Podařený pondělní večer
Včera se mi s autem stala zajímavá, ne zcela příjemná, situace. Odjížděl jsem pozdě večer od firmy, naložil jsem přítelkyni a vyrazili jsme. Výjimečně jsem neměl puštěné rádio. Ujedeme pár desítek metrů a slyšíme cvak ... cvak ... cvak ...takový zvuk, jako když máte ve vzorku pneumatiky tvrdohlavý kamínek, kterému se nechce a nechce vypadnout ven. Příčinu jsme objevili až při několikátém zastavení ke kontrole kol a nebyl to kamínek. Spíš k okraji kola byl zaražený šroub, teda spíš vrut, s devítkou hexagonální hlavou a podložkou
Z mého auta nebyl, jak jsem později zjistil, protože jsem už nedávno investigativně zjistil, že všechny v mém autě jsou desítky a hlavně mají i drážky na křížový šroubovák.
Navíc se mi rozsvítila oranžová kontrolka check engine
Tak jsem to otočil, docvakal tam, odkud jsem vyjel a začal obvolávat známé, jestli netuší, jestli je někde poblíž něco jako pneupohotovost. Tímto děkuju Davidovi že mi nabídl i odvoz, ale pořešili jsme to nakonec s Klárou sami, a to, k mému překvapení, docela úspěšně, protože já sám jsem na mechanické záležitosti dost antitalent. Každopádně v tu chvíli zůstalo jedinou možností nasadit rezervu, a dál příliš nejezdit.
Už se samotnou výměnou kola jsme se nehorázně pobavili. Nejprve mi ani za boha nešel vytáhnout zvedák, až někoho bystřejšího napadlo, povolit šroubem, kterým se následně zvedá auto ...zvedák zmenšil svou výšku, a vypadl na nás skoro sám. Mno, jak se ke zvedání správně používá ta tyčka s okem a plastovým handlem a na ni nasaditelný klíč, jsme objevili až mnohem později. Další souboj byl veden s bezpečnostní maticí, ale nakonec jsme přišli na to, že čepička matice se dá, a musí, použít jako redukce klíče. Většina povolování těch matic navíc probíhala tak, že klíč byl nasazen tak aby byl vodorovně, a po něm oběma nohama skákala slečna, aby matici povolila. A já se modlil, aby to skákání vydržel i zvedák
Vydržel.
Nasadit to úžasně úzké, koloběžkoidní, kolečko už bylo snadné. Nedokážete si ale představit, jak hluboko v podběhu bylo, a jak nehorázně hloupě a směšně na něm to auto vypadalo
Chtěl jsem udělat fotku, ale můj mobil měl, takhle pozdě večer, jiný názor.
Když jsem vezl slečnu domů, osmdesátku napsanou na rezervě jsem dodržoval, pak mi to ale nedalo a přidal jsem na rozumnější rychlost. Jak se zdá, vydrží i tachometrických 130. A další věc, která mě překvapila, že i po těch třech letech (počítám i půl roku co bylo auto na trajektu) byla stále perfektně nahuštěná. Jako vtipné intermezzo jsem bral, když se vedle mě na semaforech postavil Superb a začal tůrovat a mávat na mě, že si dáme závod. Zřejmě to kolo přehlédl, nebo si naopak dělal srandu, haďas
Domů do Havířova jsem dorazil kolem jedenácté, stále s rožnutou kontrolkou check engine, a restaurace, kam jsem mířil za kamarády, právě zavírala.
Ti měli z mého nového kola fakt velkou radost, znásobenou pivky, však to znáte
...a jali se studovat ono kolo postižené šroubem. A přišlo jim jako dobrý nápad zkusit ho vyšroubovat, ještě líp, zkusit jím "někoho" zastřelit (předpokládali že to bouchne jako šampus). Naštěstí se nic takového nestalo, vrut se vyšrouboval a vypadl a měl jen zhruba 2 cm. Kdybych to věděl, vyšroubuju ho dokud bylo kolo na autě, ale nechtěl jsem riskovat hliníkáč, ani zbytek auta, bůhví co by se mohlo poškodit, kdyby byl delší a opravdu skrz. Pak se kamarádi pět minut předháněli kdo tu díru poplive víc, aby viděli jestli něco uniká, nebo ne, ale neunikalo. Tak jsem byl přehlasován, a bylo rozhodnuto, že se kolo vrátí na auto. Prý maximálně pět minut, šaškovali jsme tam asi půl hodiny
ale nakonec vše dobře dopadlo.
Tak jsme nasedli, já nastartoval, a kontrolka check engine zhasla
...a tudíž se ptám: Je možné aby to mělo souvislost? Vím že to auto je docela chytré, ale že by až tak? Navíc se rozsvítila ještě když tam bylo původní kolo. Dneska bez problému, bez kontrolky, auto jezdí tak jak má.
Mělo to šťastný konec, zapil jsem to absinthem a dvěma pivky a dneska nešel do práce