4 lidé v Accentu
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: 4 lidé v Accentu
Tak rekni nazor o tom to je ne taky
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- Reklama
Re: 4 lidé v Accentu
já chápu každého, že se snaží zde uvést, jak mu ten jeho samohyb dobře jede a že to vlastně každému jede daleko víc, než kolik je udáno papírově ve velkém techničáku.
Maximální rychlost vozu omezují dvě věci - výkon motoru a převodovka.
Pokud je to věc převodovky, tak maximální rychlostí ani nemusíte jet, abystě věděli, kolik to jede. Ono to jsou velice jednoduché počty - obyčejná trojčlenka, pokud víte, při kolika otáčkách má váš motor maximální výkon a pokud máte otáčkoměr. U Coupé 2.0 RD je to 102kW při 6000ot/min. Ty otáčky jsou výkonový strop. Otáčky rostou lienárně s rychlostí na daný převod a platí, že když vám to při 100km/h na nejvyšší převodový stupeň točí nějaké otáčky, tak při 150km/h to bude točit 1,5násobek otáček při 100km/h, při 200km/h dvojnásobek atd.
Takže pokud mi Coupé na pětku točí při 100km/h 2900ot/min, tak se lehce dopočítám, že topspeed bude 206,89655km/h a víc ani chlup, pokud mi nepomůže vítr, svah nebo ferrari s lanem předemnou, kdy bych vyřadil na neutrál, abych nepřetočil motor.
Pak je to věc výkonu. Výkon je práce za čas a práce je síla krát dráha. Pohyb vozidla omezují ztráty. Zejména to jsou ztráty valením, ztráty třením a při vyšších rychlsotech zejména aerodynamické ztráty. Jak vidíte, počet osob ve vozidle nemá s topspeed celkem nic co dělat. Jen ovlivňuje, kdy bude rychlost dosažena, ne zda bude dosažena.
Pokud vám převodovka dovolí točit na pětku třeba 6500ot/min a při 50km/h to na pětku točí třeba 1400ot/min, pak to teoreticky pojede 232km/h. Ale u rychlostí nad 150km/h rostou aerodynamické ztráty hodně rychle a je potřeba každý koník na překonání těchto ztrát. A pokud motory v Accentu mají výkon plácnu 65kW (nekamenujte, je to příklad), tak na překonání ztrát při rychlosti 200km/h to fakt nestačí, ne při tvaru karoserie, jaký Accent má.
Topspeed je ale vždy věc výkonu a převodovky dohromady. Třeba speciály WRC maj 300koní jede jim to sotva 200km/h, protože maj krátkou převodovku. Auta v dehtu maj převodovky zas hodně do rychla, protože točí sotva 4000ot/min.
Nevím, jak srozumitelněji to napsat..
Maximální rychlost vozu omezují dvě věci - výkon motoru a převodovka.
Pokud je to věc převodovky, tak maximální rychlostí ani nemusíte jet, abystě věděli, kolik to jede. Ono to jsou velice jednoduché počty - obyčejná trojčlenka, pokud víte, při kolika otáčkách má váš motor maximální výkon a pokud máte otáčkoměr. U Coupé 2.0 RD je to 102kW při 6000ot/min. Ty otáčky jsou výkonový strop. Otáčky rostou lienárně s rychlostí na daný převod a platí, že když vám to při 100km/h na nejvyšší převodový stupeň točí nějaké otáčky, tak při 150km/h to bude točit 1,5násobek otáček při 100km/h, při 200km/h dvojnásobek atd.
Takže pokud mi Coupé na pětku točí při 100km/h 2900ot/min, tak se lehce dopočítám, že topspeed bude 206,89655km/h a víc ani chlup, pokud mi nepomůže vítr, svah nebo ferrari s lanem předemnou, kdy bych vyřadil na neutrál, abych nepřetočil motor.
Pak je to věc výkonu. Výkon je práce za čas a práce je síla krát dráha. Pohyb vozidla omezují ztráty. Zejména to jsou ztráty valením, ztráty třením a při vyšších rychlsotech zejména aerodynamické ztráty. Jak vidíte, počet osob ve vozidle nemá s topspeed celkem nic co dělat. Jen ovlivňuje, kdy bude rychlost dosažena, ne zda bude dosažena.
Pokud vám převodovka dovolí točit na pětku třeba 6500ot/min a při 50km/h to na pětku točí třeba 1400ot/min, pak to teoreticky pojede 232km/h. Ale u rychlostí nad 150km/h rostou aerodynamické ztráty hodně rychle a je potřeba každý koník na překonání těchto ztrát. A pokud motory v Accentu mají výkon plácnu 65kW (nekamenujte, je to příklad), tak na překonání ztrát při rychlosti 200km/h to fakt nestačí, ne při tvaru karoserie, jaký Accent má.
Topspeed je ale vždy věc výkonu a převodovky dohromady. Třeba speciály WRC maj 300koní jede jim to sotva 200km/h, protože maj krátkou převodovku. Auta v dehtu maj převodovky zas hodně do rychla, protože točí sotva 4000ot/min.
Nevím, jak srozumitelněji to napsat..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4 lidé v Accentu
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju