:
- výkon mi na můj styl jízdy (kamion co jede 85km/h mimo město opravdu nepotřebuju předjíždět) většinu času naprosto postačuje.
- auto má při mém stylu jízdy opravdu slušnou dálniční spotřebu. Běžně okolo 5.0/100 podle počítače (tak cca 5.3/100 podle tankování). Když jedu plynule bez kamionů, dokážu jet i za 4.5/100 podle počítače (v létě).
- při plynulé jízdě a po zahřátí není motor skoro slyšet.
Mínusy
- za studena a při prudčím rozjedu/akceleraci zní jako traktor. Pro moje použití moc nevadí.
- opravdu opravdu nemá rád otáčky pod 2000/min. V obci proto nemůžu jezdit na čtyřku, ale na docela vytočenou trojku.
- kvůli předchozímu bodu mám paradoxně nejhorší spotřebu na okreskách - jak je potřeba se rozjíždět z obce a nechci ten motor dusit, mám asi potřebu jezdit trošku svižněji. Takže pak se třeba pod 7 litrů/100 moc nepodívám.
- na dlouhých dálničních stoupáních už ten výkon trošku chybí - když to člověk blbě odhadne a zapomene se pořádně rozjet, není úplně jednoduchý to auto třeba ze 100 na 130 rozpohybovat. A to ani na pětku (ony se ty otáčky zas tak moc neliší). Paradoxně je pak subjektivně snažší se rozjet ze 130 na 150 (protože motor je v optimálních otáčkách).
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 19 led 2024, 18:10
od dibarbora
Mexican píše: ↑19 led 2024, 15:10
celkom zaujimave, ze do Ceedu sa davala 74kW verzia 1.0 TGDi. Som vzdy myslle, ze 88kw bola pre i30/ceed a konu a 74kW bola vyhradena pre rio/i20/bayon/stonic
Kia nikdy neponúkala 1,5DPi, takže ako základný motor sa ponúka 1.0TGDi 74kW.
Maras píše: ↑19 led 2024, 15:35
Tenhle 74 kW motor je v Ceedu jako základní, hned za ním je 88 kW co se dává i do i30. A vůbec, zajímalo by mně, jaké dojmy mají majitelé tohoto silnějšího CVVD 1.0 T-GDi , kolik má kdo najeto a plusy, mínusy? Moc tohle vlákno nežije.
Vzhľadom na to, že ako alternatíva sa ponúka 1,5DPi tak hromada ľudí kúpi radšej atmosféru... na SK sú motory 1.0TGDi celkom rarita. Ľudia po tom nejako extra nejdú a aj na sklade predajcov/importu ak sa objaví, tak občas v jednotkách kusov... . Daňová motivácia nie je a dôvera v 3 valce medzi ľuďmi tiež veľmi nie. Aj keď mi predajca nejaký rok dozadu vravel, že budú nútení importom viac objednávať trojvalce(lebo flotilové emisie) ale vraj im to zachránila dobrá predajnosť elektrifikovaných modelov prípadne elektromobilov...
A ako každý maloobjemový motor/trojvalec dupľom to vyžaduje zmenu návykov... čo ukazuje skúsenosti aj vysoká spotreba na okreskách v prípade Vysous-a. Má to motokárový prejav (t.j.... nič nič.. potom všetko... a potom zase nič.. z pohľadu krútiaceho momentu a otáčok), tak keď sa človek nechá strhnúť tak to viac žerie...
.
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 19 led 2024, 18:19
od lumix
Měli jsme 2x tento motor, jednou kombi rok 2018 ještě bez GPF okolo 100.000km asi nejeto a pak FB 2022 už s GPF. Verze motoru ve FB je výrazně lepší, lepší pružnost, nižší hlučnost, nižší spotřeba. Je vidět ze ten motor porad ladí k lepšímu. Líbí se mi jak má auto s tímto motorem lehoucky předek v zatáčkách je to znát, jezdi se prijemneji než s O IV s 2,0 tdi, ale ne zas tak příjemně jak s e46 R6. Auto je to druhé do rodiny a motor tím pádem víc nez dostačující, 1,5 dpi jsem rozhodne nechtěl a za 1,5 tgdi se mi priplacet nechtělo, to už bych radeji připlatil za kombinaci 1,0 tgdi a automat. Problémy při tak malých najezdech zatím žádné nebyly, takže spokojenost a není o čem nezbytné nutno vypisovat.
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 19 led 2024, 18:47
od Mexican
ja som s tym litrovym TGDi fakt spojojny. Raz sa nam podarila aj cela nadrz za 4,99l/100 (roadtrip do Benatok)
po cca 23000km a vacsinovej mestskej premavke (okraj a stred Brna):
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 20 led 2024, 16:37
od Hugo11
marian85 píše: ↑19 led 2024, 14:26
Zdravím, je už niekto v ČR kto vie rozumne poladit aj smartstream verziu tohto motora?
Upravovat moderni turbobenzinovy motor s GPF je celkem narocna disciplina a pomerne pochybuju, ze by to pro motory
nekdo v CR relevantne umel.
Pokud se ale verze 74kW od 88kW lisi jen softwarem a hardwarove jsou motory identicke (coz ja nevim, ale je to klidne mozne), mohla by byt realna varianta pouzit mapy z 88kW motoru, coz by uz nekdo zvladnout mohl.
Zkusil bych tedy nejdriv proverit, jestli jsou 74kW a 88kW verze hardwarove identicke a pokud ano, oslovit treba
https://www.olsguru.com/ jestli by si s tim poradil.
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 07 kvě 2024, 11:26
od Votavik
Ahoj, chci se zeptat, jestli jste někdo nezaznamenali nějaký test na tento motor se změřeným výkonem na zkušebně. Neví někdo jaký se skutečný výkon? Uvažuju o něm do I30 SW, je teď za dobrou cenu. MHEV nechci (potřebuji často kufr). Vím, že TSI i Ecoboosy mají podle testů výrazně větší výkon, ale pro tento motor jsem ho nikde nenašel.
Předem dík
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 02 čer 2024, 13:21
od Ranndy0213
Hugo11 píše: ↑20 led 2024, 16:37
marian85 píše: ↑19 led 2024, 14:26
Zdravím, je už niekto v ČR kto vie rozumne poladit aj smartstream verziu tohto motora?
Upravovat moderni turbobenzinovy motor s GPF je celkem narocna disciplina a pomerne pochybuju, ze by to pro motory
nekdo v CR relevantne umel.
Pokud se ale verze 74kW od 88kW lisi jen softwarem a hardwarove jsou motory identicke (coz ja nevim, ale je to klidne mozne), mohla by byt realna varianta pouzit mapy z 88kW motoru, coz by uz nekdo zvladnout mohl.
Zkusil bych tedy nejdriv proverit, jestli jsou 74kW a 88kW verze hardwarove identicke a pokud ano, oslovit treba
https://www.olsguru.com/ jestli by si s tim poradil.
Jo. Hardwarw je totožný. Fakt jen software. Na rozdíl od 1.0 tsi 70 kw vs. 1.0 tsi 81 kw či 1.5 tsi 96 kw vs 1.5 tsi kw. Ty motory nemají skoro nic společnýho.
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 02 čer 2024, 14:26
od Axel.Foley
Proč jsem taháš škodovácké motory?
Re: motor 1.0 T-GDI
Napsal: 02 čer 2024, 16:10
od lumix
Votavik píše: ↑07 kvě 2024, 11:26
Ahoj, chci se zeptat, jestli jste někdo nezaznamenali nějaký test na tento motor se změřeným výkonem na zkušebně. Neví někdo jaký se skutečný výkon? Uvažuju o něm do I30 SW, je teď za dobrou cenu. MHEV nechci (potřebuji často kufr). Vím, že TSI i Ecoboosy mají podle testů výrazně větší výkon, ale pro tento motor jsem ho nikde nenašel.
Předem dík
Kdysi byl dlouhodobý test 1,0 tgdi ve světě motoru a při měření na brzde tam byl o něco málo větší výkon, ake co se tyče kroutaku tak tam naměřili možná lehce přes 200. Zkusím prohledat jestli najdu.