Stránka 9 z 13
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 12:22
od Chasnik
No vidíš, ty bydlíš v největším slovenském městě a já pravidelně dojíždím do třetího největšího slovenského města
I když nevím, kolik Slováků žije v New Yorku, možná, že BA je až na druhém místě...
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 13:12
od Axel.Foley
Chasnik píše: ↑31 říj 2020, 11:05
Nevím, o čem mluvíš, ale asi budeš mít na mysli ten pedál mezi spojkou a plynem, o kterém jsem kdysi četl v manuálu
Ano, přesně tohle jsem myslel
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 16:26
od Stringo
To jako fakt máte destičky 100000km a víc
Moje nejspíš nedožijí 50000km
kde je asi chyba...
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 18:12
od Schnack
Mě při 3. garančce říkali, že mám destičky na 80% a najeto bylo cca 30.000km
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 18:23
od Mexican
ono hodne zalezi kde s tym jazdite. Svojho casu som tocil Brno-Hannover a tam bolo brzdenia minimalne. Potom si clovek prejde Route de grand Alps a je to vsetko fuc
. Zalezi aj od motoru, 1,6CRDi bude brzdit vyrazne lepsie ako 1.0 TGDi. Takze si clovek viac pomaha brzdami. Mam rekord, Vrutky-Brno (250kmh) s prvym brzdenim po asi 240km na tretich semaforoch v Brne. a nemozem povedat ze by som.sa loudal
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 18:37
od Chasnik
Přesně, jak říká Mexican: dejte si na mapy.cz trasu Litoměřice - Praha a prohlédněte si výškový profil trasy. Navíc minimum vesnic, tedy téměř žádné dobržďování. Jeden semafor v LTM u autobusového nádraží, další až kdesi v Praze, podle toho, na jakou zakázku jedu, takže buď dole na Kbelské, nebo až u Baranďáku, když si to projedu od Bulovky dolů a pak tunelama.
Jinak 240 km bez brždění je fakt výkon, já bez dotyku brzdového pedálu zvládnu např. D11 (Černý Most - Hradec Králové). Je to hodně o sledování provozu za sebou a odhadu - když je za mnou něco rychlejšího, tak dám včas nohu z plynu a plynuleji dojedu autobus nebo kamion. Případně naopak přišlápnu plyn, abych rychleji předjel a nebrzdil toho za mnou. Ale je to zase o profilu trasy, na D5 nebo D1 bych si toto dovolit nemohl, maximálně tak ve 2 v noci...
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 19:18
od Maras
Jo a navíc s motory o 4 válcích se obecně podřazením přibrzduje lépe než s 3 válci bez odporu.
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 19:24
od idam.i
Áno keď mám čas a náladu,tak si v poho odraďuje zo šestky až na trojku.Je to hlavne o pozeraní sa dopredu a predvídaní.
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 20:00
od Mexican
som si tak zvykol proste z moto.. tiez casto radim z 5 az do 2
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 20:43
od Axel.Foley
Stringo píše: ↑31 říj 2020, 16:26
To jako fakt máte destičky 100000km a víc
Moje nejspíš nedožijí 50000km
kde je asi chyba...
Ano, 141000 nějaké drobné. Jak píšou kluci nade mnou, spoustu semaforů dojíždím podřazováním. K tomu několik dlouhých tras, kdy kilometry naskakují, ale brzdění není nutné.
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 20:58
od Jovzin
@Chasnik : Hezky napisane.
Ak by som mal i ja napisat tak asi by to bolo rovnako ako si pisal ty tie pocity.
Co sa tyka spotreby tak tam mam este trosku problem.
Prva jazda 150Km z Liberca k nam domov prvych 20-30 KM kym sa motor zahrial som siel za 7,0L potom to uz pekne kleslo na 5,5L co som bol totlane z toho vysmaity.
Teraz co zial robime max 10Km cesty do Dobrise a spat tak je to na prd a drzim sa na 6,8 az 7,0L
Mame zatial nabehane 800Km na tom nasom kombiku tak verim, ze sa to este zlepsi casom.
Ak uvolnia hranice tak chceme s manzelkou skocit domov do KE na navstevu co bude asi 700Km cesty. Tak tam verim ze uvidim peknu spotrebu aspon na 5,5L ako bolo pri prvej jazde. Bude tam dialnica aj okrsky tak verim, ze tam sa mi to ukaze pekne.
Inak mam otazku na Vas ludia:
V manuale som cital ze prvych 1000Km sa ma to auto drzat v otackach 2000 - 4000 a nepretacat motor ale ani nepodtacat.
Moze sa nieco posrat ak manzelku ani za boha neviem naucit aby ak jej padnu otacky pod 2000 tisic aby dala nizsi sutpen a nech sa drzi v tych 2000- 4000 otackach ? Aj dneska kua sla po meste v 4 prevodovom stupni 50km/h a otacky to malo tusim 1700 abo tak. Tak som sa len chytal za hlavu a dufam , ze tym nepokazime zabehnutie motora.... Nechcem si z neho urobit hlemizda
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 21:22
od Odjinud
Malo ji bijes, no
Ze ona jezdi podle toho
radce na displeji pristrojovky? To tam dali asi proto, aby
servisy meli vic kseftu... to vzdy podtaci o jeden az dva stupne.
Reseni - manzelku v teto dobe nepoustet za volant!
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 21:53
od Stringo
Motory už dneska zabíhat nemusíš, jsou udělané tak, aby to hned od začátku sneslo dost nešetrné zacházení, ovšem vždy je lepší novou věc nechat zaběhnout a tak ideálně je opravdu jezdit ve středních otáčkách. Ono u T-GDi se ani po tom zajetí nedoporučuje motor podtáčet kvůli karbonizaci což by sice u DPi hrozit nemělo, ale i tak je ten "ECO EU rádce" úplně k ničemu...
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 23:17
od Chasnik
Jovzin píše: ↑31 říj 2020, 20:58
Inak mam otazku na Vas ludia:
V manuale som cital ze prvych 1000Km sa ma to auto drzat v otackach 2000 - 4000 a nepretacat motor ale ani nepodtacat.
Moze sa nieco posrat ak manzelku ani za boha neviem naucit aby ak jej padnu otacky pod 2000 tisic aby dala nizsi sutpen a nech sa drzi v tych 2000- 4000 otackach ? Aj dneska kua sla po meste v 4 prevodovom stupni 50km/h a otacky to malo tusim 1700 abo tak. Tak som sa len chytal za hlavu a dufam , ze tym nepokazime zabehnutie motora.... Nechcem si z neho urobit hlemizda
Žádnou paniku, ono je tím spíš myšleno, aby se mimo ten doporučený rozsah otáček nejezdilo furt. To bys ani nemohl stát na křižovatce na neutrál, když to točí pod tisíc
U všech svých aut jsem se spíš snažil o rozmanitý způsob jízdy, tedy nehodit na dálnici tempomat a půl hodiny to držet ve stejných točkách. Když to bude chvíli pod 2000, tak se prd stane, spíš jde o to, aby v těch nižších otáčkách (a nejen v době záběhu, ale i později) nedupala zbytečně na plyn. Buď zrychlovat postupně, nebo podřadit.
Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort
Napsal: 31 říj 2020, 23:25
od WalterB
Jovzin píše: ↑31 říj 2020, 20:58
... Aj dneska kua sla po meste v 4 prevodovom stupni 50km/h a otacky to malo tusim 1700 abo tak. Tak som sa len chytal za hlavu a dufam , ze tym nepokazime zabehnutie motora.... Nechcem si z neho urobit hlemizda
Tak ono nezáleží jen na otáčkách samotných, ale hlavně na okolnostech. Pokud točila 1700 pěkně v klidu, po rovince a s ohřátým motorem, tak bych ji při tom klidně nechal. Pokud by to ale mělo být s akcelerací, do kopce a ještě na studeno, tak to by byla silná káva i na kdejaké staré nezničitelné TDíčko