Ioniq 5
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ioniq 5
na cestu do Mnichova by som si zvolil Accenta
inak celkom nechapem obscesiu velmymi a pohodlnymi autami. Bezne jazdievame tymto veteranom 1000-1200km/den, rekord je myslim tesne pod 1500. Aj so Stonicom mame uz za sebou cca 400 km trasu/den okreskami a dialnicami a uplna pohoda
S iioniqom si cestu do Mnichova predstavit v pohode viem, tempomat na 120 (ja rychlejsie nejazdim), nabijem to doma
-> v praglu alebo na Rozvadove si dam 20 minut pauzu v MCd na kafe a nieco sladkeho - pichnem to na nabijacku
-> niekde v nemecku (augsburg si dam pauzu na WC anatiahnutie noh. Bez nabijania alebo podla situacie na 20 minut
za 6 hodin a par minut som v Mnichove
Obdobne trasa z Brna cez Rakusko, co vychadza podobne - proste pauza v Sankt Poltenu na kafe a obcersvo, kde to bude cca 20-30 minut na nabijacke a daksiu pauzu na WC a natiahnutie noh
Nechapem traumu ludi, co si myslia ze dneske elektromobily su nedostatocne, prave naopak - dojazd je paradny . Ja by som ho bral hned. Resp takto - ak PHEV u Ceedu SW padne niekde na uroven 800 000kc tak ho vidim ako realneho nastupcu Accenta. Som zvedavy na Ioniq3, ten ma prijst teraz v roku 2022
inak celkom nechapem obscesiu velmymi a pohodlnymi autami. Bezne jazdievame tymto veteranom 1000-1200km/den, rekord je myslim tesne pod 1500. Aj so Stonicom mame uz za sebou cca 400 km trasu/den okreskami a dialnicami a uplna pohoda
S iioniqom si cestu do Mnichova predstavit v pohode viem, tempomat na 120 (ja rychlejsie nejazdim), nabijem to doma
-> v praglu alebo na Rozvadove si dam 20 minut pauzu v MCd na kafe a nieco sladkeho - pichnem to na nabijacku
-> niekde v nemecku (augsburg si dam pauzu na WC anatiahnutie noh. Bez nabijania alebo podla situacie na 20 minut
za 6 hodin a par minut som v Mnichove
Obdobne trasa z Brna cez Rakusko, co vychadza podobne - proste pauza v Sankt Poltenu na kafe a obcersvo, kde to bude cca 20-30 minut na nabijacke a daksiu pauzu na WC a natiahnutie noh
Nechapem traumu ludi, co si myslia ze dneske elektromobily su nedostatocne, prave naopak - dojazd je paradny . Ja by som ho bral hned. Resp takto - ak PHEV u Ceedu SW padne niekde na uroven 800 000kc tak ho vidim ako realneho nastupcu Accenta. Som zvedavy na Ioniq3, ten ma prijst teraz v roku 2022
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Ioniq 5
Pjotr1: Kdybych měl jezdit trasu Praha - Mnichov několikrát týdně, tak Ioniq 5 nezvolím, protože kvůli vysoké dálniční spotřebě není na dálkové cestování Evropou úplně nejvhodnější. Ale v případě pouze příležitostných cest do větších vzdáleností úplně v pohodě a bez problémů a klidně bych do něj šel, protože nejmíň 90 % cest bych s ním zvládl na jedno nabití. Samozřejmě za podmínky, že by pro mě pořizovací náklady 1,6 mil nebyly problém, což jsou. A dost stěžejní. Další podmínkou je možnost domácího nabíjení, bez toho bych o tom vůbec neuvažoval. Tu možnost mám. Pak se dá sem tam přežít i příležitostné nabití u neregistrované nabíječky někde v cizině, i když tak brutální cenový rozdíl pro registrované a neregistrované pokládám za nehoráznost. Snad to jednou konkurence vyřeší nebo aspoň ta proklínaná EU by v tomhle mohla zasáhnout.
Ani si nemyslím, že to video chtělo dokázat, že cestovat Praha - Mnichov Ioniqem 5 je ta úplně nejlepší varianta ze všech, ale že v případě potřeby se to dá v pohodě zvládnout. A hlavně ukázat, jak je ten smyšlený článek v Idnesu nesmyslný a lživý.
Ani si nemyslím, že to video chtělo dokázat, že cestovat Praha - Mnichov Ioniqem 5 je ta úplně nejlepší varianta ze všech, ale že v případě potřeby se to dá v pohodě zvládnout. A hlavně ukázat, jak je ten smyšlený článek v Idnesu nesmyslný a lživý.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Ioniq 5
všetko sa dá... Poliaci cestovali celou Europou na maluchoch
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Ioniq 5
Vybral bych si Ioniq, vyzkoušel bych to a pak bych mohl říci názor.
Kdyby mi nekdo dal na vyber i30 nebo Ioniq, vezmu zase Ioniq (pokud by tou i30 nebyla verze N).
Co bych si koupil za své penize? i30, neboť na Ioniq nemám peníze a kdybych mel, tak si nejspíš koupim třeba nove Céčko (i když kdoví ).
Re: Ioniq 5
Tak ve videu uvedl, že to bylo na otočku 730 km x 30 kWh/100km = 219kWh spotřeba. Každý kdo si (EV) Ioniqa 5 koupí, tak má nárok na Hyundai kartu (Charge my Hyundai) kde je cena pro nabíjení na to Ionity GmbH aktuálně 7,70 kč což znamená, že ta cesta ho vyšla na cca 1700kč. Kdyby ovšem nemel tu kartu, tak by tedy nabíjel za plnou cenu a pak by ho to stálo cc 4600 kč.
Kdybych tu samou cestu jel já se svým Tucsonem 1,7 crdi, tak mě to v naftě stojí cca 2500 kč a na jednu nádrž bych to taky nedal, takže bych si musel v říši cucnout a tam ta nafta za 35 kč taky není.
Kdybych tu samou cestu jel já se svým Tucsonem 1,7 crdi, tak mě to v naftě stojí cca 2500 kč a na jednu nádrž bych to taky nedal, takže bych si musel v říši cucnout a tam ta nafta za 35 kč taky není.
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Ioniq 5
Těch 1700 Kč by platilo, pokud by nabíjel jen na Ionity. Z domova vyjel nabitý asi za podstatně nižší cenu. Pak na té jedné v Německu ale dobíjel i dráž. Tím se to možná vyrovná. S benzínem by mě to stálo při současných cenách tak kolem 2000 Kč. To v případě, že bych to na německé dálnici moc neproháněl a nemusel tam tankovat. Pak i dráž.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Ioniq 5
Pokud by se jelo na pohodu stejně jak s Ioniq, tak to tech 730 km musí dat s přehledem na nádrž. Když míč nehonim naftaka na dálnici a jedu max. 130-140 tak nádrž dam tech 900km. Nafta Slovnaft u nas za 32,90l to je tak kolem 1500,- za 730km.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Ioniq 5
Asi máš hooooodně těžkou nohu, když 730 km na nádrž nafty (63 l) nedáš
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Ioniq 5
veeeľmi dobrá cena nafty, na Slovensku (nediaľničná) cena nafty na šandardných benzínkach sa pohybuje po prepočte okolo 35 Kč za liter
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8132
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ioniq 5
tiez ma to prekvapilo ze skolnik 730km neda s plnou nadrzou. ked som jazdil z a do Hannoveru a bol som v rezime sluzobka, jazdieval som tych 130-140 tacho a 750km Brno-Hannover som daval na 45l nadrz s prehladom a este cosi ostalo.
v zadade si myslim, ze elektromobil nema fungovat ako bezne auto tz ze ho vybijem do mrte. proste ked si davam pauzu, treba ho nechat cucnut hoci aj na pol hodku co je taka moja bezna dlhsia pauza
v zadade si myslim, ze elektromobil nema fungovat ako bezne auto tz ze ho vybijem do mrte. proste ked si davam pauzu, treba ho nechat cucnut hoci aj na pol hodku co je taka moja bezna dlhsia pauza
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Ioniq 5
730 km dám i já se svým 2.0 crdi, zvlášť, pokud pojedu dálku. Jinak dle mě nemá cenu počítat, kolik bude stát daná cesta elektrikou nebo naftou, protože koupě EV auta se nemůže brát z ekonomického hlediska, protože ta padá hned při pořizovací ceně a ten cenový rozdíl v životě nevyjezdím
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Ioniq 5
V létě bych to dal i se svou i30. Ale kdo by se plazil po německých dálnicích 110-120, že?
K elmobilitě obecně - už několik let slýcháme/čteme: "s rozvojem elmobility budou ceny klesat".
No zatím spíše stagnují, nebo spíše lezou nahoru!
A cena elektřiny!
Už mám tak drahý nízký tarif, že se vyrovná ceně benzínu (porovnání elektro/spalovák samozřejmě).
K elmobilitě obecně - už několik let slýcháme/čteme: "s rozvojem elmobility budou ceny klesat".
No zatím spíše stagnují, nebo spíše lezou nahoru!
A cena elektřiny!
Už mám tak drahý nízký tarif, že se vyrovná ceně benzínu (porovnání elektro/spalovák samozřejmě).
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Ioniq 5
Nakonec se ukazuje, že měli pravdu ti, co tvrdili, že se ceny elektra a spalováků brzy srovnají. Ano, spalováky postupně zdražují na úroveň elektra a elektřina zdražuje na úroveň pohonných hmot.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Ioniq 5
Asi máš hooooodně těžkou nohu, když 730 km na nádrž nafty (63 l) nedáš
[/quote]
Víc jak 55L se mi nepovedlo natankovat, asi máme každý jiného Tucsona.
[/quote]
Víc jak 55L se mi nepovedlo natankovat, asi máme každý jiného Tucsona.
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Re: Ioniq 5
Přestaňte tady psát ty pohádky. Já s Tucsonem na dálnici v zimě pod 8 litru nejdu, takže 8 x 7,3 = 58l. Na výpary nejezdím a v německu je to taky celkem drahý špás si nechat přivést palivo .
Rozhodl jsem se pro EV a 1 března si ho taky převezmu, páč Ioniq 5 je prostě super auto. Měl to být zase Tucson ale Plug in, bohužel tam je cenovka o 80tis. nižší než u Ioniqa a to už není rozdíl.
Rozhodl jsem se pro EV a 1 března si ho taky převezmu, páč Ioniq 5 je prostě super auto. Měl to být zase Tucson ale Plug in, bohužel tam je cenovka o 80tis. nižší než u Ioniqa a to už není rozdíl.
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW