Koupě Getze
Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři
Budu pokračovat v tom, co tady načal "dedecko".
Mám asi jednoho z prvních faceliftovaných GETZíků, kupovaný v říjnu 2005. Autíčko jsem kupoval s tím, že musí mít výškově stavitelné sedadlo řidiče, klimu, posilovač řízení, čelní airbagy a centrál s dálkou. Nechtěl jsem metalízu. Je sice na pohled hezčí, asi i odolnější, ale každá oprava laku se u metalízy dost prodraží. Nechtěl jsem ani silnější motor (vyšší spotřeba a dražší pojistka). Za peníze, které jsem byl ochoten vydat, mi tohle všechno nabídl hyundai.
Myslím, že po více jak ročním provozu a najetých 23000km už můžu auto hodnotit. Oceňuji stavitelnost sedadla řidiče (nastaveno na nejvyšší polohu), posez je tužší, ale to je asi jeho plus, protože neznám pocit rozlámaností po delší jízdě, určítě pochválím zavazadlový prostor - v základu není nijak velky, ale je velice variabilní s minimální námahou, po sklopení sedadel se vytvoří zcela rovný úložný prostor.
Motor 1.1/48kW - to není trhač asfaltu, ale v běžném provozu rozhodně netrpím pocitemt méněcennosti, ani při rozjezdu na křižovatkách nebo na dálnici nemám pocit, že mi všichni ujíždějí. Se spotřebou jsem spokojený - poslední tankování 5,5l/100 (celkový průměr 5,8l). Motor je poměrně tichý.
Řazení - no problem. Kvalty jdou lehce, dokonce ani řazení z 2 na 1 při malé rychlosti není problém. Zpátečka se nijak nevymiká z běžného standartu.
Jízdní vlastnosti - podvozek se mi jeví jako velmi solidní, řízení je přesné. Posilovač by ale mohl při parkování klást menší odpor.
Klima - velice oceňuji zejména po letošním létě. Mimochodem - nabíhá velice rychle. Nemine mně ale její vyčištění, protože ten zápach po vypnutí tam je.
Teď mně budete kamenovat! Asi jsem měl vyjímečné štěstí, protože pneumatiky KUMHO si zatím velice chválím pro jejich tichý a NEVYBRUJÍCÍ chod! A teď všichni - hrrrrrr na mně!
Vadí mi uchycení zadních bezpečnostních pásů. Jejich poloha totíž zapříčiňuje to, že když spolujezdec na zadním sedadle po vystoupení nějak rozumně neukotví pás, tak spony těch pásů často velice nepříjemně klepou o plasty, které jsou vedle sedadel! Jinak zatím nezažívám žádné vrzání plastů při přejezdu nerovností.
První věc, kterou vnímám jako nepříjemnost - před časem jsem zjistil, že se mi na čelní masce na hraně ozdobné lišty odloupl lak asi tři milimetry široký a cenťák dlouhý.
Bohužel, co jsem si před koupí neuhlídal a dost mně mrzí, je pouze dojezdové náhradní kolo.
Sečteno a podtrženo - rozhodně zatím převažují klady nad zápory a musím GETZe pochválit, že zatím drží, protože ho vůbec nešetřím. Rozhodně je to auto s dobrým poměrem výkon/cena a nevidím důvod, proč bych ho neměl doporučit všem zájemcům o "malý příměstský vůz" ( oblíbená to slova mnohých "odborných" recenzentů) .
Mám asi jednoho z prvních faceliftovaných GETZíků, kupovaný v říjnu 2005. Autíčko jsem kupoval s tím, že musí mít výškově stavitelné sedadlo řidiče, klimu, posilovač řízení, čelní airbagy a centrál s dálkou. Nechtěl jsem metalízu. Je sice na pohled hezčí, asi i odolnější, ale každá oprava laku se u metalízy dost prodraží. Nechtěl jsem ani silnější motor (vyšší spotřeba a dražší pojistka). Za peníze, které jsem byl ochoten vydat, mi tohle všechno nabídl hyundai.
Myslím, že po více jak ročním provozu a najetých 23000km už můžu auto hodnotit. Oceňuji stavitelnost sedadla řidiče (nastaveno na nejvyšší polohu), posez je tužší, ale to je asi jeho plus, protože neznám pocit rozlámaností po delší jízdě, určítě pochválím zavazadlový prostor - v základu není nijak velky, ale je velice variabilní s minimální námahou, po sklopení sedadel se vytvoří zcela rovný úložný prostor.
Motor 1.1/48kW - to není trhač asfaltu, ale v běžném provozu rozhodně netrpím pocitemt méněcennosti, ani při rozjezdu na křižovatkách nebo na dálnici nemám pocit, že mi všichni ujíždějí. Se spotřebou jsem spokojený - poslední tankování 5,5l/100 (celkový průměr 5,8l). Motor je poměrně tichý.
Řazení - no problem. Kvalty jdou lehce, dokonce ani řazení z 2 na 1 při malé rychlosti není problém. Zpátečka se nijak nevymiká z běžného standartu.
Jízdní vlastnosti - podvozek se mi jeví jako velmi solidní, řízení je přesné. Posilovač by ale mohl při parkování klást menší odpor.
Klima - velice oceňuji zejména po letošním létě. Mimochodem - nabíhá velice rychle. Nemine mně ale její vyčištění, protože ten zápach po vypnutí tam je.
Teď mně budete kamenovat! Asi jsem měl vyjímečné štěstí, protože pneumatiky KUMHO si zatím velice chválím pro jejich tichý a NEVYBRUJÍCÍ chod! A teď všichni - hrrrrrr na mně!
Vadí mi uchycení zadních bezpečnostních pásů. Jejich poloha totíž zapříčiňuje to, že když spolujezdec na zadním sedadle po vystoupení nějak rozumně neukotví pás, tak spony těch pásů často velice nepříjemně klepou o plasty, které jsou vedle sedadel! Jinak zatím nezažívám žádné vrzání plastů při přejezdu nerovností.
První věc, kterou vnímám jako nepříjemnost - před časem jsem zjistil, že se mi na čelní masce na hraně ozdobné lišty odloupl lak asi tři milimetry široký a cenťák dlouhý.
Bohužel, co jsem si před koupí neuhlídal a dost mně mrzí, je pouze dojezdové náhradní kolo.
Sečteno a podtrženo - rozhodně zatím převažují klady nad zápory a musím GETZe pochválit, že zatím drží, protože ho vůbec nešetřím. Rozhodně je to auto s dobrým poměrem výkon/cena a nevidím důvod, proč bych ho neměl doporučit všem zájemcům o "malý příměstský vůz" ( oblíbená to slova mnohých "odborných" recenzentů) .
GETZ Dynamic 1.1/48kW
- Reklama
Janjan dobře napsaný by si klidně z fleku mohl psát recenze.
S těma Kumhama teda máš fakt štěstí, ale já mám zimní taky Kumha a nemůžu si stěžovat. Pasy to je problém i u předchozí verze taky klepou musí se zastrčit do těch držáků a pak je klid. To stejné zadní podložka pod SPZ chce to podložit aby to neklepalo. Jinak pohoda až na ty škrábance z parkoviště.
S těma Kumhama teda máš fakt štěstí, ale já mám zimní taky Kumha a nemůžu si stěžovat. Pasy to je problém i u předchozí verze taky klepou musí se zastrčit do těch držáků a pak je klid. To stejné zadní podložka pod SPZ chce to podložit aby to neklepalo. Jinak pohoda až na ty škrábance z parkoviště.
Vipe díky za pochvalu , prostě mám někdy potřebu se vypsat .vipe píše:Janjan dobře napsaný by si klidně z fleku mohl psát recenze.
S těma Kumhama teda máš fakt štěstí, ale já mám zimní taky Kumha a nemůžu si stěžovat. Pasy to je problém i u předchozí verze taky klepou musí se zastrčit do těch držáků a pak je klid. To stejné zadní podložka pod SPZ chce to podložit aby to neklepalo. Jinak pohoda až na ty škrábance z parkoviště.
GETZ Dynamic 1.1/48kW
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Toho "slepce"v černých okulárech jsem někde viděl,ale říkal si Jaja7 .Kam jsi ho chlape(Janjane-to zní tak nějak Ťamansky ) zahrabal.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Getz / Rio
Ahoj všichni, tak se teď s manželkou rozhodujeme co by sme si vybrali za autíčko, líbí se nám Getz a Rio. Nemáte pocit že do obou aut narvali korejci ty samý motory ? Přemýšlíme o verzi 1,4. Je to prakticky totožný vůz ( stejný výrobce, resp. fabrika ) akorát Rio je delší a je tam víc místa. Koncem týdne půjdeme na předváděčku Getze tak uvidíme ...
Re: Rio?
Rio je KIA, čili takový Hyundai- nehyundai - asi takový Hyundai, jako je Škodovka VW...haryk píše:Hmm,to neznám....musím na firemní stránky,cože to vyrobili za vylepšeníčko oproti Getzikovi....pár cm na délku navíc by se nám občas hodilo
A velikostně je to něco jako hatchback od Accenta, cenově někde nezi Getzem a Accentem.
Accent CRDi 1,5 2002
Re: Rio?
Ono to není jenom o motoru mají spoustu společných věcí (ND). Na plno ND je společně logo Hyundai a KIA.Banjo píše:Rio je KIA, čili takový Hyundai- nehyundai - asi takový Hyundai, jako je Škodovka VW...haryk píše:Hmm,to neznám....musím na firemní stránky,cože to vyrobili za vylepšeníčko oproti Getzikovi....pár cm na délku navíc by se nám občas hodilo
A velikostně je to něco jako hatchback od Accenta, cenově někde nezi Getzem a Accentem.
Mala poznamka k tomu motoru v Riu/Getzovi: Vsimnete si, ze se sice jedna o stejny motor, ale SW je trochu jinak nastaveny. U Ria je max vykon na 6000ot/min., kdezto u Getze na 5500ot/min. Mnohem dulezitejsi je ale udaj o maximalnim krouticim momentu, ktery je u Ria sice 128Nm, ale dosahuje ho az ve 4700ot/min. Kdezto Getz ma 125Nm uz pri 3200ot/min. Z toho plyne vetsi spotreba Ria, ktere je treba mnohem vice drzet v otackach. Je pritom take zajimave, ze Rio je o neco lehci nez Getz a pritom ma o vice nez vterinu horsi akceleraci. A konecne asi ani o 7km vetsi maximalni rychlost u Ria neni parametrem, ktery by (alespon u me) rozhodoval o koupi toho ktereho modelu.
Pro me je zaver ten, ze v beznem provozu je mnohem zajimavejsi alternativou motor z Getze.
PS: Ted jsem si vsimnul, ze stejne nastaveny motor jako v Riu davaji uz i do noveho Accenta
Pro me je zaver ten, ze v beznem provozu je mnohem zajimavejsi alternativou motor z Getze.
PS: Ted jsem si vsimnul, ze stejne nastaveny motor jako v Riu davaji uz i do noveho Accenta
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
XMira: Podle me ten motor nastaveny jinak asi neni. To, ze dava 125/3200 neznamena, ze soucasne nedava 128/4700 (totez plati o vykonu). Podivej se treba na hyundai.cz na motory u Getze - jsou tam grafy s prubehem vykonu a kroutaku. Jsou tam videt obe zminene spicky kroutaku - jak pri 3200 tak pri 4700 ot. (Vykon je sice ve zminenem grafu uriznuty na 5500 ot., ale asi jen proto, ze ten rozdil na 6000 uz je asi +- nic). To, ze Kia a Hyundai uvadi udaje pri jinych otackach ma asi jen marketingovy duvod.
Jinak u RIA a noveho Accenta jsou ty papirove udaje uz skutecne stejne, jediny rozdil, ktery vidim je RIO: 128Nm/4700 vs Accent: 125,5/4700. To bude ale asi spis nejaky preklep.
Jinak u RIA a noveho Accenta jsou ty papirove udaje uz skutecne stejne, jediny rozdil, ktery vidim je RIO: 128Nm/4700 vs Accent: 125,5/4700. To bude ale asi spis nejaky preklep.
Ex Lantra 1.8 GT, Ceed SW 1.6 benzin