Závady u H1
Moderátor: Moderátoři
Re: Závady u H1
hosi mam na jedne h1 spatny vstrik ,nevíte kolik bych dal za nejaky jety?
- Reklama
Re: Závady u H1
ventilceky dosli spolu s hadickami,parada,len som sa k tomu nedostal,teraz to idem reku vymenit,ked prestalo na chvilu prsat a ouha je odlomeny vystup na aktuator z toho ventila(zrejme ked som to po prebrati zasielky pozeral a narval som to naspat do obalu,tak som ho asi odlomil) alebo prisiel uz odlomeny,teraz uz neviem . je to z plastu,hadicky boli kopletne napojene,takze smolka,uz ma porazi,skusam to zalepit plastorozpustnym lepidlom a potom zpevnit epoxidovou zivicou(ta PPE nelepi)ci to bude fungovat neviem.Inac kto by chcel objednavat tak cislo je 518404A800(kompletny set ventilov s hadickami,okrem tych co idu na podtlakovy ventil,tie su separatne)
Re: Závady u H1
Mal som dnes chvilku,tak som zhodil zakrytie a nahodil tie nove ventilky na podtlak.Samozrejme originalny sroub co drzi ten bazmek som odtrhol(hrdza) trosku som prisposobil novy drziak a uchytil som to na nove miesto na existujuce diery na podblatniku. A uz radime predok ako zamlada Mimochodom pri letmej obhliadke som zistil,ze spatny ventil na vystupe z vyvevy bol zapchaty,cize nevysavalo vzduch zo systemu a to bol druhotny problem nezaradovania predneho nahonu.Zrejme ked prdla membrana,nasalo necistoty az do toho spatneho ventilu a potom prestal fungovat.Takze mozno ani nebolo treba menit solenoidy.Neva,mam to vsetko nove,vari to uz vydrzi.
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Závady u H1
Oni to vlastně nejsou závady, ale nevim kam jinam to napsat.
Povymněnil jsem konečně brzdy. Vzadu to šlo celkem dobře. Mněnil jsem bubny, pakny a sadu těsnění ve válečkách. Sice jsem se trochu pral se sadou pružin co to drží pohromadě, ale za hodinku bylo po všem.
Ve předu to tak snadný nebylo. Protože kotouče jsou nesmyslně na náboji navlečené a přišroubované zezadu, musel jsem rozdělat ložisko a sundat celý náboj. Vždy mne překvapí zbytečná složitost řešení korejských konstruktérů. Inu škodovka to není.
Tady byl první kamen úrazu z hromady zákeřností co mi tam ti malý záškodníci připravili.
Při povolování krytu volnoběžky sem postupně utrhal všechny hvězdičkové nástavce (thorx) co sem a měl a ještě jeden kamarádův. Když sem se vrátil z města s novými, dva z dvanácti šroubů už byly tak ometený, že sem je musel odvrtat. Je zajmavé, jak se ty šrouby do hliníkoveho krytu zahryznou, žádný sprej mi nepomohl. Náštestí šrouby krytu víka je jediný díl k volnoběžkám, který jde objědnat a tak sem koupil celou sadu nových. Takže jen sundat volnoběžky a pak náboje mi trvalo půl dne!
Jak jsem zjistil po chvíli tak to nebylo všechno. Abych se dostal na šrouby co drží kotouč na náboji, musel jsem sundat kroužek ABS. Po roztočení dvanácti zatuhlých a orezlých šroubů jsem zjistil, že ten kroužek tam není jen přišroubovaný, ale pro jistotu i nalisovaný a k demontáži už jsem byl nucen udělat malý přípravek.
Nahřát to nešlo protože bych spalil gufera v náboji a to bych fakt nerad.
Dobrá věc se podařila a po večeři to bylo všechno dole a očištěné rozložené na stole.
Sestavit, tedy nalisovat kotouč na náboj a pak ještě ten prokletý kroužek ABS, byla v porovnání s předchozím martýriem, hračka. Po nasazení náboje a sestavení ložiska jsem zkontroloval házivost úchylkoměrem (zde mi byl velkým pomocníkem servisní manual- Díky Oltciťáku). Naštěstí nebylo třeba nic měnit tak už sem jen nandal nové destičky a sestavil brzdový třmen.
Jo a vyměnil sem kosti na zkrutném stabilizátoru a rozloučila se se mnou ještě původní baterie Solite 12V 90Ah, tak sem ji vyměnil za tu největší co se mi tam bez nutných úprav vešla a to za EXIDE Professional Power 115Ah, 870A, 12V, EF1152
No chtěl jsem to udělat v pátek odpoledne a nářadí jsem uklidil až v neděli večer.
A volnoběžky jsem tam vrátil hned jak přišli šrouby.
Brzdy už si sedli a je to trochu znát. Hlavně ta ovalita na zadku už se mnou necuká při jemném dobržďování.
Až na malé záchvaty vzteku a zuřivosti hodnotím ten víkend kladně. Krásně jsem si zanadával a zařval.
Cítím se takový lehký
Povymněnil jsem konečně brzdy. Vzadu to šlo celkem dobře. Mněnil jsem bubny, pakny a sadu těsnění ve válečkách. Sice jsem se trochu pral se sadou pružin co to drží pohromadě, ale za hodinku bylo po všem.
Ve předu to tak snadný nebylo. Protože kotouče jsou nesmyslně na náboji navlečené a přišroubované zezadu, musel jsem rozdělat ložisko a sundat celý náboj. Vždy mne překvapí zbytečná složitost řešení korejských konstruktérů. Inu škodovka to není.
Tady byl první kamen úrazu z hromady zákeřností co mi tam ti malý záškodníci připravili.
Při povolování krytu volnoběžky sem postupně utrhal všechny hvězdičkové nástavce (thorx) co sem a měl a ještě jeden kamarádův. Když sem se vrátil z města s novými, dva z dvanácti šroubů už byly tak ometený, že sem je musel odvrtat. Je zajmavé, jak se ty šrouby do hliníkoveho krytu zahryznou, žádný sprej mi nepomohl. Náštestí šrouby krytu víka je jediný díl k volnoběžkám, který jde objědnat a tak sem koupil celou sadu nových. Takže jen sundat volnoběžky a pak náboje mi trvalo půl dne!
Jak jsem zjistil po chvíli tak to nebylo všechno. Abych se dostal na šrouby co drží kotouč na náboji, musel jsem sundat kroužek ABS. Po roztočení dvanácti zatuhlých a orezlých šroubů jsem zjistil, že ten kroužek tam není jen přišroubovaný, ale pro jistotu i nalisovaný a k demontáži už jsem byl nucen udělat malý přípravek.
Nahřát to nešlo protože bych spalil gufera v náboji a to bych fakt nerad.
Dobrá věc se podařila a po večeři to bylo všechno dole a očištěné rozložené na stole.
Sestavit, tedy nalisovat kotouč na náboj a pak ještě ten prokletý kroužek ABS, byla v porovnání s předchozím martýriem, hračka. Po nasazení náboje a sestavení ložiska jsem zkontroloval házivost úchylkoměrem (zde mi byl velkým pomocníkem servisní manual- Díky Oltciťáku). Naštěstí nebylo třeba nic měnit tak už sem jen nandal nové destičky a sestavil brzdový třmen.
Jo a vyměnil sem kosti na zkrutném stabilizátoru a rozloučila se se mnou ještě původní baterie Solite 12V 90Ah, tak sem ji vyměnil za tu největší co se mi tam bez nutných úprav vešla a to za EXIDE Professional Power 115Ah, 870A, 12V, EF1152
No chtěl jsem to udělat v pátek odpoledne a nářadí jsem uklidil až v neděli večer.
A volnoběžky jsem tam vrátil hned jak přišli šrouby.
Brzdy už si sedli a je to trochu znát. Hlavně ta ovalita na zadku už se mnou necuká při jemném dobržďování.
Až na malé záchvaty vzteku a zuřivosti hodnotím ten víkend kladně. Krásně jsem si zanadával a zařval.
Cítím se takový lehký
Re: Závady u H1
gratulujem Karle,poznam to,menil som kotuce cez leto pred dovolenkou,pravy brzdic mal zatuhnute voditka na plavajucom strmeni a tak som musel navrtat dieru,narezat zavit a omocou pevnostneho srouba vytlacit von a osetrit.Celu dovolenku to vydrzalo ale teraz mam pocit,ze zacina pribrzdovat lava strana,tak nebudem spekulovat a dam nove komplet predne brzdice,tiez aj preto,ze brzdny valcek ma lepsie casy za sebou,zadrhava sa a odvzdusnovak nemozem odkrutit,tak som odvzdusnoval len na hadiciach.A pretoze brzdna kapalina je spolocna aj pre spojkovy valcek,ktory mi zacina sliziet pri pedali(zvacsuje sa vola na pedali a rychlosti idu horsie radit) tak to spojim aj s vymenou spojkoveho valca a zadnych valcekov. Nech je klud. Inac po vymene prednych kotucov s platnickami to brzdi jak slak
Re: Závady u H1
dedku od Kuschaluuu,to hovori ten pravi ja to beriem tak,auto bude pomaly mat 140tkm,kedysi auta pri takomto prebehu isli do srotu,toto je este terenna verzia a tak je pri pouzivani mimo cestu namahana viacej ako cestne verzie,tak ma to vobec netankuje,jednoducho sa blizi k bodu,kedy je lepsie urcite namahane komponenty vymenit v predstihu,aby som to nemusel riesit niekde na ceste,daleko od domova. Jednoduche,nemyslis????
PS a ty ako chystas auto na azijsky vylet?????
PS a ty ako chystas auto na azijsky vylet?????
Re: Závady u H1
Dobrá otázka, připravuju se zatím psychycky, něco málo na autě a jelikoš mám najeto asi stopaDESÁT tisíc tak je jako nové, takže teď momentálně dělám tuning
Re: Závady u H1
vraj tuning co si robis nove farebne pruhy na kasni a davas modre koberceky??
Re: Závady u H1
No to už tam mám i modrý světlo u pedálů, ale teďka tuním v motorové části, pak musím dělat pomocnej čep čekám až dorazí bronz
Re: Závady u H1
tak to popis do svojho chlievika s upravami na Teeero tu sa pise o zavadach na H-1,i ked je pravda,ze to auto ma tak malo zavad(H-1),ze to tu potom stagnuje
PS inac aj ja som tunil,kupil som si modro-zltu hubku na utieranie skiel (ladi to k pleti auta a k matracom)
PS inac aj ja som tunil,kupil som si modro-zltu hubku na utieranie skiel (ladi to k pleti auta a k matracom)
Re: Závady u H1
Nic psát nebudu tady to nikoho nezajímá tak na to seru, ať si dělá každej co chce a jak chce
Re: Závady u H1
nebud jedovity dedku,nerobi ti to dobre na tlak
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Závady u H1
Hlásím úpně rozsypané ložisko na vodící kladce řemenu příslušenství (alternátor s vakuopumpou, posilovč řízení, vrtule chladiče, klimatizace). Jo je to 2,5 CRDi 103 kW. Úplně se rozsypaly kuličky a zatavily se do zbytků plastové klece. Následkem toho mi spadl řemen, rozsvítily se na mě snad všechny červené kontrolky a auto stvrdlo, že se to nedalo uřídit. Bohužel v servisním manualu sem to nějak nenašel a v microcatu je jen jeden pofiderní obrázek. Kladky jsou tam celkem čtyři a jsou díky bohu stejné. Tři jsou napevno přišroubované na prsa motoru a čtvrtá je na nápínáku. Bylo nutné odšroubovat pár věcí aby se tam lépé muhlo, ale všichni se v tom vrtáme tak rádi, že? V Hyundai jsou, jak už bývá nepříjemným zvykem, nejdražší a pokoušeli se mi vnutit i ten napínák, že ta čtvrtá kladka chodí jen s ním (cca 800,- ks kladka a 1600 ta s tím napínákem a 1000,- řemen). U dealerů jako Elit nebo AutoKelly je kladka 650,- a samozřejmě si můžete koupit jen samotné kladky, problem byl, že je neměli skladem a já je potřeboval hned. Opsal jsem si tedy staré ložisko a v katalogu k němu našel náhradu. Prvotřídní ložiska SKF do náročného provozu stojí cca 200,- kus a přelisování byla celkem hračka, zas tak pevně tam nedržela. Výměna tedy proběhla hladce (4x kladka a řemen), auto nejelo jen dva dny a stálo mě to necelé dva tisíce
Kéžby to bylo pokaždé tak jednoduché.
Kéžby to bylo pokaždé tak jednoduché.