Stránka 9 z 12

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 24 led 2011, 15:15
od Vilda
Znám pár kluků u nás v práci, co si nechali načipovat benzin .... jeden má Opla Astru 1.4 a druhý Octu 1.6 a co takhle při volnějších chvílích klábosíme o autech, tak se žádný nadšení v jejich případě nekonalo ..... právě, že to jen zvedlo spotřebu a nárůst výkonu byl minimální. Víc nadával kluk s Astrou, protože ta 1.4ka v ní je dost slabá ... ta má snad okolo 80 koní a při naložení v kopcích nemůže, takže Accent 1.4 se svýma 97 koníkama, je proti ní letadlo .... Ještě se zkusím poptat, přece jen je nás přes 200 řidičů .... tak na nějaké čipaře určitě ještě narazim ...

Proto jsem si radši vybral 1.6ku, která má dost velkou výkonovou rezervu a rozdíl v ceně proti 1.4ce byl jen deset tisíc .... mám radši silnější a výkonnější motor 8) ne proto, abych někde závodil, ale když ho potřebuju, tak ho prostě mám ...

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 24 led 2011, 20:25
od 69pavel
kdyz jsme u toho cipovani RJ , tak zalezi kdo si to nechava delat a pro jake ucely, ano po nacipovani dochazi k vetsimu opotrebeni hlavne turba ktere je pote nastaveno tak aby davalo vetsi tlak a ktomu se upravuje vse ostatni , kdy se zveda i kroutak, takze potom motor zabira treba uz 1600ot/min (standart od 1900-1950ot/min), takze kdyz si to necha udelat rozumny ridic ktery vi jak pote s motorem zachazet aby vydrzel co nejdele a pritom vykon vyuzival jen tam kde ho je skutecne treba, timto jde celkova spotreba dolu. pokud si to necha udelat nekdo kdo se chce predvadet a bude gumovat jeste na trojku tak muze pocitat ze bude brzy mit naklady jak na nove gumy tak i na opravu motoru a turbo treba odchazi nekdy i po 30.000 km , tu je prave otazka o kolik % si necha zvednout tlak turba, vetsinou se zveda o 20-25% ale nekteri si davaji i 35%(pak meni i 3 turba do roka,znam takove pripady). nas motor je nove konstrukce (vilda vzpominal motor stare generace) takze zvyseny vykon by to melo vydrzet pri rozumnem zachazeni,
jenze tu je jiny problem u tohoto vozu a tim je stavajici podvozek, ten na to staveny neni, kdyz vemu trable s tlumici , ktery tento model ma , pri stavajicim vykonu 110koni a kroutaku cca 220Nm, tak si nedovedu predstavit co to bude delat kdyz tam bude kroutak 300-330Nm. navic brzdy na takovy zvyseny vykon nejsou stavene. takze kdo chce cipovat at zacne u podvozku -vymena perovani,vymena brzd, ocipovat motor a nakonec samozrejme siroke gumy min 205/45 toto vse hodne pres 100.000 kc a vysledek - vykonny žebřiňak a pocit : mam velky vykon,gumuji na trojku,sice pri jizde sedim jako na zebrinaku a proto se dopuji leky proti bolesti kosti a zad,zvlast pri jizde na nasich cestach kdy po 3hodinach jizdy s takovym vozem si pak pripadate jako po 8hod praci se zbijeckou. kdo chce mit delo s vykonem tak necht si poridi treba Ford Focus RS ci BMW M3 E46 GTR (368 kW) a nemusite nic upravovat.

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 24 led 2011, 21:01
od Martun
:lol: :lol: :lol:
asi to bude pravda...

Já teda jsem na tom nějak podobně jak Zdeněk.. srdce by chtělo.. ale ten zatracenej rozum říká NE! :roll: :lol: cenově se to pohybuje na přiměřený míře.. ale zase znám kolegu co si nechal čipnout Lagunu 1.9dci, chtěl se tenkrát vyrovnat mé 2.2dci... zanedloho se zakouřilo z vejfuku a auto jelo max 60! odešlo turbo... no ale jiným to zase funguje.. pak babo raď...

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 24 led 2011, 21:49
od Vilda
pavel69 : Já jsem starší motor dával jen jako příklad, že před nedávnem měli 1.5ky v naftě okolo 50kW ... vaše 1.5 Crdi je co se týče výkonu, je na hraně ... 81 kW na takhle nízký obsah motoru :shock: ... Samozřejmě, že načipováním motoru se zatěžuje turbo, protože musí foukat dřív a víc, a je jedno, jestli jedeš pomalu nebo rychle, motor prostě pracuje v jiném režimu a 15 kW není pár kilowatů, jak tady někdo napsal, ale to už je slušnej nárust výkonu, který se na něčem musí podepsat. Samozřejmě se pořád bavím o obsahu 1.5 a ne o nějakém tří litru. Mě je to opravdu jedno, když si někdo chce dát do auta třeba lodní šroub, tak ať si ho tam dá ... ale jsme na diskusním fóru a tak diskutujeme :lol: Jako automechanik o tom snad něco vím a pavel69 taky ... takže to není nějaké blábolení, ale spíš varování před tím, že čipování motoru má také negativní vliv na motor a jeho výdrž .... a určitě to není nic ve zlém ..

jarous020 : tu podhuštěnou pneu bych asi radši dohustil ... :D

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 24 led 2011, 21:56
od Martun
Vilda píše:...Mě je to opravdu jedno, když si někdo chce dát do auta třeba lodní šroub, tak ať si ho tam dá ... ale jsme na diskusním fóru a tak diskutujeme :lol:
:lol: Ovšem to je ale nápad! To by byl tuningggg! =D> Žebychom udělali plaváčka? :lol:

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 24 led 2011, 22:14
od Stanley
Riziko je všude, tohle je jedno z těch menších když vám to dělá někdo, kdo opravdu umí ladit řídící jednotku. Já mám v autě motorové úpravy za které byste mě ukamenovali. Jezdil jsem i "open headers" a žádná zpětná šleha a k pokroucení ventilům nedošlo jak se povídá. Nemůžete všechno soudit podle toho jak jedna paní povídala. Sání jsem měl jednu dobu natěpané místo světla, bralo to strašně moc vzduchu, řvalo to jak blázen ale motor netrpěl ani kapku. Auto mám 2 roky a akorát jsem řešil spojku ze Santa Fé CRDi, kterou mi dali v Hyundai Ráj a neudržela ten výkon, sebrala si se sebou i setrvák. Kdybych si to nedělal sám tak ani o tom nevím. Dnes je prostě riziko všude a nejlépe všechno přes známé nebo sám.

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 25 led 2011, 16:51
od jarous020
69pavel : s tim čipováním a spotřebou je to pravda šla mi dolu, a jinak to auto nalítalo na ten čip kolem 40 tisíc km. celkově to má nalítáno 66 tis. a je pořád jako nové,teda aspon na garančce nic neříkaly že by bylo potřeba oprava turba nebo tak nějak .. denodeně dojíždim do práce, tudíž si myslím že s tim turbem to tak horké nebude...
jinak s těma úpravama okolo si nemyslim že by to bylo tak potřebne, jediné co by to chtělo je ten lepší podvozek a brzdy to určitě ano ,ale to i když to neni načipovaný,prostě má áca horší tlumiče...ale ty kola jsou zbytečné...teda aspon já bych je nijak nevyužil...
jako vzhledově by to muselo vypadat dobře, ale jinak si myslim že ne už jen kvuli silemblokům jak by trpěly

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 25 led 2011, 17:07
od jarous020
Vilda tak pneu je dofouklá :)







a jinak mohu říct ,po dlouhém váhání a dlouých výpočtů.....chipem to asi nebylo :-k

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 13 úno 2011, 20:42
od miro263
Hi

Nieco pre benzinakov:

Na Ukrainskom fore som sa docital, ze ide zlepsiet pruznost motoru pouzitim ineho vzduchoveho filtra.

Chlapik tam porovnaval rozdiel filtrov benzin vs diesel vs sportovy.

Sportovy zavrhol, kedze "ma velke pory" a tym dosahuje vacsi prietok vzduchu. ( vacsie pory = necistoty = vybrus motora :-) ) - toto nechem dalej rozoberat....

Prisiel na to ze Dieslacky filter ma vacsi prietok vzduchu uz z principu, ze potrebuje viacej vzduchu na chod motora ( turbo fuka viac vzduchu ako atmosfera.)

Takze vymenil filter za dieslacky a klesla mu spotreba a zvysila pruznost motora. ( toto moze byt dost subjektivne)


Ale ked si porovnavam rozmery
Diesel: vyska ( v mm ):50 mm / délka (v mm):260 mm / Sirka v mm:130 mm /
Benzin: vyska ( v mm ):52 mm / délka (v mm):264 mm / Sirka v mm:135 mm /

tak mi to troska nesedi.

Viete to nieto testnut?

Adam vs Engineer ?

A podelte sa zo skusenostami.

BTW: Dieslacky vzduchac je lacnejsi ako benzinovy

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 13 úno 2011, 20:46
od Stanley
Záleží jaký sport. filtr zvolíš a jak ho udržuješ. Nejlepší je samozřejmě normální box s papírákem dobře vedený tam, kde je největší přísun vzduchu. Ale když znatelný rozdíl ve výkonu a zvuku tak jedině jít do jiné kategorie (sání z nerezu, sport. filtr)

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 13 úno 2011, 20:49
od mayq
V tych par milimetroch by som nevidel problem, aj pre benzin sa vyraba od 52 do 56mm vyska atd

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 13 úno 2011, 21:08
od adam221
miro263
Viete to nieto testnut?
Adam vs Engineer ?
A podelte sa zo skusenostami.

Za vyskusanie nic nedame... Mozme.... Engineer, vyskusaj mi to pripomenut ked budem v tvojej lokalite :)

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 13 úno 2011, 22:50
od Mexican
som motorista amater, ale nebude vacsim prietokom vzduchu nasledne RJ vstrekovana bohatsia zmes - tj viac benzinu?

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 14 úno 2011, 16:40
od cert
Na to by reagovala ŘJ podle hodnot z lambdy... Pokud by ten filtr umožnil "lehčeji sát", tak by to tutově ošéfovala ŘJ motoru.

Re: Zvysenie vykonu u noveho Accenta

Napsal: 14 úno 2011, 18:35
od miro263
Adam, Engineer ked budete pisat report zo zameny filtrov, to jest dieslacky do benzinu
tak mi skuste odpovedat na jednu otazku.

Ako je dosiahnuty vacsi prietok vzduchu? Zmenou - zvacsenim plochy = vacsi pocet zahybov, alebo znizenim filtracnej schopnosti?