Napsal: 13 pro 2006, 20:00
Budu pokračovat v tom, co tady načal "dedecko".
Mám asi jednoho z prvních faceliftovaných GETZíků, kupovaný v říjnu 2005. Autíčko jsem kupoval s tím, že musí mít výškově stavitelné sedadlo řidiče, klimu, posilovač řízení, čelní airbagy a centrál s dálkou. Nechtěl jsem metalízu. Je sice na pohled hezčí, asi i odolnější, ale každá oprava laku se u metalízy dost prodraží. Nechtěl jsem ani silnější motor (vyšší spotřeba a dražší pojistka). Za peníze, které jsem byl ochoten vydat, mi tohle všechno nabídl hyundai.
Myslím, že po více jak ročním provozu a najetých 23000km už můžu auto hodnotit. Oceňuji stavitelnost sedadla řidiče (nastaveno na nejvyšší polohu), posez je tužší, ale to je asi jeho plus, protože neznám pocit rozlámaností po delší jízdě, určítě pochválím zavazadlový prostor - v základu není nijak velky, ale je velice variabilní s minimální námahou, po sklopení sedadel se vytvoří zcela rovný úložný prostor.
Motor 1.1/48kW - to není trhač asfaltu, ale v běžném provozu rozhodně netrpím pocitemt méněcennosti, ani při rozjezdu na křižovatkách nebo na dálnici nemám pocit, že mi všichni ujíždějí. Se spotřebou jsem spokojený - poslední tankování 5,5l/100 (celkový průměr 5,8l). Motor je poměrně tichý.
Řazení - no problem. Kvalty jdou lehce, dokonce ani řazení z 2 na 1 při malé rychlosti není problém. Zpátečka se nijak nevymiká z běžného standartu.
Jízdní vlastnosti - podvozek se mi jeví jako velmi solidní, řízení je přesné. Posilovač by ale mohl při parkování klást menší odpor.
Klima - velice oceňuji zejména po letošním létě. Mimochodem - nabíhá velice rychle. Nemine mně ale její vyčištění, protože ten zápach po vypnutí tam je.
Teď mně budete kamenovat! Asi jsem měl vyjímečné štěstí, protože pneumatiky KUMHO si zatím velice chválím pro jejich tichý a NEVYBRUJÍCÍ chod! A teď všichni - hrrrrrr na mně!
Vadí mi uchycení zadních bezpečnostních pásů. Jejich poloha totíž zapříčiňuje to, že když spolujezdec na zadním sedadle po vystoupení nějak rozumně neukotví pás, tak spony těch pásů často velice nepříjemně klepou o plasty, které jsou vedle sedadel! Jinak zatím nezažívám žádné vrzání plastů při přejezdu nerovností.
První věc, kterou vnímám jako nepříjemnost - před časem jsem zjistil, že se mi na čelní masce na hraně ozdobné lišty odloupl lak asi tři milimetry široký a cenťák dlouhý.
Bohužel, co jsem si před koupí neuhlídal a dost mně mrzí, je pouze dojezdové náhradní kolo.
Sečteno a podtrženo - rozhodně zatím převažují klady nad zápory a musím GETZe pochválit, že zatím drží, protože ho vůbec nešetřím. Rozhodně je to auto s dobrým poměrem výkon/cena a nevidím důvod, proč bych ho neměl doporučit všem zájemcům o "malý příměstský vůz" ( oblíbená to slova mnohých "odborných" recenzentů) .
Mám asi jednoho z prvních faceliftovaných GETZíků, kupovaný v říjnu 2005. Autíčko jsem kupoval s tím, že musí mít výškově stavitelné sedadlo řidiče, klimu, posilovač řízení, čelní airbagy a centrál s dálkou. Nechtěl jsem metalízu. Je sice na pohled hezčí, asi i odolnější, ale každá oprava laku se u metalízy dost prodraží. Nechtěl jsem ani silnější motor (vyšší spotřeba a dražší pojistka). Za peníze, které jsem byl ochoten vydat, mi tohle všechno nabídl hyundai.
Myslím, že po více jak ročním provozu a najetých 23000km už můžu auto hodnotit. Oceňuji stavitelnost sedadla řidiče (nastaveno na nejvyšší polohu), posez je tužší, ale to je asi jeho plus, protože neznám pocit rozlámaností po delší jízdě, určítě pochválím zavazadlový prostor - v základu není nijak velky, ale je velice variabilní s minimální námahou, po sklopení sedadel se vytvoří zcela rovný úložný prostor.
Motor 1.1/48kW - to není trhač asfaltu, ale v běžném provozu rozhodně netrpím pocitemt méněcennosti, ani při rozjezdu na křižovatkách nebo na dálnici nemám pocit, že mi všichni ujíždějí. Se spotřebou jsem spokojený - poslední tankování 5,5l/100 (celkový průměr 5,8l). Motor je poměrně tichý.
Řazení - no problem. Kvalty jdou lehce, dokonce ani řazení z 2 na 1 při malé rychlosti není problém. Zpátečka se nijak nevymiká z běžného standartu.
Jízdní vlastnosti - podvozek se mi jeví jako velmi solidní, řízení je přesné. Posilovač by ale mohl při parkování klást menší odpor.
Klima - velice oceňuji zejména po letošním létě. Mimochodem - nabíhá velice rychle. Nemine mně ale její vyčištění, protože ten zápach po vypnutí tam je.
Teď mně budete kamenovat! Asi jsem měl vyjímečné štěstí, protože pneumatiky KUMHO si zatím velice chválím pro jejich tichý a NEVYBRUJÍCÍ chod! A teď všichni - hrrrrrr na mně!
Vadí mi uchycení zadních bezpečnostních pásů. Jejich poloha totíž zapříčiňuje to, že když spolujezdec na zadním sedadle po vystoupení nějak rozumně neukotví pás, tak spony těch pásů často velice nepříjemně klepou o plasty, které jsou vedle sedadel! Jinak zatím nezažívám žádné vrzání plastů při přejezdu nerovností.
První věc, kterou vnímám jako nepříjemnost - před časem jsem zjistil, že se mi na čelní masce na hraně ozdobné lišty odloupl lak asi tři milimetry široký a cenťák dlouhý.
Bohužel, co jsem si před koupí neuhlídal a dost mně mrzí, je pouze dojezdové náhradní kolo.
Sečteno a podtrženo - rozhodně zatím převažují klady nad zápory a musím GETZe pochválit, že zatím drží, protože ho vůbec nešetřím. Rozhodně je to auto s dobrým poměrem výkon/cena a nevidím důvod, proč bych ho neměl doporučit všem zájemcům o "malý příměstský vůz" ( oblíbená to slova mnohých "odborných" recenzentů) .